RMPST z V10TDI230kW/313KM,750Nm przy1800obr/min.

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 6:58 pm

Patryk pisze:Mnie natomiast chodziło o to, że duże diesele pod obciążeniem bardzo się pocą. Nie wiem czemu, ale tak jest. Dlatego w warunkach rajdowych-terenowych, gdzie jednak nie tylko jedziesz momentem, ale musisz na podjazdach pociągnąć na obrotach, tego brakuje w dieselach.

z tym to sie nie zgodze diesele chetnie to sie nie pocą mam 2,9 TDI chłodnice mniejszą niz orginalnie bo niema miejsce w atrapie w czapku na wiekszą i załozyłem taką jaka sie miesci + jeszcze chłodnica oleju i powietrza i jak tu schłodzic wiskozy niedamłem bo silnik 30cm nad mostem (MAX najnizszy sirodek ciezkości jak tylko mozliwy był do zrobienia) wiec załozyłem 1,2kW silnik elektryczny ze śmigłem wiekszym od chłodnicy(wymwgało wiele przerobek) kanał w 100% szczelny i jak złapie 82C to włączając sie wszystko przygasa a tem. silnika spada w oczach nawet przy ciągłym katowaniu w terenie na pełnym gazie a przy masie 1250 kg i z mocą 150 KM silnikowi niebrak nawet pod gore a jak za ostro to zrywa czepnośc nawet na 3 bieunie ma z tym problemu brak mu mocy jedynie przy 700-2000 obrotów
cichy samochodzik

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr sty 26, 2005 7:54 pm

a niby z czego to 2.9 tdi?
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 26, 2005 7:57 pm

No jak to - przeca pisal ze rozwiercony 2,8 z patrola. A jakim cudem wsadzil tam intercooler, to juz insza inszosc :)21
Pachnie sciema...

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr sty 26, 2005 8:00 pm

jak zwykle...
do tego przerobił na bezpośredni wtrysk.
:roll:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 8:47 pm

Misiek Bielsko pisze:No jak to - przeca pisal ze rozwiercony 2,8 z patrola. A jakim cudem wsadzil tam intercooler, to juz insza inszosc :)21
Pachnie sciema...
:o :)20
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 8:48 pm

szary pisze:jak zwykle...
do tego przerobił na bezpośredni wtrysk.
:roll:
tego to nie zrobiłem przekraczało to moje mozliwości


pozdraiwam i koleczo czytaj wczesniejsze posty a jak nie sledzisz tematu to tu niekasztań :D
cichy samochodzik

2wd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: 2wd » śr sty 26, 2005 8:49 pm

Najbardziej bym się bał w tym silniku elektroniki. Poza tym bez sporej bazy finansowej każda poważniejsza awaria to po prostu koniec z zabawą. Nowe części masakrycznie drogie, a zamienników na podmianę nie ma szans dostać.
Myślę, że jeśli nawet samochód z tym silnikiem będzie fajną zabawką to tylko do pierwszego "pie...dolnięcia". :D

2wd

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr sty 26, 2005 8:55 pm

elektronika z tym duzo problemu nie ma silnik wysokiej klasy wazną rzeczą jest bardzo dobre paliwo ON ze wzgledu na pompowtryskiwacze a z finansami to niema problemu

pozdrawiam :D
cichy samochodzik

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Post autor: dzikigor » śr sty 26, 2005 9:07 pm

ja na twoim miejscu bym kombinowal z tym silnikiem ... :D i sie nawet chwili nie zastanawial :lol:
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

2wd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: 2wd » śr sty 26, 2005 9:08 pm

Przyznaję, że brzmi to jak historia żywcem wzięta z jakichiś marzeń sennych...
Niemniej niech będzie... :D:D:D

2wd

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Post autor: dzikigor » śr sty 26, 2005 9:12 pm

dokladnie :D ... pozyjemy... zobaczymy (moze :lol: )... poczytamy :)21
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 9:40 am

DZIK_I_CZAPAJEW pisze:elektronika z tym duzo problemu nie ma silnik wysokiej klasy
:)20 :)20 :)20

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 9:43 am

wszystkie twoje argumenty odnoszą się do codziennej eksploatacji...ani ten motor katowania nie wytrzyma, ani benzyny nie cierpią na brak momentu bo to nie kurs do sklepu...korzystasz z innego przedziału...

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » czw sty 27, 2005 9:44 am

dzikiczapaj... zajebista wiedza czy jakos tak... :lol: :lol: :lol:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 9:46 am

DZICZ :)21

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » czw sty 27, 2005 10:03 am

DZIK_I_CZAPAJEW pisze:
Patryk pisze:Mnie natomiast chodzi³o o to, ¿e du¿e diesele pod obci±¿eniem bardzo siê poc±.

z tym to sie nie zgodze diesele chetnie to sie nie poc± mam 2,9 TDI
Pisa³em o du¿ych dieselach, a nie o takich maleñstwach.

Problemów z elektronik± nie bêdzie? - Mo¿e, za to na pewno du¿o zabawy :wink: Widzia³e¶ schemat elektroniki do tego silnika i ilo¶æ czujników? Szczególnie, ¿e do tego przychodzi pewnie jaka¶ inteligentna skrzynia.

Natomiast nie wiem czy dobrze zrozumia³em pierwsze posty - masz kompletny, na chodzie samochód z takim silnikiem i zamierzasz wszystko prze³o¿yæ? Wtedy ma to szanse zadzia³aæ. Ale z pewno¶ci± do bezawaryjnej eksploatacji w terenie bêdziesz potrzebowa³ regularnie podpinaæ komputer.

Ciekaw jestem jakie s± parametry tego silnika jak idzie na trybie awaryjnym?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 11:16 am

tak samo nie będzie problemów z elektroniką jak w pozostałych vw :)21
i tak samo mało wybuchowy jest zapewne...
i nie był bym ździwiony gdyby były niespodzianki - np. przy nagłym wzroście prędkości obrotowej będzie przydławiał motor...albo będzie mu brakować oryginalnego licznika i jeszcze dziesięciu innych skrzynek...
bo vw i audi są najmądrzejsze na świecie...przewaga dzięki technice...

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » czw sty 27, 2005 11:41 am

szansa na odpalenie i poprawne działanie takiego motoru jest zbliżona do O czyt. zera. Kolega jest troszku fantastą-wizjonerem. Mam takiego faceta na prawym fotelu więc rozumiem rozważanie akademickie na temat wyższości marzeń nad nocnymi snami. Już okreslenie 2,9TDi podsuwa wątpliwość w opanowanie tematu diesla. Gdyby jednak wizja stała się realna to silnik dużo lepszy od BMW 4,0 V8. Każdy kto upalał Tdi wie czym grozi ściganie takim pojazdem. Już 110KM z 1,9 jest szybsze od 2,0 16V w benzynie. W terenie dodatkowym plusem będzie moment z kosmosu. Co do turbodziury to te silniki nie posiadają czegoś takiego bo wystarczy musnąć gaz a turbinka już mknie z dodatkowymi kucykami. Gratulacje za pomysł :-)

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » czw sty 27, 2005 11:48 am

generalnie to troche racji masz.
dzikiczapaj pisał że ma 2.9 tdi tak?
więc oprócz tego że rozwiercił motór to jeszcze na bezpośrednim wtrysku posadził ...
:lol: :lol: :lol:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 12:00 pm

żeber pisze:Gdyby jednak wizja stała się realna to silnik dużo lepszy od BMW 4,0 V8. Każdy kto upalał Tdi wie czym grozi ściganie takim pojazdem. Już 110KM z 1,9 jest szybsze od 2,0 16V w benzynie. W terenie dodatkowym plusem będzie moment z kosmosu.
kto upalał dużą benzynę to wie, że dieslem można mu gówno zrobić...już pisałem...za mały zakres użytecznych obrotów...a tdi szybsze nie jest - tylko się szybciej rozpędza...a zmieniając przełożenia nie mamy o czym mówić...i wybuchowość też jest tip-top - to nie są silniki do katowania na dłuższą metę...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 27, 2005 12:02 pm

mi tam sie pomysl podoba 8) tylko takie male pytanko mam ile taki silnik z tiptroniciem kosztuje....??
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » czw sty 27, 2005 12:17 pm

Tak na marginesie sedna dyskusji.

Czytali¶cie/s³yszeli¶cie co powiedzia³a Jutta po tegorocznym Dakarze? S± trzy rzeczy, które trzeba zmieniæ w Race Touaregu, ¿eby sta³ siê naprawdê konkurencyjny. Jedn± z nich jest: "podniesienie momentu w dolnym zakresie obrotów". Tymczasem jak patrzê na dane techniczne tego auta to znajdujê: ¿e ma on ponad 500 Nm przy 2800 obr.
Czyli taka warto¶æ to trochê za ma³o, czy te¿ to s± ju¿ wysokie obroty ?? :wink:

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » czw sty 27, 2005 12:28 pm

zakres użytecznych obrotów ? Jechałeś TDi ? Mój się kręcił do 6500!!! Jakoś nic nie wybuchało. Smieszne stwierdzenie, że nie jest szybkie tylko się szybko rozpędza. Z tego co wiem RMPST nie są imprezą na Vmax tylko na przyspieszenie. Wydaje mi się, że wspominany Tdi w lekkim samochodzie i dobrym przełożeniu rozpedzi się do dużej prędkości. Fabryczna moc jest większa od najmocniejszej benzyny starującej w mistrzostwach a znająć tunerów już są chipy i programy by tanio zwiększyć moc o kolejne 60-70KM. Koszt takiego silnika z osprzętem i wszystkimi pierdołami do odpalenia to pewnie 30-40tys zł. a szansa na kupienia jest zbliżona do trafienia 5 w lottku. Mylę się ? No chyba że uruchomi kolega źródło panów w dresach :-) wtedy koszt maleje do 10000 i zostaje dużo części do sprzedania

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » czw sty 27, 2005 12:41 pm

Wydaje mi sie ze przeciwnicy diesli dawno nimi nie jezdzili. Ja sam nie cierpialem diesli latami. Kiedys jechalem z kolega do paryza kadetem 1.7 D i te traumatyczne wspomnienia pokutowaly latami. Moj diesel w blazerze duzy jest (6.2) to jakos sie wyrabia i daje rade - zreszta ma inne zalety w przeprawowkach wiec go lubie. No ale traktowalem go jako wyjatek i trzymalem sie z daleka od diesli na codzien.
Az do momentu kiedy kupilismy do firmy Kangura 1.5 (!!!!!) DCI. Przedtem mielismy 1.4 beznyne. Spryciarze seryjnie z tego 1.5 litra wyciagaja 80 km! A przy tym nie trzeba zmieniac biegow. Wlasciwe mozna jecha 1 i potem 5 :-). W porownianiu z tym 1.4 benzyna to wogole jest rakieta.
Serio. Przekonalem sie ze DZISIEJSZE diesle z tymi sprzed 10 laty to maja wspolne paliwo tylko :-) i nazwe. To sa zupelnie inne silnik. Kreca sie juz na tyle szybko ze przeciez zaczeli juz robic diesle w technologii 4 zaworow na cylinder czyli ze sie im przestalo przewietrzac i napelniac w 2-zaworowcach.
Oczywiscie moje zdanie na temat diesli nie zmienia faktu ze V10 z tuarega to jakas basn i absolutnie nie wierze ze sie to da uruchomic i odpalic. NO WAY! Juz VW o to zadbal.

domator

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sty 27, 2005 12:44 pm

żeber...bez obrazy ale gadasz głupoty...z mojej strony eot...bo nie chce mi się gadać o tym, że diesel kręci się szybciej niż benzyna...a co do szybkości to napisałem o innych przełożeniach niż w osobówce...
nie mówię, że ten silnik jest słaby tylko, że z benzyną v8 to on osobie może...zresztą zaraz wał wytrze albo głowice wysadzi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość