Klasy T1/T2 w RMPST

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Czy w RMPST powinny byc klasy T1 i T2 ?

Tak
37
84%
Nie
7
16%
 
Liczba głosów: 44

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » ndz mar 18, 2007 8:54 pm

Jeszcze jedno pytanie ,czy jest w polsce ktoś kto zorganizuje rajd ,bo automobilkluby chyba są zabiedne na polskie baja.
Ściganie się na tak krótkich odcinkach jak rmpst to raczej chybiony pomysł .A samochody z T1 iT2 mogą jeżdzić w klasach zamkniętych ,zgłoszonych przed poszczególną rundą jeśli się ,aż tyle aut w polsce znajdzie ,które odpowiadały by tym przepisom.

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » pn mar 19, 2007 4:59 pm

elektryczny pisze:Jeszcze jedno pytanie ,czy jest w polsce ktoś kto zorganizuje rajd ,bo automobilkluby chyba są zabiedne na polskie baja.
Sądze, że nie tyle co za biedne co nie chce się tyłka ruszyć.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn mar 19, 2007 5:38 pm

chermol pisze: Obawiam się Przemek że bronco nie miało nigdy homologacji fia, wiec T2 z nigo nie zrobisz :D
Pewnie masz rację. :)21

Z range rovera tez już nie :)21

herbaciany wytwór szykuje się na najbliższe H6 :)12

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » pn mar 26, 2007 6:40 pm

No i wszystko jasne:
http://www.rajdy4x4.pl/news/2995
Idealne rozwiazanie. Gratuluje.
Juz od tego roku mozna T1 i T2 jezdzic. Tego sie nie spodziewalem. Ale jest super.
I dwa sezony przejsciowe na nasze kurniki drutem wiazane a potem minimalna masa i zwezka w/g FIA.
Zostaly mi dwa lata jazdy Subaru :-) :-)

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » pn mar 26, 2007 8:03 pm

No widzisz, tak zwana niespodziewajka:))))))))))
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

krif1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 17, 2007 1:22 pm

Post autor: krif1 » pn mar 26, 2007 10:01 pm

Najwyższy czas :) mamy klasy zgodne FIA, ale to tylko połowa sukcesu.
Potrzebujemy jeszcze rajdów klasy Italian baja czy baja słowacja, bo ściganie się na dotychczasowych trasach T1-kami to nieporozumienie.
Ale od czegoś trzeba zacząć, pierwszy krok został zrobiony:).
Myślę, że za kika lat RMPST wreszcie przybiorą postać imprez godnych rangi mistrzostw kraju.

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » pn mar 26, 2007 10:52 pm

krif1 pisze:Najwyższy czas :) mamy klasy zgodne FIA, ale to tylko połowa sukcesu.
- sukcesu w likwidacji RMPSTów, bo może się okazać że będzie za mało somochodów spełniających wymogi
krif1 pisze:Potrzebujemy jeszcze rajdów klasy Italian baja czy baja słowacja, bo ściganie się na dotychczasowych trasach T1-kami to nieporozumienie.
Ale od czegoś trzeba zacząć, pierwszy krok został zrobiony:).
Myślę, że za kika lat RMPST wreszcie przybiorą postać imprez godnych rangi mistrzostw kraju.
- a teraz to niby co? niegodne bo mocniejsze i w trudniejszym terenie dają radę

Miejmy nadzięję że GKSS w przypadku małego zainteresania i frekfencji w nowych klasach w najbliższych sezonach nie będzie wprowadzał radykalnych zmian. Może się okazać że nie będzie kogo klasyfikować :lol:
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt mar 27, 2007 7:14 am

@Maciek - A czy nie zapomnieliscie (-lismy) o kwestii turbiny? Bo jakos nie widze zapisu ze nie mozna wystartowac w O1 turbo benzyna bez przelicznika?? Chyba wyciagne moje stare Subaru i zglosze sie do O2 :-)
domator

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » wt mar 27, 2007 7:58 am

zasadniczo nie zgadam sie z tymi teoriami poza organizowaniem imprez w stylu BAJA ale nie koniecznie w randze mistrzostw polski :)3

krif1 pisze:Najwyższy czas :) mamy klasy zgodne FIA, ale to tylko połowa sukcesu.
Potrzebujemy jeszcze rajdów klasy Italian baja czy baja słowacja, bo ściganie się na dotychczasowych trasach T1-kami to nieporozumienie.
Ale od czegoś trzeba zacząć, pierwszy krok został zrobiony:).
Myślę, że za kika lat RMPST wreszcie przybiorą postać imprez godnych rangi mistrzostw kraju.
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt mar 27, 2007 8:34 am

Maćku, ale takie Baja polskie mogło by być pewną motywacją, dla tych wszystkich warsztatów... ktore na ogół zaczynają remonty pokraków przed rundami dwa dni przed wyjazdem, a kończą na miejscu startu :P

Gdyby zaczeli tydzień wczesniej, to kto wie, być moze pokraki owe dały by rade przemieścic sie dalej niż 50-60 kilometrów ile trwa standardowa runda rempstów :)


Dobrze bedzie :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

krif1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 17, 2007 1:22 pm

Post autor: krif1 » wt mar 27, 2007 5:50 pm

mirek_to pisze:- a teraz to niby co? niegodne bo mocniejsze i w trudniejszym terenie dają radę
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ?, bo ja miałem na myśli imprezy a nie auta.
Ale jesli już mówisz o autach i uważasz, że są mocniejsze i dają radę w trudniejszym terenie, to powiedz ile z tych aut jest w stanie ukończyć 6 eliminacji Pucharu Świata FIA ..... ? ( Zresztą bez sensu są jakiekolwiek porównania i dyskusje)

Moje zdanie jest takie:

1. Biorąc pod uwagę polskie realia klasy O1,O2 i O3 powinny zostać utrzymane do momentu aż nie braknie chętnych do startu w tych klasach.
Natomiast priorytetem powinny być klasy T1,T2 i T4

2. Jakość organizowanych rajdów musi być na poziomie co najmniej europejskim. Na początek organizatorzy powinni sami zabiegać o to,
żeby do polski przyjeżdżały załogi zagraniczne.

3. Odpowiedni marketing i reklama.

Nie będzie profesjonalizmu i szumu medialnego, nie będzie sponsorów.
A jak nie będzie sponsorów, to nie będzie kasy. Bez kasy nie ma tego sportu. I wielu utalentowanych polskich kierowców straci szansę pokazania, że polacy też potrafią jeździć.

jarząbek
Posty: 455
Rejestracja: wt wrz 10, 2002 1:00 am

Post autor: jarząbek » wt mar 27, 2007 8:29 pm

masz na myśli organizatorów poszczególnych rund
czy ogólnie uważasz za organizatora PZMot bo od działaczy wiela nie wymagaj

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt mar 27, 2007 8:53 pm

I dwa sezony przejsciowe na nasze kurniki drutem wiazane a potem minimalna masa i zwezka w/g FIA.
Zostaly mi dwa lata jazdy Subaru :-) :-)[/quote]

Myśle ,że nie dwa ,zbieraj drut bo będzie na długo jeszcze potrzebny.
Narazie tylko misiek z AMRO to chyba T2 i więcej aut nie widze ,krif 1
napisał,by klasy O istniały do momentu zapotrzebowania na nie i niech tak pozostanie, to chyba rozsadne rozwiązanie.

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » wt mar 27, 2007 8:55 pm

Na początek spytam: kfir1 jeździsz w RMPSTach i cierpisz na brak możliwości rozwoju czy jesteś kibicem i masz koncert życzeń ??
krif1 pisze:Ale jesli już mówisz o autach i uważasz, że są mocniejsze i dają radę w trudniejszym terenie, to powiedz ile z tych aut jest w stanie ukończyć 6 eliminacji Pucharu Świata FIA ..... ? ( Zresztą bez sensu są jakiekolwiek porównania i dyskusje).
Po szutrach i innych drogach ?? - pewnie większość. Coraz więcej rempstówek jeździ w H-6 i daje radę przejechać pareset km w ciężkim terenie. :)2
krif1 pisze:Moje zdanie jest takie:

1. Biorąc pod uwagę polskie realia klasy O1,O2 i O3 powinny zostać utrzymane do momentu aż nie braknie chętnych do startu w tych klasach.
Natomiast priorytetem powinny być klasy T1,T2 i T4.
Zgadzam się że powinny być stworzone takie klasy żeby dać możliwość chętnym, przy pozostawieniu klas O.
krif1 pisze:2. Jakość organizowanych rajdów musi być na poziomie co najmniej europejskim. Na początek organizatorzy powinni sami zabiegać o to,
żeby do polski przyjeżdżały załogi zagraniczne.

3. Odpowiedni marketing i reklama.


:)2 :)2
krif1 pisze:Nie będzie profesjonalizmu i szumu medialnego, nie będzie sponsorów.
A jak nie będzie sponsorów, to nie będzie kasy. Bez kasy nie ma tego sportu. I wielu utalentowanych polskich kierowców straci szansę pokazania, że polacy też potrafią jeździć.
Sponsorzy zainwestują w 3-4 kierowców a cała reszta wypadnie z braku kasy. Przy obecnych klasach jazda w RMPSTach jest w zasiegu śmiertelnika.
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

krif1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 17, 2007 1:22 pm

Post autor: krif1 » śr mar 28, 2007 2:34 am

jarząbek pisze:masz na myśli organizatorów poszczególnych rund
czy ogólnie uważasz za organizatora PZMot bo od działaczy wiela nie wymagaj
:lol: :lol:
Organizatorów rund oczywiście. Od panów z PZMot można wymagać tylko jednej rzeczy "Żeby nie utrudniali i nie przeszkadzali" (Przynajmniej narazie)
elektryczny pisze:Narazie tylko misiek z AMRO to chyba T2 i więcej aut nie widze ,krif 1
napisał,by klasy O istniały do momentu zapotrzebowania na nie i niech tak pozostanie, to chyba rozsadne rozwiązanie.
Pajero z AMRO to T1 (całkiem niezłe autko).
A Albert, Góreccy, Komornicki z Martonem, Hołek. Myślisz, że by nie startowali w Polsce jak by było gdzie? Nigdy nie wiadomo.
Ja mam 2 auta w T1 napewno bym się pojawił i znam jeszcze kilka osób z autami które mieszkają poza Polską które z pewnością też by się pojawiły. A i kilka zaprzyjaźnionych załóg z Włoch i Hiszpanii pewnie też bym namówił. A Czesi, Niemcy, Słowacy myślisz, że by nie przyjechali ?
I w ten sposób rozkręca się rajdowa karuzela, pojawia się zainteresowanie mediów, na trasach coraz więcej kibiców i pojawiają się
sponsorzy dla polskich zawodników. Za kilka może kilkanaście lat nie będzie obsady do klas O1 O2 O3 :D (albo i nie :D )

mirek_to pisze:Na początek spytam: kfir1 jeździsz w RMPSTach i cierpisz na brak możliwości rozwoju czy jesteś kibicem i masz koncert życzeń ??
:D A jakie to ma znaczenie? Od obserwatorów też można sie czasami czegoś dowiedzieć.

Ja na nic nie cierpię :D moja przygoda ze sportem motorowym zaczęła się 24 lata temu. Po drodze były kartingi,KJS-y, PPZM, RMPST, kilka startów w mistrzostwach Włoch i Hiszpanii, Berlin-Wrocław, Kilka przeprawówek i jeszcze parę inny ciekawych przygód.

mirek_to pisze: Po szutrach i innych drogach ?? - pewnie większość. Coraz więcej rempstówek jeździ w H-6 i daje radę przejechać pareset km w ciężkim terenie.
:D To się nazywa optymizm :)2 Ale porozmawiaj z Albertem, on Ci wytłumaczy tą drobną różnicę między H6 a maratonami :lol:
mirek_to pisze: Sponsorzy zainwestują w 3-4 kierowców a cała reszta wypadnie z braku kasy. Przy obecnych klasach jazda w RMPSTach jest w zasiegu śmiertelnika.

W polsce jest wystarczająco dużo kapitału żeny zasponsorować kilkadziesiąt załóg.
Wiem co mówię, 12 lat prowadzę agencję reklamową. Wiem jakie firmy mają budżety reklamowe.Powiem Ci więcej Polskie firmy sponsorują zawodników za granicą.(oczywiście tylko te firmy które są na rynkach zagranicznych)Dlaczego nie polaków ???

Zacytuję Ci słowa Znanego Zawodnika Polskiego (nie będę podawał nazwiska bo może sobie tego nie życzy) wypowiedziane podczas rajdu Berlin-Wrocław odnośnie sponsoringu w Polsce. " Sponsorzy mają w D.... Mistrzostwa Polski liczy sie tylko Dakar"

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr mar 28, 2007 9:42 am

mirek_to pisze:
krif1 pisze:Ale jesli już mówisz o autach i uważasz, że są mocniejsze i dają radę w trudniejszym terenie, to powiedz ile z tych aut jest w stanie ukończyć 6 eliminacji Pucharu Świata FIA ..... ? ( Zresztą bez sensu są jakiekolwiek porównania i dyskusje).
Po szutrach i innych drogach ?? - pewnie większość. Coraz więcej rempstówek jeździ w H-6 i daje radę przejechać pareset km w ciężkim terenie. :)2
Trasa rajdu typu Baja nie zawsze prowadzi szutrami(patrz-Italia).
My więcej frajdy czerpiemy z jazdy niż niszczenia samochodu na wyjebach stąd zainteresowanie tymi maratonami.Baja wbrew pozorom jest rajdem wymagającym ,zarówno dla załogi jak i auta. Przejazd kilku odcinków ca 50km+ w pełnym skupieniu to większa przygoda niż 2 minutowy oes...
Jeśli chodzi o wytrzymałość sprzętu...te pareset km w ciężkim terenie na H-6 to sto kilkadziesiąt kaemów.. to jedna czwarta trasy Baji gdzie rozwija się dużo większe prędkości,a to wbrew pozorom jest problem dla rempstówek...
Mi się baje spodobały :) w planach mam kilka odwiedzić ,polecam też innym...
pozdrawiam
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » śr mar 28, 2007 2:52 pm

Pożyjemy zobaczymy, klasy dobrze żeby były - trzeba stworzyć możliwość startu dla chętnych. Ilu ich będzie? - przekonamy się za kilka lat.
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » śr mar 28, 2007 7:20 pm

Pasza pisze: Jeśli chodzi o wytrzymałość sprzętu...te pareset km w ciężkim terenie na H-6 to sto kilkadziesiąt kaemów.. to jedna czwarta trasy Baji gdzie rozwija się dużo większe prędkości,a to wbrew pozorom jest problem dla rempstówek...
Tu poruszyłeś kolejny problem: samochody to jedno, a trasy po których jeżdżą to drugie i być może trudniejsze do realizacji. Gdzie ustawić trasę która będzie miała 500-600km ?? (kilka rund, kilka tras?). Obecna formuła jednodniowa też nie za bardzo do tego pasuje.
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr mar 28, 2007 7:46 pm

..Baja to zupełnie inna bajka...
mam nadzieje,że niedługo odbędzie się edycja w Polsce :)
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » śr mar 28, 2007 8:15 pm

Pasza pisze:..Baja to zupełnie inna bajka...
mam nadzieje,że niedługo odbędzie się edycja w Polsce :)
no to szykuj już XJ-ta :)))))))
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr mar 28, 2007 8:24 pm

proszę sobie nie robić podśmiechujek z mojego kombiaka ;)
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr mar 28, 2007 9:31 pm

tak tak, "baja czerwony bor" juz wkrotce zaprasza ;)
a swoja droga, trasy RMPST tez dalekie sa od idealu . Ale moze w tym sezonie organizatorzy bardziej sie wysila...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr mar 28, 2007 9:32 pm

eche... jutro jutro

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr mar 28, 2007 9:56 pm

no cooo ty ... juz nie lubisz jeździć po wyjebkach ???


50 prosta, lewy 90, prosta 250 metrów i w prawo 90 miedzy drzewa....
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » śr mar 28, 2007 11:12 pm

Krecik pisze:no cooo ty ... juz nie lubisz jeździć po wyjebkach ???


50 prosta, lewy 90, prosta 250 metrów i w prawo 90 miedzy drzewa....
widać za dużo zakrętów do zapamiętania i wyjebków albo zbyt ciężkie zeszyty z notatkami :)))))))))
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość