skok kola w nissanie holka

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

skok kola w nissanie holka

Post autor: domator » wt lis 29, 2005 8:50 pm

Witam, pisze na forum rmpstowym bo chyba tylko tutaj sa osoby zainteresowane przepisami FIA :-)
Pytanie jest do wszystkich ale szczegolnie licze na Patryka Ł. jako speca do specyfikacji.
W ostatnim niereguralniku jest opisany pickup na dakar w specyfikacji T1 (cokolwiek to znaczy).
Skok kola (kol) z tylu wynosi 300 mm czyli o 50 wiecej niz przepisy FIA pozwalaja.
O co chodzi? Czy T1 to nie jest klasa FIA ? A moze na dakar nie musi byc zgodne (o ile jednak czytalem dakarowe przepisy to musi)? A moze cos innego wchodzi w gre?

domator

www.rally4x4.pl

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Post autor: Nicoxxx » wt lis 29, 2005 9:25 pm

na moje oko bubel gazety jeśli dobrze zawsze słyszałem w programach o Dakarze to powinien mieć 25 cm
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt lis 29, 2005 9:38 pm

pisza o tym w 2 miejscach i nie sadze by to byla pomylka. Szczegolnie ze pisza o 250 mm skoku przedniego zawiesznia.
Co to wogole jest T1?

domator

Awatar użytkownika
mototom
 
 
Posty: 154
Rejestracja: czw sty 30, 2003 6:55 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mototom » wt lis 29, 2005 9:51 pm

Nie wiem jak jest teraz. Ale Paryz Dakar nigdy nie był organizowany jako rajd pod błogosławieństwem FIA. Więc może takie opcje jak zawieszenie w Nissanie Pięknego jest dozwolone.

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt lis 29, 2005 10:20 pm

Generalnie masz racje. PD nie podlega pod fia - ale korzysta sporo z podzialu na klasy i z przepisow.
tutaj sa przepisy.
http://www.dakar.com/2006/presentation/ ... oto_uk.pdf
Pod koniec sa wymogi techniczne. Klasa T1 to sa Improved Vehicle :-)
Nie bardzo rozumiem czy maja spoelniac caly pkt 285 zal J (wtedy musialby miec ogranicznie skoku) czy tez tylko wypisane dalej fragmenty (zwezki, wielkosc kol, itd...)

domator

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt lis 29, 2005 10:29 pm

a może przez tylną sztange ,którą nissan musi ciągnąć po pustyni

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr lis 30, 2005 7:25 am

Regulamin dopuszcza maksymalne skoki zawiasu.

sztywnego 300mm
niezależnego 250 mm
mierzone w punktach podparcia amora

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lis 30, 2005 7:43 am

Faktycznie
http://www.fia.com/resources/documents/ ... rt_285.pdf
A mnie sie cos kolowalo w glowie ze 300 jest dla dwu-napedowcow....

domator

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr lis 30, 2005 7:54 am

T1 to autka seryjne trochę dłubnięte.
T2 to wydumki
Większośc zgłasza auta w specyfikacji T2
Jednak wszystkie muszą być zgodne z FIA


A czy Hołek potwierdził start w PD bo nigdzie znaleśc nie mogę .
Strona Orlen Team jest martwa w tym temacie.

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » śr lis 30, 2005 10:49 am

WyRC pisze:T1 to autka seryjne trochê d³ubniête.
T2 to wydumki
Wiêkszo¶c zg³asza auta w specyfikacji T2
Jednak wszystkie musz± byæ zgodne z FIA
WyRC, widzê, ¿e siê zatrzyma³e¶ na przepisach sprzed trzech lat... Teraz T1 to klasa wydumek, a T2 to samochody seryjne. Nie ma ju¿ T3, a T4 to ciê¿arówki.
WyRC pisze:Regulamin dopuszcza maksymalne skoki zawiasu.

sztywnego 300mm
niezale¿nego 250 mm
mierzone w punktach podparcia amora
Zgadza siê, ale z dwoma zastrze¿eniami... Te warto¶ci s± rzeczywi¶cie dla sztywnego i niezale¿nego zawieszenia, ale tylko w samochodach czteronapêdowych. 2wd nie maj± ograniczeñ.

Nie wiem co to s± Twoim zdaniem punkty podparcia amora - ale dla u¶ci¶lenia, ww. parametry skoku mierzy siê jako "pionow± drogê ko³a" mierzon± od dolnego metalowego ogranicznika (w przypadku mostu mo¿e to byæ ta¶ma ograniczaj±ca) do górnego metalowego ogranicznika. Mierzy to siê po zdemontowaniu amortyzatorów i sprê¿yn.

Poza tym, zajrza³em na naj¶wie¿sze przepisy. Jest mnóstwo ciekawych zmian. Id± w dobr± stronê, czyli uproszczenia budowy aut :wink: :)2

Najciekawsza dla mnie zmiana - zabronione jest monotowanie silników z ty³u (w skrócie pisz±c) w samochodach czteronapêdowych. Autko Domatora nie kwalifikowa³oby siê (wiem, wiem, ¿e nie zamierza³o, ale jednak).

Znacznie upraszcza siê systemy zawieszeñ. Nie mo¿na stosowaæ regulowanych z kabiny amortyzatorów, ani stosowaæ "po³±czeñ" miêdzy amortyzatorami. Ciekawe co na to Mitsubishi?

Swoj± drog± to by³ pomys³ WyRCa jeszcze sprzed dwóch lat, ale chyba nie zrealizowany?

Poza tym zmiany wagowe - równie¿ w dobr± stronê, czyli obni¿enie limitu wagi dla najs³abszych czteronapêdówek.

Zakaz stosowania aktywnych dyfrów :)2
Samochód: Orca BMW
Wcze¶niej: Gaz 69 2,5td, Gaz 69 evo2, Orca MP05, Orca MP07

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr lis 30, 2005 11:00 am

Patryk masz rację - wiedza została uzupełniona.

Jak Hołek zastąpił Komornickiego moje zainteresowanie PD zmalało -dlatego te braki.

Nowy regulamin z poprawkami jest OK

pozdrawiam

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » śr lis 30, 2005 11:06 am

To KONIEC :)3

Nie bede mogl wystawic w PD mojego auta.
A rozmowy z Loeb'em byly tak zaawansowane....
Organizatorzy zawsze rzucaja zawodnikom klody pod nogi.....
Horror nromalnie.

domator

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » śr lis 30, 2005 11:12 am

domator pisze:To KONIEC :)3

Nie bede mogl wystawic w PD mojego auta.
A rozmowy z Loeb'em byly tak zaawansowane....
Organizatorzy zawsze rzucaja zawodnikom klody pod nogi.....
Horror nromalnie.

domator
Nie jest chyba tak ¼le. Znaj±c szybko¶æ budowania przez Ciebie samochodów s±dzê, ¿e do 28 grudnia tego roku zd±¿y³by¶ przerzuciæ silnik z ty³u na przód, zwêziæ auto o 20 cm, zrobiæ mu nadwozie, które nie mia³oby ostrych kantów, zrobiæ jakie¶ sensowne, krótkoskokowe zawieszenie, homologowaæ klatkê i wsadziæ homologowany bak :lol:
Dzwoniê zaraz do Seby, ¿eby siê nie denerwowa³.
Samochód: Orca BMW
Wcze¶niej: Gaz 69 2,5td, Gaz 69 evo2, Orca MP05, Orca MP07

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr lis 30, 2005 11:12 am

Jak stać Cię na Loeba to i na nowe auto też

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr lis 30, 2005 11:50 am

Patryk pisze:
domator pisze:To KONIEC :)3

Nie bede mogl wystawic w PD mojego auta.
A rozmowy z Loeb'em byly tak zaawansowane....
Organizatorzy zawsze rzucaja zawodnikom klody pod nogi.....
Horror nromalnie.

domator
Nie jest chyba tak źle. Znając szybkość budowania przez Ciebie samochodów sądzę, że do 28 grudnia tego roku zdążyłbyś przerzucić silnik z tyłu na przód, zwęzić auto o 20 cm, zrobić mu nadwozie, które nie miałoby ostrych kantów, zrobić jakieś sensowne, krótkoskokowe zawieszenie, homologować klatkę i wsadzić homologowany bak :lol:
Dzwonię zaraz do Seby, żeby się nie denerwował.
Hmm... a czy są tam w przepisach ograniczenia która oś ma być skrętna ?
bo moze wystarczyło by tylko kierownice przenieść i fotel odwrócic ? :D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość