Klasy T1/T2 w RMPST

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Czy w RMPST powinny byc klasy T1 i T2 ?

Tak
37
84%
Nie
7
16%
 
Liczba głosów: 44

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Klasy T1/T2 w RMPST

Post autor: chermol » sob mar 10, 2007 6:49 pm

Na dzisiejszym zebraniu działaczy w Zgierzu zakwestionowana została propozycja istnienia klasy T1 i T2 w ramach Mistrzostw Polski.

Ja osobiście uważam że na dzień dzisiejszy, przy aktualnych trasach (np. Gdów :)21 ) nie mają absolutnie racji bytu - bo nikt nie będzie zainteresowany startem w popierdółkach 9,5 kilometrowych po wyjebach, ale twierdze że powinny być w tym sezonie, nawet jeżeli nikt w nich jeszcze teraz nie wystartuje. Jeżeli będzie taka możliwość może za rok coś drgnie...
Gdzie nie spojrzec takie klasy są...

Czy uważacie że takie klasy powinny być?
Ostatnio zmieniony ndz mar 18, 2007 7:30 pm przez chermol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz mar 11, 2007 1:07 pm

A co to za klasy, bo na rmpst.org wisi regulamin z zeszłego roku i nic tam nie ma o tym :-?

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » ndz mar 11, 2007 1:23 pm

w nowym również nic o tym nie ma. :roll:
może Prezes działy pomylił :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz mar 11, 2007 1:58 pm

Moze chodzi mu o klasy w regatach? 8)

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » ndz mar 11, 2007 3:42 pm

Ciezarowki mnie sie zdaje :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz mar 11, 2007 4:21 pm

od ciężarówek jest klasa C

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz mar 11, 2007 4:25 pm

ee marudy - wszystko jest w zal. J - T1 to "samochody terenowe udoskonalone" a T2 " samochody terenowe seryjne" > tylko wydaje mi sie ze beda wymagane karty homologacyjne pojazdow w przypadku tych klas, czy nie ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz mar 11, 2007 6:07 pm

a jak by bylo rozroznienie pmiedzy 02,03 a t1 ?
t1 by musialobyc zgodne z fia? czyli np pajero klausa, evodakary itp ( ciekawe czy orca tez by sie na to lapala)

rally1
 
 
Posty: 155
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 10:06 am
Lokalizacja: warszawa-rembertów
Kontaktowanie:

Post autor: rally1 » pn mar 12, 2007 1:59 pm

czyli chcesz jezdzic T2 to dosalonu brac nowy i na REMSTY he he :lol:
.............czas ucieka!

Marek Plewka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 16, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: milicz

Post autor: Marek Plewka » pn mar 12, 2007 5:37 pm

Bardzo zdziwiła mnie i zasmuciła Twoja nieprawdziwa informacja o ,,bardzo mocno zakwestionowanej" propozycji istnienia w ramach RMPST klas T1 i T2.Po zgłoszonej propozycji przez Alberta Gryszczuka mówiliśmy o tym i wnioski jakie padły były wręcz przeciwne - czyli jak najbardziej ZA.Jest tylko kwestią czasu ,aby połączone na początek samochody w klasie T1 i T2 stanowiły osobną klasę zamkniętą Z. Jednakże,wobec braku obecnie Komisji Rajdowej RMPST - taką zmianę do regulaminu musi zatwierdzić GKSS.I takie działania zostaną podjęte.
Takie oto było ,,zakwestionowanie".Mam nadzieję , że na przyszłość będziesz podawał bardziej sprawdzone informacje.
marek

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt mar 13, 2007 2:05 am

Co za glupie pytania. Oczywiscie ze tak.
Jak to polaczone klasy T1 i T2? Czyj to pomysl taki niezbyt madry (delikatnie mowiac).?
Wprowadzic klasy T1 i T2 i dac informacje ze za 3 lata likwidujemy klasy O. Kazdfy ma czas by sie przygotowac. A jak ktos ma T1 to moze od razu jezdzic.
Nie ma innej drogi. Inaczej bedziemy jezdzic po kurwidolkach wokol trzepaka takimi wynalazkami jak moj :-)
Prezes - to jak wreszcie ma byc teraz?

domator

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt mar 13, 2007 10:16 am

Troche nie jarzę - po co te nowe klasy samochodów z ulicy czy z salonu- jak zwał tak zwał..
Uzytkownicy takich seryjnych aut pragna tytułów mistrzowskich czy co.
W rajdach płaskich mają taką mozliwość bo tam zawsze jest płasko a w terenowych co? - osobne łączki będą i polne drogi aboco?
RMPST to impreza rangi mistrzowskiej i chyba dla tego startują tam samochody odpowiednio silnie przygotowane.
Nie kumam tych nowych klas- może mi który wyjasni :roll:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » wt mar 13, 2007 11:19 am

Likwidowac klas O nie popieram. Ja naprzykład w T1 czy T2 jakos startowac nie mam ochoty.
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt mar 13, 2007 3:42 pm

...Juz nie mowiac o kosztach startow w takiej klasie "seryjnej" :)3
Cala ta "wielka" popularyzacja RMPST pojdzie w pis...

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt mar 13, 2007 3:59 pm

Ale jaka jest inna droga? Dopuki sie nie uzyska kompatybilnosci z klasami miedzynarodowymi bedziemy sie tutaj scigac wokol trzepaka w dolku piaskowym... Ani nikt do nas nie przyjedzie ani my nigdzie nie mozemy pojechac naszymi samochodami. To jest bez sensu.
Nigdzie na swiecie rajdy nie sa tanie to dlaczego maja byc u nas? Nie rozumiem tego. Nigdzie nikt nie moiwl chyba ze to ma byc "ogolnodostepne" dla kazdego, nie?
Na calym swiecie jest drogo i na dodatek zgodnie z przepisami i nie znam zadnego argumenu za tym ze u nas ma byc inaczej...
Na pewno po wprowadzeniu T1/T2 przez rok-dwa nikt albo prawie nikt nie bedzie jezdzil ale potem znajda sie chetni. Gwarantuje. W baja Wegry - niech mnie patryk lub prezes poprawi - wystartowalo ok. 100 aut zgodnych z T1/T2. I jakos sie daje. To jest JEDYNA droga.
domator

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt mar 13, 2007 4:03 pm

szary pisze:Troche nie jarzę - po co te nowe klasy samochodów z ulicy czy z salonu- jak zwał tak zwał..
Uzytkownicy takich seryjnych aut pragna tytułów mistrzowskich czy co.
W rajdach płaskich mają taką mozliwość bo tam zawsze jest płasko a w terenowych co? - osobne łączki będą i polne drogi aboco?
RMPST to impreza rangi mistrzowskiej i chyba dla tego startują tam samochody odpowiednio silnie przygotowane.
Nie kumam tych nowych klas- może mi który wyjasni :roll:
Zartujesz czy powaznie piszesz?
Z cala pewnoscia dobrze przygotowane T1 czy nawet T2 wymaga znacznie wiecej "wysilku" konstrukcyjnego niz nasze pojazdy. Nie ma to nic wspolnego z autem z salonu. I samochody te sa "odpowiednio silnie przygotowane" tyle ze zgodnie z przepisami FIA ktore maja za zadanie wyrownywac szanse zawodnikow.
W szczegolnosci wasze patrolo-gelendy da sie dosc latwo przystosowac do jazdy w T1. Czego nie mnozna powiedzic o moim pajaku. No bo silnik z tylu a to zabronione.
Ale trudno. Inaczej sie nie da.

Superpilot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 15, 2005 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa

T1 ; T2

Post autor: Superpilot » wt mar 13, 2007 10:23 pm

Rzadko się odzywam na tym forum ale spróbuję teraz zabrać głos na podstawie moich skromnych doświadczeń ze śledzenia na bieżąco rajdów zagranicznych (prasowo, internetowo i na żywo). Jakiekolwiek wątpliwości naszej terenowej władzy można by było rozwiać w sposób prosty. Po prostu Panowie (któych darzę sympatią) zacznijcie oglądać (najlepiej na żywo) rajdy terenowe za granicą. Naprawde nie jest to trudne, wszak niektóre z nich nie odbywają się daleko (Słowacja, Czechy, Węgry, Włochy itp). I nie czekajcie na delegacje z PZMotu tylko sami czym prędzej gnajcie za granicę. Wszak kto nie ma miedzi ten w domu siedzi i dlatego może zostac 100 lat za murzynami. Jeśli tego nie zrobicie albo nie będziecie robić regularnie to dalej RMPST będą w d.... . Wszędzie są klasy FIA. Kurniki czyli samochody rmpst'owe powoli odchodza do lamusa. Oczywiście nie musi a nawet nie może odbywać się to natychmiast. Należy dać okres przejściowy-kilkuletni (np. 3) lub zostawić kurniki w klasie TN (terenowa narodowa) uwzględniając podstawowe przepisy FIA (zwężki i masy). Tylko tą drogą będziemy mogli próbować dorównać sportowej cywilizacji motoryzacyjnej. Sugestie na najbliższą przyszłość, najlepiej na sezon 2008:
gr T2 - produkcyjna zgodnie z FIA
gr T1 - superprodukcyjna zgodnie z FIA
gr TN - zgodne z FIA przepisy dotyczące masy i zwężek.
Klasy typu 1,2,3 zgodne z obecnymi pojemnościami zawsze można zachować, choć moja propozycja jest następująca: benzyny do 2000, benzyny pow. 2000 i diesle. Warto wprowadzić przeliczniki turbo (w zasadzie dotyczy tylko diesli x 1,5, bowiem benzyny z turbiną są zabronione). Można jeszcze podjąć polemikę nt ważności homologacji ubrań, foteli, pasów itp. w gr T2 i T1 w celu obniżenia kosztów w początkowej fazie rozwoju tych klas na ziemiach polskich. Po np 2 latach liberalizacja kończy się. Czekam na konstruktywne uwagi.
Pozdrawiam zainteresowanych tematem i nie tylko.
Piotrek

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » śr mar 14, 2007 3:41 am

Myślę, że stwożenie klas T wcale nie musi powodować likwidacji klas O.
Przecież jak ktoś ma kasę to i teraz może sobie zrobić samochód zgodny z klasami FIA i jeździć za granicę - zakazu nie ma :lol: a jakoś nie widać żeby tłumy waliły.
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr mar 14, 2007 9:09 pm

No dobra. postudiowałem regulamin odnośnie klasy T2 czyli produkcyjnej.

I może mi ktoś powiedzieć gdzie tu jest haczyk i ukryte monstrualne koszty o których piszecie?

No bo załóżmy - mam forda. Wsadzam mu zwężkę odpowiednią, klatkę regulaminową co to musi ważyć tyle i tyle . Reszta generalnie jak w regulaminie..

I co? Muszę załatwić do niego kartę homologacyjną i moge śmigać. Tak mi się przynajmniej zdaje. Niech no mnie kto oświeci gdzie jest w tym wszystkim myk uniemożliwiający start średnio sytuowanemu kierowcy ??

:roll:

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr mar 14, 2007 9:16 pm

Student w Dakarze też mozesz startować salonowym SUVem tylko po co ?

w RMPST oprócz kosztów startu masz koszty napraw :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr mar 14, 2007 9:21 pm

choć z drugiej strony klasy dają większą możliwość trafienia sponsora i lepszego medialnego szumu
ale wymagałoby to chyba drugiej równoległej trasy
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr mar 14, 2007 9:26 pm

Koszty napraw to są wszędzie.

Auto możesz zabić w odłegłości 100 metrów od domu jak masz warunki po temu i talent.

Ja to bym chciał zobaczyć jak mój fordzik będzie oddychał z tą zwężką fi 32 mm. tera ma dolot 75 mm i gniecie w fotel przyspieszając jak trza :)22

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr mar 14, 2007 9:28 pm

Wojtek_K pisze:choć z drugiej strony klasy dają większą możliwość trafienia sponsora i lepszego medialnego szumu
ale wymagałoby to chyba drugiej równoległej trasy
Przede wszystkim może by się ktoś z zagramanicy pofatygował.

A to już mogło by spowodowadc zainteresowanie mediów, bo jak zagramanica startuje, to panie musi być COŚ, a kto by sie tam przejmował jakimiś wyścigami zaściankowymi?

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » ndz mar 18, 2007 7:30 pm

Student pisze:No dobra. postudiowałem regulamin odnośnie klasy T2 czyli produkcyjnej.
I może mi ktoś powiedzieć gdzie tu jest haczyk i ukryte monstrualne koszty o których piszecie?
No bo załóżmy - mam forda. Wsadzam mu zwężkę odpowiednią, klatkę regulaminową co to musi ważyć tyle i tyle . Reszta generalnie jak w regulaminie..
I co? Muszę załatwić do niego kartę homologacyjną i moge śmigać. Tak mi się przynajmniej zdaje. Niech no mnie kto oświeci gdzie jest w tym wszystkim myk uniemożliwiający start średnio sytuowanemu kierowcy ??
:roll:
Obawiam się Przemek że bronco nie miało nigdy homologacji fia, wiec T2 z nigo nie zrobisz :D

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz mar 18, 2007 7:42 pm

no wiec wlasnie... homolagacja byla na dany model, i auto musi byc z nim zgodne co do srubki. Karte homologacyjna z francji trza sciagac,kity od producenta trza sciagnac, a potem sie okazuje, ze auto slabe przez zwezke i ciezkie przez klatke...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość