Regulamin 2005 klasa POPULARNA
Moderator: Pasza
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Regulamin 2005 klasa POPULARNA
Temat skierowany do teraźniejszych i przyszłych REMPST-owców......
Co powiecie ( bez bicia piany ) na poniższe zapisy w regulaminie 2005?
2.2 Podział na klasy
3. „P1” ( popularna pierwsza ) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ ( z wyłączeniem zawieszenia na sprężynach )
- Tarpan, Honker
W klasie „P1“ dopuszcza się:
- stosowanie silników S-21 ( ŻUK)
- wymianę podzespołów napędowych ( skrzyń biegów, reduktorów, mostów, silników ) pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3
- montaż dowolnej przekładni kierowniczej ( ze wspomaganiem lub bez ) oraz dowolnego osprzętu silnika ( gażniki, alternatory, rozruszniki, kolektory, aparaty zapłonowe ) z wyłączeniem elektronicznego sterowania zasilania silnika i wtrysku mechanicznego
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3 oraz ich modyfikacje ( zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki )
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia pomiędzy markami wymienionymi w pkt. 3 ( zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki )
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa
4. „P2” ( popularna druga ) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ
- Tarpan, Honker
- VW Iltis
- DKW Munga
- LUAZ
- Ford Mutt
- Łada Niva
W klasie „P2“ dopuszcza się:
- dowolny silnik bez względu na system zapłonu (ZS i ZI ) o ile nie zastosowano w nim elektronicznego modułu sterującego pracą silnika, z wyjątkiem silników doładowanych o zapłonie iskrowym.
- dowolną skrzynię biegów i skrzynie rozdzielcze oraz przekładnie kierowniczą.
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 4 oraz ich modyfikacje ( zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki )
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia ( w tym mostów) pomiędzy markami wymienionymi w pkt 4 ( zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki )
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa.
2.4 Jeżeli do pierwszej lub drugiej rundy w danym roku zostanie zgłoszone minimum 3 jednakowe pojazdy, mogą powstać klasy „zamknięte” (Z) na zasadach preferencyjnych klasyfikacji rocznej dotyczącej klasy P1 oraz P2 obowiązujących dla tych klas w roku 2005.
Uściślenia dotyczące klasy „Z” zgodnie z załącznikiem nr 21
5.5.2 Indywidualna w klasach
UWAGA: Na sezon 2005 tworzy się klasy promocyjne „P1” oraz „P2”.
W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych eliminacji następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2” na zasadach klasy wyższej czyli „P2”.
Co powiecie ( bez bicia piany ) na poniższe zapisy w regulaminie 2005?
2.2 Podział na klasy
3. „P1” ( popularna pierwsza ) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ ( z wyłączeniem zawieszenia na sprężynach )
- Tarpan, Honker
W klasie „P1“ dopuszcza się:
- stosowanie silników S-21 ( ŻUK)
- wymianę podzespołów napędowych ( skrzyń biegów, reduktorów, mostów, silników ) pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3
- montaż dowolnej przekładni kierowniczej ( ze wspomaganiem lub bez ) oraz dowolnego osprzętu silnika ( gażniki, alternatory, rozruszniki, kolektory, aparaty zapłonowe ) z wyłączeniem elektronicznego sterowania zasilania silnika i wtrysku mechanicznego
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3 oraz ich modyfikacje ( zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki )
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia pomiędzy markami wymienionymi w pkt. 3 ( zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki )
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa
4. „P2” ( popularna druga ) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ
- Tarpan, Honker
- VW Iltis
- DKW Munga
- LUAZ
- Ford Mutt
- Łada Niva
W klasie „P2“ dopuszcza się:
- dowolny silnik bez względu na system zapłonu (ZS i ZI ) o ile nie zastosowano w nim elektronicznego modułu sterującego pracą silnika, z wyjątkiem silników doładowanych o zapłonie iskrowym.
- dowolną skrzynię biegów i skrzynie rozdzielcze oraz przekładnie kierowniczą.
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 4 oraz ich modyfikacje ( zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki )
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia ( w tym mostów) pomiędzy markami wymienionymi w pkt 4 ( zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki )
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa.
2.4 Jeżeli do pierwszej lub drugiej rundy w danym roku zostanie zgłoszone minimum 3 jednakowe pojazdy, mogą powstać klasy „zamknięte” (Z) na zasadach preferencyjnych klasyfikacji rocznej dotyczącej klasy P1 oraz P2 obowiązujących dla tych klas w roku 2005.
Uściślenia dotyczące klasy „Z” zgodnie z załącznikiem nr 21
5.5.2 Indywidualna w klasach
UWAGA: Na sezon 2005 tworzy się klasy promocyjne „P1” oraz „P2”.
W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych eliminacji następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2” na zasadach klasy wyższej czyli „P2”.
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
ja bym był za zostawieniem popularki w spokoju...rozdrobnienie na dwie klasy jeszcze rozwodni stawke i juz zadna klasa sie nie bedzie w stanie zebrać
a od strony technicznej giezopochodny nawet jak bedzie miał silnik rakietowy to wiele szybciej na wyjebach nie poleci niz z motorem fabrycznym bo go zawiecho trzyma-albo raczej w kosmos wypierdzieli

a od strony technicznej giezopochodny nawet jak bedzie miał silnik rakietowy to wiele szybciej na wyjebach nie poleci niz z motorem fabrycznym bo go zawiecho trzyma-albo raczej w kosmos wypierdzieli

#noichuj
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Dlatego jest zapis" W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych eliminacji następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2” na zasadach klasy wyższej czyli „P2”." - czyli w takim przypadku będzie tak jak jest aktualnie
Natomiast częśc ludzi będzie jeździła ( a przynajmniej tak deklaruje ) zwykłymi UAZ-ami i GAZ-ami w przyszłym roku i nie chce się scigać z UAZ-em z silnikiem np. Patrola
Pozdrawiam
Maciek
Natomiast częśc ludzi będzie jeździła ( a przynajmniej tak deklaruje ) zwykłymi UAZ-ami i GAZ-ami w przyszłym roku i nie chce się scigać z UAZ-em z silnikiem np. Patrola
Pozdrawiam
Maciek
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
i zle robią...nie powinni mieć kompleksów-dobrze przygotowany seryjny giezopochodny jest skuteczniejszy od dowolnej giezopochodnej wydumki która sie zesra w połowie rajdu. fajnym na to przykładem jest szary i jego giez który ewoluował przez wiele sezonów zawieszeniowo na s21 aż w koncu motoru brakło i zapodanie motora ze scierki było jakims tam wypracowanym krokiem do przodu
jestem przeciwnikiem rozdrabniania klas
natomiast moznaby połozyć nacisk na rozpropagowanie klas zamkniętych-czy jak kto woli markowych...przyjezdza pięć suk czy peepów fabrycznych i scigają sie cały sezon w rempstach o puchar w klasie suki czy peepa...może to jest jakis kierunek odmładzający dyscypline
jestem przeciwnikiem rozdrabniania klas
natomiast moznaby połozyć nacisk na rozpropagowanie klas zamkniętych-czy jak kto woli markowych...przyjezdza pięć suk czy peepów fabrycznych i scigają sie cały sezon w rempstach o puchar w klasie suki czy peepa...może to jest jakis kierunek odmładzający dyscypline
#noichuj
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
miałem takie sugestie żeby to włączyć ale po przemyśleniu lepsze jest stworzenie "klasy zamknietej " z Suzukami.
Co ma szukać GAZ/UAZ z orginalnym nawet zrobionym motorem z Suzuka która waży co nic i z dobrze zrobionym motorem 1.3.
Daltego uważam iż stworzenie "klasy zamkniętej" dla Suzuk było by najlepszym rozwiązaniem a regulamin przewiduje takie rozwiązanie i nie jest formalnie ono skomplikowane.
Pozdrawiam
Maciek
Co ma szukać GAZ/UAZ z orginalnym nawet zrobionym motorem z Suzuka która waży co nic i z dobrze zrobionym motorem 1.3.
Daltego uważam iż stworzenie "klasy zamkniętej" dla Suzuk było by najlepszym rozwiązaniem a regulamin przewiduje takie rozwiązanie i nie jest formalnie ono skomplikowane.
Pozdrawiam
Maciek
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
Chyba racja-wiekszy nacisk należy raczej połozyć na propagandę,bo bardzo wiele osób pyta o kwestie regulaminowe.Nie chce im sie czytać...
Nieregularnik by mógł pomóc-wszak KJST to jedna strona literek.
Podział na P1 i P2 nie przysporzy zawodników,chyba że będzie bez licencji.
Nieregularnik by mógł pomóc-wszak KJST to jedna strona literek.
Podział na P1 i P2 nie przysporzy zawodników,chyba że będzie bez licencji.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
UWAGA DŁŁŁŁŁUUUUUUUGIE ..................
1) do klasy P ( czy P1 i P2 ) trzeba mieć licencję - natomiast aktualnie uzyskanie licencji nie jest kłopotliwe. Nie trzeba mieć wcześniej wyjeżdzonych KJS-ów tylko składa sie podanie o przeprowadzenie egzaminu na licencję i idzie się z marszu ( koszt wyrobienia nowej licencji ( nie wznawianej ) to 350 zł z ubezpieczeniem, do tego badania lekarskie ok 100 zł
2) pomysł zostawienia w Klasie popularnej rozgraniczenia tylko opartego na zawieszeniu "resor" jest według mnie pomyłką.
Wrangler YJ też jest na resorze i wielu w Mistrzostwach jeździło kilka lat temu i na nich zdobywało tytuły ( i jak tu porównywać YJ-ta z UAZ-em
? )
Jak będzie się czuł człowiek jadący GAZ-em z silnikiem UAZ-a ( np. Igor Kochutnicki ) ścigający się z Uaz-em lub GAZ-em z wsadzonym np. zespołem Patrola.
( wiem , wiem zaraz się podniosą głosy że, z takim motorem to UAZ-owskie mosty będą klękać jeden po drugim - co uważam za błedna torię opierając się na własnych wieloletnich doświadczeniach )
3) z WyRC-em nie będę polemizował z uwagi na zbyt duże różnice w poglądach ( argumentacje WyRC-a co do regulaminu zupełnie do mnie nie trafiają i nie jestem w stanie ich do końca zrozumieć )
4) podział na klasy P1 i P2 własnie może przysporzyc nowych zawodników ( oprócz Igora Kochutnickiego chce jezdzić na ta chwilę w P1 jeszcze 3 auta pod warunkiem ,że nie będą musili sie scigac z UAZ-o Patrolami )
5) co do KJST to regulamin został już tak okrojony , że więcej nie można
Dodatkowo zostały zniesione badania lekarskie, za 3 pierwsze miejsca musza byc przyznane puchary dla kierowcy i pilota ( co dotychczas różnie bywało ), a dla wszystkich startujacych dyplomy za uczestnictwo
Sory za długośc
Pozdrawiam
Maciek
1) do klasy P ( czy P1 i P2 ) trzeba mieć licencję - natomiast aktualnie uzyskanie licencji nie jest kłopotliwe. Nie trzeba mieć wcześniej wyjeżdzonych KJS-ów tylko składa sie podanie o przeprowadzenie egzaminu na licencję i idzie się z marszu ( koszt wyrobienia nowej licencji ( nie wznawianej ) to 350 zł z ubezpieczeniem, do tego badania lekarskie ok 100 zł
2) pomysł zostawienia w Klasie popularnej rozgraniczenia tylko opartego na zawieszeniu "resor" jest według mnie pomyłką.
Wrangler YJ też jest na resorze i wielu w Mistrzostwach jeździło kilka lat temu i na nich zdobywało tytuły ( i jak tu porównywać YJ-ta z UAZ-em

Jak będzie się czuł człowiek jadący GAZ-em z silnikiem UAZ-a ( np. Igor Kochutnicki ) ścigający się z Uaz-em lub GAZ-em z wsadzonym np. zespołem Patrola.
( wiem , wiem zaraz się podniosą głosy że, z takim motorem to UAZ-owskie mosty będą klękać jeden po drugim - co uważam za błedna torię opierając się na własnych wieloletnich doświadczeniach )
3) z WyRC-em nie będę polemizował z uwagi na zbyt duże różnice w poglądach ( argumentacje WyRC-a co do regulaminu zupełnie do mnie nie trafiają i nie jestem w stanie ich do końca zrozumieć )
4) podział na klasy P1 i P2 własnie może przysporzyc nowych zawodników ( oprócz Igora Kochutnickiego chce jezdzić na ta chwilę w P1 jeszcze 3 auta pod warunkiem ,że nie będą musili sie scigac z UAZ-o Patrolami )
5) co do KJST to regulamin został już tak okrojony , że więcej nie można
Dodatkowo zostały zniesione badania lekarskie, za 3 pierwsze miejsca musza byc przyznane puchary dla kierowcy i pilota ( co dotychczas różnie bywało ), a dla wszystkich startujacych dyplomy za uczestnictwo
Sory za długośc
Pozdrawiam
Maciek
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Mam wrażenie że proponowane zmiany mają zwiększyć zapotrzebowanie na orginalne części zamienne do Gaza Uaza itd.A może się mylę ?
Regulamin i RMPST mam w dupie do czasu obowiązywania obecnego regulaminu.
Dziękuję Czesławowi , Jarząbkowi i Innym za opinie o " bunkrze "
w sposób znaczący zwiększyła mi się liczba osób odwiedzających moją stronę.
Dzięki
www.pro-cross.com
Regulamin i RMPST mam w dupie do czasu obowiązywania obecnego regulaminu.
Dziękuję Czesławowi , Jarząbkowi i Innym za opinie o " bunkrze "
w sposób znaczący zwiększyła mi się liczba osób odwiedzających moją stronę.
Dzięki
www.pro-cross.com
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
WyRC pisze:Mam wrażenie że proponowane zmiany mają zwiększyć zapotrzebowanie na orginalne części zamienne do Gaza Uaza itd.A może się mylę ?

taa...wszystko ma drugie dno
chyba sie starzeje bo tego nie zauwazyłem
a o bunkrze mielismy okazje wyrobić sobie zdanie na zywo

fura malarza była git i latała...ale przerobienie jej na bunkier to był strzał jak...hmmm...dzik w sosne...

#noichuj
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość