Regulamin 2005 klasa POPULARNA

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Regulamin 2005 klasa POPULARNA

Post autor: Maciek Skura » pn lis 08, 2004 6:01 pm

Temat skierowany do teraźniejszych i przyszłych REMPST-owców......
Co powiecie ( bez bicia piany ) na poniższe zapisy w regulaminie 2005?

2.2 Podział na klasy

3. „P1” ( popularna pierwsza ) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:

- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ ( z wyłączeniem zawieszenia na sprężynach )
- Tarpan, Honker

W klasie „P1“ dopuszcza się:
- stosowanie silników S-21 ( ŻUK)
- wymianę podzespołów napędowych ( skrzyń biegów, reduktorów, mostów, silników ) pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3
- montaż dowolnej przekładni kierowniczej ( ze wspomaganiem lub bez ) oraz dowolnego osprzętu silnika ( gażniki, alternatory, rozruszniki, kolektory, aparaty zapłonowe ) z wyłączeniem elektronicznego sterowania zasilania silnika i wtrysku mechanicznego
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3 oraz ich modyfikacje ( zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki )
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia pomiędzy markami wymienionymi w pkt. 3 ( zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki )
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa

4. „P2” ( popularna druga ) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:

- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ
- Tarpan, Honker
- VW Iltis
- DKW Munga
- LUAZ
- Ford Mutt
- Łada Niva

W klasie „P2“ dopuszcza się:
- dowolny silnik bez względu na system zapłonu (ZS i ZI ) o ile nie zastosowano w nim elektronicznego modułu sterującego pracą silnika, z wyjątkiem silników doładowanych o zapłonie iskrowym.
- dowolną skrzynię biegów i skrzynie rozdzielcze oraz przekładnie kierowniczą.
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 4 oraz ich modyfikacje ( zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki )
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia ( w tym mostów) pomiędzy markami wymienionymi w pkt 4 ( zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki )
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa.
2.4 Jeżeli do pierwszej lub drugiej rundy w danym roku zostanie zgłoszone minimum 3 jednakowe pojazdy, mogą powstać klasy „zamknięte” (Z) na zasadach preferencyjnych klasyfikacji rocznej dotyczącej klasy P1 oraz P2 obowiązujących dla tych klas w roku 2005.
Uściślenia dotyczące klasy „Z” zgodnie z załącznikiem nr 21



5.5.2 Indywidualna w klasach

UWAGA: Na sezon 2005 tworzy się klasy promocyjne „P1” oraz „P2”.
W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych eliminacji następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2” na zasadach klasy wyższej czyli „P2”.
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 08, 2004 8:03 pm

ja bym był za zostawieniem popularki w spokoju...rozdrobnienie na dwie klasy jeszcze rozwodni stawke i juz zadna klasa sie nie bedzie w stanie zebrać
a od strony technicznej giezopochodny nawet jak bedzie miał silnik rakietowy to wiele szybciej na wyjebach nie poleci niz z motorem fabrycznym bo go zawiecho trzyma-albo raczej w kosmos wypierdzieli
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » pn lis 08, 2004 8:09 pm

Dlatego jest zapis" W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych eliminacji następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2” na zasadach klasy wyższej czyli „P2”." - czyli w takim przypadku będzie tak jak jest aktualnie

Natomiast częśc ludzi będzie jeździła ( a przynajmniej tak deklaruje ) zwykłymi UAZ-ami i GAZ-ami w przyszłym roku i nie chce się scigać z UAZ-em z silnikiem np. Patrola

Pozdrawiam
Maciek
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn lis 08, 2004 8:11 pm

to chyba dobry pomysł...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn lis 08, 2004 8:12 pm

i chyba do p1 można by suki z oryginalnymi motorami i zawieszeniem dołączyć...bo w jakiej klasie one mają startować ?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 08, 2004 8:17 pm

i zle robią...nie powinni mieć kompleksów-dobrze przygotowany seryjny giezopochodny jest skuteczniejszy od dowolnej giezopochodnej wydumki która sie zesra w połowie rajdu. fajnym na to przykładem jest szary i jego giez który ewoluował przez wiele sezonów zawieszeniowo na s21 aż w koncu motoru brakło i zapodanie motora ze scierki było jakims tam wypracowanym krokiem do przodu
jestem przeciwnikiem rozdrabniania klas
natomiast moznaby połozyć nacisk na rozpropagowanie klas zamkniętych-czy jak kto woli markowych...przyjezdza pięć suk czy peepów fabrycznych i scigają sie cały sezon w rempstach o puchar w klasie suki czy peepa...może to jest jakis kierunek odmładzający dyscypline
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » pn lis 08, 2004 8:19 pm

miałem takie sugestie żeby to włączyć ale po przemyśleniu lepsze jest stworzenie "klasy zamknietej " z Suzukami.
Co ma szukać GAZ/UAZ z orginalnym nawet zrobionym motorem z Suzuka która waży co nic i z dobrze zrobionym motorem 1.3.

Daltego uważam iż stworzenie "klasy zamkniętej" dla Suzuk było by najlepszym rozwiązaniem a regulamin przewiduje takie rozwiązanie i nie jest formalnie ono skomplikowane.



Pozdrawiam

Maciek
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn lis 08, 2004 8:40 pm

mnie tam pasi jak jeszcze wpisowe będzie sensowne to moze wystartuję

a trza mieć kaski??? i pełną klatę czy wystarczy pałąk????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn lis 08, 2004 8:48 pm

ale do tych klas to już trzeba mieć licencje...czy myle się ?

Awatar użytkownika
Slawo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 1:50 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Slawo » pn lis 08, 2004 8:56 pm

Moze jednak zostawic juz te gazy , uazy i rozgraniczenie klas oprzec na zawieszeniu .
W popularce resor .

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » pn lis 08, 2004 9:52 pm

Po co wprowadzać zmiany , które faktycznie nic nie znieniają.
Pozoracja. :)3

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lis 08, 2004 11:01 pm

Chyba racja-wiekszy nacisk należy raczej połozyć na propagandę,bo bardzo wiele osób pyta o kwestie regulaminowe.Nie chce im sie czytać...
Nieregularnik by mógł pomóc-wszak KJST to jedna strona literek.
Podział na P1 i P2 nie przysporzy zawodników,chyba że będzie bez licencji.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

jarząbek
Posty: 455
Rejestracja: wt wrz 10, 2002 1:00 am

Post autor: jarząbek » pn lis 08, 2004 11:34 pm

wyrc jaki ladny bunkier na ikonce - twoj? :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 08, 2004 11:37 pm

o bunkrze dyskusja wczoraj była, ale sie zwyropynczyła i kolaboranty wytly...i dobrze...
bunkier jaki jest kto widział ten wie...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » wt lis 09, 2004 8:07 am

UWAGA DŁŁŁŁŁUUUUUUUGIE ..................

1) do klasy P ( czy P1 i P2 ) trzeba mieć licencję - natomiast aktualnie uzyskanie licencji nie jest kłopotliwe. Nie trzeba mieć wcześniej wyjeżdzonych KJS-ów tylko składa sie podanie o przeprowadzenie egzaminu na licencję i idzie się z marszu ( koszt wyrobienia nowej licencji ( nie wznawianej ) to 350 zł z ubezpieczeniem, do tego badania lekarskie ok 100 zł
2) pomysł zostawienia w Klasie popularnej rozgraniczenia tylko opartego na zawieszeniu "resor" jest według mnie pomyłką.
Wrangler YJ też jest na resorze i wielu w Mistrzostwach jeździło kilka lat temu i na nich zdobywało tytuły ( i jak tu porównywać YJ-ta z UAZ-em ??? )
Jak będzie się czuł człowiek jadący GAZ-em z silnikiem UAZ-a ( np. Igor Kochutnicki ) ścigający się z Uaz-em lub GAZ-em z wsadzonym np. zespołem Patrola.
( wiem , wiem zaraz się podniosą głosy że, z takim motorem to UAZ-owskie mosty będą klękać jeden po drugim - co uważam za błedna torię opierając się na własnych wieloletnich doświadczeniach )
3) z WyRC-em nie będę polemizował z uwagi na zbyt duże różnice w poglądach ( argumentacje WyRC-a co do regulaminu zupełnie do mnie nie trafiają i nie jestem w stanie ich do końca zrozumieć )
4) podział na klasy P1 i P2 własnie może przysporzyc nowych zawodników ( oprócz Igora Kochutnickiego chce jezdzić na ta chwilę w P1 jeszcze 3 auta pod warunkiem ,że nie będą musili sie scigac z UAZ-o Patrolami )
5) co do KJST to regulamin został już tak okrojony , że więcej nie można
Dodatkowo zostały zniesione badania lekarskie, za 3 pierwsze miejsca musza byc przyznane puchary dla kierowcy i pilota ( co dotychczas różnie bywało ), a dla wszystkich startujacych dyplomy za uczestnictwo

Sory za długośc

Pozdrawiam

Maciek
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt lis 09, 2004 10:14 am

proponuje resory z prawej a sprężyny z lewej byle tylko frekfencja była większa :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 09, 2004 10:15 am

no co ty?
resory z lewej a sprężyny z prawej
to kluczowe zagadnienie jesli chodzi o mozliwość przetrwania
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » wt lis 09, 2004 6:09 pm

Mam wrażenie że proponowane zmiany mają zwiększyć zapotrzebowanie na orginalne części zamienne do Gaza Uaza itd.A może się mylę ?

Regulamin i RMPST mam w dupie do czasu obowiązywania obecnego regulaminu.

Dziękuję Czesławowi , Jarząbkowi i Innym za opinie o " bunkrze "
w sposób znaczący zwiększyła mi się liczba osób odwiedzających moją stronę.

Dzięki



www.pro-cross.com

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 09, 2004 6:16 pm

WyRC pisze:Mam wrażenie że proponowane zmiany mają zwiększyć zapotrzebowanie na orginalne części zamienne do Gaza Uaza itd.A może się mylę ?
:)21
taa...wszystko ma drugie dno
chyba sie starzeje bo tego nie zauwazyłem

a o bunkrze mielismy okazje wyrobić sobie zdanie na zywo :)21
fura malarza była git i latała...ale przerobienie jej na bunkier to był strzał jak...hmmm...dzik w sosne...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lis 09, 2004 6:46 pm

Czeslaw - stworzcie zapis kolejnej klasy, warunek - nadwozie laminatowe w stylu defektera, zawieszenie made by oleś, wiekszosc oryginalnych czesci LR :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 09, 2004 6:49 pm

noo...kurde...jeszcze jedno auto "by kopyść" i juz byłaby klasa zamknieta...hmmm...może Chermol sie skusi...jego auto w toku...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lis 09, 2004 6:54 pm

A jaki obrot na czesciach lr i plastkikach :)21

Co sie Chermol nie chwali, co to mu sie buduje w dzipupli :D

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 09, 2004 7:10 pm

sie nie chwali bo ma procesy decyzyjne jak panna na wydaniu...i chciałaby i boi sie...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lis 09, 2004 7:41 pm

/hmm. a do czego on to chce? Do scigania? Zapodaj jakie szczegoly na pw.

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt lis 09, 2004 8:22 pm

czesław&jarząbek pisze:no co ty?
resory z lewej a sprężyny z prawej
to kluczowe zagadnienie jesli chodzi o mozliwość przetrwania
:)21
tak tylko że w nowym sezonie chciałbym siedzieć po lewej to tak jakoś chlapnołem :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość