simex 33" galloper
Moderator: Mroczny
simex 33" galloper
Witam mam pytanie odnośnie opon simex 33" do gallopera. Mam go podniesione o 2" powinny wejść jednak czy przedni polmost to wytrzyma?? Czy konieczne są jakieś wzmocnienia??
Re: simex 33" galloper

Wzmocnienie musiałoby polegać na zastosowaniu mostów np.z Patrola.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: simex 33" galloper
Mosty z parcha są przereklamowane
Paherowe/Galloperowe wytrzymają i 35" (testowane organoleptycznie)

Paherowe/Galloperowe wytrzymają i 35" (testowane organoleptycznie)
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: simex 33" galloper
Dzięki za pomoc:) ostatecznie jednak zaopatrzenie się w 33" lub 31" myślicie że będzie ok? I bardziej chodzi mi o przedni polmost.
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Re: simex 33" galloper
31, a 33 to spora różnica. 31 na pewno będzie ok. Na takim rozmiarze wychodziła benzyna w standardzie.Dave88 pisze:Dzięki za pomoc:) ostatecznie jednak zaopatrzenie się w 33" lub 31" myślicie że będzie ok? I bardziej chodzi mi o przedni polmost.
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
I dieselpolitolog16 pisze:31, a 33 to spora różnica. 31 na pewno będzie ok. Na takim rozmiarze wychodziła benzyna w standardzie.Dave88 pisze:Dzięki za pomoc:) ostatecznie jednak zaopatrzenie się w 33" lub 31" myślicie że będzie ok? I bardziej chodzi mi o przedni polmost.

@rudypajero.koszalin masz może jakieś linki do zdjęć z 35 calowymi oponami w Pajero/Galloper. Lubię oglądać zdjęcia z tymi samochodami bo mnie to podbudowuje że się da radę w błoto wjechać i bez trykającego łańcucha wyjechać.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: simex 33" galloper
Niestety fotek brak
Ale @adaś ma dużo fotek swojego misia, a też na 35" latał po rajdach wszelakich i to z sukcesami 
Swojego mam tylko na 33" uwiecznionego, bo najczęściej na takich kulałem. Pięć lat i żadnego wybuchu typu wysrany most czy zerwana półoś nie zanotowałem, a lekko nie miał

O i znalazłem Gallopera na 33"

Dla osłody mam za to pajero na 37"


Tylko że to już niewiele z pajero miało wspólnego


Swojego mam tylko na 33" uwiecznionego, bo najczęściej na takich kulałem. Pięć lat i żadnego wybuchu typu wysrany most czy zerwana półoś nie zanotowałem, a lekko nie miał

O i znalazłem Gallopera na 33"
Dla osłody mam za to pajero na 37"


Tylko że to już niewiele z pajero miało wspólnego

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
Super, dzięki za foto, Twojego już oglądałem na zdjęciach chyba z linku w Twoim podpisie i chyba gdzież z jakiejś relacji rajdu.
@Adaś jak zwęszy temat to i tak zaraz napisze że można latać na 35, jedynie łańcuch się wyciąga
, ale z tego co czytam to u niego łańcuch się wyciąga zawsze - przynajmniej tak każdemu pisze
.
Nabieram pomału ochoty na 33, tylko ja na 100% będę kupował jakieś AT, mniej lub bardziej agresywne (pewnie BFG) i czy jest sens pchać 33 czy lepiej wybrać 31. W terenie dużo nie latam, żeby nie napisać w ogóle, bo teren dla mnie to dojazd na ryby i takie rekreacyjne (ale długie) przejażdżki po szeroko pojętych okolicach z jak najmniejszym udziałem dróg asfaltowych. Na lato planuję Słowację, a i nad Bałtyk pewnie nie raz zajrzę więc tych kilometrów zjadę sporo i MT myślę że raczej niezbyt rozsądny wybór.
@Adaś jak zwęszy temat to i tak zaraz napisze że można latać na 35, jedynie łańcuch się wyciąga


Nabieram pomału ochoty na 33, tylko ja na 100% będę kupował jakieś AT, mniej lub bardziej agresywne (pewnie BFG) i czy jest sens pchać 33 czy lepiej wybrać 31. W terenie dużo nie latam, żeby nie napisać w ogóle, bo teren dla mnie to dojazd na ryby i takie rekreacyjne (ale długie) przejażdżki po szeroko pojętych okolicach z jak najmniejszym udziałem dróg asfaltowych. Na lato planuję Słowację, a i nad Bałtyk pewnie nie raz zajrzę więc tych kilometrów zjadę sporo i MT myślę że raczej niezbyt rozsądny wybór.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: simex 33" galloper
Jak chcesz zostac na AT, to zapodaj 31, bedziesz mial serie i to calkiem sprawna, a na asfalcie bedziesz jezdzil jak osobowka. Daj spokoj z liftami i modami, jesli chcesz sie na AT kulac.
4 lata tak jezdzilem po Cyprze i zrobil bym tak samo i dzis
4 lata tak jezdzilem po Cyprze i zrobil bym tak samo i dzis
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: simex 33" galloper
@Misiek Cypr dobrze prawi, większe koła to zysk tylko w terenie (prześwit pod autem) no i aspekt optyczny. Poza tym to same minusy-> większe spalanie, gorsza dynamika, szybsze zużywanie elementów układu napędowego, gorsze prowadzenie. Jeśli nie są ci tak naprawdę potrzebne duże gumy, to nie zakładaj, bo nie będziesz zadowolony. Galoperek na 31" jest już bardzo dzielny terenowo, na dojazd na ryby wystarczy spokojnie.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: simex 33" galloper
No to teraz już się zdecydowałem;) chcę się pobawić też trochę w offroad a od 33" to już inna liga. Dzięki za pomoc i za fotki!
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
Chyba mnie przekonaliście, od czerwca do tej pory zrobiliśmy mnóstwo wypadów dalszych i bliższych po przeróżnych trasach i tylko kilka razy stanęliśmy, ale i tak tylko dlatego bo pokusił głos zza pleców "nie dasz rady
". Na ryby to najgorsza pora wiosna kiedy opada rozlana woda z łąk, no i na jesieni kiedy dłuższy czas mocno pada i wtedy też widuję i Parchy na ogromnych kołach stojące po klamki w błocie - więc tym bardziej Galloper na 33 tam nie pojedzie.
W "mocniejszy" ofrołd też nie zamierzam się bawić bo przyznam szczerze że szkoda mi samochodu, po zakupie dostał spory pierwszy wkład w rzeczy, które w terenie nie tyle co przeszkadzają co może nie są potrzebne - klimatyzacja.
Tak więc na chwilę obecną zarzucam pomysł montażu kół większych jak 31, myślę że na nowych BFG AT 31 też tam gdzie chcę dojadę a, i czasem jak głos zza pleców podkusi to też (może) dam radę.
PS: Ale nad delikatnym liftem i tak myślę
.

W "mocniejszy" ofrołd też nie zamierzam się bawić bo przyznam szczerze że szkoda mi samochodu, po zakupie dostał spory pierwszy wkład w rzeczy, które w terenie nie tyle co przeszkadzają co może nie są potrzebne - klimatyzacja.
Tak więc na chwilę obecną zarzucam pomysł montażu kół większych jak 31, myślę że na nowych BFG AT 31 też tam gdzie chcę dojadę a, i czasem jak głos zza pleców podkusi to też (może) dam radę.
PS: Ale nad delikatnym liftem i tak myślę

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: simex 33" galloper
Lepiej pomyśl nad windą, jakie byś koła nie założył to i tak kiedyś staniesz. Mając wyciągarkę się wyciągniesz i pojedziesz dalej. To taki substytut traktora z pobliskiej wiochy 

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
Dziś byłem bez zajęcia i większą część dnia siedziałem i analizowałem różne opcje poczynając od większych kół 33, przez lift 2cale do właśnie wspomnianej windy. Zacznę od ostatniego, po pierwsze posiadanie wyłącza myślenie, po drugie jak ktoś wspomniał i spora część przyklasnęła tej odpowiedzi cyt: "nieużywany organ obumiera" i taka nieużywana wciągarka najzwyczajniej po jakimś czasie staje i już nie działa. Mam Gallopera od czerwca i tak szczerze mówiąc to przydałaby się raz jedyny, i to w sumie zaraz po zakupie kiedy jeszcze żyłem w przekonaniu tego że posiadając napęd 4X4 mogę wszystkorudypajero.koszalin pisze:Lepiej pomyśl nad windą, jakie byś koła nie założył to i tak kiedyś staniesz. Mając wyciągarkę się wyciągniesz i pojedziesz dalej. To taki substytut traktora z pobliskiej wiochy

Przejdę teraz do liftu a opony pominę bo już wcześniej napisałem że chyba pozostanę przy pomyśle BFG AT w rozmiarze 31. Lift, teraz mam, muszę przyznać że rozjechane życiem zawieszenie nadające się do mniejszego bądź większego przeglądu i wymiany. Jeżdżę tak bo zbieram fundusze żeby zrobić to kompleksowo a nie tylko wymienić zużyte np. sworznie w wahaczu zostawiając pozostałe tuleje takie jakie są - nie, nie chcę tak i wymienię wszystko. I po takim remoncie domyślam się że samochód będzie już jeździł poprawnie, i tak sobie dziś siedziałem że lift może i by się jednak przydał przy takim remoncie. Już tu na forum w "moim" temacie dostałem z grubsza co i jak zrobić, z tyłu zamontować springi od Patrola Y60 przed liftem (kupiłem po i nie pasowały bo były dużo wyższe i grubsze), albo zdecyduje się na jakiegoś znanego producenta, do tego kpl. nowych amortyzatorów np. Blinstein - wytrzymam cenowo. Przód natomiast podkręcę w miarę rozsądku na starych drążkach i w ten sposób może uda się złapać te 2cale liftu, z takim zrobionym zawieszeniem i już z tym liftem myślę że samochód i tak będzie się prowadził lepiej i stabilniej niż teraz dodatkowo nabierze trochę wyglądu. Myślę jeszcze o podniesieniu budy krążkami o te 2 cale - operacja prosta, tania a zawsze buda wyżej i groźniej wygląda



- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: simex 33" galloper
Jak zasuwałem z tiforem, to też tak mówiłemMarcingalloper pisze:
Zacznę od ostatniego, po pierwsze posiadanie wyłącza myślenie, po drugie jak ktoś wspomniał i spora część przyklasnęła tej odpowiedzi cyt: "nieużywany organ obumiera" i taka nieużywana wciągarka najzwyczajniej po jakimś czasie staje i już nie działa.

Teraz mam windę i wiem że z myślenia nie zwalnia, tylko poszerza horyzonty


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
Nie będę wchodził na grząski grunt i pisał jak to się naczytałem w dziale Nissan o tym że Pajero a już Galloper to się do niczego nie nadają i nawet nie ma do czego sensownie wciągarki przymocować i chodzę i żyję w takiej nieświadomości że może jednak wartorudypajero.koszalin pisze:Jak zasuwałem z tiforem, to też tak mówiłemMarcingalloper pisze:
Zacznę od ostatniego, po pierwsze posiadanie wyłącza myślenie, po drugie jak ktoś wspomniał i spora część przyklasnęła tej odpowiedzi cyt: "nieużywany organ obumiera" i taka nieużywana wciągarka najzwyczajniej po jakimś czasie staje i już nie działa.![]()
Teraz mam windę i wiem że z myślenia nie zwalnia, tylko poszerza horyzontyA serwisowana regularnie nie zawodzi


- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: simex 33" galloper
Pojeździj sam ocenisz, generalnie słuszne podejście, nie wszystko trzeba mieć na raz.
Ja mam i sobie chwalę, tobie morze być zbędna.
Ja mam i sobie chwalę, tobie morze być zbędna.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: simex 33" galloper
31" sa seryjnym rozmiarem. Nie potzrebuja liftu. Jak zapodasz lift budy i do tego lift zawiechy 2", to zrobisz potwora na kolkach od deskorolki. Nie bedzie to wygladalo wcale. To wyglada ladnie na seryjnej wysokosci, ko,la 31" bez jakiegokolwiek liftu. Jak dasz dwa cale budzie, to 32" wsadzaj, bo 31 juz beda glupio wygladaly.
Do twoich celow, lift jest zupelnie zbedny, wrecz bedzie przeszkadzal troche.
Do twoich celow, lift jest zupelnie zbedny, wrecz bedzie przeszkadzal troche.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
Gdzieś tu czytałem że typowe to 31 i 33cale ale już 32 takim typowym rozmiarem nie jest i czy nie będzie problemu z dostępnością opon na np. zapas czy jeśli gdzieś uszkodzę oponę i trzeba będzie kupić używkę to takową bez problemu dostanęMisiek Cypr pisze:31" sa seryjnym rozmiarem. Nie potzrebuja liftu. Jak zapodasz lift budy i do tego lift zawiechy 2", to zrobisz potwora na kolkach od deskorolki. Nie bedzie to wygladalo wcale. To wyglada ladnie na seryjnej wysokosci, ko,la 31" bez jakiegokolwiek liftu. Jak dasz dwa cale budzie, to 32" wsadzaj, bo 31 juz beda glupio wygladaly.
Do twoich celow, lift jest zupelnie zbedny, wrecz bedzie przeszkadzal troche.

PS: widuję często Patrola Y61 w longu wydaje mi się że po lifcie na 31 calowych kołach - to naprawdę dziwnie wygląda.
Ale dobrze że to napisałeś, trzeba rozważyć.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: simex 33" galloper
32" jest malo popularne, bo niewiele daje w stosunku do 31" bo tylko 1.25cm wiecej przeswitu. Stad niska popularnisc, ale nie jest bialym krukiem. Jest dostepna, ale nie zawsze z polki
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
A no właśnie, 31 i 33 dostępne w przysłowiowym mięsnym na każdym rogu i ceny przewidywalne a taki 32 calowy rodzynek może się cenić jeśli w ogóle będzie dostępny wtedy kiedy jest potrzebny.Misiek Cypr pisze:32" jest malo popularne, bo niewiele daje w stosunku do 31" bo tylko 1.25cm wiecej przeswitu. Stad niska popularnisc, ale nie jest bialym krukiem. Jest dostepna, ale nie zawsze z polki
Poprzeglądam zaraz ogłoszenia ale skoro to 1,25cm to chyba bezsensu bo różnica w cenie będzie już pewnie mocniej widoczna.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: simex 33" galloper
Tak na marginesie to lift sie robi po to, zeby zapodac wieksze kola. Wieksze kola, sie zapodaje zeby miec wiekszy przeswit.
Wieksze kola to:
1 Wiekszy przeswit, co za tym idzie lepsze wlasciwosci terenowe
2 Gorsze prowadzenie na asfalcie
3 Gorzej sie hamuje! Roznica bywa przerazajaca
4 Gorzej, nawet duzo gorzej sie przyspiesza
5 zakrety staja sie wyzwaniem
6 Kury gdacza, kobiety pacza na ciebie
Jesli punkt 1 Cie nie interesuje, zysk jest tylko w punkcie 6
Wieksze kola to:
1 Wiekszy przeswit, co za tym idzie lepsze wlasciwosci terenowe
2 Gorsze prowadzenie na asfalcie
3 Gorzej sie hamuje! Roznica bywa przerazajaca
4 Gorzej, nawet duzo gorzej sie przyspiesza
5 zakrety staja sie wyzwaniem
6 Kury gdacza, kobiety pacza na ciebie
Jesli punkt 1 Cie nie interesuje, zysk jest tylko w punkcie 6
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: simex 33" galloper
Roznicy w cenie nie ma, raczej cena miedzy 31, a 33. Trzeba czasem poczekac kilka dni i tyleMarcingalloper pisze:A no właśnie, 31 i 33 dostępne w przysłowiowym mięsnym na każdym rogu i ceny przewidywalne a taki 32 calowy rodzynek może się cenić jeśli w ogóle będzie dostępny wtedy kiedy jest potrzebny.Misiek Cypr pisze:32" jest malo popularne, bo niewiele daje w stosunku do 31" bo tylko 1.25cm wiecej przeswitu. Stad niska popularnisc, ale nie jest bialym krukiem. Jest dostepna, ale nie zawsze z polki
Poprzeglądam zaraz ogłoszenia ale skoro to 1,25cm to chyba bezsensu bo różnica w cenie będzie już pewnie mocniej widoczna.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: simex 33" galloper
Punkt 6 i wsio jasne, muszę to mieć i nie o kury mi chodzi, będę macho pod przekształconym z GS-u sklepie spożywczorolnoprzemysłowometalowym.Misiek Cypr pisze:Tak na marginesie to lift sie robi po to, zeby zapodac wieksze kola. Wieksze kola, sie zapodaje zeby miec wiekszy przeswit.
Wieksze kola to:
1 Wiekszy przeswit, co za tym idzie lepsze wlasciwosci terenowe
2 Gorsze prowadzenie na asfalcie
3 Gorzej sie hamuje! Roznica bywa przerazajaca
4 Gorzej, nawet duzo gorzej sie przyspiesza
5 zakrety staja sie wyzwaniem
6 Kury gdacza, kobiety pacza na ciebie
Jesli punkt 1 Cie nie interesuje, zysk jest tylko w punkcie 6
Czy naprawdę aż tak się pogarszają właściwości na zwykłych drogach po lifcie dwucalowym

PS: muszę wynaleźć gdzieś Gallopera po 2 calowym lifcie zawieszenia i budy na 33 calowych AT-kach BFG i najzwyczajniej się nim przejechać - podejdzie to zrobię takiego sobie

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: simex 33" galloper
Latwiej znalezc Pajero w takiej konfiguracji, a zachowuje sie identycznie.
Dla Patrola 33" to powinno byc seryjne ogumienie. 35" to dla patrola mniej, niz 33" dla Pajero. Patrol jest pol metra szerszy od Pajero, a jest w sumie nizszy. Patrol GR jest niewywrotny, Pajero z liftem pod 33" juz latwo wywalic. Robi sie naprawde wywrotne.
Pajero w serii, jest duzo zwawsze od Patrola w serii. patrol jest ponad pol tony ciezszy od Pajero.
Ja w Jeepie 5.2 V8 po przejsciu z 29" na 31" mocno odczuwam spadek dynamiki, slabe hamulce daja sie we znaki, i zakrety daja duzo wiecej emocji niz w serii.
Nie potrzebujesz wiekszego przeswitu, nie zwiekszaj go
Dla Patrola 33" to powinno byc seryjne ogumienie. 35" to dla patrola mniej, niz 33" dla Pajero. Patrol jest pol metra szerszy od Pajero, a jest w sumie nizszy. Patrol GR jest niewywrotny, Pajero z liftem pod 33" juz latwo wywalic. Robi sie naprawde wywrotne.
Pajero w serii, jest duzo zwawsze od Patrola w serii. patrol jest ponad pol tony ciezszy od Pajero.
Ja w Jeepie 5.2 V8 po przejsciu z 29" na 31" mocno odczuwam spadek dynamiki, slabe hamulce daja sie we znaki, i zakrety daja duzo wiecej emocji niz w serii.
Nie potrzebujesz wiekszego przeswitu, nie zwiekszaj go
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości