
Odpowietrzanie układu chłodzenia
Moderator: Albert_N
Odpowietrzanie układu chłodzenia
Mam takie dość nieśmiałe pytanie! Jak w Nivce 1.7 rozwiązujecie temat prawidłowego odpowietrzenia układu chłodzenia np po wymianie płynu?? Pytam, bo po ostatniej wymianie się skubana zapowietrzyła, raczej płyn nie ucieka i nie leci do komór spalania, ale nurtuje mnie ten temat. Dzisiaj, kiedy po niedawnej wymianie termostatu, stwierdziłem, że rozgrzewa się perfidnie (wskazania na desce) wentylator się załącza z duuuużą zwłoką po prostu odkręciłem delikutaśnie korek od chłodnicy jak była jeszcze teorwtycznie na małym obiegu i dolałem do chłodnicy płynu ile wlazło, trochę pogazowałem, potem duży obieg się załączył, więc zaczął sobie łykać powietrze z układu i poziom w chłodnicy opadał, więc dolewałem, dolewałem, aż do włączenia wentylatorów i aż cała chłodnica zrobiła się ciepła i poziom przestał się zmieniać...Jak to wg Was powinno wyglądać? Dzięki za sugestie z góry 

Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Ciężko wyczuć, poszło 2 niecałe bańki na pierwszy raz, za drugim razem uzupełniłem i licząc, że jest zagazowana to zostało mi z1,5l w trzeciej bańce...na razie ogrzewanie śmiga jak w saunie i wreszcie wskazówa w pionie. Mam nadzieję, że nigdzie nie będzie spierdzielać bokiem (albo co gorsza...do środka). Gdzie najczęściej lubi sobie "polecieć"? Znacie jakieś takie "newralgiczne" miejsca z autopsji? Pozdrawiam.
Aaaa...płyn uzupełniacie "do syta" na chodzącym "dwigatielu"??
Aaaa...płyn uzupełniacie "do syta" na chodzącym "dwigatielu"??

Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
@silverstone - no dzięki;) Ja jak już pisałem - dolewałem na chodzącym w miarę jak się rozgrzewał, jak przeszedł na duży obieg to zaczęło wyłazić całe powietrze co tam było, w sumie też dało radę, ale fajnie wiedzieć, że na zimnym "tyż nada" - zawsze bezpieczniej chyba.
Pozdrawiam.

Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Odkręcanie korka chłodnicy i zbiornika płynu wyrównawczego,przy gorącym silniku grozi poparzeniemMaykel pisze:Zawsze uzupełniałem płyn przez zbiornik wyrównawczy, kiedyś z ciekawości na ciepłym silniku odkręciłem korek na chłodnicy. Nic nie dolewałem tylko zajrzałem. Późńiej miałem problemy z gazem bo zapowietrzył się tym odkręceniem układ. Pomogło dolanie do chłodnicy na zimnym silniku.

Panowie, spało się na lekcjach fizyki


Ja osobiście odkręcałem na zimnym (zresztą i tak przez szmatę bo to licho wie;) i na odkręconym czekałem aż się rozgrzeje silniczek, poziom płynu naprawdę drastycznie spada jak się otworzy termostat, więc tak jakoś doświadczalnie doszedłem do tego, że chyba zrobiłem dobrze;) Ale wolę się upewnić czy nie jestem wyjątkiem albo czy tam czegoś źle nie robię. Pozdrawiam.
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość