Jaki najlepszy olej silnikowy do Niviasty??

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Jaki najlepszy olej silnikowy do Niviasty??

Post autor: Vojti » śr wrz 15, 2004 10:14 pm

Hey
Jaki wlewacie olej do niviasty? polstyntetyk?
o jakiej gestosci?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr wrz 15, 2004 10:36 pm

Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » śr wrz 15, 2004 10:54 pm

dzieki za rade
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi :)

pozdrawiam
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » śr wrz 15, 2004 10:58 pm

dzieki za rade
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi :)

pozdrawiam
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr wrz 15, 2004 11:58 pm

Bart03 pisze:Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.

Uważam że tylko mineraly olej będzie sprawdzał się w nivce.
Nie możesz tak postępować i wlewać półsyntetyka w miejsce mineralnego. Semisyntetyk wyczyścił Tobie wszystko w tym silniku z wszystkich microwarstewek i nagarków (naleciałości wynikające z cykli pracy silnika zostały usuniete)i dlatego panewki mogły grać lub osad wyczyszczony zebrał sie w kanalikach doprowadzajacych olej i dochodziło go coraz mniej. Nie można wlewać syntetycznego po mineralnym :) A silniczki z większym przebiegiem to tylko mineralne, poza tym elementy nivowskiego silnika spełniają parametry klas z lat 70-tych :lol: Oleje mają do 20 różnych składników i to że pokrywają się 4 - 8 to nic nie znaczy. Ja od 7 lat wlewam do nivy mineralnego GTX-a i silnik gra :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw wrz 16, 2004 8:26 am

Snajper problem w tym ze nalalem ten olej zaraz po remincie kapitalnym, wiec wszystko bylo napewno czyste jak lza. Stad tez sie zastanawiam sam skod te stukanie panewek.

mistep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 7:57 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mistep » czw wrz 16, 2004 1:05 pm

Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.
Słyszałem, że nie można powrócić z syntetyku na mineralny. Moja niva chodzi pono od zawsze na semisyntetyku 10w40 - czy sugerowałbyś zmianę?
niva'87

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » czw wrz 16, 2004 6:48 pm

Jak kupiłem Nive, to gościu powiedział, że ma zalany półsyntetyk LOTOS. Jeździłem na takim 4 miesiące, aż do wymiany uszczelki pod głowicą i przeszedłem na mineralnego Shel'a, ponieważ na półsyntetyku świeciła się lampka ciśnienia oleju na biegu jałowym jak działało wspomaganie kierownicy. Po wymianie jest OK.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw wrz 16, 2004 8:52 pm

Powiem wam tak moja niwka jezdzila od 91 roku na pelnym syntetyku Castrola. Pozniej silnik mial swoje przejechane to wiadomo zalalem Lubro. Cisnienie ladnie poszlo do gory i znowy byla kulturka. Ale 140tys- wiadomo trzeba bylo remoncik walnac wiec walnalem. I potem eksperymentowalem na Lotosie semi i nie za bardzo on mi podchodzi. Lepiej zalac chyba mineral i bedzie git, zreszta te silniki to stara konstrukcja one poprostu lubia stary dobry czerniejacy mineral :lol:

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt wrz 17, 2004 7:39 am

Z pierwszego tłoczenia! :)21

(Znowu kasztanię)

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » wt wrz 21, 2004 11:23 am

a ile potrzaba srednio oleju do silnika?
no i ile do chłodnicy ? hihi

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 21, 2004 11:30 am

Niecale 4 litry o ile dobrze pamietam

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » śr wrz 22, 2004 7:00 am

ja wlałem orlen patinium 3w 40 kosztuje ok 98 zł na stacji orlena za 4 L i narazie jest oki jaki lac do mostów a jaki do skrzyn najlepiej ?
po za tym [cenzura] mac gdzie z przodu jest srubka do sprawdzania poziomu w moscie i gdzie w skrzyni na rozdzielaczu tez jest ? prosze opiszccie mniejwiecej z której strony i gdzie na oko dziekuje z góry za sensowne odpowiedzi :o

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr wrz 22, 2004 8:33 am

Do skrzyni, reduktora i dyfrow nalej zwykly hipol z orlenu. Sruby rewizyjne do sprawdzania poziomu:
1. przedni dyfer- po lewej stronie dyfra za przegubem sruba na klycz 19 albo 21 o ile dobrze pamietam
2. tylny dyfer- sruba na klucz z tylu gruchy.
3. skrzynia biegow- prawa strona skrzyni tż klucz (ciulaty dostep)
4. reduktor- z przodu reduktora bardziej po prawej stronie tez na klucz.
Niektore nivki mialy zamiast srob na klucz tez sroby imbusowe ale to bylo sporadycznie spotykane.

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » śr wrz 22, 2004 9:13 am

hahaha no to ja mam takie gowienko na imbuski i jest do dupy dzieki za instrukcje

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » śr wrz 22, 2004 1:48 pm

udało sie(2 mosty , reduktor, płyn w chłodnicy, olej silnokowy +filtr)ale jak k$#@%$#$%* zmienic olej w skrzyni tam klucza ledwo wsadze (imbusa) jaki smirnof to wymyslił a moze z góry sie da nie wydoje to do piero patent
ps.do spuszczania płynu z chłodnicy jest jakis kranik czy co bo ja to po prawej stronie jak stoisz pod samochodem odkreciłem rurke idącą do chłodnicy na dole i leci
!! !! !!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr wrz 22, 2004 4:27 pm

Ja nalewalem olej do skrzyni taka specjalna strzykawa ktora wlasnie do tego sluzy. Ale jak nie masz takich narzedzi to musisz zrobic lejek z kawalkiem rurki i wsadzic go od strony silnika tylko ktos musi jeszcze pilnowac na dole kiedy sie przeleje.

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » śr wrz 22, 2004 6:00 pm

a jak często wymieniacie olej w swoich niwkach ?
Co rok czy częściej ?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw wrz 23, 2004 12:18 am

"Powiedziane jest" w instrukcji że raz na rok trzeba ale to raczej kwestia kilometrów i czasu w jakim zostaną one przekulane. Co innego jest przejechać 10 tys km w miesiąc a co innego w rok... Ja robię rocznie około 10 tyś km Nivą i wymieniam zawsze z poślizgiem czasowym co 1,5 roku (mimo że olej wydaje isę być całkiem ok - czystyjak łza :) )..... ale raczej powinno się to robić częściej bo już po roku olej traci niektóre swoje parametry, poprostu starzeje się.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw wrz 23, 2004 12:21 am

Niva'94 pisze:Z pierwszego tłoczenia! :)21

(Znowu kasztanię)

Mniam mniam , Na zdrovie :lol: do brzuszka :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » wt lis 16, 2004 7:07 pm

tak sie przymierzam do wymiany ileju w skrzyni i moze ktos podpowie jaki imbus tam idzie tzn rozmiar bo mosty i reduktor 12" odkrecam a nie chce mi sie kupywac całego kompletu :roll:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 16, 2004 11:55 pm

To jest ten sam rozmiar co w misce olejowej, ale z pamieci to ci nie powiem. Zerkne w garazu to ci powiem dokladnie jaki to rozmiar

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość