Jaki najlepszy olej silnikowy do Niviasty??
Moderator: Albert_N
Jaki najlepszy olej silnikowy do Niviasty??
Hey
Jaki wlewacie olej do niviasty? polstyntetyk?
o jakiej gestosci?
Jaki wlewacie olej do niviasty? polstyntetyk?
o jakiej gestosci?
Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.
dzieki za rade
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi
pozdrawiam
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi

pozdrawiam
Traktorem 4x4 tez mozna
www.traktoriada.icpnet.pl

dzieki za rade
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi
pozdrawiam
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi

pozdrawiam
Traktorem 4x4 tez mozna
www.traktoriada.icpnet.pl

- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Bart03 pisze:Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.
Uważam że tylko mineraly olej będzie sprawdzał się w nivce.
Nie możesz tak postępować i wlewać półsyntetyka w miejsce mineralnego. Semisyntetyk wyczyścił Tobie wszystko w tym silniku z wszystkich microwarstewek i nagarków (naleciałości wynikające z cykli pracy silnika zostały usuniete)i dlatego panewki mogły grać lub osad wyczyszczony zebrał sie w kanalikach doprowadzajacych olej i dochodziło go coraz mniej. Nie można wlewać syntetycznego po mineralnym



Ręce precz od GENERAŁA!...


Słyszałem, że nie można powrócić z syntetyku na mineralny. Moja niva chodzi pono od zawsze na semisyntetyku 10w40 - czy sugerowałbyś zmianę?Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.
niva'87
Jak kupiłem Nive, to gościu powiedział, że ma zalany półsyntetyk LOTOS. Jeździłem na takim 4 miesiące, aż do wymiany uszczelki pod głowicą i przeszedłem na mineralnego Shel'a, ponieważ na półsyntetyku świeciła się lampka ciśnienia oleju na biegu jałowym jak działało wspomaganie kierownicy. Po wymianie jest OK.
Powiem wam tak moja niwka jezdzila od 91 roku na pelnym syntetyku Castrola. Pozniej silnik mial swoje przejechane to wiadomo zalalem Lubro. Cisnienie ladnie poszlo do gory i znowy byla kulturka. Ale 140tys- wiadomo trzeba bylo remoncik walnac wiec walnalem. I potem eksperymentowalem na Lotosie semi i nie za bardzo on mi podchodzi. Lepiej zalac chyba mineral i bedzie git, zreszta te silniki to stara konstrukcja one poprostu lubia stary dobry czerniejacy mineral 

ja wlałem orlen patinium 3w 40 kosztuje ok 98 zł na stacji orlena za 4 L i narazie jest oki jaki lac do mostów a jaki do skrzyn najlepiej ?
po za tym [cenzura] mac gdzie z przodu jest srubka do sprawdzania poziomu w moscie i gdzie w skrzyni na rozdzielaczu tez jest ? prosze opiszccie mniejwiecej z której strony i gdzie na oko dziekuje z góry za sensowne odpowiedzi
po za tym [cenzura] mac gdzie z przodu jest srubka do sprawdzania poziomu w moscie i gdzie w skrzyni na rozdzielaczu tez jest ? prosze opiszccie mniejwiecej z której strony i gdzie na oko dziekuje z góry za sensowne odpowiedzi

Do skrzyni, reduktora i dyfrow nalej zwykly hipol z orlenu. Sruby rewizyjne do sprawdzania poziomu:
1. przedni dyfer- po lewej stronie dyfra za przegubem sruba na klycz 19 albo 21 o ile dobrze pamietam
2. tylny dyfer- sruba na klucz z tylu gruchy.
3. skrzynia biegow- prawa strona skrzyni tż klucz (ciulaty dostep)
4. reduktor- z przodu reduktora bardziej po prawej stronie tez na klucz.
Niektore nivki mialy zamiast srob na klucz tez sroby imbusowe ale to bylo sporadycznie spotykane.
1. przedni dyfer- po lewej stronie dyfra za przegubem sruba na klycz 19 albo 21 o ile dobrze pamietam
2. tylny dyfer- sruba na klucz z tylu gruchy.
3. skrzynia biegow- prawa strona skrzyni tż klucz (ciulaty dostep)
4. reduktor- z przodu reduktora bardziej po prawej stronie tez na klucz.
Niektore nivki mialy zamiast srob na klucz tez sroby imbusowe ale to bylo sporadycznie spotykane.
udało sie(2 mosty , reduktor, płyn w chłodnicy, olej silnokowy +filtr)ale jak k$#@%$#$%* zmienic olej w skrzyni tam klucza ledwo wsadze (imbusa) jaki smirnof to wymyslił a moze z góry sie da nie wydoje to do piero patent
ps.do spuszczania płynu z chłodnicy jest jakis kranik czy co bo ja to po prawej stronie jak stoisz pod samochodem odkreciłem rurke idącą do chłodnicy na dole i leci

ps.do spuszczania płynu z chłodnicy jest jakis kranik czy co bo ja to po prawej stronie jak stoisz pod samochodem odkreciłem rurke idącą do chłodnicy na dole i leci



- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
"Powiedziane jest" w instrukcji że raz na rok trzeba ale to raczej kwestia kilometrów i czasu w jakim zostaną one przekulane. Co innego jest przejechać 10 tys km w miesiąc a co innego w rok... Ja robię rocznie około 10 tyś km Nivą i wymieniam zawsze z poślizgiem czasowym co 1,5 roku (mimo że olej wydaje isę być całkiem ok - czystyjak łza
)..... ale raczej powinno się to robić częściej bo już po roku olej traci niektóre swoje parametry, poprostu starzeje się.

Ręce precz od GENERAŁA!...


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość