"Liftowka padwieski"

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » pt wrz 09, 2011 1:43 pm

:)2 Pewnie, że by się przydały. W tej chwili mam problemy finansowe, więc muszę się zadowolić AT-kami. Na szczęście dają radę. Pozdro.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: kb-autostyle » sob wrz 10, 2011 8:24 pm

tomek pisze:
most nie dużo ale zauważalnie gołym okiem przesunął się w prawo..
przy przejeżdżaniu przez progi zwalniajace czy krwężnik pojawił sie głośny "strzał"...jednak amortyzator za krótki?tez takie odgłosy macie?
rosjanie przy opuszczaniu i liftowaniu stosują to:
Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » sob wrz 10, 2011 9:04 pm

Widziałem na niva4x4.ru. Fajny patent.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: kb-autostyle » ndz wrz 11, 2011 9:25 am

można i tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ideologia przeróbek na tym forum:
http://izhevsk4x4.ru/forum/index.php?topic=132.390
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » ndz wrz 11, 2011 9:11 pm

No, to już wyższa szkoła jazdy :wink:
Można też i tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » wt sty 03, 2012 9:53 pm

Dzisiaj zamontowałem z przodu amorki Master Sport dedykowane do Chevroleta Nivy. Są dłuższe od oryginalnych, mają dłuższy skok i większą średnicę (45 mm w stosunku do 40 mm ładowskich). Różnica widoczna na zdjęciach. Myślę, że do mojego liftu będą OK. Jeszcze ich nie wypróbowałem. Tył czeka. Mam amory SAAZ, też od Chevy Niva, również dłuższe i o większym skoku. Zdjęcia za jakiś czas. Pozdro.
Obrazek
Obrazek

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: dandan » wt sty 03, 2012 10:59 pm

Nie będą ograniczać ruchu zawieszenia "na dobiciu" ?
Bo w stanie ściśniętym są dłuższe.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » śr sty 04, 2012 5:44 pm

dandan pisze:Nie będą ograniczać ruchu zawieszenia "na dobiciu" ?
Bo w stanie ściśniętym są dłuższe.
Nie będą, bo auto jest podniesione na podkładkach.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: bartekbp01 » pt sty 06, 2012 11:49 pm

Ja je miałem i było ok :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Svenson » sob sty 07, 2012 7:15 pm

a gdzie zakupiłeś ??

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » sob sty 07, 2012 8:46 pm

Svenson pisze:a gdzie zakupiłeś ??
Prezent od Świętego Mikołaja :D Kumpel przywiózł mi w prezencie z Kaliningradu. Z tego co wiem, niestety u nas są niedostępne. Czytałem na niva4x4.ru, że do takiego liftu jak ja mam najlepszy zestaw to Chevy Niva przód i Chevy Niva lub UAZ tył. Po pierwszych wrażeniach z jazdy terenowej jest dużo lepiej. Przednie koła nie odrywają się przy każdym zagłębieniu terenu. Z montażem tylnych amortyzatorów jest więcej problemów, bo amory z Chevroleta mają wprasowane silenbloki. W przyszłym tygodniu napiszę jak rozwiązać ten problem. Na razie zdjęcia tylnych amorów. Różnica w średnicy tak jak w przypadku przednich 40mm-45 mm, różnica w długości widoczna na zdjęciach.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: kb-autostyle » ndz sty 08, 2012 12:32 pm

komplet dla podniesienia przedniego zawieszenia:
podnosi auto na 5 cm, można wówczas zastosować ogumienie R15 235/75 lub R16 235/70 co w rezultacie podniesie przód na 9-10 cm.
Obrazek

amortyzatory dla nivy:
http://tuningsport.ru/market/2121-2131- ... 1_113.html

amortyzatory do ch. nivy:
http://tuningsport.ru/market/2123-c-19_93_101_114.html
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
łajdaczka
 
 
Posty: 169
Rejestracja: pt gru 31, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: puszcza knyszyńska

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: łajdaczka » pn sty 09, 2012 9:41 pm

kb-autostyle pisze:komplet dla podniesienia przedniego zawieszenia:
podnosi auto na 5 cm, można wówczas zastosować ogumienie R15 235/75 lub R16 235/70 co w rezultacie podniesie przód na 9-10 cm.
Obrazek

amortyzatory dla nivy:
http://tuningsport.ru/market/2121-2131- ... 1_113.html

amortyzatory do ch. nivy:
http://tuningsport.ru/market/2123-c-19_93_101_114.html


A może się orientujesz ile taki zestawik kosztuje i czy można go u nas kupić ????? a jeszcze jedno a na tył nie produkują takich gotowych zestawów ????

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » pn sty 09, 2012 10:28 pm

łajdaczka pisze:A może się orientujesz ile taki zestawik kosztuje i czy można go u nas kupić ????? a jeszcze jedno a na tył nie produkują takich gotowych zestawów ????
Nie wiem, czy opłaca się kupować. W Necie znajdziesz wszystkie potrzebne wymiary. Jeśli masz znajomego tokarza, zrobi Ci to za cenę materiału. Ja tak podniosłem swoją Nivkę. Koszt = cena materiału ze złomu. :)21 Moje dystanse między sworzeń a wahacz mają nawet wypust, taki jak w sworzniach, który zapobiega przesuwaniu się dystansu w płaszczyźnie poziomej. Odciąża to bardzo śruby. W dystansach na zdjęciu, które wstawił kb-autostyle tego nie ma.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: kb-autostyle » pn sty 09, 2012 11:17 pm

tył: bez tego drążka buda pójdzie w bok.

orientuję się ile kosztuje w kraju, napiszę ci zaraz wiadomość.
Co do podnoszenia tyłu nie jest to analogiczne z przodem, tam grucha mostu jest najniższym punktem, więc trzeba opony większe wsadzać, a jeśli nie ma gotowych kompletów to domniemem że poprostu dłuższe spręzyny/ amorki i napewno będzie potrzebny regulowany drążek panharda, bo bez tego otrzymamy krzywe auto:
Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » pt sty 27, 2012 10:04 pm

Tylne amory zamontowane. Test wykrzyżu niestety jeszcze nie zrobiony. Z montażem nie było większego problemu. Gdyby komuś udało się dostać takie amory, to z góry uprzedzam, że trzeba kupić nowe śruby do dolnego mocowania (amory od Chevy Nivy mają wprasowane fabrycznie silenbloki), więc oryginalne śruby z tulejkami nie pasują. Śruby są takie same, jak od górnego mocowania krótkich drążków z tyłu. W przypadku górnego mocowania trzeba wycisnąć oryginalne silentbloki z amorów Chevy i zamienić je na standardowe gumy do Nivki. Wszystko. Może komuś się to kiedyś przyda. Pozdro.

Awatar użytkownika
sawyer505
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: śr sty 19, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: sawyer505 » wt kwie 03, 2012 3:10 pm

ktoś może mierzył ile ma długości nowa nie wygnieciona sprężyna?
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15

ttr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt sty 18, 2011 8:31 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: ttr » wt kwie 03, 2012 4:26 pm

sawyer505 pisze:ktoś może mierzył ile ma długości nowa nie wygnieciona sprężyna?
285mm i 440mm. Nówki sztuki prosto z pudełka.
Niva 1.7i '96

Awatar użytkownika
sawyer505
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: śr sty 19, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: sawyer505 » śr kwie 04, 2012 4:42 pm

ttr dzięki . no trafiły mi się w ręce dłuższe od fiata 132 maja 49,5cm wiec lifcik około 5cm
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: cerber67 » czw kwie 05, 2012 7:16 am

To, ze są dłuższe nie oznacza że samochód będzie wyższy. Jeżeli są miękkie to może "siąść" i będzie lipa. Od osobowego Fiacika mogą być miękkie.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
kingcin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 23, 2011 8:46 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: kingcin » ndz maja 27, 2012 12:38 pm

Witam

Poprosiłem kogoś o pomoc w wykonaniu dobrze znanych wszystkim podkładek, tylko pojawił się problem, z interpretacje pewnych wymiarów ze schematu

Obrazek

Czy ktoś z szanownych kolegów, pomógłby i podał te wymiary, bo ostatnio jestem z dala od nivy.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Krzysiek-74 » ndz maja 27, 2012 2:06 pm

Technologii rodem z NASA, do produkcji podkładek - nie trzeba.
Jeśli twój tokarz ma problem, to daj mu na wzór sworzeń wachacza i po herbacie !!

Awatar użytkownika
kingcin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 23, 2011 8:46 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: kingcin » ndz maja 27, 2012 4:34 pm

problem taki, ze człowiek jest z 2 końca kraju, a akurat ma dostęp do technologi rodem z NASA :roll:

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: Wojt@s » pn lip 02, 2012 8:25 pm

Pytanko do motających >>mam już lift 2.5 cala w ten sposób:
http://ladaniva.co.uk/baxter/resources/ ... _wedge.jpg
Teraz moje pytanie, szukam sensownych amorków, pojawiły się oferta IRONMANÓW +2cale : http://allegro.pl/wzmocnione-amortyzato ... 10960.html

Czy to się nie będzie gryzło?? Próbując logicznie myśląc powinno być wszystko ok. Mówię o komplecie na całe auto... :)21
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: "Liftowka padwieski"

Post autor: escorciarz » pn lip 02, 2012 9:29 pm

A jak masz zrobiony lift tyłu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość