szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
zawsze mozna wstawic w to miejsce kierunkowskazy
Mitsubishi Pajero Sport 2.5
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam po ładnych paru latach. Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem łady. Dzisiaj postanowiłem ją uruchomić i stwierdziłem że łada nie posiada hamulców. Pedał miękki, płyn jest i żadne koło nie hamuje... Czy wystarczy odpowietrzyć cały układ czy to coś z pompką? proszę o pomoc
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
po takich informacjach nikt przez internet diagnozy nie postawi 
ostatnio na forum wyczytałem też, że hamulce mogą nie działać nawet gdy wszystko jest sprawne i odpowietrzone a na drugi dzień naprawić się same
osobiście zaczął bym od odpowietrzenia a jak nic to nie da to testował dalej. Więcej nie pomogę bo ja akurat miałem tylko odwrotny problem - hamowały cały czas

ostatnio na forum wyczytałem też, że hamulce mogą nie działać nawet gdy wszystko jest sprawne i odpowietrzone a na drugi dzień naprawić się same

osobiście zaczął bym od odpowietrzenia a jak nic to nie da to testował dalej. Więcej nie pomogę bo ja akurat miałem tylko odwrotny problem - hamowały cały czas

niva challenge accepted
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Co to jest, jak sprzęgło łapie raz wysoko, raz nisko ?
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zobacz kilka postów wyżej Wojtek mi na to odpowiadał - jeśli przy okazji niskiego łapania pedał ma większy luz na początku to zużyte uszczelki w wysprzęgliku albo pompce
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wymieniałem w swojej Nivie olej silnikowy i po uruchomieniu silnika gdy sprawdzałem szczelność korka i filtra usłyszałem przy samym kole pasowym taki cichy dżwięk łańcuszka rozrządu,dosłownie jakby uderzał "wchodząc" na zębatke na wale.I z tego powodu moje pytanie jest takie-50tyś.km od nowości to już jest koniec rozrządu w 1.7MPi?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Pierwsze uruchomienie silnika po wymianie oleju jest dla rozrządu napinanego olejowo
bardzo nieprzyjemne. Po dłuższej chwili, gdy cały układ się napełni i odpowietrzy, osiągając
nominalne ciśnienie, powinno ucichnąć. Ja robiłem tydzień temu wymianę na 60 tys. i było podobnie.
Potem praktycznie na wolnych obrotach nie słychać silnika. Szwagier ma teraz chyba 250 tys.
i rozrządu nie dotykał.
Oczywiście osobniczo może być przeróżnie. W jednej z poprzednich niv łańcuch zerwałem, przy
nieznanym zresztą przebiegu.
bardzo nieprzyjemne. Po dłuższej chwili, gdy cały układ się napełni i odpowietrzy, osiągając
nominalne ciśnienie, powinno ucichnąć. Ja robiłem tydzień temu wymianę na 60 tys. i było podobnie.
Potem praktycznie na wolnych obrotach nie słychać silnika. Szwagier ma teraz chyba 250 tys.
i rozrządu nie dotykał.
Oczywiście osobniczo może być przeróżnie. W jednej z poprzednich niv łańcuch zerwałem, przy
nieznanym zresztą przebiegu.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam Wszystkich!
Pojawił się problem ze sprzęgłem albo skrzynią : nie mogę wbić biegu gdy silnik pracuje
wysprzęglik ok luz skasowany mimo to biegi nie wchodzą nawet nic nie zgrzyta gdy próbuję wbijać
zgrzyt pojawia się przy wstecznym. Na zgaszonym silniku ok wchodzą ,nie zalącza się też reduktor gdy silnik pracuje .
Odpaliłem na trzecim i tak dojechałem do domu.Gdy reduktor jest na jałowym biegi wchodzą normalnie i nic się nie dzieje. Sprzęgło wymieniałem w lipcu.
??
Pojawił się problem ze sprzęgłem albo skrzynią : nie mogę wbić biegu gdy silnik pracuje
wysprzęglik ok luz skasowany mimo to biegi nie wchodzą nawet nic nie zgrzyta gdy próbuję wbijać
zgrzyt pojawia się przy wstecznym. Na zgaszonym silniku ok wchodzą ,nie zalącza się też reduktor gdy silnik pracuje .
Odpaliłem na trzecim i tak dojechałem do domu.Gdy reduktor jest na jałowym biegi wchodzą normalnie i nic się nie dzieje. Sprzęgło wymieniałem w lipcu.

- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
a sprzęgło nie chodzi lżej niż zwykle? może łapa pękła (wtedy pedał chodzi bardzo lekko) albo jeśli założyłeś tę tanią łapę z jacars - mogła się wygiąć - ja tak miałem po wymianie kompletu sprzęgła i łapy - po 7km się wygięła. wyrwałem ją i przerobiłem starą spawaną tak by weszła bez zdejmowania skrzyni (rozpiłowałem środek widelca i zaostrzyłem końce - wskoczyła ładnie w te druty na łożysku dociskowym)
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dandan i to się zgadza co mi napisałeś.Po krótkiej jeżdzie ten dżwięk ucichł.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Łapy nie wymieniałem ale muszę się jej przyjrzeć . Zastanawiam się czy nie założyłem tarczy odwrotnie
ale chyba od razu byłby problem.?
ale chyba od razu byłby problem.?
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
raczej od razu... ale jak odpalałeś na tym biegu to sprzęgło chodziło choć trochę? może jednak ciśnienie w układzie spadło i skok wysprzęglika jest za mały?
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam pytanie do właścicieli Niwy 1.7MPi.Teraz znowu zaczełem swoją jezdzić i dzieje sie coś takiego-co uruchamiam gorący silnik to za każdym razem na krótka chwile załączają się wentylatory.I nie wiem czy tak powinno być,czy coś się zaczyna dziać.Wentylatory zachowuja się tak jakby sterował nimi czujnik temperatury powietrza pod maską którego Niva nie ma.Układ chłodzenia mam dobrze odpowietrzony,chłodnica czysta,temperatura wynosi idealnie 90C.i co zgasze gorący silnik,następnie po kilku minutach go uruchamiam i wentylatory załączają się na jakieś 10 sekund.Troche to już dla mnie jest męczące.Termostat zapobiegawczo wymienić po 10 latach eksploatacji samochodu?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: sob paź 31, 2015 2:17 pm
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witajcie,
mam takie pytanko. Kupiłem łade z odkręconym aparatem zapłonowym, czy do ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa ? Czy da się tego uniknąć, pytam gdyż mam problem ze znalezieniem takowej a najbliższy warsztat który mógłby sie tym zając jest pare km ode mnie, troche daleko na holowanie takiego kloca
mam takie pytanko. Kupiłem łade z odkręconym aparatem zapłonowym, czy do ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa ? Czy da się tego uniknąć, pytam gdyż mam problem ze znalezieniem takowej a najbliższy warsztat który mógłby sie tym zając jest pare km ode mnie, troche daleko na holowanie takiego kloca

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wentylatory w Nivie to niekończąca się przygoda. Jak się załączają na 10 sekund to nie rób z tego dramatu i nie ruszaj, bo problem nie jest istotny. Możesz wymienić termostat jak masz wolny czas, ale nie widzę konieczności.Janusz73 pisze:Mam pytanie do właścicieli Niwy 1.7MPi.Teraz znowu zaczełem swoją jezdzić i dzieje sie coś takiego-co uruchamiam gorący silnik to za każdym razem na krótka chwile załączają się wentylatory.I nie wiem czy tak powinno być,czy coś się zaczyna dziać.Wentylatory zachowuja się tak jakby sterował nimi czujnik temperatury powietrza pod maską którego Niva nie ma.Układ chłodzenia mam dobrze odpowietrzony,chłodnica czysta,temperatura wynosi idealnie 90C.i co zgasze gorący silnik,następnie po kilku minutach go uruchamiam i wentylatory załączają się na jakieś 10 sekund.Troche to już dla mnie jest męczące.Termostat zapobiegawczo wymienić po 10 latach eksploatacji samochodu?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Canispl.Wymieniłem termostat i "gorączka odeszła".Wszystko wróciło do normy.Wyczytałem w internecie dobrą podpowiedż,że gdy dolny i górny przewód chłodnicy maja zbliżoną temperature (oba gorące) to za to odpowiada termostat i w moim przypadku tak było.W starym termostacie cały wkład latał lużno i tym samym "mieszał mały obieg z dużym obiegiem i chłodnicą czyli gorący płyn był wszędzie ale za mało wpływało go do chłodnicy.Teraz wiem,że to jest termostat trójdrożny i to jest bardzo ważna rzecz w Nivie.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Hmm, ciekawe. Mam podobny problem, ale zabawa z termostatem nic nie dała.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Canispl.U mnie po wymianie termostatu jest teraz w porządku.Kupiłem termostat (nie robie reklamy i nie znam opinii o tej firmie) Vernet TH3720.80.Temperatura pracy silnika na zegarze to 88 stopni.Wskazówka stoi jakieś trzy milimetry przed 90.Żeby wentylatory się włączyły to nagrzany silnik musi pracować powyżej pięciu minut na wolnych obrotach.Po uruchomieniu gorącego silnika wentylatory się nie właczają.Zauważyłem jeszcze,że silnik wolniej się nagrzewa i układ chłodzenia zaraz po wymianie termostatu szybko i dokładnie się odpowietrzył.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Leje mi się olej z reduktora - jakby okolice wyprowadzenia linki prędkościomierza - są do tego jakieś uszczelniacze do kupienia? bo w jacars nie widziałem (tylko uszczelki tekturowe)
niva challenge accepted
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Nie pamiętam budowy... ale wygląda na napęd. W konstrukcjach Fiata poprawianych i produkowanych na wschodzie była to bolączka. Np. w 126p zdarzało się, że linka pompowała olej do szybkościomierza i w rezultacie kapał kierowcy na kolana ! Raczej zmień cały dekiel. W manualu (rys 3-31) nic nie widać na przekroju; przy prędkościomierzu (str. 179) też nic nie ma. Mam ściągnięty jakiś (angielski?) plik z przekrojami i według niego na końcu, pod podkładką o którą się opiera przykręcany do reduktora pancerz linki, jest oring (o przekroju kwadratowym !) z gumy. Zacznij od tego ?
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
You're welcome 

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wygląda na to, że w pierwszej kolejności zajmę się uszczelką pod głowicą, w drugiej brzęczącym przednim mostem a w trzeciej cieknącym reduktorem 
Zamawiam właśnie części do głowicy - wiem, że powinienem zakupić:
-uszczelkę pod głowicę,
-uszczelkę pokrywy zaworów,
-uszczelkę kolektorów,
-uszczelniacze zaworów
co jeszcze? śruby? czy może iść dalej i przy okazji wymienić pierścienie?

Zamawiam właśnie części do głowicy - wiem, że powinienem zakupić:
-uszczelkę pod głowicę,
-uszczelkę pokrywy zaworów,
-uszczelkę kolektorów,
-uszczelniacze zaworów
co jeszcze? śruby? czy może iść dalej i przy okazji wymienić pierścienie?
niva challenge accepted
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Żeby wymienić pierścienie rozbierasz dół silnika - to już lepiej remont kapitalny... Tylko po co ? Taki lichy silnik ? Przegrzany ? Zatarty ? Wypalone zawory ?
Ale jak zdejmiesz głowicę, to dotrzyj zawory.
Ale jak zdejmiesz głowicę, to dotrzyj zawory.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
a nie - chyba tak źle nie jest - mechanik mi coś przebąkiwał, że może ten olej bierze przez pierścienie. czyli nie ma co ruszać? uszczelkę robię bo wody i oleju ubywa a w wodzie olej pływa
to moja pierwsza łada i nie wiem czy ten silnik mocny czy słaby... jak dla mnie słaby ale obstawiam, że to przez za duże opony tak wolno się zbiera. Ale chodzi równo i na obroty dobrze się wbija
ale śruby jakieś powinienem zakupić nowe przy wymianie uszczelki? bo na niektórych forach piszą, że na stare nie wolno

to moja pierwsza łada i nie wiem czy ten silnik mocny czy słaby... jak dla mnie słaby ale obstawiam, że to przez za duże opony tak wolno się zbiera. Ale chodzi równo i na obroty dobrze się wbija

ale śruby jakieś powinienem zakupić nowe przy wymianie uszczelki? bo na niektórych forach piszą, że na stare nie wolno
niva challenge accepted
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości