szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: czacha78 » czw paź 08, 2015 7:59 pm

zawsze mozna wstawic w to miejsce kierunkowskazy
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: przemo650 » ndz paź 11, 2015 6:51 pm

Witam po ładnych paru latach. Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem łady. Dzisiaj postanowiłem ją uruchomić i stwierdziłem że łada nie posiada hamulców. Pedał miękki, płyn jest i żadne koło nie hamuje... Czy wystarczy odpowietrzyć cały układ czy to coś z pompką? proszę o pomoc

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » ndz paź 11, 2015 7:08 pm

po takich informacjach nikt przez internet diagnozy nie postawi :)

ostatnio na forum wyczytałem też, że hamulce mogą nie działać nawet gdy wszystko jest sprawne i odpowietrzone a na drugi dzień naprawić się same :P

osobiście zaczął bym od odpowietrzenia a jak nic to nie da to testował dalej. Więcej nie pomogę bo ja akurat miałem tylko odwrotny problem - hamowały cały czas :P
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Lesnydziad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lesnydziad » pn paź 19, 2015 9:45 pm

Co to jest, jak sprzęgło łapie raz wysoko, raz nisko ?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » wt paź 20, 2015 6:40 am

Zobacz kilka postów wyżej Wojtek mi na to odpowiadał - jeśli przy okazji niskiego łapania pedał ma większy luz na początku to zużyte uszczelki w wysprzęgliku albo pompce
niva challenge accepted

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt paź 20, 2015 2:59 pm

Wymieniałem w swojej Nivie olej silnikowy i po uruchomieniu silnika gdy sprawdzałem szczelność korka i filtra usłyszałem przy samym kole pasowym taki cichy dżwięk łańcuszka rozrządu,dosłownie jakby uderzał "wchodząc" na zębatke na wale.I z tego powodu moje pytanie jest takie-50tyś.km od nowości to już jest koniec rozrządu w 1.7MPi?

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » sob paź 24, 2015 10:01 pm

Pierwsze uruchomienie silnika po wymianie oleju jest dla rozrządu napinanego olejowo
bardzo nieprzyjemne. Po dłuższej chwili, gdy cały układ się napełni i odpowietrzy, osiągając
nominalne ciśnienie, powinno ucichnąć. Ja robiłem tydzień temu wymianę na 60 tys. i było podobnie.
Potem praktycznie na wolnych obrotach nie słychać silnika. Szwagier ma teraz chyba 250 tys.
i rozrządu nie dotykał.
Oczywiście osobniczo może być przeróżnie. W jednej z poprzednich niv łańcuch zerwałem, przy
nieznanym zresztą przebiegu.

kozbi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:00 am
Lokalizacja: Brzeg

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kozbi » ndz paź 25, 2015 9:14 pm

Witam Wszystkich!
Pojawił się problem ze sprzęgłem albo skrzynią : nie mogę wbić biegu gdy silnik pracuje
wysprzęglik ok luz skasowany mimo to biegi nie wchodzą nawet nic nie zgrzyta gdy próbuję wbijać
zgrzyt pojawia się przy wstecznym. Na zgaszonym silniku ok wchodzą ,nie zalącza się też reduktor gdy silnik pracuje .
Odpaliłem na trzecim i tak dojechałem do domu.Gdy reduktor jest na jałowym biegi wchodzą normalnie i nic się nie dzieje. Sprzęgło wymieniałem w lipcu. ????

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » ndz paź 25, 2015 10:47 pm

a sprzęgło nie chodzi lżej niż zwykle? może łapa pękła (wtedy pedał chodzi bardzo lekko) albo jeśli założyłeś tę tanią łapę z jacars - mogła się wygiąć - ja tak miałem po wymianie kompletu sprzęgła i łapy - po 7km się wygięła. wyrwałem ją i przerobiłem starą spawaną tak by weszła bez zdejmowania skrzyni (rozpiłowałem środek widelca i zaostrzyłem końce - wskoczyła ładnie w te druty na łożysku dociskowym)
niva challenge accepted

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pn paź 26, 2015 2:51 pm

Dandan i to się zgadza co mi napisałeś.Po krótkiej jeżdzie ten dżwięk ucichł.

kozbi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:00 am
Lokalizacja: Brzeg

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: kozbi » pn paź 26, 2015 8:34 pm

Łapy nie wymieniałem ale muszę się jej przyjrzeć . Zastanawiam się czy nie założyłem tarczy odwrotnie
ale chyba od razu byłby problem.?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » wt paź 27, 2015 7:49 am

raczej od razu... ale jak odpalałeś na tym biegu to sprzęgło chodziło choć trochę? może jednak ciśnienie w układzie spadło i skok wysprzęglika jest za mały?
niva challenge accepted

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob paź 31, 2015 5:02 am

Mam pytanie do właścicieli Niwy 1.7MPi.Teraz znowu zaczełem swoją jezdzić i dzieje sie coś takiego-co uruchamiam gorący silnik to za każdym razem na krótka chwile załączają się wentylatory.I nie wiem czy tak powinno być,czy coś się zaczyna dziać.Wentylatory zachowuja się tak jakby sterował nimi czujnik temperatury powietrza pod maską którego Niva nie ma.Układ chłodzenia mam dobrze odpowietrzony,chłodnica czysta,temperatura wynosi idealnie 90C.i co zgasze gorący silnik,następnie po kilku minutach go uruchamiam i wentylatory załączają się na jakieś 10 sekund.Troche to już dla mnie jest męczące.Termostat zapobiegawczo wymienić po 10 latach eksploatacji samochodu?

Kacper-k48
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob paź 31, 2015 2:17 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Kacper-k48 » sob paź 31, 2015 2:41 pm

Witajcie,
mam takie pytanko. Kupiłem łade z odkręconym aparatem zapłonowym, czy do ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa ? Czy da się tego uniknąć, pytam gdyż mam problem ze znalezieniem takowej a najbliższy warsztat który mógłby sie tym zając jest pare km ode mnie, troche daleko na holowanie takiego kloca :D

canispl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn mar 09, 2015 3:18 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: canispl » śr lis 04, 2015 4:29 pm

Janusz73 pisze:Mam pytanie do właścicieli Niwy 1.7MPi.Teraz znowu zaczełem swoją jezdzić i dzieje sie coś takiego-co uruchamiam gorący silnik to za każdym razem na krótka chwile załączają się wentylatory.I nie wiem czy tak powinno być,czy coś się zaczyna dziać.Wentylatory zachowuja się tak jakby sterował nimi czujnik temperatury powietrza pod maską którego Niva nie ma.Układ chłodzenia mam dobrze odpowietrzony,chłodnica czysta,temperatura wynosi idealnie 90C.i co zgasze gorący silnik,następnie po kilku minutach go uruchamiam i wentylatory załączają się na jakieś 10 sekund.Troche to już dla mnie jest męczące.Termostat zapobiegawczo wymienić po 10 latach eksploatacji samochodu?
Wentylatory w Nivie to niekończąca się przygoda. Jak się załączają na 10 sekund to nie rób z tego dramatu i nie ruszaj, bo problem nie jest istotny. Możesz wymienić termostat jak masz wolny czas, ale nie widzę konieczności.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lis 05, 2015 4:50 am

Canispl.Wymieniłem termostat i "gorączka odeszła".Wszystko wróciło do normy.Wyczytałem w internecie dobrą podpowiedż,że gdy dolny i górny przewód chłodnicy maja zbliżoną temperature (oba gorące) to za to odpowiada termostat i w moim przypadku tak było.W starym termostacie cały wkład latał lużno i tym samym "mieszał mały obieg z dużym obiegiem i chłodnicą czyli gorący płyn był wszędzie ale za mało wpływało go do chłodnicy.Teraz wiem,że to jest termostat trójdrożny i to jest bardzo ważna rzecz w Nivie.

canispl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: pn mar 09, 2015 3:18 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: canispl » czw lis 05, 2015 7:09 pm

Hmm, ciekawe. Mam podobny problem, ale zabawa z termostatem nic nie dała.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pt lis 06, 2015 4:27 am

Canispl.U mnie po wymianie termostatu jest teraz w porządku.Kupiłem termostat (nie robie reklamy i nie znam opinii o tej firmie) Vernet TH3720.80.Temperatura pracy silnika na zegarze to 88 stopni.Wskazówka stoi jakieś trzy milimetry przed 90.Żeby wentylatory się włączyły to nagrzany silnik musi pracować powyżej pięciu minut na wolnych obrotach.Po uruchomieniu gorącego silnika wentylatory się nie właczają.Zauważyłem jeszcze,że silnik wolniej się nagrzewa i układ chłodzenia zaraz po wymianie termostatu szybko i dokładnie się odpowietrzył.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » czw lis 12, 2015 4:22 pm

Leje mi się olej z reduktora - jakby okolice wyprowadzenia linki prędkościomierza - są do tego jakieś uszczelniacze do kupienia? bo w jacars nie widziałem (tylko uszczelki tekturowe)
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw lis 12, 2015 5:12 pm

Nie pamiętam budowy... ale wygląda na napęd. W konstrukcjach Fiata poprawianych i produkowanych na wschodzie była to bolączka. Np. w 126p zdarzało się, że linka pompowała olej do szybkościomierza i w rezultacie kapał kierowcy na kolana ! Raczej zmień cały dekiel. W manualu (rys 3-31) nic nie widać na przekroju; przy prędkościomierzu (str. 179) też nic nie ma. Mam ściągnięty jakiś (angielski?) plik z przekrojami i według niego na końcu, pod podkładką o którą się opiera przykręcany do reduktora pancerz linki, jest oring (o przekroju kwadratowym !) z gumy. Zacznij od tego ?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » czw lis 12, 2015 5:41 pm

dzięki :)
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw lis 12, 2015 6:03 pm

You're welcome :)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » pn lis 16, 2015 4:58 pm

Wygląda na to, że w pierwszej kolejności zajmę się uszczelką pod głowicą, w drugiej brzęczącym przednim mostem a w trzeciej cieknącym reduktorem :)

Zamawiam właśnie części do głowicy - wiem, że powinienem zakupić:
-uszczelkę pod głowicę,
-uszczelkę pokrywy zaworów,
-uszczelkę kolektorów,
-uszczelniacze zaworów

co jeszcze? śruby? czy może iść dalej i przy okazji wymienić pierścienie?
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » pn lis 16, 2015 6:02 pm

Żeby wymienić pierścienie rozbierasz dół silnika - to już lepiej remont kapitalny... Tylko po co ? Taki lichy silnik ? Przegrzany ? Zatarty ? Wypalone zawory ?
Ale jak zdejmiesz głowicę, to dotrzyj zawory.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » pn lis 16, 2015 6:17 pm

a nie - chyba tak źle nie jest - mechanik mi coś przebąkiwał, że może ten olej bierze przez pierścienie. czyli nie ma co ruszać? uszczelkę robię bo wody i oleju ubywa a w wodzie olej pływa :P

to moja pierwsza łada i nie wiem czy ten silnik mocny czy słaby... jak dla mnie słaby ale obstawiam, że to przez za duże opony tak wolno się zbiera. Ale chodzi równo i na obroty dobrze się wbija :D

ale śruby jakieś powinienem zakupić nowe przy wymianie uszczelki? bo na niektórych forach piszą, że na stare nie wolno
niva challenge accepted

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości