Diesel do nivy 1.9 xud
Moderator: Albert_N
Diesel do nivy 1.9 xud
Witam pany, cos tak czuje ze dostane opier.... bo temat juz pewnie walkowany ale nie moge znaleźć a szukalka cos nie funcjonuje jak nalezy, wychodzi jakis blad ogolny, ale mniejsza w to, kupilem ostatnio padlinke 1.7 na mono wtrysku z gazem, silnik ma juz dosc i chcem wsadzic dieselka takiego jak byl fabrycznie w nich montowany 1.9 xud bez turbo i potrzebuje podpowiedzi co bede musial zorganizowac do takiej imprezy, mam na oku poldka w dieslu i czy to co bym z niego wyciagnal bylo by wystarczajace do przekladki czy jakies lapy mocowane do karoserii nie beda pasowac, jak ze skrzynia biegow, czy zostaje z poldka i montuje sie ja na jakies lapie samorobce czy zmienia sie tylko dzwon i zostawia przekladnie z nivy, takie rzeczy mnie interesuja, reszte jakos juz sie ogarnie, tylko meczy mnie to czy jest to mozliwe bez kupowania drugiej dieslowej nivy w czesciach zeby zaszczepic benzynowej francuskie serce, aha autko ma mi sluzyc do jazdy na jakies polowania, grzyby i od czasu do czasu pociagnac przyczepke w kolo komina, wiem ze ten 1.9 nie jest demonem predkosci bo mam vitare z takim motorem i na moje potrzeby wystarcza i dodatkowo bardzo lubi barszczyk czerwony co cieszy mnie i moj portfel, z gory dzieki
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witam!
Mam ten sam problem mianowice kupiłem nive z silnikiem diesla 1.9 ktoś niechlujnie dorobił łapy mocowania silnika i mostu przedniego i wszystko lata jak żywe, potrzebuje teraz dorobić nowe solidne uchwyty tak aby się to trzymało w "kupie" i nie odpadło w trakcie jazdy w terenie. Od wczoraj przeczesuje forum w celu znalezienia zdjęć ale za chiny nie mogę nic znaleźć szukajka podobnie jak koledze nie dziala wiec szukam że tak powiem po omacku i jak narazie nic ciekawszego nie znalazłem oprócz jednego malego zdjęcia i krotkiego opisu co trzeba zrobić ale to jest ciągle za mało. Moja niva już jest u znajomego mechanika tylko narazie prace wstrzymaliśmy bo znalazłem to forum i mam nadzieję że ktoś pomoże mi (czyt. podeśle zdjęcia jak mozna to zrobić) bo samemu jest mi cięzko coś tam wymyślic bo jak wszyscy wiemy nie ma tam za dużego pola do popisu-przynajmniej mi sie tak wydaje.
Bardzo proszę jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia wlasnych nivek z tym silnikiem (polonez 1.9) niech podeśle je tu na forum.
również bardzo bym prosił kolegów forumowiczów o podesłanie linków do tematów ja to solidnie wykonać, bo podobno gdzieś są tylko nie mogę znaleźć
jeśli źle zrobiłem że podpiąłem się do tematu kolegi to przepraszam uznałem że lepiej będzie dodać nowy post niż tworzyć nowy temat o tym...
Mam ten sam problem mianowice kupiłem nive z silnikiem diesla 1.9 ktoś niechlujnie dorobił łapy mocowania silnika i mostu przedniego i wszystko lata jak żywe, potrzebuje teraz dorobić nowe solidne uchwyty tak aby się to trzymało w "kupie" i nie odpadło w trakcie jazdy w terenie. Od wczoraj przeczesuje forum w celu znalezienia zdjęć ale za chiny nie mogę nic znaleźć szukajka podobnie jak koledze nie dziala wiec szukam że tak powiem po omacku i jak narazie nic ciekawszego nie znalazłem oprócz jednego malego zdjęcia i krotkiego opisu co trzeba zrobić ale to jest ciągle za mało. Moja niva już jest u znajomego mechanika tylko narazie prace wstrzymaliśmy bo znalazłem to forum i mam nadzieję że ktoś pomoże mi (czyt. podeśle zdjęcia jak mozna to zrobić) bo samemu jest mi cięzko coś tam wymyślic bo jak wszyscy wiemy nie ma tam za dużego pola do popisu-przynajmniej mi sie tak wydaje.
Bardzo proszę jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia wlasnych nivek z tym silnikiem (polonez 1.9) niech podeśle je tu na forum.
również bardzo bym prosił kolegów forumowiczów o podesłanie linków do tematów ja to solidnie wykonać, bo podobno gdzieś są tylko nie mogę znaleźć

jeśli źle zrobiłem że podpiąłem się do tematu kolegi to przepraszam uznałem że lepiej będzie dodać nowy post niż tworzyć nowy temat o tym...
Ostatnio zmieniony wt mar 07, 2017 8:19 pm przez luki_34, łącznie zmieniany 1 raz.
Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Dobrze zrobiłeś a co do szukajki i błędu ogólnego to niestety taki lajf ... próbuj do bólu czasami coś się z niej uda wykrzesaćluki_34 pisze: jeśli źle zrobiłem że podpiąłem się do tematu kolegi to przepraszam uznałem że lepiej będzie dodać nowy post niż tworzyć nowy temat o tym...

Patrol Patrolowi Patrolem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Cześć mam Nive z 1,9d (XUD9A) fabryczna. Jutro wezmę aparat i zrobię zdjęcia mocowań silnika, i przedniego mostu. Mocowanie skrzyni biegów jest tak samo jak w 1,7. Nie wiem czy skrzynia to 100% poldek bo nie wiem dokładnie jak ona wygląda. Jeżeli ktoś zna jakieś szczegóły po których można rozpoznać skrzynię fso to niech podpowie sprawdzę u siebie i może ustalimy prawdziwą wersję. Wydaje mi się, że miska olejowa jest inna niż w orginalnym 1,9d peugeota. W niwie jest ścięta, żeby zmieścić belkę zawieszenia.
Pozdro
Pozdro
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Wow
szczerze mówiąc niespodziewałem się że ktokolwiek mi tutaj coś odpisze
Dzieki Sokole za motywacje do szukania to miedzy innymi dzieki Tobie przeleciałem od ostatniej 44 strony do 25 strony tego podforum o Ładzie i znalazłem kilka podobnych tematów lecz z nieakutalnymi linkami/zdjęciami aż wkońcu natrafiłem na ten temat: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=65226 (moze komuś sie przyda i nie bedzie musiał tyle szukać co ja
) tam już mam przynajmniej jakiś punkt odniesienia!
@Johny Siemanko jeszcze i Ty mi polepszyłeś humor na koniec dnia, z góry bardzo dziękuje za zdjecia! spadłeś mi z nieba
Jeśli by się dało prosiłbym abyś wysłał mi na meila w lepszej rozdzielczości abym mógł je sobie wydrukować.
mam do Ciebie jeszcze jedną prośbe jak już będziesz robił zdjęcia uchwytów proszę zrób mi jeszcze kilka zdjęc z góry między innymi jak tam jest umiejscowiona vacum pompa(nie pytajcie jak teraz miałem ją podłączoną
) bo z tego co widze musiał bym troche ingerować w nagrzewnice, interesowało by mnie jescze podłaczenie przewodów od obiegu cieczy chłodzącej i w którym miejscu jest umiejscowiony zbiornik wyrównawczy.
Jescze raz dziekuje koledzy za odzew!!! Pozdro!


Dzieki Sokole za motywacje do szukania to miedzy innymi dzieki Tobie przeleciałem od ostatniej 44 strony do 25 strony tego podforum o Ładzie i znalazłem kilka podobnych tematów lecz z nieakutalnymi linkami/zdjęciami aż wkońcu natrafiłem na ten temat: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=65226 (moze komuś sie przyda i nie bedzie musiał tyle szukać co ja

@Johny Siemanko jeszcze i Ty mi polepszyłeś humor na koniec dnia, z góry bardzo dziękuje za zdjecia! spadłeś mi z nieba

Jeśli by się dało prosiłbym abyś wysłał mi na meila w lepszej rozdzielczości abym mógł je sobie wydrukować.
mam do Ciebie jeszcze jedną prośbe jak już będziesz robił zdjęcia uchwytów proszę zrób mi jeszcze kilka zdjęc z góry między innymi jak tam jest umiejscowiona vacum pompa(nie pytajcie jak teraz miałem ją podłączoną

Jescze raz dziekuje koledzy za odzew!!! Pozdro!

Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Akurat masz zajęcie przy weekendzie ... trzymam kciuki kolego 

Patrol Patrolowi Patrolem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Dziki123.O ile dobrze pamiętam ktoś na forum z Nivy 1.7 chciał zrobić Diesla.Czy to mu się udało tego nie wiem.Na Twoim miejscu remontował bym silnik benzynowy,bo przeróbek jest dużo,a niedokładnie wykonane dadzą znać o sobie.
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Nivy nie mam od paru lat, zdjęcia uciekły w cyfrowy niebyt, ale z tego co pamiętam:
1. Łapy silnika musisz dorobić po swojemu.
2. Skrzynia z Poldka 1.9d wymaga przeróbki belki mocującej (przynajmniej względem niwowej 4b).
3. Powyższa skrzynia jest dłuższa od fabrycznej, zatem silnik przesunie się parę cm do przodu. Powoduje m.in. konieczność rzeźbienia drążka kierowniczego i podcinania dzwona skrzyni, by zmieścić drążek między wałem napędowym przedniego mostu a skrzynią właśnie.
4. Miskę olejową musisz przespawać, żeby nie kolidowała z przednim mostem.
5. Chlodnicę możesz zamontować z
Poloneza diesla, ale wentylatory przełóż przed nią, tzn między chłodnicę a atrapę. Inaczej raczej ich nie zmieścisz.
6. Do tego cała masa upierdliwych drobiazgów
Tym niemniej, życzę powodzenia
1. Łapy silnika musisz dorobić po swojemu.
2. Skrzynia z Poldka 1.9d wymaga przeróbki belki mocującej (przynajmniej względem niwowej 4b).
3. Powyższa skrzynia jest dłuższa od fabrycznej, zatem silnik przesunie się parę cm do przodu. Powoduje m.in. konieczność rzeźbienia drążka kierowniczego i podcinania dzwona skrzyni, by zmieścić drążek między wałem napędowym przedniego mostu a skrzynią właśnie.
4. Miskę olejową musisz przespawać, żeby nie kolidowała z przednim mostem.
5. Chlodnicę możesz zamontować z
Poloneza diesla, ale wentylatory przełóż przed nią, tzn między chłodnicę a atrapę. Inaczej raczej ich nie zmieścisz.
6. Do tego cała masa upierdliwych drobiazgów

Tym niemniej, życzę powodzenia

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Tak sobie pomyślałem, że gdyby teraz spadło na mnie nieszczęście motania Nivy na ropę, zainteresowałbym się tym : http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=40332
I jeśli przewidujesz jazdę po szosach, nie baw się w wolnossącego klekota. Przy turbo roboty tyle samo, a wrażenia nieporównywalnie lepsze. Niwka z takim +- 100 - konnym turbodieslem wreszcie zaczyna jechać
I bez obaw, jak nie przesadzisz z mocą, to jeżdżąc z głową niczego nie pourywasz.
I jeśli przewidujesz jazdę po szosach, nie baw się w wolnossącego klekota. Przy turbo roboty tyle samo, a wrażenia nieporównywalnie lepsze. Niwka z takim +- 100 - konnym turbodieslem wreszcie zaczyna jechać

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Jako że przeleciałem całe forum o Nivie mam juz trochę wiadomości co i jak zrobić:
1. Mam zwymiarowany rysunek uchwytu niezależnego przedniego mostu, spróbóje skontaktować się ze sklepem w mojej okolicy który ściąga różne cześci do uazów itp aut ze wschodu może uda mi się kupić gotowe uchywyty do mostu, jeśli nie bedę próbował wyciąć takie uchywyty laserowo.
2.Skrzynie mam juz przerobioną, poprzedni wlaściciel ją skrócił- przespawując (skracając) dzwon- co jest nie do końca za dobre rozwiązanie...
3. Miskę też mam już przespawaną jedynie ją poprawię w kilku miejscach bo przeciekała.
4.Uchwyty silnika będę musiał dorobić po swojemu, może uda mi się dorobić coś do oryginalnych bo akurat mam.
5.Z drobnicą myśle że nie będzie problemów.
Został mi tylko jeden problem z vacum pompą, jest ona montowana na głowicy silnika a u mnie jest skrócony dzwon skrzyni i vacum przystawi mi do karoseri auta w miejscu gdzie jest nagrzewnica i tu jest problem bo:
- albo wycinać dziurę w stronę nagrzewnicy i spróbować coś pokombinować z nagrzewnicą żeby sie vacum tam zmieściło
- albo też znalazłem na forum zmiankę że można vacum podłączyć jakoś do alternatora tylko nie wiem jak, dorobić podwójną szajbe i podstawę tylko nie wiem jakie obroty/przełożenie/jaka podstawa/uchwyt???
- jest też trzecia opcja jaką podsunął mi mój mechanik wywalić całkowicie Nivowska pompe hamulcową i wstawić z Uaza(tylko nie wiem czy Uaz miał wspomaganie czy nie) i do końca nie wiem jak to będzie działać...
Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązanie tego problemu co zrobić z vacum pompą najlepiej ze zdjęciami było by fajnie lub ewentualnie jakieś linki jak to mozna przerobic...
Ciągle mam nadzieję że Johny podeśle jakieś zdjęcia
Pozdrawiam!
1. Mam zwymiarowany rysunek uchwytu niezależnego przedniego mostu, spróbóje skontaktować się ze sklepem w mojej okolicy który ściąga różne cześci do uazów itp aut ze wschodu może uda mi się kupić gotowe uchywyty do mostu, jeśli nie bedę próbował wyciąć takie uchywyty laserowo.
2.Skrzynie mam juz przerobioną, poprzedni wlaściciel ją skrócił- przespawując (skracając) dzwon- co jest nie do końca za dobre rozwiązanie...
3. Miskę też mam już przespawaną jedynie ją poprawię w kilku miejscach bo przeciekała.
4.Uchwyty silnika będę musiał dorobić po swojemu, może uda mi się dorobić coś do oryginalnych bo akurat mam.
5.Z drobnicą myśle że nie będzie problemów.
Został mi tylko jeden problem z vacum pompą, jest ona montowana na głowicy silnika a u mnie jest skrócony dzwon skrzyni i vacum przystawi mi do karoseri auta w miejscu gdzie jest nagrzewnica i tu jest problem bo:
- albo wycinać dziurę w stronę nagrzewnicy i spróbować coś pokombinować z nagrzewnicą żeby sie vacum tam zmieściło
- albo też znalazłem na forum zmiankę że można vacum podłączyć jakoś do alternatora tylko nie wiem jak, dorobić podwójną szajbe i podstawę tylko nie wiem jakie obroty/przełożenie/jaka podstawa/uchwyt???
- jest też trzecia opcja jaką podsunął mi mój mechanik wywalić całkowicie Nivowska pompe hamulcową i wstawić z Uaza(tylko nie wiem czy Uaz miał wspomaganie czy nie) i do końca nie wiem jak to będzie działać...
Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązanie tego problemu co zrobić z vacum pompą najlepiej ze zdjęciami było by fajnie lub ewentualnie jakieś linki jak to mozna przerobic...
Ciągle mam nadzieję że Johny podeśle jakieś zdjęcia

Pozdrawiam!
Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
@johny0688 jak możesz wzuć tu foty też zastanawiam sie nad dieslem w nivie, ale głownię z powodu, że potrzebuje w ładzie jak najwięcej miejsca bo chodzi mi po głowie trochę przerobić ją pod lekką wyprawówkę i butla z gazem w bagażniku jest w tym przypadku nie do zaakceptowania 
tak zastanawiam się właśnie jaki silnik wybrać
najrozsądniej 1,9 poldka i właśnie przecież były "seryjnie" montowanie znaczy łapy może gdzieś są do kupienia u ruskich bo to jest chyba największy problem, a co do skrzyni to teraz w 1.7 mam skrzynie od poldka tylko z benzyny ale z tego co po zdj patrzyłem to raczej to sa te same skrzynie moze nie trzeba będzie dzwonu ruszać

tak zastanawiam się właśnie jaki silnik wybrać
najrozsądniej 1,9 poldka i właśnie przecież były "seryjnie" montowanie znaczy łapy może gdzieś są do kupienia u ruskich bo to jest chyba największy problem, a co do skrzyni to teraz w 1.7 mam skrzynie od poldka tylko z benzyny ale z tego co po zdj patrzyłem to raczej to sa te same skrzynie moze nie trzeba będzie dzwonu ruszać

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Apropo pomy vacum czy ktoś kiedyś zakładał alternator z wbudowaną pompą vacum? Pytam bo natknąłem się również na takie rozwiązanie tylko tu mam znów mały problem bo takie pompy na alternatorze z tego co widze posiadają smarowanie olejem z silnika i teraz pytanie czy wszystkie tak mają czy może są jakieś co takiego smarowania nie mają? jeśli nie to na jakiej zasadzie to się odbywa czy wystarczy zrobić mały zbiorniczek z olejem i dwa węzyki do pompy na altku "dolot" i "wylot" a pompa będzie sobie sama przetłaczać olej a zarazem smarować się... czy takie coś ma prawo działać?
obecnie miałem podłączoną inną pompe vacum na silniczek elektryczny i nie miało to smarowania tylko strasznie "terkotało" i teraz chcę zrobić coś cichszego
obecnie miałem podłączoną inną pompe vacum na silniczek elektryczny i nie miało to smarowania tylko strasznie "terkotało" i teraz chcę zrobić coś cichszego

Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witam,
mam pytanie do znawców sprawy.
Myślę o niwie w kontekście przeróbki na diesla - przyglądałem się charakterystyce i całkiem ładnie na papierze wygląda citroenowski tud14 czyli mniejszy brat xud19. Podobna moc co fabryczny silnik benzynowy, ale większy moment.
Ktoś, coś?
mam pytanie do znawców sprawy.
Myślę o niwie w kontekście przeróbki na diesla - przyglądałem się charakterystyce i całkiem ładnie na papierze wygląda citroenowski tud14 czyli mniejszy brat xud19. Podobna moc co fabryczny silnik benzynowy, ale większy moment.
Ktoś, coś?
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Blachę grodzi możesz od góry trochę podciąć bez ruszania nagrzewnicy, ile dokładnie - nie wiem.luki_34 pisze: Został mi tylko jeden problem z vacum pompą, jest ona montowana na głowicy silnika a u mnie jest skrócony dzwon skrzyni i vacum przystawi mi do karoseri auta w miejscu gdzie jest nagrzewnica i tu jest problem bo:
- albo wycinać dziurę w stronę nagrzewnicy i spróbować coś pokombinować z nagrzewnicą żeby sie vacum tam zmieściło
- albo też znalazłem na forum zmiankę że można vacum podłączyć jakoś do alternatora tylko nie wiem jak, dorobić podwójną szajbe i podstawę tylko nie wiem jakie obroty/przełożenie/jaka podstawa/uchwyt???
- jest też trzecia opcja jaką podsunął mi mój mechanik wywalić całkowicie Nivowska pompe hamulcową i wstawić z Uaza(tylko nie wiem czy Uaz miał wspomaganie czy nie) i do końca nie wiem jak to będzie działać...
Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązanie tego problemu co zrobić z vacum pompą najlepiej ze zdjęciami było by fajnie lub ewentualnie jakieś linki jak to mozna przerobic.
Pompy podciśnienia były też montowane jako niezależne urządzenia. Napędzane to było paskiem klinowym. Szukaj w starszych peugeotach z dieslem.
Nie ma chętnych na fiatowskiego ropniaka? Swego czasu przeszukałem cały chyba internet pod tym kątem - dużo tego nie ma, ale wnioski bardzo ciekawe i zachęcające...
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
@poborcapodatkowy
napisz coś więcej o tym Silniku jaka pojemność moc itp gdzie go spotkać
silnik zawsze jakoś się upchnię ciekawe jak skrzynia
niva z moca ok 100 koni i wiekszym momentem zrobi się naprawdę fajnym wozem jeszcze jak by dołożyć wspomaganie to w ogóle rewelacja
tez zastanawiam sie nad dieslem do łady i tak czytając i myśląc jak juz motać to moze lepiej jakiś mocniejszy silnik jednak
a co myślicie upchać do nivy jakiś 1.9 tdi od vw ? wszedł by ?
napisz coś więcej o tym Silniku jaka pojemność moc itp gdzie go spotkać

niva z moca ok 100 koni i wiekszym momentem zrobi się naprawdę fajnym wozem jeszcze jak by dołożyć wspomaganie to w ogóle rewelacja
tez zastanawiam sie nad dieslem do łady i tak czytając i myśląc jak juz motać to moze lepiej jakiś mocniejszy silnik jednak
a co myślicie upchać do nivy jakiś 1.9 tdi od vw ? wszedł by ?

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Wejsc, moze I wejdzaie, ale poukreca mosty, waly I skrzynie.
Najmocniejszy silnik jaki znosi Niva to chyba 1.6td od Audi taki 59KW
Nie ma sensu nic mocniejszego wstawiac, bez przerabiania na ruraka z buda od Nivy
Najmocniejszy silnik jaki znosi Niva to chyba 1.6td od Audi taki 59KW
Nie ma sensu nic mocniejszego wstawiac, bez przerabiania na ruraka z buda od Nivy
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Moja zniosła xud7t, czyli 1.8 td PSA. Fabrycznie 90 koni, do tego boost pin przestawiony w stronę największego wzbogacenia, do tego lekko zwiększona dawka paliwa. Nie katowałem, ale też nic nie ukręciłem. Na piątce przyspieszenie 60 - 100 trwało moment
MarekD chwali się, że ma 2.1 td, ale mostom to już się nie podoba
Co do fiata, silniki spotykane w Tipo, Temprach i zapewne innych też. Mniejsza wersja (1.7) w Uno. Późniejsze 1.9 były już z elektroniką, ale jak ktoś się w kablach nie poplącze, to można brać pod uwagę. Najciekawsze jednak jest to, że te silniki PODOBNO pasują do nivowych mocowań i do nivowej skrzyni. Nie sprawdzałem na żywo, bo wtedy temat interesował mnie już tylko jako ciekawostka. Nie chce mi się teraz szukać, ale na jakimś egzotycznym forum ktoś takie cudo popełnił.
Próbuj, będziesz u nas pierwszy


Co do fiata, silniki spotykane w Tipo, Temprach i zapewne innych też. Mniejsza wersja (1.7) w Uno. Późniejsze 1.9 były już z elektroniką, ale jak ktoś się w kablach nie poplącze, to można brać pod uwagę. Najciekawsze jednak jest to, że te silniki PODOBNO pasują do nivowych mocowań i do nivowej skrzyni. Nie sprawdzałem na żywo, bo wtedy temat interesował mnie już tylko jako ciekawostka. Nie chce mi się teraz szukać, ale na jakimś egzotycznym forum ktoś takie cudo popełnił.
Próbuj, będziesz u nas pierwszy

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Jakby ktoś był chętny na eksperymenty to może będę zbywał lub złomował mojego puga 406 2.1 TD. Silnik jest w idealnym stanie, przebieg siakieś 155 tysięcy, od nowego tylko dwa razy zrobiony rozrząd z przyległościami i świece żarowe oraz rok temu uszczelniona pompa wtryskowa. Pali na dotyk, nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany, czapka nie ściągana od nowości, zero wycieków, nigdy nie myty. Autem jeżdżę sam, nie katowane na zimno, turbina eksploatowana z głową. Pali w granicach 6 litrów przy normalnej jeździe (bez szaleństw, bo kombi waży z przydaśkami pod 1,8 t), zadymi na czarno tylko przy mocniejszym przybutowaniu, normalnie wydala czyściutkie spaliny. Silnik nigdy nie sprawił najmniejszych kłopotów, jedynie ostatnio pompa wtryskowa wymagała uszczelnienia, ale to u nich standard. Taki przebieg to pewnie 20-25% jego zakładanej żywotności, ciągnie jak szatan, jest cichy i elastyczny, trzyma stabilnie temperaturę.
Autka mi ogólnie szkoda, jest na bieżąco serwisowane, rocznik 1997, mam go praktycznie od nowości (miał pół roku jak go sam zwiozłem z Faszystowa na stłuczoną tylną klapę), nie wymaga żadnej dokładki, klima sprawna, zawias bdb, nic nie stuka nie puka, ale kupiłem kolejnego lwa i muszę się pozbyć staruszka... 18 lat u mnie jak członek rodziny.
Autka mi ogólnie szkoda, jest na bieżąco serwisowane, rocznik 1997, mam go praktycznie od nowości (miał pół roku jak go sam zwiozłem z Faszystowa na stłuczoną tylną klapę), nie wymaga żadnej dokładki, klima sprawna, zawias bdb, nic nie stuka nie puka, ale kupiłem kolejnego lwa i muszę się pozbyć staruszka... 18 lat u mnie jak członek rodziny.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
@jarekstryszawa jak byś miał puga w 1,9td to bym brał jak rolnik dopłaty
po przeszperaniu internetów zdecydowałem sie ze bede motać do łady 1,9td czyli 1,9 xud z turbem 90 km i 190Nm bez problemu myśle podejdzie do niego skrzynia z poldka 1,9 tak że myślę że wszystko wytrzyma w końcu lada to nie jakiś rozrzutnik błota jak patrol czy xj wyczymie użytkowanie z głową
tym bardziej ze ladę chcę przerobić na delikatną wyprawówkę:)
motanie zaczne pewnie na wiosnę późną bo zima i wiosna będę potrzebował ladę na dojazdy na działke
ale powoli rozglądam się za dawcą jakiś wlasnie peugeot 405 306 cytryna xara xantia i jakieś tam jeszcze

po przeszperaniu internetów zdecydowałem sie ze bede motać do łady 1,9td czyli 1,9 xud z turbem 90 km i 190Nm bez problemu myśle podejdzie do niego skrzynia z poldka 1,9 tak że myślę że wszystko wytrzyma w końcu lada to nie jakiś rozrzutnik błota jak patrol czy xj wyczymie użytkowanie z głową

motanie zaczne pewnie na wiosnę późną bo zima i wiosna będę potrzebował ladę na dojazdy na działke

ale powoli rozglądam się za dawcą jakiś wlasnie peugeot 405 306 cytryna xara xantia i jakieś tam jeszcze

- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Mój ma 110 PS i 250 nm momentu. W amoku mógłby faktycznie narozrabiać w napędach niwki, ale przy rozsądnym kierowniku by działał. Trudno będziesz miał znaleźć dobry silnik, w większości to już będą zajeżdżone paści...
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witajcie. Jestem tu nowy i również mam zamiar przełożyć silnik na xud z poloneza. Z ciekawych informacji znalazłem:
https://www.niva-club.net/viewtopic.php?f=78&t=16640
http://locsa.proboards.com/thread/1332/ ... conversion
https://www.youtube.com/watch?v=IknKt8CoeHU
oraz takie ogłoszenie
https://www.olx.pl/oferta/silnik-lada-n ... 9yciJ.html
Niestety musicie sobie trochę potłumaczyć ale trochę przydatnych informacji tu znajdziecie.
https://www.niva-club.net/viewtopic.php?f=78&t=16640
http://locsa.proboards.com/thread/1332/ ... conversion
https://www.youtube.com/watch?v=IknKt8CoeHU
oraz takie ogłoszenie
https://www.olx.pl/oferta/silnik-lada-n ... 9yciJ.html
Niestety musicie sobie trochę potłumaczyć ale trochę przydatnych informacji tu znajdziecie.
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Czesc wszystkim.
Dorzucę swoje pięć groszy w tym temacie
Moja aktualna niva to oryginał 1,9d 95r. Jest kupiona w efekcie walk z dwiema poprzednimi.
W skrócie rys historyczny:
Pierwsza niva 1,6 bena/gaz kupiona na emocje, zrewanżowała się złamaniem się w połowie.
Druga kupiona bez papierów z przeszczepionym silnikiem i skrzynią z opla Ascony B 1,6 diesel.
Tutaj film jak pracuje silnik już po remoncie: https://youtu.be/cqjziE-9rCg
Ta nivka wymagała też blacharki no i jak zacząłem rozbierać i wycinać, zostały "zgliszcza"
500+ zrobiło swoje
nie mam czasu na taką zabawę z blacharką, garaż ciasny i potrzebny na zimę
Od czasu do czasu przeglądałem olx i tak trafiłem na obecną w której trzeba zrobić parę drobnych napraw ale nie blacharkę.
Jeszcze nie wiem co zrobię z tą z silnikiem opla, chciałem wpakować jej turbawkę którą mam od kumpla ustawić doładowanie na mniej niż 0,5 bara i powinno być miło. Chyba pójdzie na olx
W każdym bądź razie jest to kolejny diesel który można śmiało adaptować bez wielkiego ałała
Dorzucę swoje pięć groszy w tym temacie

Moja aktualna niva to oryginał 1,9d 95r. Jest kupiona w efekcie walk z dwiema poprzednimi.
W skrócie rys historyczny:
Pierwsza niva 1,6 bena/gaz kupiona na emocje, zrewanżowała się złamaniem się w połowie.
Druga kupiona bez papierów z przeszczepionym silnikiem i skrzynią z opla Ascony B 1,6 diesel.
Tutaj film jak pracuje silnik już po remoncie: https://youtu.be/cqjziE-9rCg
Ta nivka wymagała też blacharki no i jak zacząłem rozbierać i wycinać, zostały "zgliszcza"

500+ zrobiło swoje

Od czasu do czasu przeglądałem olx i tak trafiłem na obecną w której trzeba zrobić parę drobnych napraw ale nie blacharkę.
Jeszcze nie wiem co zrobię z tą z silnikiem opla, chciałem wpakować jej turbawkę którą mam od kumpla ustawić doładowanie na mniej niż 0,5 bara i powinno być miło. Chyba pójdzie na olx

W każdym bądź razie jest to kolejny diesel który można śmiało adaptować bez wielkiego ałała

Niva XUD - Fura Cud 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
@HEROInME
Jak masz możliwość wrzuć w wolnej chwili fotki łap sinika ze swojej 1,9 xud był bym baaaardzo wdzięczny
a co to za silnik 1,6d jak się nie mylę opel ascona to już zabytek
wstawiali jeszcze te 1,6 do jakiś "nowszych" modeli jak sprawa ze skrzynią ?
Jak masz możliwość wrzuć w wolnej chwili fotki łap sinika ze swojej 1,9 xud był bym baaaardzo wdzięczny

a co to za silnik 1,6d jak się nie mylę opel ascona to już zabytek
wstawiali jeszcze te 1,6 do jakiś "nowszych" modeli jak sprawa ze skrzynią ?
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Ok znajdę chwilę to zrobię fotki.
A ten 1,6d to taki sam zabytek jak Xud, i mówię to bez słowa przesady
Po prostu do mojej nivy został wpakowany z ascony b ze względu na skrzynię biegów.
Ascona B miała napęd na tył. Ale sam silnik był jeszcze w vectrach A i w kadetach E do '89.
Jest taka sama dostępność części jak xud a sam silnik mimo mniejszej mocy mam wrażenie chętniej wchodzi na obroty.
Większość ludzi zna ten silnik a właściwie jego rozwinięcie jako 1,7d właśnie z kadettów i vectr.
A i odpalanie.. Nawet bez linki przyspieszacza bangla jak ta lala
Szczerze chętniej widziałbym właśnie ten silnik w nivce
Jedyny kłopot skrzynia od tył napędu i tu Ascona B się kłania
może dlatego tak archaicznie brzmi ten swap
Aha skrzynia jest 4 biegowa i miło się zgrywa z resztą napędu nivy
Tam gdzie już w błotku z 4 musze w XUD zrzucać na 3, trójka z skrzyni opla robi robotę.
Fakt że na szosie to nie demon ale myślę że jako jeden z nielicznych którzy jeździli na takim swapie, mogę polecić diesla opla, zwłaszcza że spalanie jest mniejsze czyli ok 6 -6,5l/100 gdzie xud 8 się domaga
Fakt że teraz jak kupiłem okazyjnie xud, to na pewno nie będę go wyciągał żeby wpakować tam opla, niech jest w oryginale już nie stanieje:)
Jednak jakbym miał robić teraz swapa w zdrową budę chyba bym się jednak skusił, zwłaszcza ze względu na niższe spalanie i lekkość odpalania
No i pod maską mieści się bardzo kulturalnie, spięcie skrzyni z reduktorem też bez rzeźby
A ten 1,6d to taki sam zabytek jak Xud, i mówię to bez słowa przesady

Po prostu do mojej nivy został wpakowany z ascony b ze względu na skrzynię biegów.
Ascona B miała napęd na tył. Ale sam silnik był jeszcze w vectrach A i w kadetach E do '89.
Jest taka sama dostępność części jak xud a sam silnik mimo mniejszej mocy mam wrażenie chętniej wchodzi na obroty.
Większość ludzi zna ten silnik a właściwie jego rozwinięcie jako 1,7d właśnie z kadettów i vectr.
A i odpalanie.. Nawet bez linki przyspieszacza bangla jak ta lala
Szczerze chętniej widziałbym właśnie ten silnik w nivce

Jedyny kłopot skrzynia od tył napędu i tu Ascona B się kłania

może dlatego tak archaicznie brzmi ten swap

Aha skrzynia jest 4 biegowa i miło się zgrywa z resztą napędu nivy
Tam gdzie już w błotku z 4 musze w XUD zrzucać na 3, trójka z skrzyni opla robi robotę.
Fakt że na szosie to nie demon ale myślę że jako jeden z nielicznych którzy jeździli na takim swapie, mogę polecić diesla opla, zwłaszcza że spalanie jest mniejsze czyli ok 6 -6,5l/100 gdzie xud 8 się domaga

Fakt że teraz jak kupiłem okazyjnie xud, to na pewno nie będę go wyciągał żeby wpakować tam opla, niech jest w oryginale już nie stanieje:)
Jednak jakbym miał robić teraz swapa w zdrową budę chyba bym się jednak skusił, zwłaszcza ze względu na niższe spalanie i lekkość odpalania

No i pod maską mieści się bardzo kulturalnie, spięcie skrzyni z reduktorem też bez rzeźby
Ostatnio zmieniony ndz gru 18, 2016 9:29 am przez HEROInME, łącznie zmieniany 1 raz.
Niva XUD - Fura Cud 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość