Na śrubach? W karoserie chodzą tylko dwie śruby przykręcane srobokretem udarowym nie wygladaja zeby dalo sie tam cos regulowac. Znowuz w drzwiach nie widac zadnych srob (chyba ze sa wewnatrz pod tapicerka). Moglbys mi napisac cos wiecej jak sie powinienem do teog zabrac? Bede bardzo wdzieczny bo mnie woda zalewa przy wiosennych deszczach:(OSII pisze:Regulujesz na śrubach po otwarciu drzwidant pisze:Panowie, czy w Nivie da się jakoś "regulować" drzwi? Widzę, że zawiasy wchodzą do środka ale bez demontażu całej tapicerki nic nie zobaczę czy jest tam jakaś śrubaDrzwi pasażera mam lekko przekoszone i woda mi się leje przez uszczelkę
szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Te śruby na krzyżak maja pływające nakrętki w karoserii(słupku) luzujesz je z umiarem ustawiasz i dokrecasz.
Ps będziesz musiał też przeregulowac zamek.
Ps będziesz musiał też przeregulowac zamek.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Bomba
o tą informację mi właśnie chodziło
Rozumiem, że patentu na regulacje "góra-dół" nie ma tylko w osi lewo prawo?


Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jeśli chcesz podnieść drzwi to możesz poluzować dolny zawias wsunąć między słupek, a zawias blaszkę i wyregulować zaczep zamka.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
A którą częścią ci odstają drzwi.
Jesli ramką szyby to ja przeginasz
tylko z umiarem bo łatwo przesadzić.
Jesli ramką szyby to ja przeginasz
tylko z umiarem bo łatwo przesadzić.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dzieki OSII za to info! u mnie od kierowcy wlaśnie u góry tam gdzie jest szyba jest mały prześwit i właśnie myślałem czy by to tak nie zrobić żeby opuścić szybe i trochę podgiać
zobacze jak jest po bokach może lepiej będzie na zawiasach ustawić... z kolei od pasażera mi troche opadły i przy zamykaniu ociera mi o zamek przy słupku więc tu tylko można podłożyć blaszke między zawias a słupek tak? nie wiem co tam jest pod takicerką czy jest jakaś regulacja jeszcze nie rozbierałem 
PS: zamek można też jakoś regulować czy to na słupku lub też w dzwiach??? nie widzę tam żadnej możliwości...


PS: zamek można też jakoś regulować czy to na słupku lub też w dzwiach??? nie widzę tam żadnej możliwości...
Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zamek jest tak samo mocowany jak zawiasy do słupka na pływających nakrętkach.
Tapicerki nie rozbieraj bo to nic nie da w drzwiach zawiasy sa przyspawane.
Co do opuszczonych drzwi to blacharze jak pasuja samochód i drzwi im gdzieś odstają lub opadają i nie ma regulacji to na własne oczy widziałem gościa jak złapał za dół drzwi w pozycji prawie zamknięte i szarpnął solidnie 2-3 razy do góry i juz pasowały, gdy od dołu do szyby byly ładnie wpasowane a górą odstawały to zaparł drzwi o kolano i przegiął ramkę.
Tapicerki nie rozbieraj bo to nic nie da w drzwiach zawiasy sa przyspawane.
Co do opuszczonych drzwi to blacharze jak pasuja samochód i drzwi im gdzieś odstają lub opadają i nie ma regulacji to na własne oczy widziałem gościa jak złapał za dół drzwi w pozycji prawie zamknięte i szarpnął solidnie 2-3 razy do góry i juz pasowały, gdy od dołu do szyby byly ładnie wpasowane a górą odstawały to zaparł drzwi o kolano i przegiął ramkę.
-
-
- Posty: 163
- Rejestracja: pt maja 09, 2008 12:24 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Trzeba wyregulowac ile sie da zawiasami żeby pasowały dołe(Poniżej linii okna). Góra może wyć.Potem otwierasz drzwi, szyba w dół i deliktanie przez kolano naginasz ramkę.Ot cała logika.Jak nie było ostro podemolowane to dopasujesz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Nive mam już jakiś czas ale nadal kilka rzeczy mam nie wyjaśnionych
1. Czy w waszych Nivach też tak jest że światła mijania można zapalić bez kluczyka w stacyjce?
- światła świecą po włożeniu kluczyka pionowo, po przekręceniu w prawo- pozycja "0" gasną, a po przekręceniu na pozycje "1" znowu świecą.
Czy tak powinno być?
2.Razem z autem kupiłem drugi przedni most jako że ten w aucie był już wysłużony -strasznie wył nie zastanawiając się wymieniłem go na ten "zapasowy", dopiero nie tak dawno przy okazji wyczytałem że były różne przełożenia tych mostów czy to prawda?
Więc teoretycznie jeśli do tej pory nic się nie działo ani na załączonej blokadzie ale też auto nie wykazuje jakiś dzinych objawów to wygląda na to że przełożenia w obydwu mostach były takie same? Jak sprawdzić jakie most ma przełozenia jest to gdzieś napisane?
Gdyby były inne to auto wogóle by nie chciało jechać chyba?
3. Jak prawidłowo powinny być przykręcone wały napędowe, czy flansza z rozsuwaną stroną do reduktora czy do mostów?
4. Do czego służa dodatkowe pojedyncze wtyczki w tylnych lampach połączone z postojówkami? wydaje się że nie były dorabiane tylko oryginalnie, w prawej jest jedna pojedyncza a w lewej dwie jedna też połączona z postójówkami a druga nie pamiętam.
5. Do czego służy ten dinks za zbiorniczkiem płynu haulcowego w szklanej obudowie a w srodku takie jakby miejsce na wsuwke czy cos?
6.Kupiłem tą plastikową osłone od strony kierowcy po lewej stronie nóg i u góry ma takie podłużne wycięcie ktoś wie może co tam jest w nowszych wersjach, w poprzedniej nie miałem takiego otworu.
narazie chyba tyle
1. Czy w waszych Nivach też tak jest że światła mijania można zapalić bez kluczyka w stacyjce?
- światła świecą po włożeniu kluczyka pionowo, po przekręceniu w prawo- pozycja "0" gasną, a po przekręceniu na pozycje "1" znowu świecą.
Czy tak powinno być?
2.Razem z autem kupiłem drugi przedni most jako że ten w aucie był już wysłużony -strasznie wył nie zastanawiając się wymieniłem go na ten "zapasowy", dopiero nie tak dawno przy okazji wyczytałem że były różne przełożenia tych mostów czy to prawda?
Więc teoretycznie jeśli do tej pory nic się nie działo ani na załączonej blokadzie ale też auto nie wykazuje jakiś dzinych objawów to wygląda na to że przełożenia w obydwu mostach były takie same? Jak sprawdzić jakie most ma przełozenia jest to gdzieś napisane?
Gdyby były inne to auto wogóle by nie chciało jechać chyba?
3. Jak prawidłowo powinny być przykręcone wały napędowe, czy flansza z rozsuwaną stroną do reduktora czy do mostów?
4. Do czego służa dodatkowe pojedyncze wtyczki w tylnych lampach połączone z postojówkami? wydaje się że nie były dorabiane tylko oryginalnie, w prawej jest jedna pojedyncza a w lewej dwie jedna też połączona z postójówkami a druga nie pamiętam.
5. Do czego służy ten dinks za zbiorniczkiem płynu haulcowego w szklanej obudowie a w srodku takie jakby miejsce na wsuwke czy cos?
6.Kupiłem tą plastikową osłone od strony kierowcy po lewej stronie nóg i u góry ma takie podłużne wycięcie ktoś wie może co tam jest w nowszych wersjach, w poprzedniej nie miałem takiego otworu.
narazie chyba tyle

Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Potrzebuję niewielkiej pomocy w liście zakupów - strzelił mi rozrząd, wygięły się dwa zawory wydechowe, mechanik wspominał o wymianie też uszczelki pod głowicą, przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni bo olej piła. Co muszę kupić? Mechanik ma tendencję do zapominania i jak ostatnio robiłem u niego płaciłem 4 razy za przesyłkę więc wolę tu pytać
Na razie domyślam się, że:
do górnej części:
- komplet rozrządu (łańcuch, płozę, tłumik drgań, koła, napinacz_ w jacars widziałem też osobno śruby do tego - też kupować?
- uszczelka głowicy, pokrywy rozrządu, pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworów, kolektora ssącego, kolektora wydechowego, simmering wału przód
- 2 zawory wydechowe (czy wszystkie zawory powinienem czy jak?)
do dolnej części:
- pierścienie
- uszczelka miski
- uszczelniacz wału tył
coś jeszcze? da się sprawdzić popychacze bez odpalania i słuchania stukotu? bo jak spytałem czy kupować popychacze to mechanik pytał czy klekotała - generalnie wszystko tam klekotało

do górnej części:
- komplet rozrządu (łańcuch, płozę, tłumik drgań, koła, napinacz_ w jacars widziałem też osobno śruby do tego - też kupować?
- uszczelka głowicy, pokrywy rozrządu, pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworów, kolektora ssącego, kolektora wydechowego, simmering wału przód
- 2 zawory wydechowe (czy wszystkie zawory powinienem czy jak?)
do dolnej części:
- pierścienie
- uszczelka miski
- uszczelniacz wału tył
coś jeszcze? da się sprawdzić popychacze bez odpalania i słuchania stukotu? bo jak spytałem czy kupować popychacze to mechanik pytał czy klekotała - generalnie wszystko tam klekotało
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ad 1) chyba światła tylko po zapłonie , już nie pamiętamluki_34 pisze:Nive mam już jakiś czas ale nadal kilka rzeczy mam nie wyjaśnionych
1. Czy w waszych Nivach też tak jest że światła mijania można zapalić bez kluczyka w stacyjce?
- światła świecą po włożeniu kluczyka pionowo, po przekręceniu w prawo- pozycja "0" gasną, a po przekręceniu na pozycje "1" znowu świecą.
Czy tak powinno być?
2.Razem z autem kupiłem drugi przedni most jako że ten w aucie był już wysłużony -strasznie wył nie zastanawiając się wymieniłem go na ten "zapasowy", dopiero nie tak dawno przy okazji wyczytałem że były różne przełożenia tych mostów czy to prawda?
Więc teoretycznie jeśli do tej pory nic się nie działo ani na załączonej blokadzie ale też auto nie wykazuje jakiś dzinych objawów to wygląda na to że przełożenia w obydwu mostach były takie same? Jak sprawdzić jakie most ma przełozenia jest to gdzieś napisane?
Gdyby były inne to auto wogóle by nie chciało jechać chyba?
3. Jak prawidłowo powinny być przykręcone wały napędowe, czy flansza z rozsuwaną stroną do reduktora czy do mostów?
4. Do czego służa dodatkowe pojedyncze wtyczki w tylnych lampach połączone z postojówkami? wydaje się że nie były dorabiane tylko oryginalnie, w prawej jest jedna pojedyncza a w lewej dwie jedna też połączona z postójówkami a druga nie pamiętam.
5. Do czego służy ten dinks za zbiorniczkiem płynu haulcowego w szklanej obudowie a w srodku takie jakby miejsce na wsuwke czy cos?
6.Kupiłem tą plastikową osłone od strony kierowcy po lewej stronie nóg i u góry ma takie podłużne wycięcie ktoś wie może co tam jest w nowszych wersjach, w poprzedniej nie miałem takiego otworu.
narazie chyba tyle
Ad 2) Było opisane na forum wiele razy
Ad 3) wielowypustami do reduktora http://www.awdwiki.com/images/lada-niva ... ission.jpg
Ad 4)

Ad 5)

Ad 6) w nowszych wersjach wycięcie na slot OBD
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja bym do listy dodał nowe śruby głowicy. Załóż również, że prawie wszystkie szpilki (które będą odkręcane) też będzie trzeba wymienić. Drogie nie są, a będzie większy spokój w razie zerwania gwintu czy urwania którejś sztuki.p0mian pisze:Potrzebuję niewielkiej pomocy w liście zakupów - strzelił mi rozrząd, wygięły się dwa zawory wydechowe, mechanik wspominał o wymianie też uszczelki pod głowicą, przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni bo olej piła. Co muszę kupić? Mechanik ma tendencję do zapominania i jak ostatnio robiłem u niego płaciłem 4 razy za przesyłkę więc wolę tu pytaćNa razie domyślam się, że:
do górnej części:
- komplet rozrządu (łańcuch, płozę, tłumik drgań, koła, napinacz_ w jacars widziałem też osobno śruby do tego - też kupować?
- uszczelka głowicy, pokrywy rozrządu, pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworów, kolektora ssącego, kolektora wydechowego, simmering wału przód
- 2 zawory wydechowe (czy wszystkie zawory powinienem czy jak?)
do dolnej części:
- pierścienie
- uszczelka miski
- uszczelniacz wału tył
coś jeszcze? da się sprawdzić popychacze bez odpalania i słuchania stukotu? bo jak spytałem czy kupować popychacze to mechanik pytał czy klekotała - generalnie wszystko tam klekotało
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
P0mian z tego co piszesz,to wnioskuję że wymontujesz z samochodu cały silnik bo inaczej nie ma możliwości wymiany tylnego uszczelniacza wału (chyba,że wymontujesz tylko skrzynie).Jak będziesz już miał silnik na "stole operacyjnym" to błędem by było nie obejrzeć stanu panewek głównych wału.Jak panewki główne i korbowe nie trzymają już ciśnienia oleju to i automatycznie hydrauliczne popychacze będą hałasować.P0mian w wolnej chwili jak możesz to opisz jak strzelił Ci rozrząd-nagle?Nie było wcześniej żadnych hałasów dochodzących z obudowy kół rozrządu?Wracając do zaworów to niestety ale w takim przypadku sprawdza się wszystkie i tu nie ma problemu,bo osiem zaworów to nie jest dużo roboty.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Właśnie mechanik zastanawia się czy wyciągać silnik i robić wszystkie panewki od razu czy nie - zależy mi na wymianie pierścieni bo olej pije strasznie. Prosiłem go po zakupie o zdiagnozowanie rozrządu bo to pierwszy silnik jaki miałem z łańcuszkiem - machnął ręką i powiedział, że jak nie szumi to nie ma co zaglądać. Nie słyszałem szumu czy stukania dokładnie z rozrządu ale coś stukało - głośniej na wolnych obrotach - kierunek dźwięków nieokreślony - mechanik twierdził, że to może być łożysko nawet w skrzyni - to akurat bez problemu wykluczyłem - mechanik zignorował więc stwierdziłem - pewnie jakiś popychacz i zignorowałem. Dnia w którym pękł rozrząd wszystko było tak samo - nic nie stukało mocniej ani mniej - jechałem normalnie po asfalcie i nagle - bach silnik nie działa - miałem wrażenie jakby się zaciął czy zatarł bo dźwięk się zmienił. Oglądałem we wtorek łańcuch - objawów zużycia nie widać na pierwszy rzut oka - poza pęknięciem 

niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam,
właśnie jestem po przeglądzie. Diagnosta nie chciał mi podbić dowodu z powodu m. inn. braku zagłówków na tylnej kanapie...
Sprawdzałem przepisy i ma rację. Nie rozumiem tylko jednego-przecież moja Niva została kupiona jako nowa w Polsce i z homologacją. Czy komuś z Was też przyczepili się do braku zagłówków z tyłu?
właśnie jestem po przeglądzie. Diagnosta nie chciał mi podbić dowodu z powodu m. inn. braku zagłówków na tylnej kanapie...
Sprawdzałem przepisy i ma rację. Nie rozumiem tylko jednego-przecież moja Niva została kupiona jako nowa w Polsce i z homologacją. Czy komuś z Was też przyczepili się do braku zagłówków z tyłu?
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
w mojej z 96 są zagłówki z tyłu więc jeśli oryginalnie nie było to ktoś miał potrzebę dorobić
niva challenge accepted
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
W mojej nie ma, ale nigdy nie było problemów z przegladem... Jak od nowości nie było, to na logikę nie można ich wymagać. Chyba, że się zmieniły przepisy...
A przy okazji: dorobić to dużo roboty?
A przy okazji: dorobić to dużo roboty?
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja nie mam i nikt się nie czepia (2004). Jak od nowości nie było, to nikt nie może nakazać ci ich instalować. To tak jakby od Nivki z 80r. wymagać aby spełniała normy czystości spalin Euro ileś tam
Z resztą prawo nie działa wstecz.

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Właśnie, że mogą. Po chyba 1996 roku każdy zarejestrowany w Polsce samochód powinien mieć z tyłu zagłówki. I nie chciał mnie słuchać, że w Ładzie nie było takich kanap. Rozwiązania są dwa: zrobić "dziury" w oparciu i wsadzić w nie zagłówki tylko na czas przeglądu lub znaleźć innego diagnostę
.

-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
No to na logikę: jeśli fabrycznie nie miała zagłówków, to nie mogła przejść badań technicznych (1996+), czyli też nie mogła być zarejestrowana na terenie Polski? No to jak moja produkowana na rynek zachodni (21214-20-130 z 2004r.) została w Niemczech zarejestrowana bez zagłówków, przechodziła tam przeglądy, a potem jeszcze po sprowadzeniu do Polski przeszła kilka przeglądów w różnych stacjach?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Eleinfroot.Rocznik 2004 miał już dawno zagłówki.Jeszcze można sobie tłumaczyć to tak-nowa Niva była kupiona z homologacją samochodu ciężarowego (była taka moda-"auto na firmę") i w takiej Nivie zamiast zagłówek lub całej tylnej kanapy była zamontowana (słynna) "kratka".Można było z powrotem wrócić do Nivy osobowej i możliwe,że zagłówki już nie wróciły lub została zamontowana tylna kanapa ze starego rocznika.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kanapa identyczna jak siedzenia i zużycie podobne. Po kratce ani śladu.
-
-
- Posty: 163
- Rejestracja: pt maja 09, 2008 12:24 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Z tymi zagłówkami bywało różnie.2001 miała fabryczne zagłowki, ładne w tapicerce jak fotele, 2004 z Grecji nie miała, 2004 z Polski miała, ale jakies takie ażurowe-wyglądały na oryginał,2001 z Polski ma , ale ewidentnie widać ze to zagłówki z malucha założone w Polsce.Tak więc podobnie jak w naszych samochodach z buzliwych okresów przejściowych, nie ma żadnej reguły.Choć wedle przepisów powinny miec po chyba 98 roku.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przeszukałem katalog części Avtovaz'a z 2003 roku i nigdzie słowem nie są wspomniane zagłówki do tylnej kanapy, ani w 2121 i nowszych ani w 2131. Może ruscy zakładali zagłówki tylko jako dodatkowe wyposażenie? I stąd te rozbieżności? Może i przepisy po 90-którymś się zmieniły, ale nie u nich i robili standardowo bez? Tak czy inaczej przez 12 lat nikt się widocznie tego nie czepiał i tak u mnie zostało. Jak pisałem wcześniej diagnosta, który jest miłośnikiem marki, spytał tylko o tylne pasy, o zagłówkach nic nie wspomniał.
Jak będę miał więcej czasu, to zdejmę tylną płytę z kanapy i sprawdzę czy stelaż, na którym jest zbudowana kanapa, jest w ogóle przystosowany do zagłówków. Może się okazać że jest i wystarczy tylko takie znaleźć i zamontować...
Jak będę miał więcej czasu, to zdejmę tylną płytę z kanapy i sprawdzę czy stelaż, na którym jest zbudowana kanapa, jest w ogóle przystosowany do zagłówków. Może się okazać że jest i wystarczy tylko takie znaleźć i zamontować...
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Nawet 2017 rok nie ma zagłówków , można na zamówienie zainstalować za dopłata , ale nie seryjnie .
Nawet Urban nie ma
Nawet Urban nie ma
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości