Diesel do nivy 1.9 xud
Moderator: Albert_N
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Aha oznaczenie tego silnika z opla to 16D lub 16DA.
Nie zdziwił bym się jakby nieco nowsze 1,7d pasowały na tą skrzynię ale 100% nie mam pewności
Nie zdziwił bym się jakby nieco nowsze 1,7d pasowały na tą skrzynię ale 100% nie mam pewności
Niva XUD - Fura Cud 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
1,7 d to nie jest przypadkiem silnik od isuzu ?
właśnie na wiosne szykuje swap diesla do swojej ale jak na razie wole wpakować 1,9 td z citroena albo peugeot
wolnossący diesel mnie jakoś zniechęca
a że to praktycznie ten sam silnik co 1,9d xud tylko z mala turbinka myślę ze żadnych problemów czy zagadek nie będzie
jedynie to mam wątpliwości czy skrzynia poldolota wytrzyma szalone 90kuni i 190 nm upalać jej jakoś hardcorowo nie zamierzam wiec myślę ze da rade
może jak lubisz sie bawić dołóż do swojej seryjnej 1,9 xud turbo
właśnie na wiosne szykuje swap diesla do swojej ale jak na razie wole wpakować 1,9 td z citroena albo peugeot
wolnossący diesel mnie jakoś zniechęca
a że to praktycznie ten sam silnik co 1,9d xud tylko z mala turbinka myślę ze żadnych problemów czy zagadek nie będzie
jedynie to mam wątpliwości czy skrzynia poldolota wytrzyma szalone 90kuni i 190 nm upalać jej jakoś hardcorowo nie zamierzam wiec myślę ze da rade

może jak lubisz sie bawić dołóż do swojej seryjnej 1,9 xud turbo

Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Silnik isuzu był montowany w astrach dopiero. No i stary silnik opla 1.7d też. Tylko że skrzynia isuzu tylko ośka.
A co do turbo to chetnie tylko nie jestem pewien czy xud ma natrysk oleju na denka tlokow. Wersje z turbo miały na pewno. Musiałbym sprawdzić ile bar tłoczy turbo.
Bo dla mnie jeżeli turbo to nieduże i szybko wstające, czasem są momenty gdzie bagno właśnie na niskich obrotach przydusza silnik i tu przydało by się delikatnie pomóc silnikowi zaczerpnąć więcej powietrza. A z tego co pamiętam przykładowo peugeot 306 z turbo dość wysoko lubił być kręcony.
A przecież w błotku jak Ci koła przyblokuje nie dasz w palnik od razu na kilka tysi.
Druga sprawa przy takim upalaniu gdzie masz duże skoki obciążenia napędów, nivka mogłaby tego nie zrozumieć.
Czyli max 0,5 bara, ale od niskich obrotów. Na pewno lepszy niższy i wypłaszczony przebieg momentu, niż niski a potem łubudu
Jak jesteś z okolic gdańska mogę Ci urządzić jazdę próbną wolnossakiem i sam zaczniesz się zastanawiać czy warto tracić czas i kase na dokładanie turbo
Chyba że ma być zmota to co innego
A co do turbo to chetnie tylko nie jestem pewien czy xud ma natrysk oleju na denka tlokow. Wersje z turbo miały na pewno. Musiałbym sprawdzić ile bar tłoczy turbo.
Bo dla mnie jeżeli turbo to nieduże i szybko wstające, czasem są momenty gdzie bagno właśnie na niskich obrotach przydusza silnik i tu przydało by się delikatnie pomóc silnikowi zaczerpnąć więcej powietrza. A z tego co pamiętam przykładowo peugeot 306 z turbo dość wysoko lubił być kręcony.
A przecież w błotku jak Ci koła przyblokuje nie dasz w palnik od razu na kilka tysi.
Druga sprawa przy takim upalaniu gdzie masz duże skoki obciążenia napędów, nivka mogłaby tego nie zrozumieć.
Czyli max 0,5 bara, ale od niskich obrotów. Na pewno lepszy niższy i wypłaszczony przebieg momentu, niż niski a potem łubudu

Jak jesteś z okolic gdańska mogę Ci urządzić jazdę próbną wolnossakiem i sam zaczniesz się zastanawiać czy warto tracić czas i kase na dokładanie turbo

Chyba że ma być zmota to co innego

Niva XUD - Fura Cud 

Re: Diesel do nivy 1.9 xud
A jakiego naprawdę chciałbym miec diesla w nivie to 2.2d z merca kod om604
https://youtu.be/dLUb-bpOLVM
https://youtu.be/fE6JnUAMiQ0
Tylko że..
oprócz całego trudu przeszczepienia go do nivy, trzeba by wymienic pompę wtryskową z awaryjnego lucasa na boscha. Koszt ok 1000+
https://youtu.be/wowlnQxBzSQ
Wtedy mamy dość mocy 95KM nie zabije nivy, zajebistą elastyczność, trwałość, i pracę silnika z najlepszych lat mercedesa
Od razu w tym miejscu dygresja
W polonezach dieselki występują w dwóch wersjach osprzętu wtryskowego bosch i shitowy lucas:)
Także ostrzegam tu wszystkich zainteresowanych peug./citr. 1.9d żeby dla spokojnych nerwów i portfela skupili się na szukaniu wersji z boschem.
Jest dużo łatwiejszy w naprawie tańszy, i naprawy są trwałe
https://youtu.be/dLUb-bpOLVM
https://youtu.be/fE6JnUAMiQ0
Tylko że..

https://youtu.be/wowlnQxBzSQ
Wtedy mamy dość mocy 95KM nie zabije nivy, zajebistą elastyczność, trwałość, i pracę silnika z najlepszych lat mercedesa

Od razu w tym miejscu dygresja

W polonezach dieselki występują w dwóch wersjach osprzętu wtryskowego bosch i shitowy lucas:)
Także ostrzegam tu wszystkich zainteresowanych peug./citr. 1.9d żeby dla spokojnych nerwów i portfela skupili się na szukaniu wersji z boschem.
Jest dużo łatwiejszy w naprawie tańszy, i naprawy są trwałe

Niva XUD - Fura Cud 

Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Ponieważ przez 11 lat jeździłem Astrą Isuzu to co nieco mogę powiedzieć o tym silniku.
Sam w sobie moim zdaniem był super. Spalanie niskie (max. w mieście, w korkach zimą spalił mi 8,5 l/100 km), moment obrotowy 168 Nm w Astrze F dawał radę, podatność na podniesienie mocy z seryjnych 82 koni do 90-95 (modyfikacja za kilkadziesiąt zł, MBC + podlanie paliwem przez regulację pompy + można pokusić się o większy IC), silnik prawie pancerny, bezproblemowo pokonujący ponad pół mln. km bez remontu.
Problemem był osprzęt typu alternator (łączony z vacu pompą - co alternator to inna) oraz rozrusznik. Póki były oryginalne Hitachi to było ok, ale po ponad 20 latach (i nie wiadomo ilu km przelatanych) wszystko ma prawo się poddać, więc pozostawały tylko zamienniki. Mi się udało dobrze trafić, ale kolega chyba ze 3 rozruszniki przerobił i 2 alternatory.
Kolejna bolączka tego silnika to pękająca pokrywa zaworów (plastik) i to mimo szczególnego dbania o dokręcanie jej odpowiednim momentem (u mnie były 2 szt. przez cały okres użytkowania auta). Znalezienie niepękniętej w obecnej chwili to dość ciężkie zadanie. I jeszcze ciężka sprawa z kołem pasowym, bo tanie nie jest, a po latach eksploatacji na pewno na śmietnik.
Na koniec najważniejsze. Nie ma co się martwić tym, że silnik z przednionapędówki. W nomenklaturze Opla z lat 90 to już bigblock (uwaga: oplowskie diesle to "małe bloki", więc więcej rzeźby ze skrzynią), do którego pasują te same skrzynie biegów co np. do 2.0 8V (c20ne) z np. tylnonapędowej Omegi (c20ne da się wstawić do Nivy, już gdzieś to widziałem).
ps. Były także wolnossące Isuzu, więc nie każde 1.7 to Opel
pss. Poza Astrami F silnik był dodatkowo dość często spotykany w Vectrach A oraz B (przed liftingiem), a także w Mazdach 323.
psss. Na pewno łatwiej wstawić XUD niż Isuzu.
Sam w sobie moim zdaniem był super. Spalanie niskie (max. w mieście, w korkach zimą spalił mi 8,5 l/100 km), moment obrotowy 168 Nm w Astrze F dawał radę, podatność na podniesienie mocy z seryjnych 82 koni do 90-95 (modyfikacja za kilkadziesiąt zł, MBC + podlanie paliwem przez regulację pompy + można pokusić się o większy IC), silnik prawie pancerny, bezproblemowo pokonujący ponad pół mln. km bez remontu.
Problemem był osprzęt typu alternator (łączony z vacu pompą - co alternator to inna) oraz rozrusznik. Póki były oryginalne Hitachi to było ok, ale po ponad 20 latach (i nie wiadomo ilu km przelatanych) wszystko ma prawo się poddać, więc pozostawały tylko zamienniki. Mi się udało dobrze trafić, ale kolega chyba ze 3 rozruszniki przerobił i 2 alternatory.
Kolejna bolączka tego silnika to pękająca pokrywa zaworów (plastik) i to mimo szczególnego dbania o dokręcanie jej odpowiednim momentem (u mnie były 2 szt. przez cały okres użytkowania auta). Znalezienie niepękniętej w obecnej chwili to dość ciężkie zadanie. I jeszcze ciężka sprawa z kołem pasowym, bo tanie nie jest, a po latach eksploatacji na pewno na śmietnik.
Na koniec najważniejsze. Nie ma co się martwić tym, że silnik z przednionapędówki. W nomenklaturze Opla z lat 90 to już bigblock (uwaga: oplowskie diesle to "małe bloki", więc więcej rzeźby ze skrzynią), do którego pasują te same skrzynie biegów co np. do 2.0 8V (c20ne) z np. tylnonapędowej Omegi (c20ne da się wstawić do Nivy, już gdzieś to widziałem).
ps. Były także wolnossące Isuzu, więc nie każde 1.7 to Opel

pss. Poza Astrami F silnik był dodatkowo dość często spotykany w Vectrach A oraz B (przed liftingiem), a także w Mazdach 323.
psss. Na pewno łatwiej wstawić XUD niż Isuzu.
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Przyjacielu a gdzie napisałem że wszystkie 1,7d to ople ?
Po drugie wcale nie byłbym taki pewien czy isuzu wchodzi na oplowską skrzynię, bo byłem świadkiem przy przekladce silnika w astrze f gdzie mimo zapewnien handlarza isuzu wskoczy na miejsce opla. Skończyło się to tak, że handlarz pokrył wysyłkę skrzyni do kompletu
Ameryki z tym że xud'a łatwiej włożyć niż isuzu też nie odkryłeś niestety, i dalej będę się upierać że główny problem z isuzu to skrzynia.
W przeciwieństwie do 1,6d z opla spiętego z ori skrzynia z ascony b.
Mam taki zestaw w nivie i specjalnie dla Ciebie powtórzę że nie było ciężko zapakować to do nivy, mało tego widzę plusy w porównaniu do xud (spalanie, odpalanie). A że silnik opla ma gorszą opinię od isuzu? Po prostu pasek częściej wymieniać i wszystko. No i części dużo tańsze, prostsza obsługa.
Pewnie że masz doświadczenie z isuzu, nikt Ci tego nie zabiera ale jak nie zrobiłeś nigdy swapa, nie mydl oczu innym swoimi domysłami. Wszyscy będą wdzięczni za fakty.
Jeszcze jedno bo zgadzam się że opel zrobił istny miszmasz z tymi 1,7 - dla odróżnienia isuzu ma pojemność 1686, opel 1699.
Oczywiście chętnie zwrócę honor jeżeli się mylę
Po drugie wcale nie byłbym taki pewien czy isuzu wchodzi na oplowską skrzynię, bo byłem świadkiem przy przekladce silnika w astrze f gdzie mimo zapewnien handlarza isuzu wskoczy na miejsce opla. Skończyło się to tak, że handlarz pokrył wysyłkę skrzyni do kompletu

Ameryki z tym że xud'a łatwiej włożyć niż isuzu też nie odkryłeś niestety, i dalej będę się upierać że główny problem z isuzu to skrzynia.
W przeciwieństwie do 1,6d z opla spiętego z ori skrzynia z ascony b.
Mam taki zestaw w nivie i specjalnie dla Ciebie powtórzę że nie było ciężko zapakować to do nivy, mało tego widzę plusy w porównaniu do xud (spalanie, odpalanie). A że silnik opla ma gorszą opinię od isuzu? Po prostu pasek częściej wymieniać i wszystko. No i części dużo tańsze, prostsza obsługa.
Pewnie że masz doświadczenie z isuzu, nikt Ci tego nie zabiera ale jak nie zrobiłeś nigdy swapa, nie mydl oczu innym swoimi domysłami. Wszyscy będą wdzięczni za fakty.
Jeszcze jedno bo zgadzam się że opel zrobił istny miszmasz z tymi 1,7 - dla odróżnienia isuzu ma pojemność 1686, opel 1699.
Oczywiście chętnie zwrócę honor jeżeli się mylę

Niva XUD - Fura Cud 

-
-
- Posty: 163
- Rejestracja: pt maja 09, 2008 12:24 pm
- Lokalizacja: Płock
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witam-cos tam pisałes że rozszabrowałeś tego swojego oplovaza, a teraz kupiłes oryginalnego diesla.Nie chcesz sie przypadkiem pozbyć tych pozostałości????Jesli tak prosże o hasło gdzie kiedy i za ile????Pozdrawiam
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
A gdzie ja napisałem, że Ty tak napisałeś?HEROInME pisze:Przyjacielu a gdzie napisałem że wszystkie 1,7d to ople ?
Wchodzi na oplowską skrzynię, tylko taką jaka była w benzynowych 1,8 i 2.0, pod grubsze przeguby (do tych mniejszych skrzyń też się da, tylko trzeba kombinować ze sprzęgłem i kołem zamachowym). Jak Isuzu szło w miejsce oplowskiego diesla, benzynowca 1.4 lub 1.6 to nie dziwne, że handlarz się pomylił.Po drugie wcale nie byłbym taki pewien czy isuzu wchodzi na oplowską skrzynię, bo byłem świadkiem przy przekladce silnika w astrze f gdzie mimo zapewnien handlarza isuzu wskoczy na miejsce opla. Skończyło się to tak, że handlarz pokrył wysyłkę skrzyni do kompletu![]()
Upieraj się zatem, a ja wiem swojei dalej będę się upierać że główny problem z isuzu to skrzynia.

Osobiscie swapów nie robiłem, bo nigdy mi się to nie kalkulowało. Za dużo nakładów (kasy i pracy), lepiej kasę było zainwestować w coś innego, a nie bezsensownie topić w coś, co i tak na złomie skończy.ale jak nie zrobiłeś nigdy swapa, nie mydl oczu innym swoimi domysłami. Wszyscy będą wdzięczni za fakty.
Ale dołożyłem rękę przy swapie z c18xe (1.8 16v) na c20let (2.0 turbo), a po zajechaniu leta na c25xe (2.5v6). Na Astrach F tak na prawdę uczyłem się motoryzacji (nie napiszę mechaniki, bo mechanikiem nie jestem) i to auto chyba niczym mnie nie potrafi już zaskoczyć.
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Co do reszty chylę czoła i zwracam honorpiotr_wu pisze:ps. Były także wolnossące Isuzu, więc nie każde 1.7 to Opel![]()

Teraz zasypałeś temat konkretami i o to właśnie chodzi

Dobra więc żeby wrócić na temat Nivy i skończyć z oplem, podrzucę jeszcze jedno info dla kupujących ew szukających nivy już z xud'em.
Warto obejrzeć przednie podłużnice od wewnątrz komory silnika, często są spękane a porządna naprawa wymaga demontażu silnika i skrzyni. Cenę można ładnie zbić

info mam od gościa z tarmotu

mechaniczna pomarańcza info masz na pw

Niva XUD - Fura Cud 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
@HEROInME
powiem szczerze nie miałem przyjemności przejechać sie jeszcze żadną cytryna w 1,9td bo tak od jakiś dwóch miesięcy obserwuję ogłoszenia i w mojej okolicy nic ciekawego nie widać a nie chce mi sie jechać po samochód za 1,5k-2k w Polske
Tak że jak mówisz że tam turbo pompuje w górnym zakresie to trochę mam już mętlik w głowie czy jest sens bo tak jak mówisz przy pałowaniu jak turbo walnie to ladę może to zaboleć poczytam troche jeszcze o tych silnkach
przydało by żeby tak od 1,5 -2 tys już turbo kręciło ale jak mówisz że wyżej to sam nie wiem albo bawić się w z turbem albo już walić ją i wolnossący na osiągach mi nie zależy tylko na elastyczności bardziej no i wkur..a mnie ta butla w bagażniku XD
powiem szczerze nie miałem przyjemności przejechać sie jeszcze żadną cytryna w 1,9td bo tak od jakiś dwóch miesięcy obserwuję ogłoszenia i w mojej okolicy nic ciekawego nie widać a nie chce mi sie jechać po samochód za 1,5k-2k w Polske

Tak że jak mówisz że tam turbo pompuje w górnym zakresie to trochę mam już mętlik w głowie czy jest sens bo tak jak mówisz przy pałowaniu jak turbo walnie to ladę może to zaboleć poczytam troche jeszcze o tych silnkach
przydało by żeby tak od 1,5 -2 tys już turbo kręciło ale jak mówisz że wyżej to sam nie wiem albo bawić się w z turbem albo już walić ją i wolnossący na osiągach mi nie zależy tylko na elastyczności bardziej no i wkur..a mnie ta butla w bagażniku XD
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Wesołych Świąt wszystkim 
vader19925 myślę że wolnyssak Cię zadowoli naprawdę
A z turbo widzę to tak że można zapodać małą turbinkę o stałej geometrii np, z 1.4tdci /hdi żeby wstawało szybko ale ile to dodatkowej roboty? Zasilanie i spływ oleju. Kolektor zrobić od zera;)
Dolot, jakiś icek upchnąć tak żeby rury nie wyszły długie, wysterować ... Wydech przerobić..
A tym czasem wolnessaki jeżdżą, są przyjemne choć wiadomo nie ma spektakularnych przyspieszeń na asfalcie:)

vader19925 myślę że wolnyssak Cię zadowoli naprawdę

A z turbo widzę to tak że można zapodać małą turbinkę o stałej geometrii np, z 1.4tdci /hdi żeby wstawało szybko ale ile to dodatkowej roboty? Zasilanie i spływ oleju. Kolektor zrobić od zera;)
Dolot, jakiś icek upchnąć tak żeby rury nie wyszły długie, wysterować ... Wydech przerobić..
A tym czasem wolnessaki jeżdżą, są przyjemne choć wiadomo nie ma spektakularnych przyspieszeń na asfalcie:)
Niva XUD - Fura Cud 

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Miałem w Nivie taki właśnie motor. Lekko podkręcona dawka paliwa, do tego wydech 2" (pełny przelot) i turbina dawała kopa już poniżej 2 tysięcy obrotów, co przy niwowych przełożeniach przekłada się na okolice 60 km/h na piątym bieguvader19925 pisze:
Tak że jak mówisz że tam turbo pompuje w górnym zakresie to trochę mam już mętlik w głowie czy jest sens bo tak jak mówisz przy pałowaniu jak turbo walnie to ladę może to zaboleć poczytam troche jeszcze o tych silnkach
przydało by żeby tak od 1,5 -2 tys już turbo kręciło ale jak mówisz że wyżej to sam nie wiem albo bawić się w z turbem albo już walić ją i wolnossący na osiągach mi nie zależy tylko na elastyczności bardziej no i wkur..a mnie ta butla w bagażniku XD


O hałas w takim układzie nie trzeba się martwić - turbo nieźle wycisza wydech.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witam,
Na wstępie jestem winien wam przeprosiny, bo mówiłem że zrobię zdjęcia mocowanie silnika i nie zrobiłem. Usprawiedliwię się tym, że byłem w trakcie zmiany pracy, trochę mi się pomieszało w życiu i nie miałem czasu żeby odwiedzić rodziców, a nivka stoi u Nich na wsi. Korzystając z chwili wolnego czasu i skrawka pogody gdy nie pada deszcz cyknąłem parę fotek. Niestety nie ma dobrego dojścia do łap ale zrobiłem co się dało. Generalnie z tego co widzę to poduszki i podpory są takie same jak w wersji benzynowej(na żywo nie widziałem benzyny więc mnie poprawcie jak się mylę) ale poduszki na pewno są te same. Do silnika, wykorzystując otwory w bloku, są przykręcone metalowe podpory, nie wiem czy każdy XUD ma w bloku takie same otwory, ale nie sądzę żeby nagle na potrzeby Nivy wypuścili inną serię. Takie podpory pewnie są nie do zdobycia więc jest to rzecz którą przy swapie trzeba wydłubać samemu. Lewa (ta pod pompą hamulcową) jest słabo widoczna, prawą w miarę dobrze widać. U mnie lewa była pęknięta, musiałem ją pospawać. Wymianę poduszek da się zrobić z lewarka, trzeba podnieść silnik, trochę kręcenia i poduszki wychodzą. Nie jestem pewien ale trzeba też wyjąć chłodnicę (nie ma miejsca żeby podnieść silnik) ja robiłem to przy okazji wymiany rozrządu więc i tak chłodnica była wyjęta. Na zdjęciach widać mocowanie przedniego mostu. Do flansz przy przegubach przykręcone są płaskowniki, które opierają się krótkim ramieniem o mocowanie na belce zawieszenia, a dłuższym na stabilizatorze. Rzecz spokojnie można wydłubać rękami, wiertarka, brzeszczot pilnik do metalu i heja. Na kilku przedostatnich zdjęciach widać pompę próżniową. W tym modelu jest membranowa, na pasek klinowy. U mnie po kontakcie z jakimś kamieniem było wyłamane jej mocowanie. Pompa jest aluminiowa, miałem kiepski migomat i nie jest pospawana za dobrze. Widać zresztą, że koło pasowe nie jest w osi. Jak spadnie pasek to tracimy nie tylko hamulce ale też zasilanie. Nowa pompa cenowo stoi między 350 a 600zł. Trochę boli przy samochodzie, który kosztował 2k ale jak nie będzie wyjścia to trudno.
Jest jeszcze jedna uwaga. Przednie sprężyny są inne. Większe po obwodzie i trochę wyższe. Nie wiem czy takie były od nowości ze względu na inny silnik, czy poprzedni właściciel coś kombinował. Miałem przez chwilę założone oryginały ale odniosłem wrażenie że nivka jest niska z przodu. Tu moja prośba do was, czy jest ktoś w stanie zmierzyć prześwit oryginalnej nivy, między ziemią a belką zawieszenia. U mnie jest w tej chwili 32cm. Obawiam się że te sprężyny są za mocne bo na wertepach słychać że amorki nie dają rady i koło wybija z wielkim hukiem. Miałem amory oryginalne olejowe i MS gazowe przy obu to samo. Może trzeba zainwestować w jakieś lepsze albo dłuższe od nowego modelu po 2005r.
Jutro i w sobotę jestem na wsi więc mogę jeszcze cyknąć parę fotek o ile będzie pogoda (nivka stoi pod chmurką).
Korzystając z tego, że już się rozpisuję zadam wam pytanie odnośnie swapu. Mi chodzi po głowie zamiana na np 1.4 HDI. Silnik nowszy, mniejszy, lżejszy a mocniejszy i więcej momentu. Czy wiecie jak wygląda mocowanie skrzyni biegów w tych silnikach. Peugeot 206 były w wersjach z tymi silnikami ale też z 1.9. Może mocowanie podpasuje? CO o tym sądzicie?
Link do zdjęć:
https://goo.gl/photos/nT8xGswA19KCzGVw6
Na wstępie jestem winien wam przeprosiny, bo mówiłem że zrobię zdjęcia mocowanie silnika i nie zrobiłem. Usprawiedliwię się tym, że byłem w trakcie zmiany pracy, trochę mi się pomieszało w życiu i nie miałem czasu żeby odwiedzić rodziców, a nivka stoi u Nich na wsi. Korzystając z chwili wolnego czasu i skrawka pogody gdy nie pada deszcz cyknąłem parę fotek. Niestety nie ma dobrego dojścia do łap ale zrobiłem co się dało. Generalnie z tego co widzę to poduszki i podpory są takie same jak w wersji benzynowej(na żywo nie widziałem benzyny więc mnie poprawcie jak się mylę) ale poduszki na pewno są te same. Do silnika, wykorzystując otwory w bloku, są przykręcone metalowe podpory, nie wiem czy każdy XUD ma w bloku takie same otwory, ale nie sądzę żeby nagle na potrzeby Nivy wypuścili inną serię. Takie podpory pewnie są nie do zdobycia więc jest to rzecz którą przy swapie trzeba wydłubać samemu. Lewa (ta pod pompą hamulcową) jest słabo widoczna, prawą w miarę dobrze widać. U mnie lewa była pęknięta, musiałem ją pospawać. Wymianę poduszek da się zrobić z lewarka, trzeba podnieść silnik, trochę kręcenia i poduszki wychodzą. Nie jestem pewien ale trzeba też wyjąć chłodnicę (nie ma miejsca żeby podnieść silnik) ja robiłem to przy okazji wymiany rozrządu więc i tak chłodnica była wyjęta. Na zdjęciach widać mocowanie przedniego mostu. Do flansz przy przegubach przykręcone są płaskowniki, które opierają się krótkim ramieniem o mocowanie na belce zawieszenia, a dłuższym na stabilizatorze. Rzecz spokojnie można wydłubać rękami, wiertarka, brzeszczot pilnik do metalu i heja. Na kilku przedostatnich zdjęciach widać pompę próżniową. W tym modelu jest membranowa, na pasek klinowy. U mnie po kontakcie z jakimś kamieniem było wyłamane jej mocowanie. Pompa jest aluminiowa, miałem kiepski migomat i nie jest pospawana za dobrze. Widać zresztą, że koło pasowe nie jest w osi. Jak spadnie pasek to tracimy nie tylko hamulce ale też zasilanie. Nowa pompa cenowo stoi między 350 a 600zł. Trochę boli przy samochodzie, który kosztował 2k ale jak nie będzie wyjścia to trudno.
Jest jeszcze jedna uwaga. Przednie sprężyny są inne. Większe po obwodzie i trochę wyższe. Nie wiem czy takie były od nowości ze względu na inny silnik, czy poprzedni właściciel coś kombinował. Miałem przez chwilę założone oryginały ale odniosłem wrażenie że nivka jest niska z przodu. Tu moja prośba do was, czy jest ktoś w stanie zmierzyć prześwit oryginalnej nivy, między ziemią a belką zawieszenia. U mnie jest w tej chwili 32cm. Obawiam się że te sprężyny są za mocne bo na wertepach słychać że amorki nie dają rady i koło wybija z wielkim hukiem. Miałem amory oryginalne olejowe i MS gazowe przy obu to samo. Może trzeba zainwestować w jakieś lepsze albo dłuższe od nowego modelu po 2005r.
Jutro i w sobotę jestem na wsi więc mogę jeszcze cyknąć parę fotek o ile będzie pogoda (nivka stoi pod chmurką).
Korzystając z tego, że już się rozpisuję zadam wam pytanie odnośnie swapu. Mi chodzi po głowie zamiana na np 1.4 HDI. Silnik nowszy, mniejszy, lżejszy a mocniejszy i więcej momentu. Czy wiecie jak wygląda mocowanie skrzyni biegów w tych silnikach. Peugeot 206 były w wersjach z tymi silnikami ale też z 1.9. Może mocowanie podpasuje? CO o tym sądzicie?
Link do zdjęć:
https://goo.gl/photos/nT8xGswA19KCzGVw6
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Xud jest lżejszy od oryginalnej benzyny... Więc z tymi sprężynami to czyjaś radosna twórczość raczej. 32 cm między belką a ziemią to w uj dużo jak na Nivkę - wahacz pewnie leży na odboju (o ie ten jeszcze jest) i nie ma miejsca na pracę w dół, stąd tłuczenie na wybojach.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witam udalo mi sie kupic Nivke z 1,9d xud fabrycznie zamontowanym, w związku z tym mam pytanie, gdzie szukac schematu ustawienia rozrzadu i blokady kol? Macie jakis patent na obudowanie silnika, a raczej rozrzadu przed blotem?
Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Witam, co masz na myśli mówiąc schemat ustawiania rozrządu? Tak od zera, pompa, wałek, wał? Jeżeli tak to nie wiem
jeżeli chcesz tylko wymienić rozrząd to mogę opisać jak ja to robiłem u siebie. W kwestii osłon to nie widzę potrzeby instalowania czegoś dodatkowego. Fabryczne plastikowe wyglądają ok.

Re: Diesel do nivy 1.9 xud
Fabryczne sa na tyle ok, ze jak poszedlem w bloto to bloto dostalo sie pod pasek rozrzadu i pasek strzelil. Dlatego szukam pomocy jak ogarnac jakas dodatkowa oslone, zeby uszczelnic po fabryce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości