szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob mar 10, 2018 2:29 am

Wszystko jest oryginalne.

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » sob mar 10, 2018 9:16 am

a rzeczywiscie teraz sie przyjrzalem ze amor siedzi na swoim miejscu.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob mar 10, 2018 11:46 am

W oryginale i wygląda na zdrowe oprócz uszczelniacza wałka atakującego.Puszcza olej.

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » ndz mar 11, 2018 8:08 pm

czy moglby ktos wtzucic fotke jak wyglada zamek szybki trojkatnej w drzwiach przednich w nivce przedliftowej ?

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » ndz mar 11, 2018 10:21 pm

http://allegro.pl/klamka-szyby-trojkatn ... 98967.html

O takie mam u siebie. Tylko to sama klamka, bez mechanizmu blokującego.
Lada Niva 1.7i 97'

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » pn mar 12, 2018 10:36 am

a no wlasnie, u mnie mechanizmu blokujacego tez brak, i szybki same sie otwieraja i zamykaja.

A drugie pytanie czy w starej niwie tez kolo zapasowe powinno mieszkac na silniku?

edit: juz wiem, brakuje u mnie sruby/szpilki ktora jest przyklejona do szybki, i mocowana na niej jest klameczka.

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » pn mar 12, 2018 3:23 pm

Panowie, jest spraw: mam problem, silnik na benzynie przy większym obciążeniu słabo reaguje na gaz (albo wcale, zdarza mu się też "kangurzyć", na gazie z to ma mało mocy). Komputer twierdzi, że to kwestia TPS i rzeczywiście wymian poprawiła sytuacje na parę tygodni. Problem powrócił i znowu mam ten sam błąd (+ 3 nowe ;( ). Dostałem się do TPS i zauważyłem dokładnie taką samą sytuacje jak przy poprzednim: podkładka-gąbka która jest między wtryskiem a czujnikiem była cała nasiąknięta, najprawdopodobniej benzyną. Jak złapie sworzeń, na którym jest przepustnica to od strony czujnika jest on dość luźny i ma sporo luzu w obudowie. Czy to możliwe, że brakuje tam jakiegoś elementu (uszczelki/podkładki) i dlatego leje mi benzynę do czujnika?
Jak zwykle będę wdzięczny za wszelką pomoc.

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » pn mar 12, 2018 7:20 pm

to jest monowtrysk?

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » pn mar 12, 2018 7:43 pm

Janusz73 pisze:
sob mar 10, 2018 11:46 am
W oryginale i wygląda na zdrowe oprócz uszczelniacza wałka atakującego.Puszcza olej.
Albo odpowietrzacz zabity na amen i ciśnienie wypycha olej przez uszczelniacz - u mnie tak właśnie się zrobiło.

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » wt mar 13, 2018 12:07 am

zygizz pisze:
pn mar 12, 2018 7:20 pm
to jest monowtrysk?
Tak. 1.7i
I dzisiaj od rana błąd 22 :( zaniżone napięcie na TPS

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » wt mar 13, 2018 11:36 am

styki w kostce czyste, sprawdziles ciaglosc przewodow miedzy tps a kompem?
przydaloby sie podmienic tps na inny zeby wyeliminowac jego usterke. Ile pinow ma jego kostka?

Oska przepustnicy powinno sie obracac, i nie miec luzow zbyt duzych, zeby nie uszkodzic potencjometru wewnatrz czujnika.

A czy przy podlaczonym czujniku TPS komputer nie powinien wejsc w tryb awaryjny a silnik pracowac wmiare plynnie?

W miejscu gdzie ta oska lata nie czuć zeby ciagnal lewe powietrze?

dant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 5:06 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dant » wt mar 13, 2018 5:24 pm

Cześć,
styki powinny być czyste (a już na pewno po takiej ilości podłączania i odłączania). Sprawdzałem ciągłość do samego komputera, masę i napięcie referencyjne. TPS 3 stykowy.

Bajer polega właśnie na tym że to już 3 TPS :) Drugi wymieniłem może z 3/4 roku temu. Ten kupiłem nowy w styczniu. Na początku przez jakiś czas działał dobrze.

Luzy są takie, że aż się zdziwiłem czy to możliwe i postanowiłem napisać do was. Jak złapie ją w palcach to jestem w stanie spokojnie poruszać nią w widoczny sposób w każdą stronę (wyraźne drgnięcie).

Powietrze.. może to być ciekawy trop. Chociaż tak jak pisałem pod czujnikiem jest taka uszczelka - kąbka. A tak przy okazji czy u was też coś takiego jest? Bo jak nie to znaczy, że tam się ewidentnie coś dzieło wcześniej...

Komputer się przełącza pewnie tam i z powrotem w zależności czy sygnały wracają czy znikają. Stąd pewnie niespodziewane "kangury" przy przyspieszaniu.

A tak przy okazji: wicie może jak nazywa się ten element? Ośka? Sworzeń? Przepustnica? Pytam gdyby się okazało że trzeba to wymienić (mam nadzieje że całe gniazdo nie jest rozbite ;( )

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » wt mar 13, 2018 7:21 pm

Jak otwierasz przepustnicę ręką, czy rezystancja tpsa zmienia się liniowo czy może skacze. Mierzyłeś?
Lada Niva 1.7i 97'

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » wt mar 13, 2018 7:43 pm

jezeli oska przepustnicy lata, a laczy sie z czujnikiem tps " na ciasno" to podejrzewam ze szlag trafil czujnik tps, musisz usztywnic ta oske, ona sie moze tylko obracac bez ruchow osiowych.

Przedzwon do jacarsow moze maja jakis magiczny zestaw naprawczy przepustnicy. Ew podeslij fotke jak to wyglada z bliska, moze ktos cos doradzi.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw mar 22, 2018 5:51 am

Teraz ja znowu mam problem i już nie wiem co to jest.Ręce mi opadają.Po dłuższej trasie gdy wszystko jest nagrzane nie ma możliwości płynnie ruszyć do tyłu na włączonym reduktorze.Szarpie,skacze,strach że szyby wylecą.Do przodu czy na reduktorze,czy na szosowych problemu nie ma.Znowu na szosowych do tyłu też szarpie ale ledwo wyczuwalnie.Sprzęgło LUK i przegub gumowy mają niecałe 30 tyś.km przebiegu.Sprzęgło jest dobrze wyregulowane,przegub gumowy wzrokowo wygląda dobrze.To jest parodia-gdy silnik ma najlżej ze względu na największe przełożenie to nie można płynnie ruszyć.Nie wiem co jest tego przyczyną.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » czw mar 22, 2018 7:40 am

Tak na szybko to mi przychodzi do głowy tylko jedno: bieg wsteczny ci się kończy może. Druga myśl to skrzynia rozdzielcza - sprawdzałeś na wyluzowanej?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw mar 22, 2018 1:47 pm

Eleinfroot.To raczej nie wsteczny bieg,on wchodzi bez zarzutów i jadąc do tyłu nawet nie jest głośny.Sprawdzałem na reduktorze w pozycji luz i nic się nie dzieje.Brakuje mi pomysłów.Włączyć wsteczny bieg-nie ma problemów,jechać na nim też nie ma problemów ale płynnie ruszyć gdy wszystko jest nagrzane,jest praktycznie niemożliwe.Szarpie,stuka i cały samochód skacze.Sytuacja jest lepsza gdy ruszam do tyłu mając prawie 2,5 tyś. obrotów silnika,wtedy dość gładko rusza.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » pt mar 23, 2018 5:31 am

No to kolejny pomysł: odepnij oba wały i na włączonej blokadzie "spróbuj" ruszyć do tyłu. Może skrzynia rozdzielcza coś kuleje. Chociaż z drugiej strony bez obciążenia może nic nie wyjść, ale czemu nie spróbować - to tylko 8 śrub :)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pt mar 23, 2018 9:01 am

Eleinfrot.To nie to,bo gdyby to była usterka mechaniczna skrzyni lub reduktora to działoby się nawet na zimnym silniku.Jeszcze myślę,że może coś się dzieje z łożyskiem igiełkowym w wałku sprzęgłowym ale czy to możliwe?Bo na wstecznym wałek główny i sprzęgłowy obracają się w przeciwnych kierunkach.Gdzie indziej podpowiadają mi i to wydaje mi się najbardziej prawdopodobne,że jest zrypane koło zamachowe,a dokładniej jego powierzchnia współpracy z tarczą.Pompę sprzęgła i wysprzęglik też mam prawie nowe i dokładnie odpowietrzone.Opisze historie sprzęgieł w swojej Nivie i to koło zamachowe coraz bardziej mi podpada.Sprzęgło fabryczne od wyjechania z salonu wytrzymało 25tyś.km i nie szło Nivą ruszyć łagodnie do przodu bo był strach,że deska rozdzielcza odpadnie.Wymieniłem na sprzęgło MS Germany i 10tyś.km było dobrze.W końcu wymieniłem na sprzęgło LUK i do przebiegu prawie 70tyś.km było dobrze.Sprzęgła zawsze były dobrze wyregulowane i regulacja była okresowo kontrolowana.No nie wiem kto w Nivie wymienia tak często sprzęgła jak ja.Zanim dobije do 100tyś.km to będe miał czwarte sprzęgło.A co jeszcze ważne,że w wymontowanych sprzęgłach tak szczerze nie znalazłem nic co by mogło powodować szarpanie.Jak przejade autostradą 30km,następnie pojezdże po mieście z 10km i znowu autostradą wrócę do domu to na wstecznym z reduktorem nie da się wjechać do garażu.Tym bardziej,że wjezdżam pod kątem 90 stopni,ale cofając po prostej też szarpie.Błota i terenu moja Niva praktycznie nie widziała,tylko szosa.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » sob mar 24, 2018 7:19 pm

Dziwne to, bo jakby to coś ze sprzęgłem było, to by w przód też tak szarpało - z tego co pamiętam wsteczny i pierwszy mają bardzo podobne przełożenia. Jak dla mnie pojawił się w którejś skrzyni luz, a rozgrzany olej nie stawia już takiego oporu i coś sobie radośnie lata w skrzyni powodując takie a nie inne zachowanie.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » ndz mar 25, 2018 4:13 am

Eleinfroot.Właśnie dla mnie to też dziwne.Na dwóch poprzednich sprzęgłach szarpała przy ruszaniu do przodu i wymiana sprzęgła rozwiązywała ten problem.Przeglądałem forum chłopaków z BMW (chociaż nie lubię tej marki) i opisują identyczny problem z osobówkami tylnonapędowymi i stwierdzili zgodnie,że w przypadku BMW takie numery to wina dyferencjału.Ja już wszystko sprawdzałem-czy hamulec nie blokuje któregoś koła,jaki ma Niva rozbieg na luzie z góry,luzy w układzie napędowym i nic nie znalazłem.Mam jeszcze taki plan-wymienię przegub gumowy na wzmocniony do wersji po 2009 roku i taki przegub ma Jakars.Bo moja Niva na reduktorze rusza do tyłu tak jakby przygniatała mocno napompowaną piłkę do ściany.Szarpie,drży,aż ją odbija do przodu.I jak to nic nie da to dam sobie już z tym problemem spokój.Często jest tak,że trzeba odczekać i przyczyna wyjdzie na jaw.

faradek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 04, 2015 11:18 am
Lokalizacja: Żywiec i okolice

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: faradek » wt mar 27, 2018 8:45 am

Panowie, montował ktoś już taki wał? http://allegro.pl/wal-napedowy-lada-niv ... 97378.html Pasuje to w ogóle? Jak się sprawuje? Zastanawiam się czy krzyżak i osłona wielowypustu przedniego wału nie będą kolidować z poprzeczką pod skrzynią biegów.
Niva '89

Awatar użytkownika
_wladimir_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
Lokalizacja: CT/CTR
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: _wladimir_ » czw mar 29, 2018 7:56 pm

Pasują. Jeżdżę na tych wałach.

Pytanko. Jest jakiś poradnik krok po kroku co podlutować w zegarach, celem ożywienia obrotomierza? Czasem się ocknie i zaczyna jakiś czas działać, po czym znowu przestaje.

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » czw mar 29, 2018 8:59 pm

Ja poprawilem dla pewnosci wszystkie luty. I pomoglo.

sylvanax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 13, 2016 6:15 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: sylvanax » czw kwie 05, 2018 9:23 pm

Cześć, szybkie pytanie, bo nigdzie na forum nie mogę znaleźć tej informacji: jaką długość ma tylna część Nivki 3D po wymontowaniu tylnej kanapy? A bez metafor - czy da się tam wtedy wyspać w cywilizowanej pozycji leżącej?
Pozdrawiam, An.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość