205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Svenson » wt gru 29, 2009 5:48 pm

adikson1 pisze:http://moto.allegro.pl/item860015427_ir ... _niva.html

Chłopaki a opłaca się nabyc takie sprężyny żeby dźwignac coś Ładziankę ? Dziwne że koleś do każdego modelu ma te sprężyny w tej samej cenie.
Proszę o opinie jak lepiej ją podniesc.
Dzięki
Moje zdanie nie warto :)21

Sa inne sposoby , ale podniesienie daje wiecej minusów jak plusów :roll:

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Marek D. » wt gru 29, 2009 11:51 pm

dwa cale na samych spręzynach... :roll:
toć to jak kopciuszek, co mu wróżka tampona z dyni zrobiła :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: silverstone » śr gru 30, 2009 12:54 am

Jakie dwa cale :wink: te sprężyny z ogłoszenia mają 285mm, a oryginał 278mm. a z tyłu to dokupujesz milimetr wysokości. Jedyne co, to pewnie twardsze i nie klapną tak łatwo, ale liftu 5" to jakoś nie widzę. Musiały by się pod obciążeniem prawie wcale nie ugiąć. Ale 550 x 2 =1100zł :-? Jak ktuś ma nadmiar kasy, to co mu bronić :)21 :)21 :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Ivul » śr gru 30, 2009 10:28 am

silverstone pisze:Jedyne co, to pewnie twardsze i nie klapną tak łatwo, ale liftu 5" to jakoś nie widzę.
Liftu 2" czyli 5 cm, niegroźny dla mechanizmów, a daje łądne kąty. Lepiej podnosić wyższą sprężyną na gwarancji niż milionem podkładek nakładek i zakładek, które nie dość że nie pewne (nie homo..logowane) to przy okazji zwiększają masę nieresorowaną :)9 :)21
Tanio nie jest, ale w wyścigówce każdy kilogram się liczy. :)21

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Svenson » śr gru 30, 2009 10:31 am

za ta same pieniądze masz dobre opony , a na sliku nawet 20cm liftu nic nie da :)17

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Ivul » śr gru 30, 2009 10:36 am

Za to z 2" liftu wkładasz większe gumy i nie trzeba rżnąć dziwki, żeby błotniki nie ocierały.
Nikt nie obiecywał że będzie tanio :)9

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: tomek » śr gru 30, 2009 10:42 am

Ivul pisze:Za to z 2" liftu wkładasz większe gumy i nie trzeba rżnąć dziwki, żeby błotniki nie ocierały.
Nikt nie obiecywał że będzie tanio :)9
i tak trza rżnąć i tak...Nie wiem ile musiałbyś podnieść by w przednim błotniku przedni rancik bezkolizyjnie minąć ...(przy skręconych kołach)
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Svenson » śr gru 30, 2009 10:44 am

Ivul pisze:Za to z 2" liftu wkładasz większe gumy i nie trzeba rżnąć dziwki, żeby błotniki nie ocierały.
Nikt nie obiecywał że będzie tanio :)9
nikt nikogo nie rżnął :)17

Wole tak , nawet nie wiesz ile ciekawych rzeczy mi wyszło podczas motania .
Tak bym sie nie dowiedział i miał bym niemiłą niespodziewajke .
Nie wspomnę o tym ze przód i tak trzeba ciąć :)21

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Ivul » śr gru 30, 2009 10:49 am

Kosmetyka.
do 30" nie trzeba nic podcinać, więcej już ociera. Ale robiąc lift i większą gumę trza się liczyć też z odsadzeniem felgi, żeby się to nie gibało jak taczki na wietrze, a przy ujemnym ET i tak trzeba wyrżnąć błotniki i wstawić poszerzenia :)17 :)21
Alea iacta est. domino przeróbek ruszyło.
Znaczy sie:
Nie warto motać :)17 :)17 :)9

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Svenson » śr gru 30, 2009 10:59 am

Ivul pisze:Kosmetyka.
do 30" nie trzeba nic podcinać, więcej już ociera. Ale robiąc lift i większą gumę trza się liczyć też z odsadzeniem felgi, żeby się to nie gibało jak taczki na wietrze, a przy ujemnym ET i tak trzeba wyrżnąć błotniki i wstawić poszerzenia :)17 :)21
Alea iacta est. domino przeróbek ruszyło.
Znaczy sie:
Nie warto motać :)17 :)17 :)9
dokładnie kosmetyka , ale i też konieczność .

Moje zdanie jest takie ze te sprężyny to nie trafiony pomysł , są na 100% twardsze .
Pamiętam że po regeneracji sprężyn , było zawsze ryzyko wyrwania siedziska sprężyny bo była twardsza .

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Ivul » śr gru 30, 2009 11:03 am

Svenson pisze:było zawsze ryzyko wyrwania siedziska sprężyny bo była twardsza .
Ale tego się nie montuje w rdzy :)17
Twardsza sprężyna to minus do komfortu ale plus do trakcji w zakręcie i innym syfie.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Svenson » śr gru 30, 2009 11:12 am

Ivul pisze:
Svenson pisze:było zawsze ryzyko wyrwania siedziska sprężyny bo była twardsza .
Ale tego się nie montuje w rdzy :)17
Twardsza sprężyna to minus do komfortu ale plus do trakcji w zakręcie i innym syfie.
czyli do Nivy się nie nadaje :)21


Widziałem jak w nowych samochodach wyrywało , praktyka z lat 90 kiedy części do zachodnich samochodów były drogie i trudno dostępne :roll:

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Ivul » śr gru 30, 2009 11:22 am

Przedmn
silverstone pisze:285mm, a oryginał 278mm
Przednie są dłuższe więc są podobnej twardości, tył jest utwardzony, żeby nie klapnął pod załadowanym bagażnikiem.
PS. nic nie mam z reklamy, ale jak widzę niektóre patenty na podnoszenie to ciarki przechodzą :)9

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: tomek » śr gru 30, 2009 11:31 am

Svenson pisze:
Ivul pisze:Kosmetyka.
do 30" nie trzeba nic podcinać, więcej już ociera. Ale robiąc lift i większą gumę trza się liczyć też z odsadzeniem felgi, żeby się to nie gibało jak taczki na wietrze, a przy ujemnym ET i tak trzeba wyrżnąć błotniki i wstawić poszerzenia :)17 :)21
Alea iacta est. domino przeróbek ruszyło.
Znaczy sie:
Nie warto motać :)17 :)17 :)9
dokładnie kosmetyka , ale i też konieczność .

Moje zdanie jest takie ze te sprężyny to nie trafiony pomysł , są na 100% twardsze .
Pamiętam że po regeneracji sprężyn , było zawsze ryzyko wyrwania siedziska sprężyny bo była twardsza .
eee, moim zdaniem to te ironmany to może nie trafiony pomysł ale jedynie z ...ekonomicznego punktu widzenia... :wink:
Bo do sprężyn trza jeszcze wymodzić amortyzatory dłuższe no i pomyśleć czy pod sworzeń wahacza podkładek nie trzeba będzie...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Svenson » śr gru 30, 2009 11:34 am

jak by nie podnosić to i tak najbardziej cierpia przeguby .
Poza tym sama sprezyna to poczatek bo jeszcze drązki zeby most tylny sie nie przesunął tak jak ostatnio to widzielismy na allegro :wink: , a i tak jeszcze amortyzatory i inny szpej trzeba wsadzić :)21

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: 2Kółka » śr gru 30, 2009 11:48 am

Twarde springi to raczej widzę na wyprawy, albo jak kto chce ziemniaki wozić po dach załadowane :wink: :)21
Jazda nieobciążonym autem po wy..., nierównościach znaczy, to sama przyjemność być musi i świetnie robi na kręgosłup :wink: :roll:

Ja mam miekkie prużyny + twarde amorki gazowe i to jest moim zdaniem optymalne rozwiązanie dla moich potrzeb (a i tak jest twarda jak cholera).


A jak kto chce wybierać to tu jest sporo i dużo taniej, nawet z przesyłką:

http://nivashop.ru/vcd-395/catalog.html

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Marek D. » śr gru 30, 2009 12:33 pm

2kółka - zaiste powiadam Ci - piękny to sklepik, a i patenty ma fajne (np. obrzyn obudowy tylnego mostu stosowany jako przedni) - po ile rubel transferowy u cinkciarzy chodzi :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: tomek » śr gru 30, 2009 12:40 pm

Marek D. pisze:2kółka - zaiste powiadam Ci - piękny to sklepik, a i patenty ma fajne (np. obrzyn obudowy tylnego mostu stosowany jako przedni) - po ile rubel transferowy u cinkciarzy chodzi :wink:
te takie niebieskie cudo?też na to zwrócilem uwagę :wink: Zakupy zrobiłeś?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Marek D. » śr gru 30, 2009 1:39 pm

tomek pisze:
Marek D. pisze:2kółka - zaiste powiadam Ci - piękny to sklepik, a i patenty ma fajne (np. obrzyn obudowy tylnego mostu stosowany jako przedni) - po ile rubel transferowy u cinkciarzy chodzi :wink:
te takie niebieskie cudo?też na to zwrócilem uwagę :wink: Zakupy zrobiłeś?
Tak - dzięki - oszczędności zgodnie z umową zostaną skonsumowane przy najbliższej okazji
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: 2Kółka » śr gru 30, 2009 3:58 pm

Marek D. pisze:2kółka - zaiste powiadam Ci - piękny to sklepik, a i patenty ma fajne (np. obrzyn obudowy tylnego mostu stosowany jako przedni) - po ile rubel transferowy u cinkciarzy chodzi :wink:

Rubelek coś c.a. 9 groszy.

A transferowy jeszcze istnieje :o ??

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: silverstone » śr gru 30, 2009 4:48 pm

Ivul pisze:Przedmn
silverstone pisze:285mm, a oryginał 278mm
Przednie są dłuższe więc są podobnej twardości, tył jest utwardzony, żeby nie klapnął pod załadowanym bagażnikiem.
PS. nic nie mam z reklamy, ale jak widzę niektóre patenty na podnoszenie to ciarki przechodzą :)9
Ale dłuższe, całe 7mm, a dwa cale to 50mm
A wogóle to nie chodziło mi o to że 2" liftu coś nie teges, tylko wątpię że na tych sprężynach z ogłoszenia taki lift wyda :-?
A co do zakupów za ruble, to do ceny dodajcie 15% cła, a potem do sumy ceny+cło 22 albo 23% VAT :)3 Niestety chyba po zabawki trza jechać, kupić i montować na miejscu :)21 :)21 :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Wojt@s » śr gru 30, 2009 5:01 pm

A co do zakupów za ruble, to do ceny dodajcie 15% cła, a potem do sumy ceny+cło 22 albo 23% VAT :)3 Niestety chyba po zabawki trza jechać, kupić i montować na miejscu
Nie widziałeś jak robią patenciarze za Buga?? w smar i do piachu i w gazetę, tak przewożą wszystko nowe na handel do polski jak jadą na moto bazary :)21
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: silverstone » śr gru 30, 2009 6:00 pm

Dlatego nie kupuję nic na bazarze :)3
Po taniości, choć też nie za bardzo, ale kupujesz kota w worku. Wymyj dobrze zasyfione w transporcie łożyska, lub choćby sławne przeguby :)21 :)21 :)21
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: Wojt@s » sob sty 02, 2010 9:08 pm

Test oponek markowych, tylko że po angolsku ale warto przeczytać:
http://opony-4x4.internetdsl.pl/TEST.pdf
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
crashman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: wt mar 30, 2010 7:56 pm

Re: 205/75R16 MT NOWE ( terenowe 4x4 ŁADA ) - SZCZO ETO?

Post autor: crashman » śr kwie 07, 2010 7:39 pm

Co do liftu 2" to pytałem na innym forum i koleś dał mi swojego e-maila ( jak kupię ładzianke za jakieś 50 dni :D i budżet pozwoli ) za około 1600 zyli kompletny zestaw produkcji radzieckiej - pażyjom uwidiom :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości