Wibracje w Nivie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » sob mar 05, 2005 8:52 pm

Szanowni mam pytanko .W mojej nivie drga reduktor gdy ostro ruszam z 1 biegu, jak na 2 biegu wdepne to tez ale mniej.Na innych biegach tego nie ma i na zredukowanych tez nie ale jak coś ciężej w terenie pójdzie to troszeczke zadrga.czy to jest zużyty łącznik metalowo-gumowy.Gdy ciagne przyczepe z węglem ok.500kg to biede mam ruszyć tak mi te małe dźwignie obijają na boki.Poradźcie coś koledze ,proszę.
Szacunek. Pozdrawiam 4x4

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob mar 05, 2005 10:47 pm

Musisz wejsc pod auto o poogladac przegub gumowy. Jesli jest lekko spekany to kit ale jesli jast juz prawie potargany to trzeba go wymienic na nowy. Dużo tez zależy od opaski na przegubie. Jesli jej nie ma to przegub jest bardziej podatny na skręcanie i wyboczenie co w efekcie prowadzi do wystapienia wiekszych drgan głownie podczas ruszania lub pod wiekszym obciążeniem.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn kwie 18, 2005 3:14 pm

Przeglądałem właśnie katalog części zamiennych do Nivy 1700. Występuje tam wał (?) łączący skrzynię biegów ze skrzynką redukcyjną, znacznie odbiegający budową od tego który posiadam (Niva 1600). Czy oba te podzespoły są wzajemnie zamienne? Nie mam gdzie tego oglądnąć "na żywo".

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 18, 2005 3:46 pm

Nowy typ wału posiada przegub homokinetyczny natomiast stary wał byl na zwykłem krzyzaku. Posuje stary do nowego i nowy do starego - smialo mozna je zamieniac :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn kwie 18, 2005 4:24 pm

Dzięki!

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw sie 04, 2005 2:12 pm

I jeszcze jedno pytanko - czy dzięki temu wałowi z przegubem homokinetycznym samochód toleruję większą niewspółosiowość skrzynia biegów - skrzynia redukcyjna?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sie 04, 2005 6:20 pm

homokinetyk powinien miec mniejsze wybracje niz krzyzak ale w nivie jakos to sie nie sprawdza :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt sie 05, 2005 7:27 am

Dzięki. Tak przypuszczałem że odpowiesz jako pierwszy!

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » sob sie 20, 2005 9:18 pm

ustawienie reduktora wzgledem skrzyni ,co to jest i jak sie je sprawdza?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sie 22, 2005 10:45 am

janek4411 pisze:ustawienie reduktora wzgledem skrzyni ,co to jest i jak sie je sprawdza?
oj kolego cos sie nie przykladasz. Poszukaj dobrze - juz o tym bylo na farum
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » pn sie 22, 2005 8:10 pm

oj kolego cos sie nie przykladasz. Poszukaj dobrze - juz o tym bylo na farum.
Jak widzisz po nicku jestem nowy,troche szukalem i nic.
Jesli potrafisz wskazac strone lub odpowiedziec bede wdzieczny.
Nivke mam od niedawna ,ale to nie znaczy ze nic na jej temat niewiem.
Przykładowo wymiana sprezyn na żukoskie-wg.mnie najwieksza glupota,inna charakterystyka,do innych obciazen żuk byl tworzony.W Nivce przyspiesza tylko i niszczy zawieszenie i bude.Takie jest moje zdanie.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw sie 25, 2005 9:49 pm

janek4411 pisze: Przykładowo wymiana sprezyn na żukoskie-wg.mnie najwieksza glupota,inna charakterystyka,do innych obciazen żuk byl tworzony.W Nivce przyspiesza tylko i niszczy zawieszenie i bude.Takie jest moje zdanie.
Tak tak, według mnie masz racje z tą twardością żukowskich, tylko że oryginalne sprężyny od nivki potrafią się również znacznie różnić jedna od drugiej i to czasem aż tak jakby były do dwóch rozmaitych pojazdów. :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

drabster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 2:29 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: drabster » śr wrz 14, 2005 10:43 pm

No to już wiem dlaczego w mojim Poldku tak trzęsie pomiędzy 20 a 40 km to teraz trza con na to pomyślać :D

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw wrz 15, 2005 8:10 am

janek4411 pisze:ustawienie reduktora wzgledem skrzyni ,co to jest i jak sie je sprawdza?
Gdzieś na forum była dokumentacja techniczna napraw Nivy. Było tam opisane kroko po kroku, jak wycentrować skrzynkę rozdzielczą.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn paź 31, 2005 12:43 pm

Przed chwilą zjechałem z kanału. Miałem wyważane oba wały (przedni i tylny). Jak ręką odjął - nie odczuwam przekraczania magicznej prędkości 100 km/h. W tylnym wale gdzieś poprzedni właściciel zgubił płytkę wyważającą.
Cena za usługę 150 zł. W zakresie roboty było: wymontowanie wałów z samochodu, pomiary bicia, pełen ich demontaż wraz z weryfikacją częsci, ponowne złożenie, smarowanie, wyważanie i montaż do samochodu. Usługa wykonana od ręki w czasie około 1,5 godziny.
Zakład znajduje się koło Lubartowa (woj. lubelskie), tel. (081) 855 42 46.
Polecam!

Awatar użytkownika
cyp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 29, 2005 10:36 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: cyp » pn paź 31, 2005 10:18 pm

zajedwabista cena i fachowa szybka obsługa, przy samym wykręcaniu tych nekrętek M8 samokontrujących od wałów można cholery dostać...
niech się mnożą takie stacje obsługi
pozdr.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr lis 02, 2005 11:00 am

Gdybym oba wały przywiózł już wymontowane, koszt usługi byłby nizszy o 40 zł.
Poza tym to nie stacja obsługi w potocznym tego słowa znaczeniu. Gość tylko i wyłącznie wały napędowe robi.

Awatar użytkownika
MaXuS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: czw paź 05, 2006 10:15 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

moja łada sie trzesie i skacze:(

Post autor: MaXuS » czw paź 05, 2006 10:48 pm

Słuchajcie;] Ja jak ruszam nivką... to mam wrażenie że mi wypadnie skrzynia biegów (latają strasznie wszystkie dzwignie) Trzęsie cała ładą;/ jak daje wiecej gazu na 2 to jest to samo ogolnie jak przyspieszam... to dobija ... mnie eh krzyzaki wymienione.. gumy też sprzęgło nówka.. i dalej to samo ;( pomocy Panowie!!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw paź 05, 2006 10:59 pm

a regulowales to czy tylko wymieniles na nowe,przykreciles a podkladki regulacyjne pewnie w kat wywaliles no i teraz trzesie - norma :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Madman
 
 
Posty: 121
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 4:43 pm
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: Madman » śr paź 11, 2006 10:32 pm

U mnie też trzęsie jak cholercia. Wyrwało mi łape poduszki skrzyni biegów
i chwile tak jezdziłem bo nie wiedzialem co niwce jest potem przykreciłem i przestało znaczy. niedawno znowu zaczeło troche trzesc , nic sie nie urwao więc nie wiem. aha i włozyłem ten gaznik od poldka wrreszcie narazie w fazie prób ale już czuc różnice. auto wreszcie jezdzi. :wink:
Niva '82 1.6 2004-2007
Hilux '07 2.5D4D 2010-

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » śr paź 11, 2006 11:06 pm

też mi całąbudą szarpało a czasami coś porządnie j....ć potrafiło. Wymieniałałem sprzekło gumowe i nic. Wymieniłem kawałek podłogi(przerdzewiała/popękała), bo reduktor chciał się pożegnać z nią i juz nie ma tego problemu.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości