
FAQ
Moderator: Albert_N
Re: FAQ
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
- benek83
-
- Posty: 269
- Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
- Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: FAQ
Tutaj fajna przeróbka nivy coś jak Zbyszka99
, ale trochę więcej info przy tym podane
http://www.turbo-nutter.com/

http://www.turbo-nutter.com/
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu, stąd biorą się pos.ane pomysły...
Re: FAQ
Znacie to Brytyjskie poczucie humorubenek83 pisze:Tutaj fajna przeróbka nivy coś jak Zbyszka99, ale trochę więcej info przy tym podane
http://www.turbo-nutter.com/

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: FAQ
Znam ale czasem nie kumamSvenson pisze:Znacie to Brytyjskie poczucie humorubenek83 pisze:Tutaj fajna przeróbka nivy coś jak Zbyszka99, ale trochę więcej info przy tym podane
http://www.turbo-nutter.com/


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: MAteriały o NIVCe
Nieestety juz nie wisza a ja pilnie potrzebuje polskojezyznej ksiązki do Nivy 2121, a przynajmniej instrukcji napraw silnika (1,6l). Daloby sie to jakos eftepnc lub mailnąc jesli bylo polskojezyzne?Walis pisze:Materiały przeniosłem na nowy server, nadal są do oddania w dobre ręce,
miały powisieć przez świętai tak im się zostało do dziś ....
http://niva.kawasoft.pl/niva_katalog.pdf
http://niva.kawasoft.pl/niva_schematy.zip
http://niva.kawasoft.pl/niva_ksiazka.zip
Re: FAQ
Do Nivki 1,6 książkę posiadam. Jeśli Ci przejdzie mailem plik 27 mb to daj maila na PW to wyślę.
Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.
Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów/Bobrowniki
- Kontaktowanie:
Re: FAQ
tez bym chetnie looknal ...M_Dziku pisze:Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.
Buraczany Escort 1.8 TD 1999 ...
Żabia Nivka 1.7i zagazowana 1995 ...
Żabia Nivka 1.7i zagazowana 1995 ...
Re: FAQ
Przyjedziesz w niedzielę to sobie lukniesz bo takową posiadamSiberian pisze:tez bym chetnie looknal ...M_Dziku pisze:Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.


Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Re: FAQ
To ja bym bardzo poprosił o ten adres.tomaszpi pisze:niestety nie mam jest tylko wersja z kartkami ale jak coś to można by skana zrobić albo wyślę ci na pw adres gdzie kupiłem
Już chyba pisałem, że wyszperałem już w necie wersję angielską i francuską tej książki, a po polsku brak... O ile dobrze pamiętam mam też katalog części do 1,7i. Jakby co - mogę podesłać.
Re: FAQ
Dziku i inni macie tu prawie wszystko:
http://chomikuj.pl/sansony/NIVA+VAZ+21213
Rejestrujesz się za free i ściagasz, jest ładny skan polskiej knigi obsługi nivki z piecem 1.6, ogólnie wszystko:)
Katalog pa ruski online:
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idm ... =3&atype=0
http://chomikuj.pl/sansony/NIVA+VAZ+21213
Rejestrujesz się za free i ściagasz, jest ładny skan polskiej knigi obsługi nivki z piecem 1.6, ogólnie wszystko:)
Katalog pa ruski online:
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idm ... =3&atype=0
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Re: FAQ
Dzięki, ale to wiekopomne dzieło do Nivki 1,6 posiadam. Podobnie jak i katalog. Ten ostatni mam zresztą zarówno do 1,6 jak i do 1,7 i.
Natomiast książki serwisowej do Nivki 1,7 i szukam nieustająco...
Natomiast książki serwisowej do Nivki 1,7 i szukam nieustająco...
- michal328i
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: śr lis 11, 2009 11:52 pm
Re: FAQ
Witam wszystkich Niviarzy.
Link z 1 posta i 3 adresy z drugiego nie działają. Error 404. Przydałoby sie je zaktualizować.
(można skasowac ten post jak już będą naprawione żeby nie robić off-topica)
Link z 1 posta i 3 adresy z drugiego nie działają. Error 404. Przydałoby sie je zaktualizować.
(można skasowac ten post jak już będą naprawione żeby nie robić off-topica)
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: FAQ
Wiemymichal328i pisze:Witam wszystkich Niviarzy.
Link z 1 posta i 3 adresy z drugiego nie działają. Error 404.

PS. Książkę napraw (do 1.6) znajdziesz w temacie "Książka napraw pilnie poszukiwana" czy jakoś tak

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- michal328i
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: śr lis 11, 2009 11:52 pm
Re: FAQ
OK dzięki poszukam, Ja mam 1.7 ale pewnie większośc będzie podobna.
Posiadam instrukcje papierową Polską do 1.7 niewiem czy już ktoś skanował i jest w formie cyfrowej jeśli nie to moge się tym zająć jeśli jest na to zapotrzebowanie
Posiadam instrukcje papierową Polską do 1.7 niewiem czy już ktoś skanował i jest w formie cyfrowej jeśli nie to moge się tym zająć jeśli jest na to zapotrzebowanie

Re: FAQ
Kiedyś obiecałem, a jak ja obiecam, to (kiedyś) jest:
Nie, to nie wykres spadku wartości dolara względem ceny sałaty.
Się nudziłem przed maturą, więc z dziadkiem-konstruktorem silników policzyliśmy.. 16 kartkowy zeszyt obliczeń żeby wykres dobrze prezentował się na scianie w pokoju. Oryginal na papierze, wymiaru A1. kiedyś poskładam całość w cyfrowej wersji, dziś tylko demo low-quality:


Wykres 1: Zależność mocy i momentu od obrotów silnika 1.6 na gaźniku, na podstawie danych z książki dołączonej do Nivy,
Wykres 2: Troche bardziej skomplikowane: Zdolność pokonywania wzniesień przy poszczególnych prędkościach, silnik jak wyzej, skrzynia Łady 5 biegów, reduktor, mosty o przełożeniach 4.1, oryginalne ogumienie. Przełozenia skrzyni wzięte z niemieckiej instrukcji obsługi, dołączonej do mej Nivy:D, zgadzają sie nawet z tym co jest w książce ściągniętej stąd:P
współrzędna pionowa:y=[%] Nachylenie stoku wzniesienia, ujemne wartości to dołki, z górki etc
współrzędna pozioma:x=[km/h] Prędkość
krzywe czarne: Przełożenie 1.2 w reduktorze, 'drogowe'
krzywe czerwone: przełożenie 2.135 w reduktorze, 'terenowe'
Krzywe przedstawiają zdolność pokonywania wzniesień w zależności od wrzuconego biegu i obrotów silnika.
Pogrubione miejsca to zakres obrotów od max momentu [3400] do 'odcięcia [6000] (eksplozji silnika
)
*Wykres I biegu reduktora jest na samej górze, szczyt nie zmieścił się na skali:D (skala do 50%, szczyt wykresu I biegu:58%) Wartość oczywiście dla idealizowanych warunków, prędkość wiatru 0, przyczepność 100%, trzeźwy kierownik..
Poziome linie ponad podziałką prędkości to opór stawiany kołom jadącym po:
zielona - asfalt (niemieckie autostrady)
róż-kostka brukowa
fiolet-droga polna
czarna-grunt
krzywe poniżej podziałki prędkości to opory mechanizmów, przyjeliśmy średnie, Cx ustalony +-, potrzebne głównie do rysowania wykresu.
Z tego wykresu można odczytać prędkości maksymalne dla poszczególnych biegów, maksymalne wzniesienia jakie można pokonać na danym biegu i przy jakiej to będzie prędkości.
1.Tak więc widać ze 'na reduktorze' max=95 kph, na 5tym biegu i obrotach bliskich 6k. Można pokonywać nawet 18%towe wzniesienia. Czasami poprostu trzeba...
2.Na przełożeniu drogowym vmax=135 na płaskim asfalcie (przecięcie krzywej 5go biegu [ok 4500rpm] i wartości oporu dla asfaltu). Widać też że można przy oryginalnym silniku i skrzyni polecieć 150, a tu można odczytać jak stroma ma być górka
. Do 140 badałem, więcej we własnym zakresie i na własne OC.
3. Widać ze dany bieg największe stromizny pokonuję przy max momencie, a nie mocy, dlatego synku nie moc w furze jest ważna. Nie tylko 4x4
4. Wykres jest właściwy dla każdego pojazdu z układem napędowym Nivy. Dla 1.6, 1.7/i/mpi można przyjąć że taki sam bo silniki różnią się tylko pojemnością
Przy zmianie parametrów silnika (dla swapa można pominąć zmianę masy, Cx..chyba że wsadzimy 4.2
) w prosty sposób można ustalić osiągi: max, % dla biegów, etc. Wystarczy oś x(poziomą, wartości oporów również) przesunąć w dół dla wiekszej mocy niż była, w góre dla mniejszej. Skala obrotów silnika się nie zmieni, ale zwiększenie parametrów 'wygnie' ostrzej krzywe,
np. wsadzamy silniejszy silnik, oś x idzie w dół, wykres 5tki przecina się w innym miejscu z osią x, dalej od zera. zakres obrotów silnika się nie zwiększył, dalej max to 6krpm, ale krzywa przecina się z wartością oporu już nie w 4.5k a powiedzmy 5.2k rpm.
5. Widać też że nawet na płaskim gruncie piątka jest bezużyteczna (jest poniżej lini oporu gruntu, tylko zwiększenie osiągów może sprawić ze auto nie bedzie na 5 zwalniać)
6. Większe opony wypłaszczają te krzywe, i tam gdzie na vlikach wjeżdżała, na 31" simex zdechnie (nie, nie ubliżam Ci Svenson
)
PS. Tego posta dedykuję wszystkim którzy pytają poco te śmieszne kreski trzymam na ścianie
Jak by nie było widać..
Nie, to nie wykres spadku wartości dolara względem ceny sałaty.
Się nudziłem przed maturą, więc z dziadkiem-konstruktorem silników policzyliśmy.. 16 kartkowy zeszyt obliczeń żeby wykres dobrze prezentował się na scianie w pokoju. Oryginal na papierze, wymiaru A1. kiedyś poskładam całość w cyfrowej wersji, dziś tylko demo low-quality:


Wykres 1: Zależność mocy i momentu od obrotów silnika 1.6 na gaźniku, na podstawie danych z książki dołączonej do Nivy,
Wykres 2: Troche bardziej skomplikowane: Zdolność pokonywania wzniesień przy poszczególnych prędkościach, silnik jak wyzej, skrzynia Łady 5 biegów, reduktor, mosty o przełożeniach 4.1, oryginalne ogumienie. Przełozenia skrzyni wzięte z niemieckiej instrukcji obsługi, dołączonej do mej Nivy:D, zgadzają sie nawet z tym co jest w książce ściągniętej stąd:P
współrzędna pionowa:y=[%] Nachylenie stoku wzniesienia, ujemne wartości to dołki, z górki etc

współrzędna pozioma:x=[km/h] Prędkość
krzywe czarne: Przełożenie 1.2 w reduktorze, 'drogowe'
krzywe czerwone: przełożenie 2.135 w reduktorze, 'terenowe'
Krzywe przedstawiają zdolność pokonywania wzniesień w zależności od wrzuconego biegu i obrotów silnika.
Pogrubione miejsca to zakres obrotów od max momentu [3400] do 'odcięcia [6000] (eksplozji silnika

*Wykres I biegu reduktora jest na samej górze, szczyt nie zmieścił się na skali:D (skala do 50%, szczyt wykresu I biegu:58%) Wartość oczywiście dla idealizowanych warunków, prędkość wiatru 0, przyczepność 100%, trzeźwy kierownik..
Poziome linie ponad podziałką prędkości to opór stawiany kołom jadącym po:
zielona - asfalt (niemieckie autostrady)
róż-kostka brukowa
fiolet-droga polna
czarna-grunt
krzywe poniżej podziałki prędkości to opory mechanizmów, przyjeliśmy średnie, Cx ustalony +-, potrzebne głównie do rysowania wykresu.
Z tego wykresu można odczytać prędkości maksymalne dla poszczególnych biegów, maksymalne wzniesienia jakie można pokonać na danym biegu i przy jakiej to będzie prędkości.
1.Tak więc widać ze 'na reduktorze' max=95 kph, na 5tym biegu i obrotach bliskich 6k. Można pokonywać nawet 18%towe wzniesienia. Czasami poprostu trzeba...

2.Na przełożeniu drogowym vmax=135 na płaskim asfalcie (przecięcie krzywej 5go biegu [ok 4500rpm] i wartości oporu dla asfaltu). Widać też że można przy oryginalnym silniku i skrzyni polecieć 150, a tu można odczytać jak stroma ma być górka

3. Widać ze dany bieg największe stromizny pokonuję przy max momencie, a nie mocy, dlatego synku nie moc w furze jest ważna. Nie tylko 4x4

4. Wykres jest właściwy dla każdego pojazdu z układem napędowym Nivy. Dla 1.6, 1.7/i/mpi można przyjąć że taki sam bo silniki różnią się tylko pojemnością
Przy zmianie parametrów silnika (dla swapa można pominąć zmianę masy, Cx..chyba że wsadzimy 4.2

np. wsadzamy silniejszy silnik, oś x idzie w dół, wykres 5tki przecina się w innym miejscu z osią x, dalej od zera. zakres obrotów silnika się nie zwiększył, dalej max to 6krpm, ale krzywa przecina się z wartością oporu już nie w 4.5k a powiedzmy 5.2k rpm.
5. Widać też że nawet na płaskim gruncie piątka jest bezużyteczna (jest poniżej lini oporu gruntu, tylko zwiększenie osiągów może sprawić ze auto nie bedzie na 5 zwalniać)
6. Większe opony wypłaszczają te krzywe, i tam gdzie na vlikach wjeżdżała, na 31" simex zdechnie (nie, nie ubliżam Ci Svenson



PS. Tego posta dedykuję wszystkim którzy pytają poco te śmieszne kreski trzymam na ścianie

Jak by nie było widać..

Ostatnio zmieniony wt lis 17, 2009 6:58 pm przez Ivul, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Re: FAQ
A nie na odwrót?;)krzywe czerwone: Przełożenie 1.2 w reduktorze, 'drogowe'
krzywe czarne: przełożenie 2.135 w reduktorze, 'terenowe'
Poza tym dobra robota

Ciekawe.. wygląda na to że przy 15 km/h zdolność pokonywania wzniesień jest dokładnie taka sama dla jedynki bez reduktora i dla dwójki z reduktorem.
Ręce precz od GENERAŁA!...


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości