FAQ

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Re: FAQ

Post autor: matys » wt cze 02, 2009 9:55 pm

e tam, wozisz zapas w bagażniku :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: FAQ

Post autor: Marek D. » wt cze 09, 2009 12:17 pm

Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
gawron
 
 
Posty: 125
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:59 am
Lokalizacja: daleka północ

Re: FAQ

Post autor: gawron » śr cze 10, 2009 9:40 pm

jakbyś to jeszcze przetłumaczył :wink:

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Re: FAQ

Post autor: matys » śr cze 10, 2009 9:46 pm

Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
gawron
 
 
Posty: 125
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:59 am
Lokalizacja: daleka północ

Re: FAQ

Post autor: gawron » śr cze 10, 2009 9:48 pm

prawie jak w erze :)21

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: FAQ

Post autor: poborcapodatkowy » pn lip 27, 2009 12:20 am

PINIA skrzyni biegów
:o
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
benek83
 
 
Posty: 269
Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: FAQ

Post autor: benek83 » ndz paź 18, 2009 8:56 am

Tutaj fajna przeróbka nivy coś jak Zbyszka99 :)21 , ale trochę więcej info przy tym podane

http://www.turbo-nutter.com/
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu, stąd biorą się pos.ane pomysły...

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: FAQ

Post autor: Svenson » ndz paź 18, 2009 10:11 am

benek83 pisze:Tutaj fajna przeróbka nivy coś jak Zbyszka99 :)21 , ale trochę więcej info przy tym podane

http://www.turbo-nutter.com/
Znacie to Brytyjskie poczucie humoru :)23

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: FAQ

Post autor: poborcapodatkowy » ndz paź 18, 2009 1:24 pm

Svenson pisze:
benek83 pisze:Tutaj fajna przeróbka nivy coś jak Zbyszka99 :)21 , ale trochę więcej info przy tym podane

http://www.turbo-nutter.com/
Znacie to Brytyjskie poczucie humoru :)23
Znam ale czasem nie kumam :)9
:)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: FAQ

Post autor: Ivul » pn paź 19, 2009 10:07 am

Seger blokujący łożysko na półośce w przednim dyfrze, wewnetrzna średnica: 29mm
Mogie pomierzyć łożyska, gdybym przypadkiem zmieniał atak.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: MAteriały o NIVCe

Post autor: Adampio » wt lis 03, 2009 3:13 pm

Walis pisze:Materiały przeniosłem na nowy server, nadal są do oddania w dobre ręce,
miały powisieć przez święta ;) i tak im się zostało do dziś ....
http://niva.kawasoft.pl/niva_katalog.pdf
http://niva.kawasoft.pl/niva_schematy.zip
http://niva.kawasoft.pl/niva_ksiazka.zip
Nieestety juz nie wisza a ja pilnie potrzebuje polskojezyznej ksiązki do Nivy 2121, a przynajmniej instrukcji napraw silnika (1,6l). Daloby sie to jakos eftepnc lub mailnąc jesli bylo polskojezyzne?

M_Dziku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 24, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Łódź

Re: FAQ

Post autor: M_Dziku » wt lis 03, 2009 5:19 pm

Do Nivki 1,6 książkę posiadam. Jeśli Ci przejdzie mailem plik 27 mb to daj maila na PW to wyślę.
Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.

Siberian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów/Bobrowniki
Kontaktowanie:

Re: FAQ

Post autor: Siberian » wt lis 03, 2009 5:40 pm

M_Dziku pisze:Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.
tez bym chetnie looknal ...
Buraczany Escort 1.8 TD 1999 ...
Żabia Nivka 1.7i zagazowana 1995 ...

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Re: FAQ

Post autor: tomaszpi » wt lis 03, 2009 7:33 pm

Siberian pisze:
M_Dziku pisze:Natomiast jakby ktoś miał po polsku książkę do Nivki 1,7 i (monowtrysk) - to nadal szukam i potrzebuję.
tez bym chetnie looknal ...
Przyjedziesz w niedzielę to sobie lukniesz bo takową posiadam :)2 :)2
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

M_Dziku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 24, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Łódź

Re: FAQ

Post autor: M_Dziku » wt lis 03, 2009 8:45 pm

A nie posiadasz może wersji elektronicznej tego wiekopomnego dzieła?

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Re: FAQ

Post autor: tomaszpi » wt lis 03, 2009 8:58 pm

niestety nie mam jest tylko wersja z kartkami ale jak coś to można by skana zrobić albo wyślę ci na pw adres gdzie kupiłem
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

M_Dziku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 24, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Łódź

Re: FAQ

Post autor: M_Dziku » śr lis 04, 2009 12:53 am

tomaszpi pisze:niestety nie mam jest tylko wersja z kartkami ale jak coś to można by skana zrobić albo wyślę ci na pw adres gdzie kupiłem
To ja bym bardzo poprosił o ten adres.
Już chyba pisałem, że wyszperałem już w necie wersję angielską i francuską tej książki, a po polsku brak... O ile dobrze pamiętam mam też katalog części do 1,7i. Jakby co - mogę podesłać.

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: FAQ

Post autor: Wojt@s » pn lis 09, 2009 10:44 pm

Dziku i inni macie tu prawie wszystko:
http://chomikuj.pl/sansony/NIVA+VAZ+21213
Rejestrujesz się za free i ściagasz, jest ładny skan polskiej knigi obsługi nivki z piecem 1.6, ogólnie wszystko:)

Katalog pa ruski online:
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idm ... =3&atype=0
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

M_Dziku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 24, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Łódź

Re: FAQ

Post autor: M_Dziku » sob lis 14, 2009 8:10 pm

Dzięki, ale to wiekopomne dzieło do Nivki 1,6 posiadam. Podobnie jak i katalog. Ten ostatni mam zresztą zarówno do 1,6 jak i do 1,7 i.
Natomiast książki serwisowej do Nivki 1,7 i szukam nieustająco...

Awatar użytkownika
michal328i
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 11, 2009 11:52 pm

Re: FAQ

Post autor: michal328i » ndz lis 15, 2009 10:37 am

Witam wszystkich Niviarzy.
Link z 1 posta i 3 adresy z drugiego nie działają. Error 404. Przydałoby sie je zaktualizować.

(można skasowac ten post jak już będą naprawione żeby nie robić off-topica)

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: FAQ

Post autor: poborcapodatkowy » ndz lis 15, 2009 4:17 pm

michal328i pisze:Witam wszystkich Niviarzy.
Link z 1 posta i 3 adresy z drugiego nie działają. Error 404.
Wiemy :)21

PS. Książkę napraw (do 1.6) znajdziesz w temacie "Książka napraw pilnie poszukiwana" czy jakoś tak :wink:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
michal328i
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 11, 2009 11:52 pm

Re: FAQ

Post autor: michal328i » ndz lis 15, 2009 7:22 pm

OK dzięki poszukam, Ja mam 1.7 ale pewnie większośc będzie podobna.
Posiadam instrukcje papierową Polską do 1.7 niewiem czy już ktoś skanował i jest w formie cyfrowej jeśli nie to moge się tym zająć jeśli jest na to zapotrzebowanie :)

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: FAQ

Post autor: Ivul » wt lis 17, 2009 4:37 pm

Kiedyś obiecałem, a jak ja obiecam, to (kiedyś) jest:
Nie, to nie wykres spadku wartości dolara względem ceny sałaty.
Się nudziłem przed maturą, więc z dziadkiem-konstruktorem silników policzyliśmy.. 16 kartkowy zeszyt obliczeń żeby wykres dobrze prezentował się na scianie w pokoju. Oryginal na papierze, wymiaru A1. kiedyś poskładam całość w cyfrowej wersji, dziś tylko demo low-quality:
Obrazek

Obrazek

Wykres 1: Zależność mocy i momentu od obrotów silnika 1.6 na gaźniku, na podstawie danych z książki dołączonej do Nivy,
Wykres 2: Troche bardziej skomplikowane: Zdolność pokonywania wzniesień przy poszczególnych prędkościach, silnik jak wyzej, skrzynia Łady 5 biegów, reduktor, mosty o przełożeniach 4.1, oryginalne ogumienie. Przełozenia skrzyni wzięte z niemieckiej instrukcji obsługi, dołączonej do mej Nivy:D, zgadzają sie nawet z tym co jest w książce ściągniętej stąd:P

współrzędna pionowa:y=[%] Nachylenie stoku wzniesienia, ujemne wartości to dołki, z górki etc :wink:
współrzędna pozioma:x=[km/h] Prędkość
krzywe czarne: Przełożenie 1.2 w reduktorze, 'drogowe'
krzywe czerwone: przełożenie 2.135 w reduktorze, 'terenowe'

Krzywe przedstawiają zdolność pokonywania wzniesień w zależności od wrzuconego biegu i obrotów silnika.
Pogrubione miejsca to zakres obrotów od max momentu [3400] do 'odcięcia [6000] (eksplozji silnika :)21 )
*Wykres I biegu reduktora jest na samej górze, szczyt nie zmieścił się na skali:D (skala do 50%, szczyt wykresu I biegu:58%) Wartość oczywiście dla idealizowanych warunków, prędkość wiatru 0, przyczepność 100%, trzeźwy kierownik..
Poziome linie ponad podziałką prędkości to opór stawiany kołom jadącym po:
zielona - asfalt (niemieckie autostrady)
róż-kostka brukowa
fiolet-droga polna
czarna-grunt
krzywe poniżej podziałki prędkości to opory mechanizmów, przyjeliśmy średnie, Cx ustalony +-, potrzebne głównie do rysowania wykresu.
Z tego wykresu można odczytać prędkości maksymalne dla poszczególnych biegów, maksymalne wzniesienia jakie można pokonać na danym biegu i przy jakiej to będzie prędkości.
1.Tak więc widać ze 'na reduktorze' max=95 kph, na 5tym biegu i obrotach bliskich 6k. Można pokonywać nawet 18%towe wzniesienia. Czasami poprostu trzeba... :)17
2.Na przełożeniu drogowym vmax=135 na płaskim asfalcie (przecięcie krzywej 5go biegu [ok 4500rpm] i wartości oporu dla asfaltu). Widać też że można przy oryginalnym silniku i skrzyni polecieć 150, a tu można odczytać jak stroma ma być górka :)21 . Do 140 badałem, więcej we własnym zakresie i na własne OC.
3. Widać ze dany bieg największe stromizny pokonuję przy max momencie, a nie mocy, dlatego synku nie moc w furze jest ważna. Nie tylko 4x4 :)21
4. Wykres jest właściwy dla każdego pojazdu z układem napędowym Nivy. Dla 1.6, 1.7/i/mpi można przyjąć że taki sam bo silniki różnią się tylko pojemnością
Przy zmianie parametrów silnika (dla swapa można pominąć zmianę masy, Cx..chyba że wsadzimy 4.2 :)21 ) w prosty sposób można ustalić osiągi: max, % dla biegów, etc. Wystarczy oś x(poziomą, wartości oporów również) przesunąć w dół dla wiekszej mocy niż była, w góre dla mniejszej. Skala obrotów silnika się nie zmieni, ale zwiększenie parametrów 'wygnie' ostrzej krzywe,
np. wsadzamy silniejszy silnik, oś x idzie w dół, wykres 5tki przecina się w innym miejscu z osią x, dalej od zera. zakres obrotów silnika się nie zwiększył, dalej max to 6krpm, ale krzywa przecina się z wartością oporu już nie w 4.5k a powiedzmy 5.2k rpm.
5. Widać też że nawet na płaskim gruncie piątka jest bezużyteczna (jest poniżej lini oporu gruntu, tylko zwiększenie osiągów może sprawić ze auto nie bedzie na 5 zwalniać)
6. Większe opony wypłaszczają te krzywe, i tam gdzie na vlikach wjeżdżała, na 31" simex zdechnie (nie, nie ubliżam Ci Svenson :)17 :)17 :)17 )





PS. Tego posta dedykuję wszystkim którzy pytają poco te śmieszne kreski trzymam na ścianie :evil:
Jak by nie było widać.. :)21
Ostatnio zmieniony wt lis 17, 2009 6:58 pm przez Ivul, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: FAQ

Post autor: Sniper » wt lis 17, 2009 6:08 pm

krzywe czerwone: Przełożenie 1.2 w reduktorze, 'drogowe'
krzywe czarne: przełożenie 2.135 w reduktorze, 'terenowe'
A nie na odwrót?;)

Poza tym dobra robota :)2

Ciekawe.. wygląda na to że przy 15 km/h zdolność pokonywania wzniesień jest dokładnie taka sama dla jedynki bez reduktora i dla dwójki z reduktorem.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: FAQ

Post autor: Ivul » wt lis 17, 2009 7:00 pm

My bad :roll: , już poprawiłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości