Bagażnik dachowy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Re: SAMOWYSTARCZALNOŚĆ

Post autor: scibor1 » pn sie 11, 2008 7:21 am

Gabriel Tatoj pisze: Jeżeli jest problem z giętarką do rur przyjacielu, a masz możliwość solidnego spawania , to można kupić w sklepach z armaturą do CO ,takie kolanka stalowe już wygięte...
niby racja, tylko armatura CO jest robiona z tzw. "czarnego" zelaza, ktory paskudnie sie spawa (robilem kiedys z tego wydech) i jest to material stosunkowo miekki, wiec solidnosc takiego bagaznika moze pozostawiac wiele do zyczenia:/
kiedys "rzezbilem" "armature" w motocyklach, oparcia/bagazniki, wyszlo mi przy tym ze dozo prosciej i estetyczniej wychodzi zastosowac zamiast rurek prety (zarowno o przekroju okraglym jak i kwadratowym), niz latac z kazdym elementem na gietarke - tyle ze masa bedzie wieksza
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn sie 11, 2008 9:10 am

A co to jest czarne żelazo ?? :o
Wyroby stalowe określane jako "czarne" są ze zwykłej lub wyższej jakości stali konstrukcyjnej i ich czarność polega na tym, że nie są ocynkowane, polerowane, szlifowane itp, tylko ich powierzchnia jest zazwyczaj bezpośrednio po walcowaniu natłuszczona. I to wszystko. Te stale akurat są zazwyczaj dobrze spawalne. Rurki na bagażniki robione przez Krzyśka to właśnie rury "czarne"
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: SAMOWYSTARCZALNOŚĆ

Post autor: Gabriel Tatoj » pn sie 11, 2008 10:20 pm

WITAJCIE :D
scibor1 pisze:
Gabriel Tatoj pisze: Jeżeli jest problem z giętarką do rur przyjacielu, a masz możliwość solidnego spawania , to można kupić w sklepach z armaturą do CO ,takie kolanka stalowe już wygięte...
niby racja, tylko armatura CO jest robiona z tzw. "czarnego" zelaza, ktory paskudnie sie spawa (robilem kiedys z tego wydech) i jest to material stosunkowo miekki, wiec solidnosc takiego bagaznika moze pozostawiac wiele do zyczenia:/
kiedys "rzezbilem" "armature" w motocyklach, oparcia/bagazniki, wyszlo mi przy tym ze dozo prosciej i estetyczniej wychodzi zastosowac zamiast rurek prety (zarowno o przekroju okraglym jak i kwadratowym), niz latac z kazdym elementem na gietarke - tyle ze masa bedzie wieksza
Napisz jeszcze czym spawałeś powyższe ,,czarne" rurki ?? Ja za czasów minionych spawałem większość tego typu zmot, zwykłym prostownikiem spawalniczym. Najsampierw była to spawarka; SPB-315 a potem o wiele lepsza do precyzyjnego spawania SPD- 400 . Do dzisiaj uważam powyższy sprzęt za wyczynowy, jeżeli tylko ktoś umie sie nim posłużyć :)1 W erze techniki kosmicznej mamy całe stado sprzętu do spawania , a najpopularniejsza dziś metoda to podejżewam ; MIG-MAG .Moim zdaniem wytrzymałość takiego bagażnika, bardziej zależy od jego konstrukcji niż od tego czy rurka jest zwykła czy gatunkowa :)1 I nie wiem czy jakby zrobić doświadczenie z testem na wytrzymałość bagażnika rurkowego, w stosunku do bagażnika wykonanego z prętów,to nie wiem jak wypadły by powyższe testy.?? Powiem tak; zrobiłem różnych dachowych bagażników stado i zawsze jego konkretne przeznaczenie decydowało o jego konstrukcji. Zawsze robiłem z rurek albo bardziej wyczynowe z profili o przekroju prostokątnym lub kwadratowym, zwanym ; profilem zamkniętym,( ,,bocheńskim") :)1 Żeby było ciekawie to do dzisiaj spawam wszystko powyższym prostownikiem , używając elektrod zasadowych o symbolu; EB-125, EB-146, EB-150, EB-175. Tego typu spawaniem zapewniamy odpowiedni, wymagany przetop, a MIG-MAG-i z OBI nadają się do błyskanie fotografowi :)21. Nie zdażyło mi się jeszcze żeby coś pękło.
PPOZDRAWIAM WSZYSTKICH BARDZO SERDECZNIE :D

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Re: SAMOWYSTARCZALNOŚĆ

Post autor: scibor1 » czw sie 14, 2008 7:43 am

Gabriel Tatoj pisze:...
Napisz jeszcze czym spawałeś powyższe ,,czarne" rurki ...
migomat Besterka w oslonie CO2, nie pamietam parametrow - nie jestm spawaczem, jestem "druciarzem";), wiec za blacharke samochodu biore zwykle 10% ceny profesjonalnych spawaczy;)))
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość