Chłodnica oleju

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » wt lip 11, 2006 10:29 am

A nie lepiej założyć trujnik przy bączku od ciśnienia oleju, albo kontrolki niskiego ciśnienia, powrót zrobić do miski olejowej w okolicach pompy oleju, tzn wywiercić dzióre i wspawać kruciec, a na koniec założyć chłodnice oleju np. z Uaza?

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » wt lip 18, 2006 11:42 am

Wpialem to na koncu malego obiegu, za reduktorem.
Chlodniczka zapewne bylaby lepsza od wymiennika, ale z tym jest mniej kombinacji :-)

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

Post autor: artlab » pt sie 03, 2007 9:51 pm

Bart03 pisze:tak w kwestii szczegołow to to sie nie nazywa chlodniczka tylko wymiennik ciepla :wink: Takie wymienniki sa bardzo popularne w silnikach diesla 8)
A Kolego UAZ jest benzyniakiem i widziales jaka ma chlodnice oleju? 8)
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » sob sie 04, 2007 12:30 am

no najlepiej było by ciecz chłodzaca pobrac jak najmniej ciepła :) wiec proponuje tuz za wyjsciem z chłodnicy wody. :) :) :)

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » sob sie 04, 2007 10:28 pm

mentor187 pisze:no najlepiej było by ciecz chłodzaca pobrac jak najmniej ciepła :) wiec proponuje tuz za wyjsciem z chłodnicy wody. :) :) :)
A wlasnie ze NIE.

Po pierwsze, chlodniczka jako taka nie ma pompy i obieg wody przez nia musi byc wymuszony.

Jezeli bys sie uparl, musialbys podlaczyc: dolny krociec chlodnicy -> chlodniczka -> silnik. Jak sobie poradzisz ze zmiana srednicy weza, nie wiem, a platanina wezy i tak bedzie nieziemska. Przy okazji ograniczysz przeplyw wody z chlodnicy do silnika.

Po drugie, chlodniczka ma rowniez ta zalete, ze podgrzewa olej.
Na zimnym silniku, to ciecz nagrzewa sie szybciej. Olej podgrzewa sie od cieczy, bardziej rownomiernie i szybciej dogrzewajac silnik. W zimie rzecz bezcenna. Oczywiscie tylko, jezeli jest podpieta w maly obieg, a nie zaraz za chlodnica.

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 6:21 am

a jak by był przed to by się szybciej na gaz przełączał :lol:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sie 08, 2007 6:35 am

artlab pisze:
Bart03 pisze:tak w kwestii szczegołow to to sie nie nazywa chlodniczka tylko wymiennik ciepla :wink: Takie wymienniki sa bardzo popularne w silnikach diesla 8)
A Kolego UAZ jest benzyniakiem i widziales jaka ma chlodnice oleju? 8)
a co ma uaz do silnika nivy z wymiennikiem forda ?? nie rozumie twojego pytania ??
Jesli chaciales tylko zapytac jak wyglada chlodnica oleju w uazie - to ci odpowiadam - widzialem kur... bo mam 3 uazy 8) :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr sie 08, 2007 7:15 am

A wlasnie ze NIE.

Po pierwsze, chlodniczka jako taka nie ma pompy i obieg wody przez nia musi byc wymuszony.

[/quote]

ok ale z bilansu termicznego jak bys nie liczył to w twoim przypadku efektywność wymany ciepła bedzie niższa. aby uzyskac maxymalna skutecznosc działania gradient temperatur musi byc jak najwiekszy proste.

a jak chcesz uzyskac ciepły olej zima a sredno chłodny latem to urządzenie do wszystkiego jest poprostu do niczego :)

aby uzskac obieg tak jak mówisz to :) primo olej trzeba wprawic w ruch. bo woda sama krazy w obiegu wymuszaonym przez pompe wody si. a olej musisz w zastosowanym ukaładzie ma przemieszczec sie grawitacyjne czyli zgodnie z gradientem temeperatur im wyzsza bedzie skutecznosc chłodniczki tym zabawka bedzie lepiej dziłac.

tak mi sie wydaje :P haha pozdro

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr sie 08, 2007 7:17 am

w sumie to nie ma co dewagowac tylko zobaczyc jak jest w jakims konkretnym aucie zachodnim. wymieniano kilka marek pojazdów z zastosowanym układem i zrobic poprostu xero.

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » śr sie 08, 2007 11:01 am

artlab pisze:A Kolego UAZ jest benzyniakiem i widziales jaka ma chlodnice oleju? 8)
I jak przy tym leci ciśnienie.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » śr sie 08, 2007 8:24 pm

mentor187 pisze: ...ok ale z bilansu termicznego jak bys nie liczył to w twoim przypadku efektywność wymany ciepła bedzie niższa. aby uzyskac maxymalna skutecznosc działania gradient temperatur musi byc jak najwiekszy proste....
Może wylicz, tak dla tych co nie umją i dla potomnych :)21

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr sie 08, 2007 10:10 pm

Wylicz wylicz tez chętnie popatrze :)21 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » sob sie 11, 2007 1:01 pm

mentor187 pisze:ok ale z bilansu termicznego jak bys nie liczył to w twoim przypadku efektywność wymany ciepła bedzie niższa. aby uzyskac maxymalna skutecznosc działania gradient temperatur musi byc jak najwiekszy proste.
Niekoniecznie.

Po pierwsze, ciecz lepiej odbiera cieplo, bo jest gestsza.

Po drugie, powietrzna chlodnica oleju pod maska pracuje w goracym powietrzu. Zalezy, gdzie bedzie umieszczona, i jak duza.

Pytanie tylko, czy chcemy cos co pomoze w normalnej eksploatacji - czy budujemy potwora na rajdy.
a jak chcesz uzyskac ciepły olej zima a sredno chłodny latem to urządzenie do wszystkiego jest poprostu do niczego :)
Jak dla mnie, dziala znakomicie.
aby uzskac obieg tak jak mówisz to :) primo olej trzeba wprawic w ruch. bo woda sama krazy w obiegu wymuszaonym przez pompe wody si. a olej musisz w zastosowanym ukaładzie ma przemieszczec sie grawitacyjne czyli zgodnie z gradientem temeperatur im wyzsza bedzie skutecznosc chłodniczki tym zabawka bedzie lepiej dziłac.
?

I dlatego chlodniczke montuje sie pod filtrem oleju - gdzie olej przeplywa pompowany przez pompe oleju.

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw paź 04, 2007 12:22 am

Jezeli temat kogos interesuje, powinny pasowac chlodniczki od Vw/Audi:
http://moto.allegro.pl/item252043955_ch ... di_vw.html

A takze Ducato:
http://moto.allegro.pl/item249927996_iv ... daily.html

Wedlug katalogu Filtrona, zgadzaja sie wymiary oraz gwint.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw paź 04, 2007 8:34 am

Tylko trzeba jeszcze do nich skombinowac przedłużenie gwintu mocujacego filtr 8)
W sumie jak tak zachwalasz działanie tego elementu jako poprawiającego wymienone cykle cieplne w 1.6 to może ja też go zastosuje - kiedyś tam ;)
na razie przy okazji pobytu na szrocie ściągnę któryś z tych wymienników i się zobaczy czy znajde na tyle chęci by to zamontować :D

http://moto.allegro.pl/item248280281_ch ... 2_5_d.html
ta fodowska też pewnie by pasowała - chociaz to raczej nie jest ta sama która masz założona u siebie.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw paź 04, 2007 11:46 am

Sniper pisze:Tylko trzeba jeszcze do nich skombinowac przedłużenie gwintu mocujacego filtr 8)
W tej ktora kupilem byla "zintegrowana" - przykrecasz chlodniczke do bloku (kluczem, nie reka) a potem filtr na chlodniczke. Patrz moje fotki chlodniczki na silniku.
http://moto.allegro.pl/item248280281_ch ... 2_5_d.html
ta fodowska też pewnie by pasowała - chociaz to raczej nie jest ta sama która masz założona u siebie.
Nie - dyzle maja inny gwint

Jezeli od Forda, to musi byc chlodniczka z V6 (Sierra XR4, Cosworth itd). Oczywiscie stare V6, nie Duratec.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » czw paź 04, 2007 11:48 pm

A tak o chłodzeniu inaczej. Słyszałem o wykorzystaniu do tego celu modułów Peltiera. Podobno używane były spore, radzieckie, ze dwa na silnik 1500 cm.
Czy ktoś coś słyszał, coś wie, coś ..... ??

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt paź 05, 2007 11:35 am

Chyba lekki przerost formy nad trescia...

Po co robic wielkie i ciezkie chlodzenie ktore pozera prad, skoro mozna zalozyc male i lekkie ktore dziala samo :)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt paź 05, 2007 12:26 pm

Silverstone masz zamiar wybrac się swą nivka na zwiedzanie wnętrza wulkanów?? :)21 :)23 :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pt paź 05, 2007 4:04 pm

Nie wiem czy wielkie i ciężkie i czy pożera aż tyle prądu, dlatego się pytam. Moduł sam w sobie jest lekki, cienki i ma rozmiar kwadratu 6-8(?) cm. Zamiast motać jakieś chłodnice lub dodatkowe wiatraki założyć takie ustrojstwo i mieć spokój. Nie widzę żadnego przerostu formy. Podkreślam, że to teoretyczne rozważania, bo nie widziałem takiego układu w samochodzie na oczy, tylko luzem same moduły.
A wulkany mogą być ciekawe :)2 :)21

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt paź 05, 2007 11:00 pm

silverstone pisze:Nie wiem czy wielkie i ciężkie i czy pożera aż tyle prądu, dlatego się pytam. Moduł sam w sobie jest lekki, cienki i ma rozmiar kwadratu 6-8(?) cm. Zamiast motać jakieś chłodnice lub dodatkowe wiatraki założyć takie ustrojstwo i mieć spokój. Nie widzę żadnego przerostu formy. Podkreślam, że to teoretyczne rozważania, bo nie widziałem takiego układu w samochodzie na oczy, tylko luzem same moduły.
Ale modul sam w sobie jest tylko pompa cieplna - a energie, ktora przepompuje (plus ta, ktora sam wytworzy) - trzeba potem czyms gdzies wypromieniowac. Czyli i tak musi byc jakas chlodnica, wiatraki itd.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pt paź 05, 2007 11:05 pm

Teoretyzujesz tak samo jak ja :)23 :)21
A np. radiator ????

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

WYMIANA CIEPŁA

Post autor: Gabriel Tatoj » pt lis 30, 2007 10:52 pm

WITAJCIE :D
Jezeli mogę do tematu kilka zdań , to chcę tylko potwierdzić skuteczność tych wymienników , podkręcanych pod filtr oleju :)2 . Jako przykład podam silnikTURBO DIESLA o pojemności 3,2 litra w którym podczas katowania w terenie był deficyt ciśnienia oleju(ogólne zużycie silnika po dużym przebiegu), co sygnalizowała kontrolka na desce. Po zastosowaniu takiego wymiennika(aluminiowego z VW) problem powyższy nie istnieje :)1. Wymiennik zasilony został cieczą chłodzącą z małego obiegu.Zaletą tego rozwiazania jest stabilność termiczna silnika, ponieważ ciecz oraz olej , na wzajem się ,,kontrolują".Chłodziwo ma temperaturę nie przekraczającą przeważnie 100 stopni C, a olej może być rozgrzany w pracującym silniku do ;około 110-130 stopni C. Wymiennik powyższy, skutecznie ,,zbija" temperaturę tego ostatniego, dzięki współpracy z prawidłowo działającą instalacją chłodzącą . :)2
POZDRAWIAM :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości