Chłodnica oleju
Moderator: Albert_N
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
A wlasnie ze NIE.mentor187 pisze:no najlepiej było by ciecz chłodzaca pobrac jak najmniej ciepławiec proponuje tuz za wyjsciem z chłodnicy wody.
![]()
![]()
Po pierwsze, chlodniczka jako taka nie ma pompy i obieg wody przez nia musi byc wymuszony.
Jezeli bys sie uparl, musialbys podlaczyc: dolny krociec chlodnicy -> chlodniczka -> silnik. Jak sobie poradzisz ze zmiana srednicy weza, nie wiem, a platanina wezy i tak bedzie nieziemska. Przy okazji ograniczysz przeplyw wody z chlodnicy do silnika.
Po drugie, chlodniczka ma rowniez ta zalete, ze podgrzewa olej.
Na zimnym silniku, to ciecz nagrzewa sie szybciej. Olej podgrzewa sie od cieczy, bardziej rownomiernie i szybciej dogrzewajac silnik. W zimie rzecz bezcenna. Oczywiscie tylko, jezeli jest podpieta w maly obieg, a nie zaraz za chlodnica.
a co ma uaz do silnika nivy z wymiennikiem fordaartlab pisze:A Kolego UAZ jest benzyniakiem i widziales jaka ma chlodnice oleju?Bart03 pisze:tak w kwestii szczegołow to to sie nie nazywa chlodniczka tylko wymiennik cieplaTakie wymienniki sa bardzo popularne w silnikach diesla


Jesli chaciales tylko zapytac jak wyglada chlodnica oleju w uazie - to ci odpowiadam - widzialem kur... bo mam 3 uazy


UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
A wlasnie ze NIE.
Po pierwsze, chlodniczka jako taka nie ma pompy i obieg wody przez nia musi byc wymuszony.
[/quote]
ok ale z bilansu termicznego jak bys nie liczył to w twoim przypadku efektywność wymany ciepła bedzie niższa. aby uzyskac maxymalna skutecznosc działania gradient temperatur musi byc jak najwiekszy proste.
a jak chcesz uzyskac ciepły olej zima a sredno chłodny latem to urządzenie do wszystkiego jest poprostu do niczego
aby uzskac obieg tak jak mówisz to
primo olej trzeba wprawic w ruch. bo woda sama krazy w obiegu wymuszaonym przez pompe wody si. a olej musisz w zastosowanym ukaładzie ma przemieszczec sie grawitacyjne czyli zgodnie z gradientem temeperatur im wyzsza bedzie skutecznosc chłodniczki tym zabawka bedzie lepiej dziłac.
tak mi sie wydaje
haha pozdro
Po pierwsze, chlodniczka jako taka nie ma pompy i obieg wody przez nia musi byc wymuszony.
[/quote]
ok ale z bilansu termicznego jak bys nie liczył to w twoim przypadku efektywność wymany ciepła bedzie niższa. aby uzyskac maxymalna skutecznosc działania gradient temperatur musi byc jak najwiekszy proste.
a jak chcesz uzyskac ciepły olej zima a sredno chłodny latem to urządzenie do wszystkiego jest poprostu do niczego

aby uzskac obieg tak jak mówisz to

tak mi sie wydaje

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Niekoniecznie.mentor187 pisze:ok ale z bilansu termicznego jak bys nie liczył to w twoim przypadku efektywność wymany ciepła bedzie niższa. aby uzyskac maxymalna skutecznosc działania gradient temperatur musi byc jak najwiekszy proste.
Po pierwsze, ciecz lepiej odbiera cieplo, bo jest gestsza.
Po drugie, powietrzna chlodnica oleju pod maska pracuje w goracym powietrzu. Zalezy, gdzie bedzie umieszczona, i jak duza.
Pytanie tylko, czy chcemy cos co pomoze w normalnej eksploatacji - czy budujemy potwora na rajdy.
Jak dla mnie, dziala znakomicie.a jak chcesz uzyskac ciepły olej zima a sredno chłodny latem to urządzenie do wszystkiego jest poprostu do niczego
?aby uzskac obieg tak jak mówisz toprimo olej trzeba wprawic w ruch. bo woda sama krazy w obiegu wymuszaonym przez pompe wody si. a olej musisz w zastosowanym ukaładzie ma przemieszczec sie grawitacyjne czyli zgodnie z gradientem temeperatur im wyzsza bedzie skutecznosc chłodniczki tym zabawka bedzie lepiej dziłac.
I dlatego chlodniczke montuje sie pod filtrem oleju - gdzie olej przeplywa pompowany przez pompe oleju.
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Jezeli temat kogos interesuje, powinny pasowac chlodniczki od Vw/Audi:
http://moto.allegro.pl/item252043955_ch ... di_vw.html
A takze Ducato:
http://moto.allegro.pl/item249927996_iv ... daily.html
Wedlug katalogu Filtrona, zgadzaja sie wymiary oraz gwint.
http://moto.allegro.pl/item252043955_ch ... di_vw.html
A takze Ducato:
http://moto.allegro.pl/item249927996_iv ... daily.html
Wedlug katalogu Filtrona, zgadzaja sie wymiary oraz gwint.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Tylko trzeba jeszcze do nich skombinowac przedłużenie gwintu mocujacego filtr
W sumie jak tak zachwalasz działanie tego elementu jako poprawiającego wymienone cykle cieplne w 1.6 to może ja też go zastosuje - kiedyś tam
na razie przy okazji pobytu na szrocie ściągnę któryś z tych wymienników i się zobaczy czy znajde na tyle chęci by to zamontować
http://moto.allegro.pl/item248280281_ch ... 2_5_d.html
ta fodowska też pewnie by pasowała - chociaz to raczej nie jest ta sama która masz założona u siebie.

W sumie jak tak zachwalasz działanie tego elementu jako poprawiającego wymienone cykle cieplne w 1.6 to może ja też go zastosuje - kiedyś tam

na razie przy okazji pobytu na szrocie ściągnę któryś z tych wymienników i się zobaczy czy znajde na tyle chęci by to zamontować

http://moto.allegro.pl/item248280281_ch ... 2_5_d.html
ta fodowska też pewnie by pasowała - chociaz to raczej nie jest ta sama która masz założona u siebie.
Ręce precz od GENERAŁA!...


- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
W tej ktora kupilem byla "zintegrowana" - przykrecasz chlodniczke do bloku (kluczem, nie reka) a potem filtr na chlodniczke. Patrz moje fotki chlodniczki na silniku.Sniper pisze:Tylko trzeba jeszcze do nich skombinowac przedłużenie gwintu mocujacego filtr![]()
Nie - dyzle maja inny gwinthttp://moto.allegro.pl/item248280281_ch ... 2_5_d.html
ta fodowska też pewnie by pasowała - chociaz to raczej nie jest ta sama która masz założona u siebie.
Jezeli od Forda, to musi byc chlodniczka z V6 (Sierra XR4, Cosworth itd). Oczywiscie stare V6, nie Duratec.
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem czy wielkie i ciężkie i czy pożera aż tyle prądu, dlatego się pytam. Moduł sam w sobie jest lekki, cienki i ma rozmiar kwadratu 6-8(?) cm. Zamiast motać jakieś chłodnice lub dodatkowe wiatraki założyć takie ustrojstwo i mieć spokój. Nie widzę żadnego przerostu formy. Podkreślam, że to teoretyczne rozważania, bo nie widziałem takiego układu w samochodzie na oczy, tylko luzem same moduły.
A wulkany mogą być ciekawe

A wulkany mogą być ciekawe


- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Ale modul sam w sobie jest tylko pompa cieplna - a energie, ktora przepompuje (plus ta, ktora sam wytworzy) - trzeba potem czyms gdzies wypromieniowac. Czyli i tak musi byc jakas chlodnica, wiatraki itd.silverstone pisze:Nie wiem czy wielkie i ciężkie i czy pożera aż tyle prądu, dlatego się pytam. Moduł sam w sobie jest lekki, cienki i ma rozmiar kwadratu 6-8(?) cm. Zamiast motać jakieś chłodnice lub dodatkowe wiatraki założyć takie ustrojstwo i mieć spokój. Nie widzę żadnego przerostu formy. Podkreślam, że to teoretyczne rozważania, bo nie widziałem takiego układu w samochodzie na oczy, tylko luzem same moduły.
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
WYMIANA CIEPŁA
WITAJCIE
Jezeli mogę do tematu kilka zdań , to chcę tylko potwierdzić skuteczność tych wymienników , podkręcanych pod filtr oleju
. Jako przykład podam silnikTURBO DIESLA o pojemności 3,2 litra w którym podczas katowania w terenie był deficyt ciśnienia oleju(ogólne zużycie silnika po dużym przebiegu), co sygnalizowała kontrolka na desce. Po zastosowaniu takiego wymiennika(aluminiowego z VW) problem powyższy nie istnieje
. Wymiennik zasilony został cieczą chłodzącą z małego obiegu.Zaletą tego rozwiazania jest stabilność termiczna silnika, ponieważ ciecz oraz olej , na wzajem się ,,kontrolują".Chłodziwo ma temperaturę nie przekraczającą przeważnie 100 stopni C, a olej może być rozgrzany w pracującym silniku do ;około 110-130 stopni C. Wymiennik powyższy, skutecznie ,,zbija" temperaturę tego ostatniego, dzięki współpracy z prawidłowo działającą instalacją chłodzącą . 
POZDRAWIAM

Jezeli mogę do tematu kilka zdań , to chcę tylko potwierdzić skuteczność tych wymienników , podkręcanych pod filtr oleju



POZDRAWIAM

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości