niva 1,9 D....a może nie??

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr mar 14, 2007 8:41 pm

mql pisze:Wg ruskiej książki z 83 r ....
Niva'94 pisze:O jakiej ruskiej książce z 1982r piszesz?
mql pisze:A książka? "Od Russo-Bałta do Kamaza", B. I. Pustowałow, Mińsk 1984.
Zaraz się okaże że to książka z 2001 o nowej nivie 2 :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr mar 14, 2007 9:21 pm

dziś przesiadłem się do jeszcze nowszej... Z rocznika 2000 do 2004 :D
Całkiem sympatyczna. Tylko luzy większe :( Poprzedni użytkownik chyba czasem zapominał o wyłączaniu blokady..... :evil: :)3
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: Robal30 » śr mar 14, 2007 10:59 pm

To prawda, ze niva ma stały napęd na 4koła??? Zawsze myslalem, ze jest wajcha jak w innych 2H-4H-4L :o

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » śr mar 14, 2007 11:14 pm

tak, ma stały napęd.
Te wajchy to:
- najdłuższa to biegi
- średnia to reduktor
- maluśka to blokada centralnego mechanizmu różnicowego
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
mql
 
 
Posty: 215
Rejestracja: śr sie 31, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mql » czw mar 15, 2007 11:56 am

Sniper pisze:Zaraz się okaże że to książka z 2001 o nowej nivie 2 :D
Uech, uech :-?
Kiedy będziesz juz tak kulturalny jak ja i w chacie 5000 książek, to tez nie będziesz pamiętał, kiedy która wydana.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw mar 15, 2007 12:10 pm

Taki kulturalny, na Twoim etapie to ja juz byłem dość dawno - a było to jeszcze zanim dotarłem do etapu w którym się dowiedziałem co to jest poczucie humoru 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
mql
 
 
Posty: 215
Rejestracja: śr sie 31, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mql » czw mar 15, 2007 12:22 pm

Oj, jak musisz miec tak łopatologicznie to proszę:
Uech, uech :-?
Kiedy będziesz juz tak kulturalny :lol: :wink: :D jak ja :) :wink: :)21 i w chacie 5000 książek, to tez nie będziesz pamiętał, kiedy która wydana. :)19 :)21 :)20

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw mar 15, 2007 12:33 pm

dajcie sobie buzi i spokoj ;-)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw mar 15, 2007 1:45 pm

a-d-i-k pisze:tak, ma stały napęd.
Te wajchy to:
- najdłuższa to biegi
- średnia to reduktor
- maluśka to blokada centralnego mechanizmu różnicowego
A do włączenia reduktora tudzież blokady należy się zatrzymać ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw mar 15, 2007 2:07 pm

TAK, w obu przypadkach.

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » czw mar 15, 2007 2:31 pm

do reduktora trzeba się zatrzymać. Natomiast u mnie załączenie blokady czasami wymaga chociażby toczenia się w żółwim tempie, wtedy blokada "zatrybi" a na postoju czasami mam wrażenie, że wyrwę wajchę razem z podłogą.
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw mar 15, 2007 3:00 pm

U mnie jak blokada na postoju nie chce się załączyć lub wyłączyć, wystarczy lekko "szarpnąć" samochodem do tyłu lub do przodu. Pomaga zawsze.

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » czw mar 15, 2007 7:00 pm

Do włączenia się zatrzymuje,ale wyłączyć blokadę można do 40 km/h. :roll:

W tej ,którą teraz jeżdżę [2004] chyba się luzy narobiły. Pytanie co siada pierwsze gdy się nie wyłącza blokady ..? Przeguby czy przedni dyfer ? Bo reduktor chyba w porządku.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

mmb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 10:27 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mmb » sob mar 17, 2007 9:40 pm

petercapri pisze:Nie mowie, ze Niva jest zla. Przeciez nia jezdze i zadowolony jestem ;-)

Disko na czarnym spali tyle ON co Niva albo i mniej (bo ma wtrysk bezposredni), a jest wieksze i szybsze :)
Moja Niva 1.9 D pali w porywach (w zimie, po mieście i autostradzie) do 8 l/100 km. Twoje Disco pali mniej ?...

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: Robal30 » ndz mar 18, 2007 9:08 am

mmb poopowiadaj mi plizzz o Twojej nivce, bo domyslam sie, ze uzytkujesz ja w wiekszosci w normalny sposób. Co jest fajne, co Cie wkurza, czy to prawda z ta awaryjnoscia?? Na co zwrócic uwage kupujac auto? Mysle, ze bedzie to 95-98r i mam nadzieje, do 100 000km. Dzieki za wszelkie uwagi.

wiesław kalicki
 
 
Posty: 157
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: siedlce

Post autor: wiesław kalicki » ndz mar 18, 2007 9:48 am

przy dużych przebiegach jakie robisz pomyśl o isuzu troperze ceny nie powalają a auto do użytku codziennego ciekawe
kupując od sumy jaką chcesz wydać odejmij 2000-3000zł na przygotowanie auta, nie licz że ktoś przed sprzedażą wszysto zrobił to się nie zawiedziesz , a i żeby nie było że krytykuję nivę po prostu przy dużych przebiegach wychodzi rosyjska jakość.
wolę jeździć land cruiserem niż naprawiać
land rovera

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: Robal30 » ndz mar 18, 2007 12:42 pm

...ale ile pali takie ISUZU??? :o Póki co oprócz Nivy rozważam Vitare w dieslu...

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » ndz mar 18, 2007 6:43 pm

Robal30 pisze:mmb poopowiadaj mi plizzz o Twojej nivce, bo domyslam sie, ze uzytkujesz ja w wiekszosci w normalny sposób. Co jest fajne, co Cie wkurza, czy to prawda z ta awaryjnoscia?? Na co zwrócic uwage kupujac auto? Mysle, ze bedzie to 95-98r i mam nadzieje, do 100 000km. Dzieki za wszelkie uwagi.
widziałem wiele nivek . Zawiecha jest do zrobienia ,tulejki i końcówki drążków,wahaczy ,ale części są tak śmiesznie niskie,że tylko robocizna się ceni bardziej . Ja bym zwrócił uwagę na stan samonośnej karoserii... Jeśli była katowana w ostrym trenie ,na dużych wykrzyżach to będzie mogła mieć problemy,ale to raczej starsze roczniki . '95-98 nie powinny mieć takich problemów. Nie wiem czy w nivach nie występuje ten sam problem co w polonezach z silnikami Rudolfa D. Karoserie nie wytrzymywały wibracji i masy tych silników ,bo zostały stworzone do lżejszych benzyniaków. Ale to tylko moje domysły... :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Cumkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 6:38 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: Cumkacz » pn mar 19, 2007 12:15 pm

Od roku ujeżdżam Nivke 1.9D i jestem bardziej niż zadowolony. :P
Pali to w trasie ok 7-8 l ON a w terenie mieści się w 10 l przy mojej mało delikatnej jeździe. :oops:
Moja Niviasta sporo głośniejsza jest od benzynówki i to uważam za sporą wadę bo w lesie ja słychać z dość daleka ale na pewno jest dużo bardziej charakterna w terenie niż wersja benzynowa.
Materiały do wygłuszenia budy już czekaja do cieplejszych dni i ...
Wędkarz-spinningista od maleńkości, Myśliwy od kilku lat, początkujący Terenowiec.
Łada Niva 1.9D

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pn mar 19, 2007 2:58 pm

Już dawno przestałem namawiać ludzi do zakupu nivy. Ciągłe (opisy,zachwalanie, udowadnianie itp.) to jak reklama złego produktu. :wink: Posiadacze nivek wiedzą na co ją stać :)2
Jest jakiś bum na DUŻE, CIĘŻkie samochody (myślenie laika, że to ideał w teren a i na bulwarze dobrze wygląda) :)3

a-d-i-k widzę, że naprawdę lubisz swoją nivke i ja swoją też .

pozdrawiam :D
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » pn mar 19, 2007 5:54 pm

kugel2 pisze: a-d-i-k widzę, że naprawdę lubisz swoją nivke i ja swoją też .
kocham :) ślepą miłością :)
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn mar 19, 2007 10:52 pm

i ja i ja... również :)22

chociaz to k... :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: Robal30 » wt mar 20, 2007 2:13 pm

Noooo....aż miło posłuchać :D Czekam na swoją Niviaste...dam znac co i jak kiedy tylko ją posiądę 8)

Awatar użytkownika
mql
 
 
Posty: 215
Rejestracja: śr sie 31, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mql » wt mar 20, 2007 2:35 pm

Zanim ją posiądziesz, zarezerwuj sobie tydzień na grę wstępną. Może cos z przegubami, jakieś drobiazgi w oświetleniu, zacinające się zamki itd. Tak, żeby po tym można było spokojnie wsiąść i bezstresowo pędzić leczyć krówki i inne kanarki.

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » wt mar 20, 2007 5:13 pm

mql pisze:Zanim ją posiądziesz, zarezerwuj sobie tydzień na grę wstępną. Może cos z przegubami, jakieś drobiazgi w oświetleniu, zacinające się zamki itd. Tak, żeby po tym można było spokojnie wsiąść i bezstresowo pędzić leczyć krówki i inne kanarki.
ta która jeżdżę od tygodnia też ma pare wad... Wszędzie ślady krwi. :o ...i nieciekawy smrodek.... :)3
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości