szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » czw maja 31, 2007 1:54 pm

witam,witam...

przypomnilo mi sie jeszcze jedno pytanko:

co moze byc przyczyna opornego zapalania ruiny.Krece i krece rozrusznikiem i ciezko zaskakuje...Pompa paliwa?

dziekowac,dziekowac.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw maja 31, 2007 3:56 pm

Pompa raczej nie - zresztą łątwo można to sprawdzić

raczej szukałbym przyczyny w elektryce - może w samym rozruszniku...
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw maja 31, 2007 5:23 pm

Zalezy jak kreci rozrusznik, ale zasadniczo to jest wina zaplonu. Niwka powinna palic nawet jak rozruch ledwo kreci.
Zly kat wyprzedzenia, zla przerwa na platynkach, brudne albo stare swiece, zla przerwa na swiecach, stare kable WN, wypalone albo brudne styki kopulki, uszkodzony palec, uszkodzony wegielek w kopulce, brudne styki cewki i kabla niskiego napiecia z cewki do aparatu.

Jak sprawdzisz i skorygujesz w/w to powinna palic ladnie :-)

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » pt cze 01, 2007 10:06 pm

hmmmm z inz. punktu widzenia wzrost temeperatury moze byc spowodowany nadmiernym tarciem a nadmierne tarcie np zaniskim poziomem lub brakiem oleju. :)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pt cze 01, 2007 10:45 pm

mentor187 pisze:hmmmm z inz. punktu widzenia wzrost temeperatury moze byc spowodowany nadmiernym tarciem a nadmierne tarcie np zaniskim poziomem lub brakiem oleju. :)
...eee, a to w jakiej kwestii ??

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » sob cze 02, 2007 12:13 am

silverstone pisze:
mentor187 pisze:hmmmm z inz. punktu widzenia wzrost temeperatury moze byc spowodowany nadmiernym tarciem a nadmierne tarcie np zaniskim poziomem lub brakiem oleju. :)
...eee, a to w jakiej kwestii ??
grzeje mi sie lewarek od reduktora...
ale faktycznie dzis obadalem olej i malo bylo.Dolalem i po jezdzie lewarek buyl spoko.Zalewalem 15/40 ale teraz kupilem 20/50 i zaleje tym.zobaczymy.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » sob cze 02, 2007 12:33 am

Zalewalem 15/40 ale teraz kupilem 20/50 i zaleje tym.zobaczymy.[/quote]

hmmm ale to nie jest chyba odpowiedni olej ... gdzie chcesz go zalac bo ja sie juz pogubiłem?

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » sob cze 02, 2007 12:37 am

do silnika-valvoline

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » sob cze 02, 2007 10:04 am

mentor187 pisze:hmmmm z inz. punktu widzenia wzrost temeperatury moze byc spowodowany nadmiernym tarciem a nadmierne tarcie np zaniskim poziomem lub brakiem oleju. :)
Jezeli brak oleju powodowalby wieksze tarcie, to ten silnik by sie juz dawno skonczyl :)

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » sob cze 02, 2007 10:46 am

petercapri pisze:
Jezeli brak oleju powodowalby wieksze tarcie, to ten silnik by sie juz dawno skonczyl :)
no nie ,Panowie...jesli mowimy o silniku z mojej ruiny.To to zeleta,nowka funkiel ,chodzi jak ta lala...heheh

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob cze 02, 2007 11:16 am

Sie narobiło... kazdy pisze o czyms innym :)20 jeden o oleju silnikowym inny apropos oleju przekładniowego itd itp. :lol:

takie efekty zbiorczego tematu i pytania za pytaniem :)21

michur do skrzyń i mostów służy olej przekładniowy -np. 85W/90 i nim masz uzupełnić braki a najlepiej zalać od nowa zarówno mosty jak i skrzynki - to powinno rozwiązać problem grzejącej się dzwigienki od reduktora...
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » sob cze 02, 2007 11:24 am

reasumujac temat:

Do silnika zalalem 15/40 ale podobno najlepiej zalac 20/50 valvoline


Przepraszam za gaszcz pytan.Caly czas mi cos wyplywa i na bierzaco wole pytac o rade Ludkow bardziej obeznanych w temacie...

W ramach przeprosin zapraszam na

http://www.kapitanmisfit.ownlog.com

sobie wyciac mozna...
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 12:52 pm przez michur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » ndz cze 03, 2007 12:47 pm

ha ha ha ha :) ale sajgon :)

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » pt cze 08, 2007 6:52 pm

witam.
zakupilem polosie do nivki 92.Ze skorpiona.no wszytko super ale okazalo sie ze sa za krotkie !!!!!!! spotkal sie ktos moze z czyms takim?Co jest za krotkie ?przegub zewnetrzny czy ta poloska laczaca przegub zew z wew?
o co chodzi....Same klody pod nogi.Straszne jaja.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » sob cze 09, 2007 12:50 am

a duzo za krótkie? kupiłes same półosie czy razem z przegubami (zew wew). stare półoski masz juz zdemontowane? reszta wyglada tak samo srednice wymiary?
a moze to poprostu rosyjska precyzja :)

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » sob cze 09, 2007 12:52 pm

aby zalozyc piaste z reszta szpeju,brakuje jakies 4 cm....
Kupilem polosie z zalozonymi juz przegubami wew i zew osobno.Zalozylem wszytko do kupy i lipa za krotkie.
polos w stosunku do mojej starej ma mniejsza srednice o jakis cm...Ogolnie wszytko nowe firmy SBR (francuzy)
Koles ze skorpiona twierdzi ze sa dwa rozmiary .Ale nie wiem czy sa rozne dlugosci tej polosi czy tylko przegubu zew?

No jaja.Pogoda super a nivka stoi na kolkach...

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

K.pytanie-K.odpowiedź

Post autor: Krzysiek-74 » ndz cze 10, 2007 12:57 pm

Czy Panovie czynni NIViAże mają wiedzę na temat - Czy komputer, zintegrowana cewka, popma paliwowa pasują do niviasty 1,7 od poloneza również z monowtryskiem?
Pytam, bo polonezów takowych mnóstwo po kasacjach stoi , więc i manele za parę groszy wyrwać można.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » ndz cze 10, 2007 1:07 pm

michur pisze:aby zalozyc piaste z reszta szpeju,brakuje jakies 4 cm....
Kupilem polosie z zalozonymi juz przegubami wew i zew osobno.Zalozylem wszytko do kupy i lipa za krotkie.
polos w stosunku do mojej starej ma mniejsza srednice o jakis cm...Ogolnie wszytko nowe firmy SBR (francuzy)
Koles ze skorpiona twierdzi ze sa dwa rozmiary .Ale nie wiem czy sa rozne dlugosci tej polosi czy tylko przegubu zew?

No jaja.Pogoda super a nivka stoi na kolkach...
Jakbyś kupował części na Kotlarskiej, to byś pewnie nie miał takiego problemu. Może trochę drożej , ale jak policzysz cenę + kuriera, to wychodzi na to samo. A Pan Leszek doradzi, sprawdzi i przyjmie zwrot, bez mrugnięcia powieką :wink: . Miłego i owocnego mechanikowania. Ja za jakiś tydzień, swoją też w końcu będę miał złożoną więc może grupa wrocławska, na jakowegoś grilla, na poligon sie wybierze?

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » ndz cze 10, 2007 8:50 pm

help. opis akcji -wciskam hamulec syczy, silnik zaczyna dziwnie pracowac zchodzi z obrotów. pedał twardy i nie hamuje za bardzo. serwo?? czy moze byc cos innego jakies tam przewody??

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » ndz cze 10, 2007 10:32 pm

Krzysiek-74 pisze:Jakbyś kupował części na Kotlarskiej, to byś pewnie nie miał takiego problemu. Może trochę drożej , ale jak policzysz cenę + kuriera, to wychodzi na to samo. A Pan Leszek doradzi, sprawdzi i przyjmie zwrot, bez mrugnięcia powieką :wink:
O Panu Leszku to i prawda, ale części miewa gówniane. W końcu nie produkuje ich sam, tylko bierze chyba z Płocka.Półoś tylna niby nowa, raz wymieniana już w sklepie na drugą sztukę, przejechała koło 5 tyś. i zlom, a przeguby przednie rozsypały się po 10 tyś km. Cenowo Skorpion wychodzi podobnie, ale do tej pory nie miałem problemu z jakością. Zobaczymy ile pociągną komplety przegubów przednich, podobno francuskie ??

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » ndz cze 10, 2007 10:47 pm

eeee tam lepiej rusian orginal !!!

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » ndz cze 10, 2007 11:56 pm

Lepiej, tylko ze te ktore przejechaly 10tys podobno byly "oryginal". Niestety stracilem wszelkie zaufanie do dostawcow cześci. Co bys nie zamawial, i tak przyjdzie kot w worku. No i ceny. Za komplet ruski chcieli w Tarmocie okolo 1300 zl za strone, we Wroclawiu 750, w Skorpionie 550, tylko trzeba bylo czekac dosc długo. Niestety pozostale sklepy mialy wprawdzie tanio(podejrzanie) ale nie potrafiły/nie chcialy określić żródla pochodzenia.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn cze 11, 2007 1:11 am

Wybij sobie z głowy Tarmot :lol: - dobra rada :)2 (rozumiem ż eto było działanie w akcie rozpaczy :wink: )

A co do części to różnie z bunu vtwa ale ogólnie jakość tych orginałów spadła w ostatnich latach bardzo... ehh kiedys to jeszcze mechaniczne trzymały jakiś tam poziom wykonania, ale dziś niska dość jakość użytych materiałów sprawia że produkowany i dostarczany jest czasem totalny szit. Gdyby te same części i elementy wykonywać z lepszego materiału i przy wyższej jakości to niwki stały by się mniej zawodne i wogóle milsze w użytkowaniu.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pn cze 11, 2007 11:58 am

mentor187 pisze:help. opis akcji -wciskam hamulec syczy, silnik zaczyna dziwnie pracowac zchodzi z obrotów. pedał twardy i nie hamuje za bardzo. serwo?? czy moze byc cos innego jakies tam przewody??
Na 99% serwo.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » pn cze 11, 2007 7:36 pm

petercapri pisze:
mentor187 pisze:help. opis akcji -wciskam hamulec syczy, silnik zaczyna dziwnie pracowac zchodzi z obrotów. pedał twardy i nie hamuje za bardzo. serwo?? czy moze byc cos innego jakies tam przewody??
Na 99% serwo.
ok załóżmy ze to servo. czy jezdzenie z uszkodzonym serwem przez dzien lub dwa do czasu wymiany moze spowodowac uszkodzenie jakiegos innego elementu?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości