Mam CB, ale co z anteną?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: NUKEM » ndz lut 17, 2008 4:00 pm

3 anteny fajnie wyglądają - tak wojskowo :)

A masz może fotkę CB radia w środku ? Sposób zamontowania mnie interesuje :wink:
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » ndz lut 17, 2008 4:11 pm

niestety nie mam bo fotka wlasnie teraz byla robiona z okna
ale powiem ci tak ;
radio na wsporniku jest dokrecone do podloza schowka
ogolnie jest malo widoczne z zewnatrz jesli zrobie fotke to zaraz ci ja podesle

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » ndz lut 17, 2008 4:14 pm

zazwyczaj jezdze z moja druga niewiasta wiec na zmiane obslugujemy CB ale jak samemu to tez w niczym nie przeszkadza bo kartofel jest zamocowany do panelu walu przy drazkach reduktora

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » ndz lut 17, 2008 10:33 pm

W temacie CB ostatnio myślałem o przenośnym (kumpel kiedyś miał taką motorolkę, z tego co pamiętam nawet dawała radę, tyle że kolega gdzieś wyemigrował i nie mogę go dopytać o szczegóły). Czy ktoś używa czegoś takiego, coby zapodać opinię? Czy takie urządzenie można podpiąć i zestroić z zewnętrzną anteną czy niekoniecznie? Pytam, bo w temacie CB jestem zupełnie zielony :wink: . Wg mnie minusy: mały zasięg, wyższa cena. Plusy: mobilność urządzenia, mogę zabrać do dowolnego auta lub plecaka nawet , nikt nie za...pożyczy na parkingu też 8) . Dodam, że CB zamierzam używać sporadycznie.
Tomek

Awatar użytkownika
EROW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 23, 2008 6:33 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW » pn lut 18, 2008 8:56 am

|bst| pisze:Kabel powinien miec dlugosc rowna wielokrotnosci cwiartki fali z uwzglednieniem wspolczynnika skrocenia, ktory dla polietylenu ktory jest dielektrykiem w takim typowym kablu stosowanym przy CB, wynosi 0.66.
Czyli dlugosc kabla powinna byc wielokrotnoscia 181,5cm.
Tylko jest male 'ale'. Czasami sie tak zdarza, ze tak przyciety kabel tak transformuje impedancje, ze wydluzanie/skracanie anteny nie wplywa na wartosc SWR. Wtedy nalezy go nieco skrocic ( o jakies 3cm ) i ponownie wystroic antene.
impedancja wyjściowa radia ma 50ohm, kabel ma 50ohm, antena też powinna mieć 50ohm występuje dopasowanie źródła energii / linii transmisyjnej / obciążenia tak więc nie trzeba kabla ciąć wg magicznych wzorów ponieważ cały układ ma dopasowanie i swr powinien być 1 - teoria
jeśli używamy anteny o innej impedancji niż 50 ohm dla pasma 11m np na inne pasmo wtedy możemy ciąć kabel i mierzyć swr najlepiej doświadczalnie
- jedyny uzasadniony przypadek cięcia kabla pod wymiar. :roll:
Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )

Awatar użytkownika
cessar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt paź 23, 2007 12:44 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: cessar » pn lut 18, 2008 9:19 am

Jeśli szukacie czegoś mało widocznego i wygodnego w używaniu, to może taki patent jak cobra 75 wx st będzie interesująca?
Obrazek
Cała gałkologia przeniesiona do gruchy, opinie słyszałem dobre na temet tego radia, tylko cena ciut większa.
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn lut 18, 2008 4:18 pm

W Nivce 1,6 upchnąłem radyjko poniżej deski z zegarami pomiędzy kolumną kierownicy a środkowym panelem z włącznikami i miejscem na radio-music. Trochę trzeba było pokombinować ze zrobieniem podstawy pod mocowanie radia, ale wszystko jest ok. Antenę bodajże Lemm długości 1,7m na uchwycie do rynienki na wysokości słupka. Mimo długości, jeżdżenia po chaszczach i ma trasach uchwyt trzyma i nic się nie dzieje. Antena na motylku, więc zdjąć ją żaden problem.
1,6 '92, 1,7i '98.....

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » pn lut 18, 2008 6:59 pm

ja mam tak skonstruowane
Obrazek

Obrazek

antena MAGNUMA 1.7 zasieg jakies 10-15km

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » wt lut 19, 2008 11:29 pm

czacha - gałki masz wypas :) o takich nie pomyślałem :)

Powiedz mi, zawsze masz tak ustawioną wajchę od blokady c-m-r, czy to tylko chwilowo?

Ja mam antenkę na magnesie. Model Hustler 100. Miało być tylko na chwilkę, a jeżdżę z tym cały czas. Żelastwa mam na dachu jakieś 100 kilo, a antenka pomiędzy tym, ale mimo wszystko zasięg nadawania i odbioru bardzo dobry. Radio mam umieszczone przy tunelu środkowym, a dokładnie pomiędzy tunelem a siedzeniem pasażera. Dostęp do guzików radia jest ok, zasilanie na osobnym bezpieczniku, a grucha wisi koło nawiewu.
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » śr lut 20, 2008 1:18 am

a wogole to ktora galka :) :D duza mam tak zawsze chyba ze mam wjazd pod stoma gorke albo jezdze po lesie to mam zalaczona, a mala to chwilowo bo po ostatniej jezdzie mi sie zblokowala i nie moge jej ruszyc a w grudniu mialem robiona generalke s. redukcyjnej
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » śr lut 20, 2008 1:19 am

a co do galek to wkoncu czacha no nie a o zapalniczce z czacha to pomyslales? bo tez tak u mnie jest
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: NUKEM » śr lut 20, 2008 7:37 am

czacha78 pisze:a mala to chwilowo bo po ostatniej jezdzie mi sie zblokowala i nie moge jej ruszyc a w grudniu mialem robiona generalke s. redukcyjnej
No to musisz to odblokować bo ci się coś rozleci jak będziesz tak jeździł z tym, przy włączonej blokadzie dyfra można jeździć tylko prosto , bez skręcania żadnego.
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » czw lut 21, 2008 12:03 pm

no właśnie o tej, co Ci się chwilowo zablokowała. Nie rozwal maszyny...
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość