a może niva ??

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » śr paź 17, 2007 10:34 am

z tymi czesciami do np.parcha jest lepiej niz do nivki...ide do Hieny i w minute mam to co chce.a nie gownolit ruski...jednorazowy.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr paź 17, 2007 11:41 am

michur pisze:z tymi czesciami do np.parcha jest lepiej niz do nivki...ide do Hieny i w minute mam to co chce.a nie gownolit ruski...jednorazowy.
Michur. Co ty bredzisz :)18
A Niviarze, idą do sklepu i kupują nowe, ze świadomością, że tak tanich części, do innego auta, nie kupią, no chyba że do malucha, albo poloneza.

A ile razy używasz np: sworzeń wachacza, końcówki drążka , krzyżaki wałów, półoś itp, itd ??
Jak się "skończy" to wymieniasz na nowe. Przecież nikt takich rzeczy nie regeneruje (chociaż taki wątek gdzieś był :o )

Inna sprawa jednorazowość a inna wytrzymałość. Jak ktoś skoki trenuje, to oryginał może nie dać rady :wink: . Eksploatując normalnie, to znaczy z zachowaniem zdrowego rozsądku, z trwałością części jak i samej NIVY, nie jest źle.
Napisz lepiej, ile kosztowała przekładnia kierownicza do twojego parcha i czy była nowa czy używana ??

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » śr paź 17, 2007 12:11 pm

@leszek: Ale ten cały wtrysk to je szkopska robota :o !! I to jest dziwne, że właśnie to się psuje... ??
Swoją drogą takie cóś oznacza, że coś się zwaliło (wtrysk, przepływomierz, sonda czy cholera wie co) i komputer ma już kłopoty z wysterowaniem. Jakby odłączyć na 5min akumulator to pewnie w ogóle nie chciałaby drgnąć -- komputer się resetuje i poprzednich dziwnych parametrów pracy silnika już nie pamięta i głupieje :-?

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » śr paź 17, 2007 12:16 pm

Ciekawe keidy Michur będzie pisał o kolejnej RUINIE-SKARBONCE , tym razem typu PARCH ;) ;) ;)

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » śr paź 17, 2007 1:45 pm

Koszt czesci potrzebnych do naprawy przekladni ...jakies 80 pln.
Wiem jakie sa czesci do nivy...bo sam kupowalem.Sa gowniane nie ma co ukrywac.
Zrobilem juz parchem w dwa miesiace wiecej kilometrow niz przez pol roku nivka.Wszytko w hardkorze.W miejscach gdzie niva by nie dojechala..a jesli by dojechala to wrocic juz na lawecie by musiala...Nie wazne.
Reasumujac.Nie twierdze ze niva jest zla...Ja po prostu sie bardzo,bardzo,bardzo ciesze ze nie mam nivki...i ktokolwiek sie pyta o samochod 4x4 to nivke odradzam.i odradzac bede.Natomiast PARCH...no poprostu jest zajebisty.Moj ma 20 lat ,i robi jak zly...

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » śr paź 17, 2007 4:57 pm

Bez jaj. Syf 2t nie zawsze wjedzie tam gdzie maluch 1.2t.

BTW. Widzę Michur że szybko zmieniasz zdanie -- niedawno jeszcze było, że na pewno następna Niva, teraz że Parch. Co będzie za pare miesięcy?? :o :P

pzdr
\SK
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » śr paź 17, 2007 5:48 pm

michur pisze:..ide do Hieny i w minute mam to co chce.
Czy ja dobrze zrozumiałem??????????
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » śr paź 17, 2007 7:10 pm

Wiesz,czasem jest rozsadnie zmienic zdanie...tez na poczatku nie sluchalem ludzi jak mowili olej ta nive,to studnia bez dna itd...I faktycznie tak bylo.Ładowalem,ładowalem i z kazda zlotowka wsadzona w nivke moja milosc do niej gasla.A wiecie dlaczego..?bo nie przekladala sie ta kasa na wlasnosci jezdnne.Tyle.

Ogolnie ta dyskusja raczej nie ma sensu.wiadomo kazdy chwali swoje.NIvki sa spoko,nie twierdze ze nie.Sa oki w lajtowy teren czy do turystyki.I co wazne trzeba trafic na dobry egzemplaz.Inaczej lipa!

Jedno jest pewne. jest przepasc miedzy nivka a innymi popularnymi 4x4 (parch,suka).Trzeba patrzec szeroko...

Nie wiem jak zrozumiales Hieny...?W moim slowniku pod pojeciem Hiena figuruje miejsce do ktorego jade jak cos sie w parchu zpieprzy i kupuje.
Furmanki na czesci.

Koncze udzial w tej dyskusji wole posmigac.parchem.

a i jeszcze jedno .moj 20 letni parch z silnikiem 3.3 td pali o polowe mniej niz nivka-ta ruska dziwka.

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » śr paź 17, 2007 7:14 pm

na otarcie lez ...

http://video.interia.pl/obejrzyj,film,81469

ja takich pilotow to do parcha nie mam...

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » śr paź 17, 2007 10:25 pm

michur pisze:Wiesz,czasem jest rozsadnie zmienic zdanie...tez na poczatku nie sluchalem ludzi jak mowili olej ta nive,to studnia bez dna itd...I faktycznie tak bylo.Ładowalem,ładowalem i z kazda zlotowka wsadzona w nivke moja milosc do niej gasla.A wiecie dlaczego..?bo nie przekladala sie ta kasa na wlasnosci jezdnne.Tyle.

Ogolnie ta dyskusja raczej nie ma sensu.wiadomo kazdy chwali swoje.NIvki sa spoko,nie twierdze ze nie.Sa oki w lajtowy teren czy do turystyki.I co wazne trzeba trafic na dobry egzemplaz.Inaczej lipa!

Jedno jest pewne. jest przepasc miedzy nivka a innymi popularnymi 4x4 (parch,suka).Trzeba patrzec szeroko...

Nie wiem jak zrozumiales Hieny...?W moim slowniku pod pojeciem Hiena figuruje miejsce do ktorego jade jak cos sie w parchu zpieprzy i kupuje.
Furmanki na czesci.

Koncze udzial w tej dyskusji wole posmigac.parchem.

a i jeszcze jedno .moj 20 letni parch z silnikiem 3.3 td pali o polowe mniej niz nivka-ta ruska dziwka.
musiałeś pechowy egzemparz trafić to raz, dwa to każde auto trochę do czego innego służy...wiele razy juz pisałem, wybór nivki zależy od budżetu...bo...kupno nówki za 39 tys zł to hm...kaprys :D ale jeżeli na w miarę uniwersalne auto mamy 8-9 tys zł to wybór ciut mały jest...
A ta przepaść...hm jeżdziłem z róznymi samochodami i cuś tej przepaści nie dostrzegłem...raz wtapiałem gdzie inni przejeżdżali,a raz przejeżdżałem gdzie inni wtapiali...Moim zdaniem nie ma lepszych i gorszych wózków...każdy daje frajdę :)2 A jak pare złotówek odlożę to se Disco kupie...i nie dlatego że lepszy jest...tylko bo mnie się podoba... :D
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » czw paź 18, 2007 7:39 am

tomek pisze:
michur pisze:Wiesz,czasem jest rozsadnie zmienic zdanie...tez na poczatku nie sluchalem ludzi jak mowili olej ta nive,to studnia bez dna itd...I faktycznie tak bylo.Ładowalem,ładowalem i z kazda zlotowka wsadzona w nivke moja milosc do niej gasla.A wiecie dlaczego..?bo nie przekladala sie ta kasa na wlasnosci jezdnne.Tyle.

Ogolnie ta dyskusja raczej nie ma sensu.wiadomo kazdy chwali swoje.NIvki sa spoko,nie twierdze ze nie.Sa oki w lajtowy teren czy do turystyki.I co wazne trzeba trafic na dobry egzemplaz.Inaczej lipa!

Jedno jest pewne. jest przepasc miedzy nivka a innymi popularnymi 4x4 (parch,suka).Trzeba patrzec szeroko...

Nie wiem jak zrozumiales Hieny...?W moim slowniku pod pojeciem Hiena figuruje miejsce do ktorego jade jak cos sie w parchu zpieprzy i kupuje.
Furmanki na czesci.

Koncze udzial w tej dyskusji wole posmigac.parchem.

a i jeszcze jedno .moj 20 letni parch z silnikiem 3.3 td pali o polowe mniej niz nivka-ta ruska dziwka.
musiałeś pechowy egzemparz trafić to raz, dwa to każde auto trochę do czego innego służy...wiele razy juz pisałem, wybór nivki zależy od budżetu...bo...kupno nówki za 39 tys zł to hm...kaprys :D ale jeżeli na w miarę uniwersalne auto mamy 8-9 tys zł to wybór ciut mały jest...
A ta przepaść...hm jeżdziłem z róznymi samochodami i cuś tej przepaści nie dostrzegłem...raz wtapiałem gdzie inni przejeżdżali,a raz przejeżdżałem gdzie inni wtapiali...Moim zdaniem nie ma lepszych i gorszych wózków...każdy daje frajdę :)2 A jak pare złotówek odlożę to se Disco kupie...i nie dlatego że lepszy jest...tylko bo mnie się podoba... :D
To jest dobre,zdrowe podejście do sprawy :)2 .
Ten film, wyjaśnia wszystko:
http://pl.youtube.com/watch?v=iT8RIdlvAGQ
Po oglądnięciu,gaszę światło i wychodzę :D

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » czw paź 18, 2007 8:43 am

filmik spoko.mala i zwinna.
a z ta kasa to tak sie narobilo,ze za 9 klocka mozesz w sumie kupic prawie wszytko.Jest taki jeden "Mariaczi" ktory suka za 4 patyki zrobil wszystkie pieczatki na bacowce...Parcha kupisz,suzy kupisz.NO disko nie kupisz.Ale nive kupisz...9 tysia.Dobre rowery tyle kosztuja.

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » czw paź 18, 2007 1:11 pm

Jak czyimś nadrzędnym celem jest samo motanie, to można kupić zupełnie cokolwiek, nawet malucha (126p) i potem przemotać na big foota. W gruncie rzeczy im trudniejsza zmota tym lepiej, bo więcej zabawy :)

Jak ktoś, tak jak ja, nie jest McGuyverem a jego umiejętności motackie kończą się na wymianie lusterek to nie będzie kupował czegoś, co nie wiadomo kiedy się rozsypie na kawałki. Parch za 9 patyków czy suka za 4? Dziękuje, postoję -- ja chcę jeszcze tym gdzieś dojechać i to gdzieś mierzę w tysiącach kilometrów.

Nivą dojechałem, a do kupionego samochodu dołożyłem niewiele (normalny przegląd i tyle). Dołożyć jeszcze trzeba będzie w okolice wtrysku, ale i bez tego dołożenia kilkanaście tysięcy przejechała (paląc 9.5l/100 z worami na dachu).

A dwudziestoletni sztrucel czy to Parch czy Suka czy LR czy co tam jeszcze i tak kryje kupę różnych niespodzianek (a tu ktoś coś nie dokręcił, a tu coś przegniło, a tu już się starło). 50km od domu to się jeszcze można bawić, ale 3000 już nie koniecznie.

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » czw paź 18, 2007 1:25 pm

wiesz rocznik nie ma absolutnie znaczenia.Wazne jak i stan jest furmanki.
Bardziej zaufam 20 letniemu parchowi niz 20 letniej nivce.proste.
Ja moim zrobilem z jakies 3000-4000 km na razie.I bez niespodzianek.zawsze dojechalem i zawsze wrocilem.Na razie...
Tez na motaniu sie nie znam.Moge olej wymienic...nie chyba tez nie potrafie.

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » czw paź 18, 2007 3:00 pm

Ale 20 letnia Nivka będzie tańsza niż 20 letni Parch, prawda? 3-4 kafle max.

Co do stanu -- na szybko to ocenisz rzeczy powierzchowne, czy ruda się nie panoszy, czy mosty, skrzynia i dyfer za głośno nie chodzą, czy zawory nie dzwonią.

Niespodzianek w elektryce nie ocenisz, że coś w środku silnika jest na wykończeniu też nie ocenisz (bez wyciągnięcia silnika z samochodu i rozebrania), że pali olej tez nie bardzo (chyba, że już pali 5l na 100km -- to będzie widać po spalinach), że pompa jest na wykończeniu też nie bardzo, itp. itd.

Jak sprzedawca nie jest uczciwy to dodatkowo może parę prostych numerów zrobić. Np. zepsuje żarówkę od jakiejś kontrolki ostrzegawczej, "podkręci" wskaźnik ciśnienia oleju, itd. Potem dopiero jak się silniz zatrze dowiesz się, że coś było nie tak. :evil:

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn paź 22, 2007 11:58 pm

Heh ciągnijcie tą dyskusje dalej :D
Bardzo ciekawa i kazdy ma swoje racjonalne argumenty :)2

Moja konkluzja taka że to troche rozmowa o gustach i preferencjach osobistych - a to że Michur trochę szybko i pochopnie wszedł w temat posiadania nivki - być moze się napalił ostro - i potem rozczarował dość mocno to już inna sprawa. Zawsze dobrze jest wziąść zimny prysznic i odpowiednio zdefiniować swoje potrzeby 8) :)
tomek pisze:wybór nivki zależy od budżetu...bo...kupno nówki za 39 tys zł to hm...kaprys :D a
Szczerze imho kupno nowej za taką cenę - przy tym co oferuje rynek za tą ceną - to... irracjonalne zachowanie nazywane czasem w opisowo głupotą :)21
sebaska pisze:BTW. Widzę Michur że szybko zmieniasz zdanie -- niedawno jeszcze było, że na pewno następna Niva, teraz że Parch. Co będzie za pare miesięcy?? :o :P
Coś w tym jest :)2 :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » wt paź 23, 2007 1:57 pm

Cóż, od pewnej kwoty w górę (dla różnych osób zapewne różnej), wydawanie pieniędzy bez zastanowienie to jest ... fanaberia. :D

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
BREMBO
 
 
Posty: 214
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: śląskie

Post autor: BREMBO » ndz gru 30, 2007 9:07 pm

Temat już stary, ale go odkurzyć trzeba. Pomimo tych wielu pierdów, we wtorek 1.1.2008 jadę niwiastę zobaczyć i zakupić. Potem maxi crosy, albo sahary i będzie git :)2

Jak przywiozę pochwalę się fotami.

Szczęśliwego Noffego Rocku !!!! Brembas
SAMURAI 1,3 '89 - sprzedany, idzie zima nowy będzie

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » ndz gru 30, 2007 9:59 pm

hehe.Mogles napisac post wczesniej.wlasnie dzis poszly do smiecia nowy rozrzad i pompa hamulcowa do nivki...resztki jakie mi zostaly po niej.W sumie to sporo czesci poszlo...Powodzenia w zakupach. 8)

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pn gru 31, 2007 11:34 pm

BREMBO pisze:Temat już stary, ale go odkurzyć trzeba. Pomimo tych wielu pierdów, we wtorek 1.1.2008 jadę niwiastę zobaczyć i zakupić. Potem maxi crosy, albo sahary i będzie git :)2

Jak przywiozę pochwalę się fotami.

Szczęśliwego Noffego Rocku !!!! Brembas
I na zlot, oczywiście się wybierzesz !! :)2
BFG MT ,też dobrze robią. NIVA ogólnie, dobrze robi :)25

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » wt sty 01, 2008 1:27 am

BREMBO pisze:no filmik fajny, ale brak ramy boli
Na forum chodzi fajny filmik jak pół tyłu wyrywa przy wyciąganiu :)21 :)23
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » wt sty 01, 2008 1:40 am

Szupryk46 pisze:
BREMBO pisze:no filmik fajny, ale brak ramy boli
Na forum chodzi fajny filmik jak pół tyłu wyrywa przy wyciąganiu :)21 :)23
Zmeczenie materiału.

Sam teraz na przejściówkę biorę nivę pod moje skrzydła. Przejściówka znaczy się pomiedzy samuraiem a patrolem. Czymś trza się przemieszczać. Tylko najpierw muszę nivę naprawić zeby dało się nią jeździć. :)21
GU4

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » wt sty 01, 2008 1:45 am

FIX pisze:
Szupryk46 pisze:
BREMBO pisze:no filmik fajny, ale brak ramy boli
Na forum chodzi fajny filmik jak pół tyłu wyrywa przy wyciąganiu :)21 :)23
Zmeczenie materiału.

Sam teraz na przejściówkę biorę nivę pod moje skrzydła. Przejściówka znaczy się pomiedzy samuraiem a patrolem. Czymś trza się przemieszczać. Tylko najpierw muszę nivę naprawić zeby dało się nią jeździć. :)21
Co racja to racja. Zepsutą nivą nie daleko dojedziesz. :)21
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
BREMBO
 
 
Posty: 214
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: śląskie

Post autor: BREMBO » wt sty 01, 2008 12:47 pm

Krzysiek-74 pisze:
BREMBO pisze:Temat już stary, ale go odkurzyć trzeba. Pomimo tych wielu pierdów, we wtorek 1.1.2008 jadę niwiastę zobaczyć i zakupić. Potem maxi crosy, albo sahary i będzie git :)2

Jak przywiozę pochwalę się fotami.

Szczęśliwego Noffego Rocku !!!! Brembas
I na zlot, oczywiście się wybierzesz !! :)2
BFG MT ,też dobrze robią. NIVA ogólnie, dobrze robi :)25
Jak czasu starczy i będzie to data > 10.02 to pewnie się wybiorę, a gdzie to ? Sprzedający wyjeżdża na wyspy więc samochód mogę zabrać po jego powrocie, czyli w lutym.

Jaki rozmiar BFG ? w Samurajce miałem 31' i robiły trzeba przyznać, ale do nivy trzeba mniejsze, więc jakie wchodzą ?
SAMURAI 1,3 '89 - sprzedany, idzie zima nowy będzie

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt sty 01, 2008 5:20 pm

wpisz w opcji szukaj :opony - to temat rzeka i każdy wie swoje
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=24469
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość