wszystko o niwce
Moderator: Albert_N
-
Ivul

- Posty: 1526
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
- Lokalizacja: z nienacka
Post
autor: Ivul » czw lip 16, 2009 8:20 pm
Bart03 pisze:no ale chłopak napisal ze wycieków brak - chyba ze nas tu kantuje

Jakze bym smiał..
Jak pojeżdzę i znikną hamulce, przednie zaciski sie trzymają, ale tył zawsze zapowietrzony, odpowietrzam, szczęki ustawię i tak do następnego..
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » czw lip 16, 2009 9:14 pm
to pora wymienic tłoczki na typ "cywilizowany" z samoregulacja - 30 zł za sztuke to chyba nie wygorowana cena

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Ivul

- Posty: 1526
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
- Lokalizacja: z nienacka
Post
autor: Ivul » czw lip 16, 2009 9:29 pm

Jakieś info gdzie dostępne? ostatnio kupowałem w serwisie lady wiec wyboru nie było.. Lepiej te 60 pchnąć w hamulce niż n x więcej na czyjś nowy zderzak

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » czw lip 16, 2009 10:40 pm
w kazdym sklepie z czesciami do lady tylko trzeba zaznaczyc ze maja byc do nivy coby ci kitu nie wcisneli bo optycznie sie niczym nie roznia od cylinderkow z osobowej 2105,2107, 2106 itd.

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
bartekbp01
-

- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Post
autor: bartekbp01 » pn lip 20, 2009 9:07 am
Bart03 pisze:w kazdym sklepie z czesciami do lady tylko trzeba zaznaczyc ze maja byc do nivy coby ci kitu nie wcisneli bo optycznie sie niczym nie roznia od cylinderkow z osobowej 2105,2107, 2106 itd.

to w czym tkwi różnica??
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn lip 20, 2009 4:22 pm
w samoregulatorach wewnatrz cylinderkow - niva posiada samoregulatory wewnatrz cylinderkow a osobowka posiada samoregulatory na szczekach
kiedys stare pierwsze nivy jeszcze z silnikiem 1500 potem 1600 posiadaly takie same cylinderki jak w osobowkach ale w latach 80 zastosowali juz te nowe

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Ivul

- Posty: 1526
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
- Lokalizacja: z nienacka
Post
autor: Ivul » pn lip 20, 2009 8:55 pm
Bart03 pisze:w samoregulatorach wewnatrz cylinderkow - niva posiada samoregulatory wewnatrz cylinderkow a osobowka posiada samoregulatory na szczekach
kiedys stare pierwsze nivy jeszcze z silnikiem 1500 potem 1600 posiadaly takie same cylinderki jak w osobowkach ale w latach 80 zastosowali juz te nowe

Czyli tak jak u mnie. niby 91' ale zostało im osobówkowych i mi zamotali..
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn lip 20, 2009 9:30 pm
łatwo mozna rozpoznacz czy ktos ma stary czy nowy typ hamulcow:
stare uklady mialy uklad z zaciskami jednotloczkowymi z przodu i samoregulatorami na szczekach z tylu.
Potem wyszly na krotko modele ktore mialy zmodyfikowany przod na zaciskach 3 tloczkowych a tyl nadal stary (glownie w krajach bylego ZSRR) i zaraz potem wyszedl caly nowy uklad z samoregulacja w cylinderku.
W tylnych hamulcach mozna to odroznyc w ten sposob ze w przypadku starego typu tarcza kotwiczna posiada dodatkowy bolec do osadzenia samoregulatora szczeki, natomiast nowy typ tego bolca nie posiada

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
bartekbp01
-

- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Post
autor: bartekbp01 » wt lip 21, 2009 8:03 am
u mnie regulacja szczek odbywa się podobnie jak w uazie czyli za pomocą takich krzywek przy szczekach . samoregulatora nie stwierdziłem tam nigdy. moze rzeczywiście był kiedyś w cylinderku ale ja mam już takie bez . tylko po co by były te krzywki?
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI

-
Ivul

- Posty: 1526
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
- Lokalizacja: z nienacka
Post
autor: Ivul » wt lip 21, 2009 9:04 am
bartekbp01 pisze:u mnie regulacja szczek odbywa się podobnie jak w uazie czyli za pomocą takich krzywek przy szczekach . samoregulatora nie stwierdziłem tam nigdy. moze rzeczywiście był kiedyś w cylinderku ale ja mam już takie bez . tylko po co by były te krzywki?
Jak to po co?
Po to co komputer w gaźniku.
@bart Masz ten sam układ hamulcowy co ja, i te same z nim problemy.

-
Ivul

- Posty: 1526
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
- Lokalizacja: z nienacka
Post
autor: Ivul » wt lip 21, 2009 11:29 am
A bo mi sie liter zjadło kilka.. miało byc @bartEKBP01

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt lip 21, 2009 2:08 pm
bartekbp01 pisze:u mnie regulacja szczek odbywa się podobnie jak w uazie czyli za pomocą takich krzywek przy szczekach . samoregulatora nie stwierdziłem tam nigdy. moze rzeczywiście był kiedyś w cylinderku ale ja mam już takie bez . tylko po co by były te krzywki?
nie wiem jak to z tymi krzywkami - ja nigdy sie z czym takim w nivie nie spotkalem,
pozatym cos z tymi twoimi jest nie bardzo bo zeby to dobrze dzialalo tak jak w uazie to krzywki powinny byc po 2 sztuki na szczeke czyli 4 sztuki na beben

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
silverstone
-

- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: silverstone » wt lip 21, 2009 5:10 pm
A widzisz, nie wszystko widziałeś
Też miałem w Nivce cylinderek dwustronnego działania i regulację za pomocą mimośrodów, czy jak kto woli krzywek. Wypadała po jednej na szczękę, czyli 2 szt na bęben. Jeszcze w klamotach się gdzieś toto wala, bo jakiś geniusz założył inne szczęki i upitolił gumówką mimośrody, z jednej strony coby było fajniej, więc zmieniłem całe tarcze na te z samoregulującymi się tłoczkami. Ale tam gdzie były nieobcięte, to działały całkiem nieźle
1,6 '92, 1,7i '98.....
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt lip 21, 2009 5:28 pm
a w ktorym miejscu sa te krzywki

macie jakies zdjecia cobym w glowie zakodowach dla potomnych

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
poborcapodatkowy

- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Post
autor: poborcapodatkowy » wt lip 21, 2009 8:20 pm
Jak masz bęben ściągnięty to przy wewnętrznych krawędziach szczęk, gdzieś w połowie ich długości. Takie bolce średnicy ok 2 cm, kręcisz nimi za pomocą śrub po drugiej stronie (klucz 17). Też mam
W ogóle to myślałem dziś, że mnie c**j szczeli. Podczas wymiany szczęk okazało się, że zamienniki są ciut za długie i nie da się bębna założyć

Ale dwie minuty diaksem i działa

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt lip 21, 2009 10:43 pm
no czyli stary typ - bolce o ktorych wczesniej pisalem

robilem takie hamulce kumplowi i zapodalem na nie poprostu szczeki z samoregulatorem od osobowki i po problemie
myslalem ze te mimosrody sa na dole stad moje zdziwienie - zmylil mnie ten uaz
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
bartekbp01
-

- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Post
autor: bartekbp01 » śr lip 22, 2009 8:54 am
hola hola
ja w uazie rocznik 1974 też miałem po jednym na szczęke i to po środku.

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr lip 22, 2009 10:03 am
kazdy uaz od poczatku produkcji mial 2 na szczeke - jeden na srubie mocujacej szczęke (podkladka mimosrodowa + sruba regulacyjna na plaski klucz ze znacznikiem i nakretka kontrujaca) i jedena krzywke posrodku
ja mam oczywiscie w uazie takze zmienione cyliderki na typ z samoregulatorami

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
bartekbp01
-

- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Post
autor: bartekbp01 » śr lip 22, 2009 11:42 am
masz racje

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI

-
gornek

- Posty: 619
- Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
- Lokalizacja: Zakliczyn/nD
Post
autor: gornek » pt paź 30, 2009 7:10 pm
No i jeszcze raz odnawiam temat, bo ja zwykle moje hamulce figlują. Teraz jest problem ze serwem

problem jest taki ze ja jadę i jak przyhamuje to po jakimś czasie pedał hamulca zaczyna mi twardnieć i zaczynają mi trzymać hamulce więc staję gaszę silnik, wyciągam przewód podciśnieniowy z serwa i słyszę dosyć mocne syknięcie. W tym momęcie hamulce puszczają i mogę jechać dalej ale co jakiś czas muszę tą czynność powtarzać. W czym może być problem

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
-
IdeL
-

- Posty: 255
- Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm
Post
autor: IdeL » pt lis 13, 2009 2:14 pm
Tzn. jak

Jak przyhamujesz i masz wciśnięty pedał to zaczyna Ci twardnieć czy też jak zahamujesz sobie np. na światłach i jedziesz potem dalej to zaczyna twardnieć
Nie wiem czy dobrze rozumiem - po tym "stwardnieniu" auto cały czas hamuje (tzn szczęki i klocki nie puszczają) a po zdjęciu węża od podciśnienia wszystko wraca do normy??
Pozdroofki
IdeL
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » pt lis 13, 2009 10:09 pm
gornek pisze:No i jeszcze raz odnawiam temat, bo ja zwykle moje hamulce figlują. Teraz jest problem ze serwem

problem jest taki ze ja jadę i jak przyhamuje to po jakimś czasie pedał hamulca zaczyna mi twardnieć i zaczynają mi trzymać hamulce więc staję gaszę silnik, wyciągam przewód podciśnieniowy z serwa i słyszę dosyć mocne syknięcie. W tym momęcie hamulce puszczają i mogę jechać dalej ale co jakiś czas muszę tą czynność powtarzać. W czym może być problem

Zawór zwrotny masz nieszczelny i puszcza podciśnienie

VW T4 syncro, 2.4D, long

-
silverstone
-

- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: silverstone » pt lis 13, 2009 10:48 pm
No chyba tak nie bardzo. jak zawór zwrotny jest walnięty-zapchany, to nie masz serwa tylko cały czas twardy pedał, jak puszcza albo go nie ma wcale, to serwo kończy swoją pracę w momencie zgaszenia silnika i nie masz "zapasu" na jedno czy dwa depnięcia.
Taki objaw to opisano w magicznej księdze którą trzeba ściągnąć i czytać do poduszki (na str.129), ale obstawiam źle wyregulowany wyłącznik "stop" (za mały skok jałowy) i może jeszcze zdupione serwo.
1,6 '92, 1,7i '98.....
-
gornek

- Posty: 619
- Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
- Lokalizacja: Zakliczyn/nD
Post
autor: gornek » ndz lis 15, 2009 5:15 pm
ok dzięki za wypowiedzi

Już to zrobiłem, okazał się ze przepona się zestarzała i popękała, wymieniłem ją na nową i serwo chodzi na nowe, odbija, nic nie hamuje

aha największym zaskoczeniem jest ze ze jak ostrzej zahamuje przy 90 Km/h to jeszcze wszystkie koła zablokuje

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości