Wymiana skrzyni biegów

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Bart03 » pn cze 01, 2009 9:55 pm

przełożenie nadbiegu niva - 0,82, polonez - 0,88 - znaczy skrzynia ladowska szybsza

problem predkosci bowiem nie lezy w skrzyniach tylko w "przekladni głownej" w dyfrach 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Sniper » wt cze 02, 2009 11:11 am

Tak jest :)2

i już wiadomo dlaczego zmniejszyli przełożenie z 4,3 na 4,1 wrzucając nadbieg ;)

A w ładowskiej z 2107 nadbieg to bodajże 0,84 :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Ivul » wt cze 02, 2009 7:43 pm

Thnx za info. Chociaz dalej nie wiem co robić, synchronizator 4 pada, piątka wyskakuje a reszta działa.. az chrupnie :)16

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Bart03 » wt cze 02, 2009 7:53 pm

no to juz jest tylko twoja decyzja :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Ivul » wt cze 02, 2009 9:07 pm

chyba mój portfel:P

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Marek D. » pn lip 27, 2009 8:11 am

temat skrzyni poldka w nivie 1,9D.
przyczyna podjęcia eksperymentu:
1. zgon łożysk i rozdupcona obudowa w starej - nic to.
2. fakt jemenia skrzyni z poldka 1,9D na stanie (znaczy gdzieś tam za warsztatem się walała. Panie podobno nówka sztuka nieśmigana.) po krótkich poszukiwaniach odnaleziona, tymczasowi lokatorzy eksmitowani, mech zdarty.
3. No i tam to mnie jeszcze z kluczami nie było.

W trakcie doświadczeń stwierdzono następujące różnice:
1. w obu wozach siedzi silnik 1,9D tyle, że skrzynie różnią się drobiazgiem ładoski wałek chodzi w łożysku końcowym wału silnika o średnicy wewnętrznej 20mm, skrzynia polonezoska w tym miejscu na średnicę 15mm. Dzwony różnią się długością. Polonezoski jest dłuższy, że o sterowaniu sprzęgłem nie wspomnę. Przeszczep wałka ze skrzyni ładoskiej do polonezoskiej zakończony powodzeniem.
2. tylne obudowy za cholerę do siebie niepodobne, ale rozstaw śrub jest taki sam. Podjęto próbę adaptacji tylnej obudowy z nivy - prawie udaną. znaczy wodziki w skrzyni polonezoskiej leża znacznie niżej niż w ładoskiej co szatański plan bezmała zniweczyło. dokonano przeszczepu wodzików ze skrzyni ładoskiej - sterowanie wróciło ale. Wybieraki w obu skrzyniach są kapkę inne - różnice minimalne ale wcórwiają. I w tym momencie cały szatański plan wziął w łeb. Żeby spasować skrzynię z poloneza z tyłem ładoskiej trzeba trzeba przerzucić wodziki, wybieraki i synchronizatory (w tym momencie dalsze doświadczenia stały się bezsensowne bo pozyskanie trzech nowych ładoskich synchronizatorów załamało by budżet przeznaczony na piwo). W całej tej zabawie pocieszające jest to, że po spasowaniu skrzyni z ładoskim tyłem i podporą wyjście ze skrzyni wyszło 5mm niżej niż oryginał - albo mi się po siódmym piwie zdawało.
Ogólnie - skrzynka rozbierana ze cztery razy, zebrana w worek i wystawiona na allegro :wink:
Wnioski końcowe - z gówna bata nie ukręcisz.
Od jutra, jak podleczę wątrobę, zaczynam eksperymenty z używaną skrzynką z 2107.
:)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Bart03 » pn lip 27, 2009 9:08 am

to nie tak - zwykly polonez ma lozysko w wale korbowym tez 20 mm tak jak lada tyle ze skrzynia z poldasa 1,9D rozni sie walkiem sprzeglowym - w dieslu jest on dluzszy, ma mniejsze lozysko i ma wiekszy dzwon - reszta skrzyni praktycznie bez zmian

jesli dobrze pamietam z czasu przeszczepu tego silnika do borewicza :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Marek D. » pn lip 27, 2009 9:14 am

Więc po jaką cholerę inżyniery różne średnice robili, skoro wystarczyłoby zmienić tylko długość wałka ?? Dwa różne zatoczenia końca wału w jednym modelu silnika? bezsens.
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Bart03 » pn lip 27, 2009 9:16 am

owszem bezsens - w takim to kraju zyjemy :)21

ale pamietam ze z tym lozyskiem byl problem - ciezko bylo taki wymiar dostac
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Marek D. » czw lip 30, 2009 9:10 am

niniejszym donoszę, że przekładka skrzyni została zakończona powodzeniem :wink: ino:
Kiedyś to ruskie węgiel, mięso, zboże i intelektualistów wywozili - teraz to im się chyba do końca popie...ło. Otóż na szrotach nie do dostania jest ładoska skrzynia piątka, powoli z polonezem robi się problem, bo jak mówi zaprzyjaźniony szrociarz (mimochodem o stan mojej nivy dopytując) ruskie hurtem skrzynie łady i poloneza wykupują (pakiet 20-30 szt.) i na wschód wywożą - no ale normalni to oni nigdy nie byli.
W związku z powyższym zakupiono skrzynię z poldka 1,6, stan igiełka stówy warta bo ścisła jak nieprzymieżając ..., ale o tym to jak dzieci spać pójdą. :)21
Został polonezoski tył skrzyni z lewarkiem, wałek sprzęgłowy pasuje do oryginalnego dzwonu. Przyciąć trzeba było uchwyt poduszki gumowej, pozyskać jakikolwiek tłumik gumowy, byleby szerokością do łady pasował i dotoczyć do niego tuleję stalową, tuleję dospawać do przyciętego uchwytu. Belka podpory została ładoska. Całość ładnie dała się podwiesić na starych szpilkach, ale pod reduktor trzeba było jakieś 2mm obniżyć.
wnioski końcowe
Skrzynia opiera się prawą stroną dekla lewarka o tunel - trzeba będzie wyklepać tunel, albo lekko stuningować fotel pasażera i zacząć pobierać opłaty od pasażerek.
Lewarek trochę za mocno jest pochylony do tyłu. Pewnie trzeba będzie się przyzwyczaić, albo gada podgiąć.
nie wszystkie czujniki wstecznego da się pulg&play wpiąć w ładoską instalację.
piątka polonezoska jest troszeczkę wolniejsza od łady.
Cholera - znowu po składaniu została mi czapka śrubek i drobiazgów - pewnie potrzebne nie były :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Bart03 » czw lip 30, 2009 1:28 pm

Marek D. pisze:
... Cholera - znowu po składaniu została mi czapka śrubek i drobiazgów - pewnie potrzebne nie były :wink: :)21
to dobrze - znaczy ze wszystko zostalo poprawnie zrobione :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: maxers » pt sie 14, 2009 11:07 pm

Bart03 pisze:przełożenie nadbiegu niva - 0,82, polonez - 0,88 - znaczy skrzynia ladowska szybsza

problem predkosci bowiem nie lezy w skrzyniach tylko w "przekladni głownej" w dyfrach 8)
ale mowa tu o pięciobiegowych skrzyniach tak ??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Bart03 » sob sie 15, 2009 1:35 pm

no piaty bieg z reguly jest nadbiegiem :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: maxers » sob sie 15, 2009 4:32 pm

nie no spoko (bo czwórka idzie bezposrednio z wałka)
tyle tylko problem jest ze znalezieniem owej 5tki ,przeszukałem tyle złomów i szrotów i nic nigdzie nie ma 4rek jest pełno a 5tek zero (w końcu nie ma sensu dawac 1000zl za głupia skrzynie czy 2k za niby nówke)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: Janek 44 » sob sie 15, 2009 10:18 pm

Zadzwoń (86) 2728855 ,zapytaj. Ostatnio jak tam byłem, mieli, nawet kilka.
Namiar na autoszrot.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Wymiana skrzyni biegów

Post autor: maxers » ndz sie 16, 2009 7:44 pm

Janek 44 pisze:Zadzwoń (86) 2728855 ,zapytaj. Ostatnio jak tam byłem, mieli, nawet kilka.
Namiar na autoszrot.
Thx Janek44 jutro postaram sie dryndnac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość