pomysli sie (zreszta obecne przelozenie tez nie jest tragiczne, sukcesem bedze raczej blokada obu pułosi (w miare niedrogo) niz polepszenie vmaxu )Wojt@s pisze:Maxers jak chcesz mogę Ci dac namiary na ludzi co dorobią atak i talerz, pancerne w porównaniu do oryginału ( a dodatkowo można azotować ) , cenowo koło 800zł za komplet ale mogę się mylić bo to było jakiś czas temu
Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Moderator: Albert_N
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
a ja myślałem że przełożenia w Nivie zmienia się by właśnie obniżyć Vmax...maxers pisze:pomysli sie (zreszta obecne przelozenie tez nie jest tragiczne, sukcesem bedze raczej blokada obu pułosi (w miare niedrogo) niz polepszenie vmaxu )Wojt@s pisze:Maxers jak chcesz mogę Ci dac namiary na ludzi co dorobią atak i talerz, pancerne w porównaniu do oryginału ( a dodatkowo można azotować ) , cenowo koło 800zł za komplet ale mogę się mylić bo to było jakiś czas temu
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
A po jasną cholereWojt@s pisze:Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.


Żebyś sie osrał i obmazał z Nivy potwora nie zrobisz. Może to co może, wprawdzie sporo i da się jej możliwości nieco poprawić, ale jak słyszę te dywagacje na temat motorów po 150 koni, kół 35", ram, zwolnic i innych cudów, to smiech pusty mnie ogarnia



WESOŁYCH ŚWIĄT



1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Silverstone napisałem że to czysta abstrakcja
w nivie jest urok w samej sobie, mały upgrade jej nie zaszkodzi a jak ktoś chce motać to niech kupi sobie coś na ramie a nie z zawieszeniem samonośnym 



Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Że niby ja?




Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
oczywiscie ze sie da zrobic ale to jedynie tylko spowolni pojazd,przykłądem moga byc przednie napedy od ciagnikówWojt@s pisze:Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.

ale po co motac skoro jest reduktor .
A jak juz mowa o abstrakcjach to zamiast zwolnic wolbłym dac 2 redukory

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Masz rację, pełna abstrakcjamaxers pisze:A jak juz mowa o abstrakcjach to zamiast zwolnic wolbłym dac 2 redukory![]()

Zwolnice zwiększają prześwit, odciążają układ przeniesienia napędu i są sztywne. Zamiast dwóch reduktorów to już lepiej dodatkową skrzynię biegów


Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
no tez mozna i ma sie wtedy 25 biegów (nie wlicznac 5 wstecznych)Ivul pisze:Masz rację, pełna abstrakcjamaxers pisze:A jak juz mowa o abstrakcjach to zamiast zwolnic wolbłym dac 2 redukory![]()
![]()
Zwolnice zwiększają prześwit, odciążają układ przeniesienia napędu i są sztywne. Zamiast dwóch reduktorów to już lepiej dodatkową skrzynię biegów![]()

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
no to zobaczcie co ma Kufel z Dominikiem za maszynę na zwolnicach i wcale nie zwalnia tylko same zwycięstwa przynosi. no ale to już inna bajka no i oczywiście nie do nivki http://4xdrive.com/realizacje.html
grat dwa to koszt ok 200 tyś
grat dwa to koszt ok 200 tyś
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
noo noo...


Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Damn, a myślałem że to ja zbuduję pierwszą dziwkę na zwolnicach na niezależnym zawieszeniu 

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
No w dniu dzisiejszym mogę już definitywnie oświadczyć że nie da się zmienić przełożeń w nivce na takie z fiata lub poloneza
o ile koło może jeszcze by podeszło to wałek atakujący jest zupełnie inny i nie da się go przeszczepić 


JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Smutna wiadomość, ale oszczędzi kilku prób 

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Leży u mnie gdzieś most od Fiata 125, może przyczepka z napędem?


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
Proponujesz poprowadzić napęd wzdłuż całego auta walem z pto, z tylnego mostu czy silnik hydrauliczny 

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
wiosna w pełni, wieczory dłuższe i cieplejsze, trzeba odświeżyć wątek
może komuś natchnienie się pojawi.
- zmiana przełożeń skrzyni rozdzielczej:
np. przełożenie 4,47 w reduktorze:
http://denniva.ru/?page_id=522
lub 2.135 i 3.0
http://denniva.ru/?page_id=500
są oczywiście i gotowe zestawy w Rosji. Ale poprostu kupić to słabo jak na własciciela nivy
- zwolnice były poruszane:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/
http://www.youtube.com/watch?v=uXU1_0Mp4bg
http://www.youtube.com/watch?v=iK2novVZTVI

- zmiana przełożeń skrzyni rozdzielczej:
np. przełożenie 4,47 w reduktorze:
http://denniva.ru/?page_id=522
lub 2.135 i 3.0
http://denniva.ru/?page_id=500
są oczywiście i gotowe zestawy w Rosji. Ale poprostu kupić to słabo jak na własciciela nivy

- zwolnice były poruszane:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/
http://www.youtube.com/watch?v=uXU1_0Mp4bg
http://www.youtube.com/watch?v=iK2novVZTVI
Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?
tomek pisze:Panowie,
w związku z faktem iż przedni dyfer poległ, i bedzie musiał dostać nowe zęby, myśl mnie naszła coby przy tej okazji zmienić przełozenia.4,3 ,czy wystarczy 4,1? Niva 1,7 jednopunkt, więc teraz ma 11/43, oponki z kolei to 205/16.Teoretyczne wyliczenia mówią że powrót byłby do fabrycznych ustawień ,ale teoria teorią a moze juz ktoś taką zmianę zaliczył i podzieli sie wrażeniami? W terenie powinno być fajnie,tylko czy asfaltowe przeloty nie będą uciążliwe?V-max nie spadnie do 70 km/h?
Może po fakcie ale dodam coś od siebie nivka 1.7 i, mosty z przełożeniem 10/41 opony 15/215 profil 105

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość