Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: maxers » śr gru 23, 2009 10:39 pm

Wojt@s pisze:Maxers jak chcesz mogę Ci dac namiary na ludzi co dorobią atak i talerz, pancerne w porównaniu do oryginału ( a dodatkowo można azotować ) , cenowo koło 800zł za komplet ale mogę się mylić bo to było jakiś czas temu :)21
pomysli sie (zreszta obecne przelozenie tez nie jest tragiczne, sukcesem bedze raczej blokada obu pułosi (w miare niedrogo) niz polepszenie vmaxu )

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Wojt@s » śr gru 23, 2009 11:15 pm

Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: tomek » śr gru 23, 2009 11:49 pm

maxers pisze:
Wojt@s pisze:Maxers jak chcesz mogę Ci dac namiary na ludzi co dorobią atak i talerz, pancerne w porównaniu do oryginału ( a dodatkowo można azotować ) , cenowo koło 800zł za komplet ale mogę się mylić bo to było jakiś czas temu :)21
pomysli sie (zreszta obecne przelozenie tez nie jest tragiczne, sukcesem bedze raczej blokada obu pułosi (w miare niedrogo) niz polepszenie vmaxu )
a ja myślałem że przełożenia w Nivie zmienia się by właśnie obniżyć Vmax...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: silverstone » czw gru 24, 2009 1:23 am

Wojt@s pisze:Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.
A po jasną cholere :o Chesz zwolnice, kup se choćby Lulka :)21
Żebyś sie osrał i obmazał z Nivy potwora nie zrobisz. Może to co może, wprawdzie sporo i da się jej możliwości nieco poprawić, ale jak słyszę te dywagacje na temat motorów po 150 koni, kół 35", ram, zwolnic i innych cudów, to smiech pusty mnie ogarnia :)23 :)23 :)23
WESOŁYCH ŚWIĄT !! !! !!
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Wojt@s » czw gru 24, 2009 1:27 am

Silverstone napisałem że to czysta abstrakcja :)21 :)21 w nivie jest urok w samej sobie, mały upgrade jej nie zaszkodzi a jak ktoś chce motać to niech kupi sobie coś na ramie a nie z zawieszeniem samonośnym 8)
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Ivul » czw gru 24, 2009 12:59 pm

Że niby ja? :)9

:)21 :)17

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: maxers » czw gru 24, 2009 8:25 pm

Wojt@s pisze:Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.
oczywiscie ze sie da zrobic ale to jedynie tylko spowolni pojazd,przykłądem moga byc przednie napedy od ciagników :)
ale po co motac skoro jest reduktor .
A jak juz mowa o abstrakcjach to zamiast zwolnic wolbłym dac 2 redukory :)21

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Ivul » czw gru 24, 2009 8:47 pm

maxers pisze:A jak juz mowa o abstrakcjach to zamiast zwolnic wolbłym dac 2 redukory :)21
Masz rację, pełna abstrakcja :P
Zwolnice zwiększają prześwit, odciążają układ przeniesienia napędu i są sztywne. Zamiast dwóch reduktorów to już lepiej dodatkową skrzynię biegów :)9 :)21

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: maxers » pt gru 25, 2009 6:22 pm

Ivul pisze:
maxers pisze:A jak juz mowa o abstrakcjach to zamiast zwolnic wolbłym dac 2 redukory :)21
Masz rację, pełna abstrakcja :P
Zwolnice zwiększają prześwit, odciążają układ przeniesienia napędu i są sztywne. Zamiast dwóch reduktorów to już lepiej dodatkową skrzynię biegów :)9 :)21
no tez mozna i ma sie wtedy 25 biegów (nie wlicznac 5 wstecznych) :)21

bobo1308
 
 
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 3:34 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: bobo1308 » pt sty 15, 2010 11:19 pm

no to zobaczcie co ma Kufel z Dominikiem za maszynę na zwolnicach i wcale nie zwalnia tylko same zwycięstwa przynosi. no ale to już inna bajka no i oczywiście nie do nivki http://4xdrive.com/realizacje.html
grat dwa to koszt ok 200 tyś

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Krzysiek-74 » sob sty 16, 2010 9:22 am

Wojt@s pisze:Może głupie pytanie , myślał ktoś o założeniu zwolnic jakimś cudem?? to trochę abstrakcja bo dochodzi oprócz przełożeń skrzyni i reduktora jeszcze przełożenie zwolnic.
Nie taka znów abstrakcja :wink: :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bobo1308
 
 
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 3:34 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: bobo1308 » sob sty 16, 2010 5:53 pm

noo noo...
:)2

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Ivul » sob sty 16, 2010 7:09 pm

Damn, a myślałem że to ja zbuduję pierwszą dziwkę na zwolnicach na niezależnym zawieszeniu :)21

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: bartekbp01 » wt lut 23, 2010 10:43 am

No w dniu dzisiejszym mogę już definitywnie oświadczyć że nie da się zmienić przełożeń w nivce na takie z fiata lub poloneza :)16 o ile koło może jeszcze by podeszło to wałek atakujący jest zupełnie inny i nie da się go przeszczepić :)15
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Ivul » wt lut 23, 2010 1:12 pm

Smutna wiadomość, ale oszczędzi kilku prób :)2

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: poborcapodatkowy » wt lut 23, 2010 4:19 pm

Leży u mnie gdzieś most od Fiata 125, może przyczepka z napędem?
:)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: Ivul » wt lut 23, 2010 6:20 pm

Proponujesz poprowadzić napęd wzdłuż całego auta walem z pto, z tylnego mostu czy silnik hydrauliczny ??

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: kb-autostyle » pn kwie 22, 2013 8:23 am

wiosna w pełni, wieczory dłuższe i cieplejsze, trzeba odświeżyć wątek :D może komuś natchnienie się pojawi.

- zmiana przełożeń skrzyni rozdzielczej:
np. przełożenie 4,47 w reduktorze:
http://denniva.ru/?page_id=522

lub 2.135 i 3.0
http://denniva.ru/?page_id=500

są oczywiście i gotowe zestawy w Rosji. Ale poprostu kupić to słabo jak na własciciela nivy :)21

- zwolnice były poruszane:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/

http://www.youtube.com/watch?v=uXU1_0Mp4bg
http://www.youtube.com/watch?v=iK2novVZTVI

Awatar użytkownika
łajdaczka
 
 
Posty: 169
Rejestracja: pt gru 31, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: puszcza knyszyńska

Re: Zmiana przełożenia:3,9 -4,1 a może 4,3?

Post autor: łajdaczka » sob maja 25, 2013 11:44 am

tomek pisze:Panowie,
w związku z faktem iż przedni dyfer poległ, i bedzie musiał dostać nowe zęby, myśl mnie naszła coby przy tej okazji zmienić przełozenia.4,3 ,czy wystarczy 4,1? Niva 1,7 jednopunkt, więc teraz ma 11/43, oponki z kolei to 205/16.Teoretyczne wyliczenia mówią że powrót byłby do fabrycznych ustawień ,ale teoria teorią a moze juz ktoś taką zmianę zaliczył i podzieli sie wrażeniami? W terenie powinno być fajnie,tylko czy asfaltowe przeloty nie będą uciążliwe?V-max nie spadnie do 70 km/h? :cry:


Może po fakcie ale dodam coś od siebie nivka 1.7 i, mosty z przełożeniem 10/41 opony 15/215 profil 105 ;-) dziwka zapier-la do 135 poszła by więcej ale w podlaskim tak szerokich asfaltów jeszcze nie położyli, w terenie ok, choć reduktor dość często zapinam szczególnie jak założyłem te wielkie kapcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość