przeniesienie napedu

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

j09s12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: przeniesienie napedu

Post autor: j09s12 » pn sty 25, 2010 8:19 am

operacja Nivki zakończyła się sukcesem :D
Pozdro
Łada Nivka 1.7i 1996

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Ivul » pn sty 25, 2010 12:01 pm

Another job well done !! :)2
:)21

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » ndz cze 20, 2010 9:20 pm

Odgrzebuję... bo.. no właśnie - pisaliście mi, w innym wątku że przegub do zlotu wytrzyma, nie wytrzymał :evil:

Nivka nie chciała jechać. Zapiąłem blokadę i wyjechałem spokojnie na czarne. Padł prawy przedni przegub - przy kole. Wróciłem do domu na zapiętej blokadzie około 20 km. Czy w takiej sytuacji mocno układ dostaje po nosie?

Chciałbym naprawić usterkę samodzielnie więc może macie jakieś szczególne uwagi wyniesione doświadczeniem?
___________________
suma wszystkich luzów

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Ivul » ndz cze 20, 2010 9:47 pm

mrx pisze:Wróciłem do domu na zapiętej blokadzie około 20 km. Czy w takiej sytuacji mocno układ dostaje po nosie?
Nie dostaje, jak wyciągniesz półośkę z zerwanego przegubu żeby nie robiła spustoszeń to możesz tak spokojnie jeździć do wymiany. Oczywiście w terenie możliwości żadne z samym tyłem.
mrx pisze: Chciałbym naprawić usterkę samodzielnie więc może macie jakieś szczególne uwagi wyniesione doświadczeniem?
Mamy jakieś dwa zyliony uwag, wszystkie zapisane w niezliczonych wątkach na forum :wink:

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » ndz cze 20, 2010 10:22 pm

Dzięki! Jutro muszę rozebrać i wymienić.. póki kałuże nie wyschły :lol:

Ps. A jaki smar pchać do przegubu?

Rozebrałem, okazało się że koszyk połamany w drobny mak. Reszta zdaję się być ok. Aha .. przy okazji łożysko wypadło.. :evil: też w kawałkach :roll:
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: przeniesienie napedu

Post autor: bartekbp01 » śr cze 23, 2010 9:02 pm

grafitowy lub molimbdenowy smar robi robotę a łożysko wymień koniecznie i pamiętaj o momentach dokręcania :o
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » śr cze 23, 2010 9:09 pm

Łożyska już w piaście, smar do przegubu dostałem w komplecie. Tylko zanim piastę założę muszę poradzić sobie z przegubem - i tu jest problem. O przy demontażu przegub sam wypadł :evil: to teraz zastanawiam się jak nałożyć przegub na półoś. W serwisówce mądrze napisali, żeby zabezpieczenie ułożyć na środku i młotkiem pomóc. Napisać łatwiej trudniej zrobić.

Jak Wy sobie poradziliście z tym fantem?
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: przeniesienie napedu

Post autor: bartekbp01 » śr cze 23, 2010 9:19 pm

na pół osi napędowej jest wycięty rowek , na samym końcu wielowypustu . w tym rowku powinna się znajdować zawleczka a bardziej taki pierścień , bo to on blokuje przegób.
Montaż banalnie prosty : po załozeniu mieszka nakładasz przegób trafiając na wielowypust wsuwasz ręką ine się da upewniasz się że dobrze siedzi po czym nakręcasz nakrętkę na gwint przegubu , ustawiasz go osiowo w lini z półosią i młotkiem (tylko takim słusznym ) wbijasz dziada aż poczujesz że wskoczył i wsunął się do samego końca. dobrze wyczyść i przesmaruj wpust i wielowypust. powdzenia :)2 :wink:
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » śr cze 23, 2010 9:26 pm

Podobnie robiłem, ale nie mogę ale zawleczka blokuje.. Słusznej siły zabrakło.
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: przeniesienie napedu

Post autor: bartekbp01 » śr cze 23, 2010 9:36 pm

no tylko to innej metody nie ma weż większy młotek , jeżeli masz półoś na aucie to przed uderzeniem musisz wszystko docisnąć do mostu i dopiero wtedy na sztywno go pierdyknijtylko nie zapomnij o wkręceniu nakrętko bo zrupiesz gwinta wtedy no tylko rączki do bozi i pilniczek :)12
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » czw cze 24, 2010 7:28 am

rączki do bozi i pilniczek
Cobym trafił w nakrętkę a nie po kciukach jak zwykle :D
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Marek D. » czw cze 24, 2010 7:49 am

i pierścionek na zapas wypadałoby mieć.
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » czw cze 24, 2010 8:44 am

Właśnie kupiłem dwa dodatkowe. Stwierdziłem, że będzie lepiej jak wyciągnę półoś i ją wbiję do przegubu a nie odwrotnie.
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: przeniesienie napedu

Post autor: bartekbp01 » czw cze 24, 2010 8:46 am

mrx pisze:Właśnie kupiłem dwa dodatkowe. Stwierdziłem, że będzie lepiej jak wyciągnę półoś i ją wbiję do przegubu a nie odwrotnie.
kiepsko to widzę , a tak w ogóle to przeliczyłeś ile masz wypustów na półosi i przegubie może kupiłeś nie to co trzeba?!?
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » czw cze 24, 2010 9:20 am

Wypusty są ok. Zobaczymy jak mi to wyjdzie....
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Marek D. » czw cze 24, 2010 12:20 pm

mrx pisze:Właśnie kupiłem dwa dodatkowe. Stwierdziłem, że będzie lepiej jak wyciągnę półoś i ją wbiję do przegubu a nie odwrotnie.
nie ogarniam :o
zgodnie z prawami fizyki newtonowskiej nie żadnego znaczenia a której strony napierdalasz młotkiem :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Ivul » czw cze 24, 2010 12:36 pm

Młotkowi też wszystko jedno :wink:

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » czw cze 24, 2010 2:31 pm

fizyki newtonowskiej nie żadnego znaczenia
Też się jasno wyraziłem. przegub w imadle + ośka w pionie.

Czwartkowe dyskusje na temat stukania spowodowane nie leniem w pracy, ale dysfunkcją systemu motywacyjnego.
:D
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Marek D. » czw cze 24, 2010 3:02 pm

i po uj Ci to ?
Jak wywalisz półoś z mostu to uszczelkę będziesz musiał sobie doklepać, olej uzupełnić, szpilka Ci się jakaś upier... :wink: dwa przeguby spionować będziesz musiał :)21
Jak rozbierzesz przegub wewnętrzny to śruty po wsi Ci się rozlecą i już nic nie będzie takie same :)21

notuj:
1. sprawdzasz stan osłony przegubu wewnętrznego, jakby co zmieniasz.
2 nakładasz osłony przegubu zewnętrznego pierwej idzie twarda później ta mnientka :)21
3. na wieloklinie półośki jest nacięcie na pierścionek z okrągłego drutu gięty. Jak stary siedzi to se dupy nie zawracaj z wymianą.
4. smar ładujesz w przegub zewnętrzny, nie paciaj wszyskiego wkoło tylko wyciśnij tubkę w otwór na półoś.
5. ustaw w jednej osi wewnętrzną bieżnię śrutów z kielichem.
6. nakręcasz nakrętkę dociskową łożysk piasty coby gwintu nie poje...
7. nasuwasz przegub na półoś tak coby we frezy trafić i dociskasz ręką(oba przeguby mają być w prostej linii).
8. bierzesz młotecek pińćKghmaminimum i po wzdłużnej osi symetrii podajesz energię. Chodzi o to, że pierścień zabezpieczający sprężynuje więc lekkie uderzenie dużym młotem będzie o niebo skuteczniejsze od naparzania szklarską popierdułką

z założenia ma całkiem lekko wskoczyć.
Targasz za przegub aby sprawdzić, czy przy składaniu pierścionek nie pękł.

:)2
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: przeniesienie napedu

Post autor: mrx » czw cze 24, 2010 3:24 pm

Do trzeciego punktu dojechałem 8) Teraz pozostaje skupić się na stukaniu tfu stuknięciu. Dziękuję za koleją obszerną podpowiedź :)
bierzesz młotecek pińćKghmaminimum
I to był klucz do sukcesu. Dziękuję! Zrobione.
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
Tresor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr cze 03, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Czerwieńsk

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Tresor » śr sie 25, 2010 5:10 pm

Problem rozwiązany ale napisze co ja miałem aby w razie cóś zostało dla potomnych.

Chciałem koledze pokazać jak zwija nivka trawę. Bez blokady poszło dobrze, na zapiętej coś chrupnęło trochę oleju i po temacie stoimy. Po wyjęciu skrzyni okazało się że ukręciłem wałek główny na samym środku, chciałem kupić inną skrzynię ale nie wiedziałem na co trafię więc wymieniłem wałek, wszystkie łożyska i oringi (reszta była ok synchronizatory, tryby...) za 250 złociszy mam skrzynię po generalce, olej nie wycieka (brak możliwości jego uzupełnienia chyba że od strony korka spustowego :o )
Skrzynię mam z poldka 5 biegową.
Niva 1,9D

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Svenson » śr sie 25, 2010 8:49 pm

powiec mi tylko jak z tunelem :)21

Awatar użytkownika
Tresor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr cze 03, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Czerwieńsk

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Tresor » czw sie 26, 2010 12:39 pm

Wałek główny w skrzyni biegów, nie wał to by było nieciekawe
Niva 1,9D

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: przeniesienie napedu

Post autor: Svenson » czw sie 26, 2010 4:44 pm

chodzi mi o to czy nie przeszkadzał ci ten dinks :wink:

Obrazek

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: przeniesienie napedu

Post autor: poborcapodatkowy » czw sie 26, 2010 8:05 pm

Svenson pisze:chodzi mi o to czy nie przeszkadzał ci ten dinks :wink:

Obrazek
A tobie?
:)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość