przednie sprężyny raz jeszcze

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » pt wrz 03, 2004 9:43 am

a seryjne do nivki są zasłabe na jazde? ile kosztują ktoś wie
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 03, 2004 10:09 am

Ale co przeguby?

pirelli
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: pirelli » sob wrz 04, 2004 8:41 am

nowy zewnętrzny przegub włoski kosztuje około 150zł "PODOBNO"

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob wrz 04, 2004 3:28 pm

jakie przeguby mi chodzi o sprezynki słyszałem ze od zuka są oki
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 04, 2004 3:32 pm

no srednica pasuje ale dla mnie byly za twarde wiec podnioslem ja w inny sposob, no ale da sie jezdzic na zukowskich trzeba tylko przyciac kawalek zwoju.

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob wrz 04, 2004 3:41 pm

a o duzo uciełes wysoko sie podniosła i od czego masz teraz
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 04, 2004 3:45 pm

Ja mam oryginalne sprezyny i calosc jest podniesiona na dystansach a zukowskich sprezyn nie trzeba duzo ucinac o ile dobrze pamietam

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob wrz 04, 2004 3:50 pm

fajnie a ile oryginały kosztują ??
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 04, 2004 3:52 pm

nie wiem bo nigdy nie kupowalem

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob wrz 04, 2004 3:56 pm

to jezdzisz na starych (nowych nie kupiłes) tak o jakie dystanse chodzi o gumki od łady zwykłej czy co? wkłada sie je miedzy sprezyny nie?
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 04, 2004 4:21 pm

Nie zadne gumki. Sa dwa sposoby albo dystans miedzy wahacz a blache sprezyny albo krazki dystansowe pod sworzen tak jak zrobil ten gosciu co ma nivke na ramie. To rozwiazanie co on zrobil jest najprostsze i nie trzeba nic przerabiac, trzeba miec tylko dobrego tokarza.

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob wrz 04, 2004 4:26 pm

aha no proste i logiczne i przetestowane fajnie pomysle
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn wrz 06, 2004 9:45 am

Nowa przednia sprężyna kosztuje 40 zł/szt., podkładki gumowe z nadwymiarem 1 cm - 6 zł/szt., odbojniki gumowe 15 zł/szt.. Ceny z salonu Łady w Siedlcach. Komponenty wyprodukowano w Rosji.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 06, 2004 1:10 pm

Problem w tym ze jest kilku producentow w Rosji i nigdy nie wiesz od kogo kupiles towar. Oni klepia te Lady w kilku fabrykach i do tego jeszcze jest pelno prywaciarzy. Dlatego np. niektore sworznie wytrzymują 2 tys km a inne 20 tys., zreszta ktos juz wczesniej pisal o sprezynach ze kupil nowe i byly gorsze od starych, dlatego z czesciami trzeba uwazac !! !! !!

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn paź 11, 2004 8:41 am

W ubiegły poniedziałek założyłem nowe sprężyny ruskiej produkcji(niestety, nie spisałem producenta z etykiety) plus podkładki gumowe "nadwymiarowe". Prześwit zwiększył się z 18 cm do 23 cm (mierzone przy nieobciążonym pojeźdźe, pod dolną belką poprzeczną przdniego zawieszenia; opony 175/75R16). Zobaczymy ile osiądą. Na razie po przejechaniu 1000km po różnych drogach nie zauważyłem obniżenia.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn paź 11, 2004 5:53 pm

Mysle ze 1 lub 2 cm napwena z czasem siada

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn paź 11, 2004 8:06 pm

A jaki jest wogóle sens podnoszenia nivki ??
Przecież to tylko destabilizuje jej zachowanie na drodze :-?
A prześwit jaki ma "sama w sobie" jest wystarczający do soft off-roadu
a do xtremu się przecież niva raczej nie nadaje i tak, choćby podnieść ją o 20 cm w stosunku do fabrycznego prześwitu
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn paź 11, 2004 8:31 pm

Ja podnioslem ze wzgledu na duze gumy ktore dostalem praktycznie za friko i to o jedyne 5cm. Wiecej mysle nie ma sensu bo tak jak napisal Snajper do extremu nivka jest zadelikatna. Do takich akcji lepiej kupic suzuke albo uaza. 8)

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » pn paź 11, 2004 9:05 pm

zalozylem sobie sprezyny z zuka trzeba bylo je troche obciac, teraz przod fajnie stoi chociaz nie wiem czy te sprezyny nie sa troche za sztywne, dalsze testy w nadchodzacy weekend powinny to pokazac
pozdrawiam
michal
u 404

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt paź 12, 2004 8:27 am

Sens podnoszenia u mnie był taki, że chciałem przywrócić oryginalny prześwit gwarantowany przez producenta. Po 10 latach eksploatacji przednie sprężyny mocno już osiadły.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 12, 2004 11:23 am

tieri pisze:zalozylem sobie sprezyny z zuka trzeba bylo je troche obciac, teraz przod fajnie stoi chociaz nie wiem czy te sprezyny nie sa troche za sztywne, dalsze testy w nadchodzacy weekend powinny to pokazac
Zuk troche twardy ale da sie jezdzic. Jak juz zalozyles to teraz musisz cierpiec :wink: Ale tak na serio to oryginalna sprezyna jest najlepszym rozwiazaniem, wierzcie mi przetestowalem to na 2 nivkach.

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt paź 12, 2004 3:32 pm

ale moja nivka jest troche ciezsza od oryginalu i na seryjnych springach dosc mocno siedziala z przodu
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 12, 2004 5:01 pm

A co masz pod maska wiekszy motor ze wiecej wazy??

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt paź 12, 2004 7:15 pm

przedewszystkim to mam rame
pod maska silnik 2.0 DOHC, MPI z fiata argenty z sucha miska olejowa on akurat nie jest az taki ciezki, 2 skrzynie biegow spiete szeregowo i dopiero za tym reduktor, pozatym pare innych patentow jak np wspomaganie kierownicy
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 12, 2004 7:40 pm

Eee to w twoim przypadku moze to zdac egzamin. A jak juz sie przyznales ze zmotales dwie skrzynie razem to powiedz mi jaki przegub tam wpakowales miedzy nimi bo ja jestem takze na etapie produkcji potwora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość