Problemy z odpaleniem!!!
Moderator: Albert_N
Re: Problemy z odpaleniem!!!
dobra zamówiłem pompkę, dam znać co i jak.
Inna sprawa z odpalaniem - nie odpala mi na gazie. W ogóle. Kręci, kręci i ani nie zagada. Na ciepłym jedzie równo, trzyma obroty itp. To jakaś przypadłość nivy, czy coś nie halo z gazem?
Inna sprawa z odpalaniem - nie odpala mi na gazie. W ogóle. Kręci, kręci i ani nie zagada. Na ciepłym jedzie równo, trzyma obroty itp. To jakaś przypadłość nivy, czy coś nie halo z gazem?
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
A jaki masz reduktor podciśnieniowy czy elektronikkocureq pisze:dobra zamówiłem pompkę, dam znać co i jak.
Inna sprawa z odpalaniem - nie odpala mi na gazie. W ogóle. Kręci, kręci i ani nie zagada. Na ciepłym jedzie równo, trzyma obroty itp. To jakaś przypadłość nivy, czy coś nie halo z gazem?

Ja jak odpalam z gazu, wyciągam ssanie, włączam zapłon, czekam z 5-6 sekund i kręcę. Zaskakuje od pyknięcia i to nawet przy -20 oC



Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Problemy z odpaleniem!!!
troche zimno na odpalanie na gazie , ale jest na to patent
Masz gaźnikowca wiec i 1 generacja elpidżi
Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .
Przy niskich temperaturach ( gdzy ma sie na LPG ) po przełączeniu kluczyka na zapłon odrazu następuje otwarcie zaworów zasilania LPG . Następuje wyparcie mieszaniny gazów zwanych powietrzem
z puchy filtra i " zalanie " jej samym gazem . Zapłon niestety w takich warunkach nie nastąpi ...
ale...
wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania
po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .
Mnie tak odpalała na gazie nawet przy -20, ale szkoda parownika
Pozdr

Masz gaźnikowca wiec i 1 generacja elpidżi

Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .
Przy niskich temperaturach ( gdzy ma sie na LPG ) po przełączeniu kluczyka na zapłon odrazu następuje otwarcie zaworów zasilania LPG . Następuje wyparcie mieszaniny gazów zwanych powietrzem

ale...
wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania

po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .
Mnie tak odpalała na gazie nawet przy -20, ale szkoda parownika

Pozdr

Re: Problemy z odpaleniem!!!
O, spróbuję. Wiem, że szkoda parownika, bo się membrany psują, ale czasami by się przydało takie odpalanie (np. teraz gdy nie mam pompy paliwa
)
Instalacja na śrubę.

Instalacja na śrubę.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
Svenson pisze:troche zimno na odpalanie na gazie , ale jest na to patent![]()
Masz gaźnikowca wiec i 1 generacja elpidżi![]()
Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .
Przy niskich temperaturach ( gdzy ma sie na LPG ) po przełączeniu kluczyka na zapłon odrazu następuje otwarcie zaworów zasilania LPG . Następuje wyparcie mieszaniny gazów zwanych powietrzemz puchy filtra i " zalanie " jej samym gazem . Zapłon niestety w takich warunkach nie nastąpi ...
ale...
wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania![]()
po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .
Mnie tak odpalała na gazie nawet przy -20, ale szkoda parownika![]()
Pozdr
Ja zawsze palę tym pierwszym sposobem i nie ma problemu


Czy ja wiem czy tak szkoda parownika


kocureq jak odpalasz na benzynie. Przyjeżdżasz np wieczorem pod dom, przełączasz na benzynę aby się gaźnik zalał i gasisz silnik

lub
Gasisz na gazie i próbujesz rano na benzynie


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Problemy z odpaleniem!!!
Gdy zbliżam się do domu, przełączam na benzynę i tak zostawiam. Rano odpalam, nagrzeje się trochę, przełączam na gaz.
We wspomnianym kucyku dziewczyny odpalaliśmy zawsze na gazie i dopiero po 3-4 latach (a zakładam, że poprzedni właściciel robił tak samo,bo pompa była zatarta jak kupiliśmy auto) parownik zaczął padać, nowy - niecałe 200 zł.
Po prostu chcę mieć oba układy zasilania sprawne, bo i gazu i benzyny mało wchodzi (mam bak 20 litrów bo ktoś zmniejszył
)
Wieczorem popróbuję tego odpalania
We wspomnianym kucyku dziewczyny odpalaliśmy zawsze na gazie i dopiero po 3-4 latach (a zakładam, że poprzedni właściciel robił tak samo,bo pompa była zatarta jak kupiliśmy auto) parownik zaczął padać, nowy - niecałe 200 zł.
Po prostu chcę mieć oba układy zasilania sprawne, bo i gazu i benzyny mało wchodzi (mam bak 20 litrów bo ktoś zmniejszył

Wieczorem popróbuję tego odpalania

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
No to dobrze odpalasz na benzynie
widzisz, więc palenie na gazie nie jest takie złe
ale zgadzam się ze i benzyna i gaz muszą chodzić
Ja w baku mam max 10 l paliwa a bak oryginalny, butle na lpg mam 55 l


ale zgadzam się ze i benzyna i gaz muszą chodzić

Ja w baku mam max 10 l paliwa a bak oryginalny, butle na lpg mam 55 l

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Problemy z odpaleniem!!!
Ta, tylko teraz benzyna padła to chciałbym odpalać też na gazie. Zawsze w trasie / terenie się może przydać w pełni sprawne drugie paliwo.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
To wiadomo. Jak już przyjdzie pompka paliwa to już nie powinno być problemu 

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Problemy z odpaleniem!!!
kazdy sposob dobry jak działa ...
Ja zawsze miałem pod korek PB i kilka razy mi to uratowało tyłek jak LPG spalił sie w motogodzinach
a potem jeszcze 20 litrów beny zanim czarny zobaczyłem
Ja zawsze miałem pod korek PB i kilka razy mi to uratowało tyłek jak LPG spalił sie w motogodzinach

a potem jeszcze 20 litrów beny zanim czarny zobaczyłem

Re: Problemy z odpaleniem!!!
Coś w tym jest. Normalnie jak kręciłem na zimnym na gazie to echo, nawet nie gadał.
Dzisiaj ustawiłem przełącznik na "zero", pokręciłem, w trakcie kręcenia przełączyłem na gaz i zagadał
obroty poszły w górę, spadły do ok. 1500 i zgasł (zapomniałem o ssaniu). Włączyłem ssanie, kręcę i ... padł akumulator
A mój prostownik pożyczyłem komuś i nie oddał.
Popróbuję z drugim autem na kablach przez święta bo teraz już ledwo kreci.
Dzisiaj ustawiłem przełącznik na "zero", pokręciłem, w trakcie kręcenia przełączyłem na gaz i zagadał


Popróbuję z drugim autem na kablach przez święta bo teraz już ledwo kreci.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
Pompa paliwa wymieniona, Łada gada i jeździ 

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
gratulacjekocureq pisze:Pompa paliwa wymieniona, Łada gada i jeździ

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Problemy z odpaleniem!!!
kocureq pisze:Pompa paliwa wymieniona, Łada gada i jeździ
a kiedy filtr paliwa był wymieniany ?
u mnie w aucie kiedyś padłą pompka, a po rozcięciu filtra był pełny "błota", rdzy, syfu, i nie dziwne że pompka padła ..
nie tylko w dizlu jest to ważne, filtry w benzyniaku też trzeba zmieniać

Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: Problemy z odpaleniem!!!
ze 4 tysiące km temu. Według poprzednika
W sumie na upartego mogę wymienić i teraz. Przez obudowę nie widać specjalnie syfu czy błota.

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Problemy z odpaleniem!!!
Filtry wiadomo że trzeba wymieniać ,ale one nie uzdrowią całego świata .
Faktem u Ciebie jest że padła pompka ( zaworki ) wymieniłeś i jest ok
Faktem u Ciebie jest że padła pompka ( zaworki ) wymieniłeś i jest ok
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Problemy z odpaleniem!!!
profilaktyka, profilaktyka jest lepsza niż leczenieSvenson pisze:Filtry wiadomo że trzeba wymieniać ,ale one nie uzdrowią całego świata .

Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: Problemy z odpaleniem!!!
dlatego nasze społeczeństwo to lekomanikb-autostyle pisze: profilaktyka, profilaktyka jest lepsza niż leczenie

Nie neguje wymiany filtrów bo to jest podstawa , ale jak umiera jakaś część to trzeba wymienić i tyle

Re: Problemy z odpaleniem!!!
Działa! Dzisiaj tak odpaliłem!Svenson pisze:Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .
wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania![]()
po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .
Dzięki wielkie! A poprzednik twierdził, że to auto zimne nigdy na gazie nie odpali

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

- PIOTRek NIVA
-
- Posty: 185
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
- Lokalizacja: sosnowiec / UK
Re: Problemy z odpaleniem!!!
a tak wracając do tematu pompki to czy są dostępne same zaworki (na all... nie znalazłem, a już nie trzymają) czy trzeba wymienić cała pompę????
POZDRO
POZDRO
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
Re: Problemy z odpaleniem!!!
15 lat temu to może się jeszcze gdzieś znalazło 

- PIOTRek NIVA
-
- Posty: 185
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
- Lokalizacja: sosnowiec / UK
Re: Problemy z odpaleniem!!!
Svenson pisze:15 lat temu to może się jeszcze gdzieś znalazło
nie wiem ale jak miałem kaszlaka to wymieniałem a to w tym okresie mniej więcej było:)
a tak a propos pompka podobna to może podchodzą takie z malucha/poloneza /zastawy???
POZDRO
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
Re: Problemy z odpaleniem!!!
WITAM WSZYSTKICH
Ponieważ jestem na tym forum prawie NIVAcjuszem ( wczoraj stałem się szczęśliwym posiadsczem pojazdu m-ki VAZ ) chciałbym poprosić o poradę. Silnik to ogólnie 1.7 i z 2003 r . Nie działa prawidłowo na paliwie - podczas jazdy dusi się i przerywa - na gazie szedł jako tako nie najgorzej ( przejechałem nią dopiero ok 200 km ) gasł na wolnych obrotach po zrzuceniu na luz po dłuższym odcinku drogi.
To wszystko byłem jeszcze w stanie zrozumieć i znieść ale dzisiaj rano nie odpaliła z gazu wcale ( z paliwa nie próbowałem ) . Pózniej to zdechł akumulator póżniej próbowałem znowu odpalić ( centtalka gazu na tzw " zero " w/g wskazań sprzedawcy - też bez skutku :-? . Może któryś z kolegów coś podpowie - wiem wiem to dopiero początki kłopotów....
Ponieważ jestem na tym forum prawie NIVAcjuszem ( wczoraj stałem się szczęśliwym posiadsczem pojazdu m-ki VAZ ) chciałbym poprosić o poradę. Silnik to ogólnie 1.7 i z 2003 r . Nie działa prawidłowo na paliwie - podczas jazdy dusi się i przerywa - na gazie szedł jako tako nie najgorzej ( przejechałem nią dopiero ok 200 km ) gasł na wolnych obrotach po zrzuceniu na luz po dłuższym odcinku drogi.
To wszystko byłem jeszcze w stanie zrozumieć i znieść ale dzisiaj rano nie odpaliła z gazu wcale ( z paliwa nie próbowałem ) . Pózniej to zdechł akumulator póżniej próbowałem znowu odpalić ( centtalka gazu na tzw " zero " w/g wskazań sprzedawcy - też bez skutku :-? . Może któryś z kolegów coś podpowie - wiem wiem to dopiero początki kłopotów....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość