Problemy z odpaleniem!!!

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » pt gru 24, 2010 9:35 am

dobra zamówiłem pompkę, dam znać co i jak.


Inna sprawa z odpalaniem - nie odpala mi na gazie. W ogóle. Kręci, kręci i ani nie zagada. Na ciepłym jedzie równo, trzyma obroty itp. To jakaś przypadłość nivy, czy coś nie halo z gazem?
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: gornek » pt gru 24, 2010 12:04 pm

kocureq pisze:dobra zamówiłem pompkę, dam znać co i jak.


Inna sprawa z odpalaniem - nie odpala mi na gazie. W ogóle. Kręci, kręci i ani nie zagada. Na ciepłym jedzie równo, trzyma obroty itp. To jakaś przypadłość nivy, czy coś nie halo z gazem?
A jaki masz reduktor podciśnieniowy czy elektronik ??
Ja jak odpalam z gazu, wyciągam ssanie, włączam zapłon, czekam z 5-6 sekund i kręcę. Zaskakuje od pyknięcia i to nawet przy -20 oC :)21 :)21 a dzieje się to dlatego ze przez te 5 sek jest wolny wypływ gazu, później już nie ma bo centralka odcina :)21
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » pt gru 24, 2010 12:13 pm

troche zimno na odpalanie na gazie , ale jest na to patent :wink:


Masz gaźnikowca wiec i 1 generacja elpidżi :)21

Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .


Przy niskich temperaturach ( gdzy ma sie na LPG ) po przełączeniu kluczyka na zapłon odrazu następuje otwarcie zaworów zasilania LPG . Następuje wyparcie mieszaniny gazów zwanych powietrzem :wink: z puchy filtra i " zalanie " jej samym gazem . Zapłon niestety w takich warunkach nie nastąpi ...


ale...






wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania :)21
po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .



Mnie tak odpalała na gazie nawet przy -20, ale szkoda parownika :)3





Pozdr :)13

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » pt gru 24, 2010 12:40 pm

O, spróbuję. Wiem, że szkoda parownika, bo się membrany psują, ale czasami by się przydało takie odpalanie (np. teraz gdy nie mam pompy paliwa ;))

Instalacja na śrubę.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: gornek » pt gru 24, 2010 1:45 pm

Svenson pisze:troche zimno na odpalanie na gazie , ale jest na to patent :wink:


Masz gaźnikowca wiec i 1 generacja elpidżi :)21

Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .


Przy niskich temperaturach ( gdzy ma sie na LPG ) po przełączeniu kluczyka na zapłon odrazu następuje otwarcie zaworów zasilania LPG . Następuje wyparcie mieszaniny gazów zwanych powietrzem :wink: z puchy filtra i " zalanie " jej samym gazem . Zapłon niestety w takich warunkach nie nastąpi ...


ale...






wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania :)21
po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .



Mnie tak odpalała na gazie nawet przy -20, ale szkoda parownika :)3





Pozdr :)13

Ja zawsze palę tym pierwszym sposobem i nie ma problemu :)21 Próbowałem u siebie ten drugi i nie odpalił :x

Czy ja wiem czy tak szkoda parownika :o Za regeneracje zapłacisz ok 100 zł co jakieś dwa lata, dalej jeździsz i palisz. Taniej to wychodzi niż w pieniądzach niż palenie na benzynie :) Aha chyba ze masz tak podłączony parownik do układu chłodzenia ze zamarza, to palenie na benzynie wskazane, a jeśli nie zamarza to gaz gaz gaz... <--- to jest tylko moja sugestia

kocureq jak odpalasz na benzynie. Przyjeżdżasz np wieczorem pod dom, przełączasz na benzynę aby się gaźnik zalał i gasisz silnik ?? I rano palisz na benzynie

lub

Gasisz na gazie i próbujesz rano na benzynie ?? tzn kręcisz, kręcisz, kręcisz,..., kręcisz do potęgi x i po jakimś czasie zapali ??
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » pt gru 24, 2010 2:02 pm

Gdy zbliżam się do domu, przełączam na benzynę i tak zostawiam. Rano odpalam, nagrzeje się trochę, przełączam na gaz.

We wspomnianym kucyku dziewczyny odpalaliśmy zawsze na gazie i dopiero po 3-4 latach (a zakładam, że poprzedni właściciel robił tak samo,bo pompa była zatarta jak kupiliśmy auto) parownik zaczął padać, nowy - niecałe 200 zł.



Po prostu chcę mieć oba układy zasilania sprawne, bo i gazu i benzyny mało wchodzi (mam bak 20 litrów bo ktoś zmniejszył :roll: )



Wieczorem popróbuję tego odpalania :)
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: gornek » pt gru 24, 2010 2:14 pm

No to dobrze odpalasz na benzynie :) widzisz, więc palenie na gazie nie jest takie złe :)21
ale zgadzam się ze i benzyna i gaz muszą chodzić :)
Ja w baku mam max 10 l paliwa a bak oryginalny, butle na lpg mam 55 l :D
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » pt gru 24, 2010 2:18 pm

Ta, tylko teraz benzyna padła to chciałbym odpalać też na gazie. Zawsze w trasie / terenie się może przydać w pełni sprawne drugie paliwo.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: gornek » pt gru 24, 2010 2:32 pm

To wiadomo. Jak już przyjdzie pompka paliwa to już nie powinno być problemu :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » pt gru 24, 2010 6:55 pm

kazdy sposob dobry jak działa ...




Ja zawsze miałem pod korek PB i kilka razy mi to uratowało tyłek jak LPG spalił sie w motogodzinach :)21
a potem jeszcze 20 litrów beny zanim czarny zobaczyłem :)17

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » pt gru 24, 2010 7:40 pm

Coś w tym jest. Normalnie jak kręciłem na zimnym na gazie to echo, nawet nie gadał.

Dzisiaj ustawiłem przełącznik na "zero", pokręciłem, w trakcie kręcenia przełączyłem na gaz i zagadał :) obroty poszły w górę, spadły do ok. 1500 i zgasł (zapomniałem o ssaniu). Włączyłem ssanie, kręcę i ... padł akumulator :)16 A mój prostownik pożyczyłem komuś i nie oddał.

Popróbuję z drugim autem na kablach przez święta bo teraz już ledwo kreci.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » pt gru 31, 2010 4:02 pm

Pompa paliwa wymieniona, Łada gada i jeździ :)21
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » pt gru 31, 2010 8:12 pm

kocureq pisze:Pompa paliwa wymieniona, Łada gada i jeździ :)21
gratulacje :)21

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kb-autostyle » sob sty 01, 2011 10:29 pm

kocureq pisze:Pompa paliwa wymieniona, Łada gada i jeździ :)21

a kiedy filtr paliwa był wymieniany ?

u mnie w aucie kiedyś padłą pompka, a po rozcięciu filtra był pełny "błota", rdzy, syfu, i nie dziwne że pompka padła ..

nie tylko w dizlu jest to ważne, filtry w benzyniaku też trzeba zmieniać !!
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » ndz sty 02, 2011 10:04 am

ze 4 tysiące km temu. Według poprzednika :) W sumie na upartego mogę wymienić i teraz. Przez obudowę nie widać specjalnie syfu czy błota.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » ndz sty 02, 2011 1:13 pm

Filtry wiadomo że trzeba wymieniać ,ale one nie uzdrowią całego świata .
Faktem u Ciebie jest że padła pompka ( zaworki ) wymieniłeś i jest ok

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kb-autostyle » ndz sty 02, 2011 1:18 pm

Svenson pisze:Filtry wiadomo że trzeba wymieniać ,ale one nie uzdrowią całego świata .
profilaktyka, profilaktyka jest lepsza niż leczenie :)2
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » ndz sty 02, 2011 1:32 pm

kb-autostyle pisze: profilaktyka, profilaktyka jest lepsza niż leczenie :)2
dlatego nasze społeczeństwo to lekomani :wink:

Nie neguje wymiany filtrów bo to jest podstawa , ale jak umiera jakaś część to trzeba wymienić i tyle :)21

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: kocureq » ndz sty 02, 2011 11:00 pm

Svenson pisze:Jeżeli posiadasz przełącznik gaziora z trzema położeniami ( 1-PB ; 2-NIC ; 3-nitroLPG )
to masz szanse odpalić .


wystarczy przed zapakowaniem do stacyjki kluczyka "sterownik" gaziora dać na pozycje srodkową "NIC" ( zamknięte zawory gazu orza PB ) i ...
normalnie przystępujemy do odpalania :)21
po około 2 sekundach krecenia rozrusznikiem ( nastąpi już pełny ruch powietrza w puszce filtra ) krecąc dalej przełączamy sterownik na pozycje GAZIOR , pojazd powinien odpalić bez problemu .
Działa! Dzisiaj tak odpaliłem!

Dzięki wielkie! A poprzednik twierdził, że to auto zimne nigdy na gazie nie odpali :)21
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » pn sty 03, 2011 12:01 am

Proszę :)21

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: PIOTRek NIVA » ndz sty 09, 2011 7:12 pm

a tak wracając do tematu pompki to czy są dostępne same zaworki (na all... nie znalazłem, a już nie trzymają) czy trzeba wymienić cała pompę????

POZDRO
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: Svenson » pn sty 10, 2011 5:13 am

15 lat temu to może się jeszcze gdzieś znalazło :wink:

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: PIOTRek NIVA » pn sty 10, 2011 3:34 pm

Svenson pisze:15 lat temu to może się jeszcze gdzieś znalazło :wink:

nie wiem ale jak miałem kaszlaka to wymieniałem a to w tym okresie mniej więcej było:)
a tak a propos pompka podobna to może podchodzą takie z malucha/poloneza /zastawy???

POZDRO
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: LTK » pn sty 10, 2011 5:18 pm

Podchodzą... z tego co pamiętam :)21
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Problemy z odpaleniem!!!

Post autor: landeus » sob sty 15, 2011 4:17 pm

WITAM WSZYSTKICH

Ponieważ jestem na tym forum prawie NIVAcjuszem ( wczoraj stałem się szczęśliwym posiadsczem pojazdu m-ki VAZ ) chciałbym poprosić o poradę. Silnik to ogólnie 1.7 i z 2003 r . Nie działa prawidłowo na paliwie - podczas jazdy dusi się i przerywa - na gazie szedł jako tako nie najgorzej ( przejechałem nią dopiero ok 200 km ) gasł na wolnych obrotach po zrzuceniu na luz po dłuższym odcinku drogi.
To wszystko byłem jeszcze w stanie zrozumieć i znieść ale dzisiaj rano nie odpaliła z gazu wcale ( z paliwa nie próbowałem ) . Pózniej to zdechł akumulator póżniej próbowałem znowu odpalić ( centtalka gazu na tzw " zero " w/g wskazań sprzedawcy - też bez skutku :-? . Może któryś z kolegów coś podpowie - wiem wiem to dopiero początki kłopotów....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość