napędy w nivce
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Oczywiście że twierdzenie jest prawdziwe. Przy tych samych oporach tocznia, moment obrotowy przekazywany będzie głównie przez jeden dyfer, z wszystkimi tego konsekwencjami takimi jak jak szybsze się jego zużywanie nie wspominając o intensywnym użyciu mechanizmu różnicowego reduktora, grzaniu się oleju itp. Dodatkową konsekwencją będzie pewnie zakleszczanie się (na skutek naprężeń) blokady mechanizmu różnicowego utrudniające jej wyłączanie nawet po krótkim użyciu.
Z ciekawostek to przekładnia talerz- atak nie jest przekładnią dwukierunkową - oczywiście może pracować w dwóch kierunkach ale przenoszone siły już są inne. W uazie i w starych honkerowskich mostach przekładnie z tyłu i przodu były identyczne, w związku z czym przekładnia przedniego mostu była założona "do góry nogami" i pracowała cały czas na wstecznym. O ile w uazie nie ma to znaczenia (brak centralnego mechanizmu różnicowego, dołączany przód) o tyle w honkerze (mechanizm różnicowy w reduktorze - tak jak w nivie) okazało się że przód przenosi dużo mniejszy procent momentu napędowego - dlatego mosty przekonstruowano - przedni atak i talerz jest teraz zupełnie inny.
Z ciekawostek to przekładnia talerz- atak nie jest przekładnią dwukierunkową - oczywiście może pracować w dwóch kierunkach ale przenoszone siły już są inne. W uazie i w starych honkerowskich mostach przekładnie z tyłu i przodu były identyczne, w związku z czym przekładnia przedniego mostu była założona "do góry nogami" i pracowała cały czas na wstecznym. O ile w uazie nie ma to znaczenia (brak centralnego mechanizmu różnicowego, dołączany przód) o tyle w honkerze (mechanizm różnicowy w reduktorze - tak jak w nivie) okazało się że przód przenosi dużo mniejszy procent momentu napędowego - dlatego mosty przekonstruowano - przedni atak i talerz jest teraz zupełnie inny.
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
hmm.. to ciekawe swoją drogą jak to jest skonstruowane w nivie bo jeżeli ma przedni dyfer działający"na wstecznym" to logicznie rzecz ujmując po zapięciu blokady ma dużo większe opory toczenia i powinno sie to zakończyć ukręceniem dyfra (wątpliwe) lub blokady a sie tak nie dzieje
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
na wstecznym w sensie kierunku pracy układu talerz-atak, a nie tego że przedni most próbuje jechać do tyłu a tylny do przodu. Nie wiem czy niwa ma ten sam zestaw z przodu i z tyłu.bartekbp01 pisze:hmm.. to ciekawe swoją drogą jak to jest skonstruowane w nivie bo jeżeli ma przedni dyfer działający"na wstecznym" to logicznie rzecz ujmując po zapięciu blokady ma dużo większe opory toczenia i powinno sie to zakończyć ukręceniem dyfra (wątpliwe) lub blokady a sie tak nie dzieje
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
nie no ja doskonale o tym wiem o co ci chodzi (z resztą już kiedyś o tym rozmawialiśmy)wieprzowina pisze:na wstecznym w sensie kierunku pracy układu talerz-atak, a nie tego że przedni most próbuje jechać do tyłu a tylny do przodu. Nie wiem czy niwa ma ten sam zestaw z przodu i z tyłu.bartekbp01 pisze:hmm.. to ciekawe swoją drogą jak to jest skonstruowane w nivie bo jeżeli ma przedni dyfer działający"na wstecznym" to logicznie rzecz ujmując po zapięciu blokady ma dużo większe opory toczenia i powinno sie to zakończyć ukręceniem dyfra (wątpliwe) lub blokady a sie tak nie dzieje
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo




Panowie , z ciężkim sercem zawiadamiam że moja nivka


Najgorsze jest to że wcale w nic nie przywaliła ani tym podobne , po prostu wjechałem nią w konkretne błotko po progi i przy próbie wygrzebania sie coś trzasnęło chrupnęło i straciłem napęd....
Po wyciągnięciu mnie z błota przez sympatycznego gościa z samuraja(pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję) okazało sie że wyrwało śruby z mocowań dyfra , całość spadła na zawieszenie,wał zaczął napie..lać po stabilizatorze po skrzyni , no i lipa...musiałem na szybkości zdemontować przedni wał i dopiero pomaluczku do turlać się do domku

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Witaj w klubiebartekbp01 pisze:![]()
![]()
![]()
Panowie , z ciężkim sercem zawiadamiam że moja nivka
wczoraj urwała sobie przedni dyfer
...

Blacharz-spawacz odkręcił łapy od bloku, przyłożył naktętki M12 i ładnie zespawał migomatem z urwanymi w obudowie szpilkami. Jedna była strzelona na równo, druga jakiś centymetr w głąb korpusu. operacja spawania i wykręcania trwała całe 20 minut, a miałem już stracha. Ale urwanie to 90% Twojej (i mojej też) winy

1,6 '92, 1,7i '98.....
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
No to trochę zabawy przed tobą.
Jak już wywaliłeś dyfer - lub wywalać go będziesz, to może by tak niezależne zawieszenie na wzór diesla zrobić?
tylko te pindolone szpilki 8 na 10 odrazu zmień.
Swoją drogą wątek wielowatkowy - niech ktoś to dopisze do tematów jakie można by przy złocistym trunku na zlocie omówić
Jak już wywaliłeś dyfer - lub wywalać go będziesz, to może by tak niezależne zawieszenie na wzór diesla zrobić?
tylko te pindolone szpilki 8 na 10 odrazu zmień.
Swoją drogą wątek wielowatkowy - niech ktoś to dopisze do tematów jakie można by przy złocistym trunku na zlocie omówić

- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
jeszcze nie wywaliłem ale w tym tygodniu powinno mi sie udac z tym ze od razu chce zrobic cały zawias.Marek D. pisze:No to trochę zabawy przed tobą.
Jak już wywaliłeś dyfer - lub wywalać go będziesz, to może by tak niezależne zawieszenie na wzór diesla zrobić?
tylko te pindolone szpilki 8 na 10 odrazu zmień.
Swoją drogą wątek wielowatkowy - niech ktoś to dopisze do tematów jakie można by przy złocistym trunku na zlocie omówić
a co do przeróbek to nie zamierzam na razie kombinować
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
panowie
wracam do tematu dyfra:
urwał sie nie z mojej winy okazało sie ze szpilki sie nie popusciły tylko wyrwały razem z kawałkiem aluminium z dyfra a dokładniej z jego 3,5 cm w który były wkręcone szpilki , jakiś tuman a nie inzynier nad tym pracował wywiercili w moscie otwory fi 12 o głębokosci 6,5cm a wkrecili w nie szpilki o dł. 3,5cm ciekawe jak to sie miało nie urwać
ma jeszcze prośbę kugel2 jak trafisz na ten temat o moscie w dieslu to daj cynk bo ja szukałem ale nie znalazlem
wracam do tematu dyfra:
urwał sie nie z mojej winy okazało sie ze szpilki sie nie popusciły tylko wyrwały razem z kawałkiem aluminium z dyfra a dokładniej z jego 3,5 cm w który były wkręcone szpilki , jakiś tuman a nie inzynier nad tym pracował wywiercili w moscie otwory fi 12 o głębokosci 6,5cm a wkrecili w nie szpilki o dł. 3,5cm ciekawe jak to sie miało nie urwać



ma jeszcze prośbę kugel2 jak trafisz na ten temat o moscie w dieslu to daj cynk bo ja szukałem ale nie znalazlem

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Panowie, a ja mam jeszcze ogromną prośbę.
Zanim wsiąde do własnej Nivki i ujrze to na własne oczy prosiłbym o instrukcje obsługi jak dla "debila". Konkretnie która wajcha jest która i co się stanie jak którąś przełącze... i kiedy tego używac i po co...
Starałem się dojść do tego czytając wasze posty, ale niestety póki tego na oczy nie widze i łapką nie pomacam to nie skumam... A nie usmiecha mi sie remont....
Zanim wsiąde do własnej Nivki i ujrze to na własne oczy prosiłbym o instrukcje obsługi jak dla "debila". Konkretnie która wajcha jest która i co się stanie jak którąś przełącze... i kiedy tego używac i po co...
Starałem się dojść do tego czytając wasze posty, ale niestety póki tego na oczy nie widze i łapką nie pomacam to nie skumam... A nie usmiecha mi sie remont....
- goslawen
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
- Kontaktowanie:
Przeczytaj całość tego tematu, proszę Cię.. Jak nadal nic nie rozumiesz to jak już wsiądziesz do Nivy to zrozumiesz.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom
Wszytsko ok.goslawen pisze:Przeczytaj całość tego tematu, proszę Cię.. Jak nadal nic nie rozumiesz to jak już wsiądziesz do Nivy to zrozumiesz.
Wiem do czego gałka zmiany biegów, wiem do czego reduktor i co robi.
Tylko za cholere nie wiem kiedy używać blokady dyfra i co on tak naprawde robi, w ilu pozycjach ustawia się drażek, w którą strone co się dzieje...
Czeka mnie do przejechania pareset kilometrów nivką i nie chce jej popsuć... A już naczytałem się, że gdy włącze blokadę dyfra na asfalcie to coś na bank zepsuję...
- goslawen
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
- Kontaktowanie:
Na asfalcie nie zapinaj jej nawet na chwile, bo po co? Jak jedziesz w teren to tez staraj się jej nie używać za często i tyle. Większość przeszkód pokonasz bez zablokowania. To jest ta mniejsza gałka, dwu pozycyjna. Do tyłu zapięta, do przodu nie. Blokuje centralny mechanizm różnicowy, w praktyce zawsze kręcą Ci się przynajmniej dwa koła (jedno z przodu drugie z tyłu).
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości