Strona 1 z 1

Pomocy z Łożyskiem półosi tył !!

: sob lip 12, 2014 6:17 am
autor: vagparts
Witam !! jestem nowy , jestem świeżo po zakupie łady 4x4 . Zabrałem się za serwis auta wymieniam wszystko po kolei co mi sie nie podoba w Nivie : cylinderki, przewody ham, linki ham recznego , lozysko i wiele innych . Teraz najwazniejsze zabrałem sie za lozysko koła (półosi) prawy tył wyjelem wszystko jak powinno i stoje w martwym punkcie . Mam wyjeta cala poloske i chce wymienic lozysko i uszczelnic bo delikatnie sie lalo z tej strony i poprostu nie wiem gdzie i w co uderzyc i w jakiej kolejnosci .
Prosiłbym o jakas rade jak to zrobic lub bede probowal metoda prob i bledow

z gory dziekuje

Re: Pomocy z Łożyskiem półosi tył !!

: ndz lip 13, 2014 10:42 am
autor: Krzysiek-74
Uderz w pierścień i łożysko- kolejność dowolna.

Z tego bełkotu /w końcówce twojego pytania / wynika, chyba. że nie wiesz jak ściągnąć stary pierścień i łożysko. Jeśli tak ?? , to zrób jak pisałem. Połóż półoś pierścieniem na porządnym kowadle i uderz porządnym młotem. Pierścień się rozpadnie. Z łożyskiem zrób to samo. Możesz się bawić szlifierką. Sposobów jest dużo. Wszystko zależy od okoliczności i dostępnego instrumentarium :)21 .

Nowa tuleja, zakładana jest na gorąco - o tym pamiętaj i za wczasu przygotuj odpowiednią rurę.
Łożysko ma wejść "pasownie" więc dobrze mieć oryginalne lub porządny zamiennik. Z Masterami i innymi SBR - różnie bywa. Zakładam, że pasty do osadzania, na wszelki wypadek, nie masz :)14

Nowy uszczelniacz możesz wbić z delikatnym przesunięciem, żeby nie chodził po półosi w starym miejscu.

Metodą prób i błędów, dołączysz do grona, które tylko źle o NIVACH potrafi mówić, a nawet więcej - pisać :)21

A skąd tyś jest ?? :)9 :)21

Re: Pomocy z Łożyskiem półosi tył !!

: ndz lip 13, 2014 1:14 pm
autor: vagparts
Białystok , Zrobiłem jak napisałeś zabezpieczenie zbiłem na imadle łożysko poprzecinałem delikatnie żeby kontówka nie narobić biedy na wale i jest gitara czekam na zestaw orginalnych lozysk i uszczelniaczy od znajomego z Białorusi który ma dostęp do części OE w dobrej cenie i montujemy . tyl jak narazie bede mial zrobiony na 101% tylko zastanawiam sie co zrobic z korektorem siły hamowania bo na stówe stoi kolkiem bo po pierwsze ten pręcik co jest przyczepiony do wału jest pękniety a sam korektor ostro skorodowany . Co sie bedzie dzialo jesli korektor nie bedzie dzialal jak powinien ?? Powiem tak hamulców z tylu nie bylo bo dwa cylinderki staly kolkiem i juz wymienione . Zostawic ten korektor czy od razu wymieniac calosc bo widzialem ze calosc nowa niedroga !! ??
czekam na odp .

Pozdrawiam