Strona 1 z 1

Wskaźnik teperatury awaria

: śr wrz 03, 2014 7:34 pm
autor: artus69x
Witam jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Niwiasty wesia Taiga 1,7i 2004. Mam problem z wskaznikiem temp. płynu w chłodnicy ,. Kupiłem ,wymieniłem czujnik ( za całe 9 zł) raz pokazuje rzeczywistą temp, pózniej wogóle nie rreaguje. Podejrzewam że gdzieś nie ma styku.Proszę o rade gdzie sprawdzić. I jeszcze jeden problem z innej beczki- 2 bieg - przy włącznu zgrzyta . Pozdrawiam artus69x Radom.Proszę o rade.

Re: Wskaźnik teperatury awaria

: śr wrz 03, 2014 11:41 pm
autor: górni$
Na czujnik chyba nikt Ci rady nie da, spróbuj zdjąć zegary, może tam kostka wylata? Może gdzieś uszkodzenie znajdziesz?

Dwójka...Pewnie synchornizator. Gdyby na innych biegach problem też wystepował można by zastanowić się nad sprzęgłem. Olej w skrzyni jest?

Re: Wskaźnik teperatury awaria

: czw wrz 04, 2014 7:25 am
autor: artus69x
Witam, zegary zdejmowałem, wszystko styka. W związku z tym mam pytanie , czy kabel od czujnika temperatury przy silniku idzie bezpośrednio do zegarów, czy po drodze gdzieś ma jakieś kostki , spinki itp. Jeśli chodzi o 2 bieg to chyba tak jak piszesz synchronizator. Po zakupie wymieniłem wszystkie oleje przekładniowe na Hipol 15 , oraz wysprzęglik ( 35zł :D ) ponieważ przeciekał.I dalej zgrzyt przy 2 biegu. Pozdrawiam.

Re: Wskaźnik teperatury awaria

: czw wrz 04, 2014 7:12 pm
autor: kaczortasior
Sprawdź masy na liczniku bo lubią gdzieś ginąć ... ja w swojej przerabiałem i dałem radę . Dokładnie sprawdź czy na silniku jest porządna masa . Zauważ że czujnik temperatury jest tzw rezystancyjny jak dotkniesz kablem zdjętym z czujnika do kadłuba silnika wskazówka temperatury ma iść do końca w prawo ... Wraz z wzrostem temperatury maleje rezystancja czujnika .

Re: Wskaźnik teperatury awaria

: śr kwie 24, 2024 2:21 pm
autor: kaczortasior
Troszkę odświeżę temat . Przy składaniu Nivki po blacharce wziąłem się za licznik , bo jednak z tymi masami pomogło ale częściowo . Rozebrałem licznik tzn wyjąłem płytę drukowaną na stół , miernik i zacząłem patrzyć po ciągłościach ścieżek , zimnych lutach a na koniec po elementach elektronicznych . I znalazłem usterkę . Wadliwy był rezystor 120Omów w obwodzie pomiędzy wskaźnikiem paliwa a temperatury ( jest na środku trochę u góry płyty ) , nie przewodził . Zalutowałem nowy i wszystko działa . Dobrze że dało się z pasków odczytać jego wartość . poniżej mamy jeszcze 1,1kom i 110 om - to tak jakby komuś potrzeba było . Diody na płycie standardowe 1n4007 .