Diesel a krótkie trasy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
lanaczko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt gru 19, 2014 10:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Diesel a krótkie trasy

Post autor: lanaczko » ndz gru 28, 2014 4:15 pm

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów ma jakieś doświadczenie z nivką w dieslu i częstą jazdą na krótkich trasach?
Generalnie ewangeliści mają rację, że jak krótkie trasy (e.g. dojazd do pracy 5-6km) to nie diesel, ale czy to też prawda w przypadku produkcji ładowskiej? Z góry dzięki za wszelkie opinie!
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: Misiek Cypr » ndz gru 28, 2014 8:17 pm

Diesel w Ladzie jest wolnossacy, wiec mu krotkie przeloty nie szkodza. Takich krotkich trasek to nie lubia turbodiesle. Wiec jak Ci dieselek w ladzie pasuje to bierz. Diesel w ladzie jest mniej awaryjny niz benzyna.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: Janusz73 » ndz gru 28, 2014 8:52 pm

Misiek Cypr,skąd wziełeś taką opinie,że diesel w Nivie jest mniej awaryjny od benzyny?To dla mnie nowinka.W Nivie masz diesla z Francji 1.9D i jest to dobry silnik,ale silnik 1.7MPi oryginał Rosja z osprzętem Boscha też jest bardzo dobry.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: Misiek Cypr » ndz gru 28, 2014 8:57 pm

Znam te francuskie 1.9d z innych wynalazkow I trudno poza drobnymi wyciekami sie do czegos przyczepic, czy tez spodziewac.

Benzyna w Niwie, mam doswiadczenia tylko z gaznikiem. A ten bezproblemowy raczej nie byl. Ale silnik, jako slupek jest tez wyjatkowo odporny. Jednak z racji odpornosci na wode diesel lepsiejszy I tyle.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
lanaczko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt gru 19, 2014 10:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: lanaczko » ndz gru 28, 2014 9:03 pm

Dzięki wielkie za odpowiedzi!
Rozumiem, że ten francuz 1.9D to np ten: http://olx.pl/oferta/lada-niva-1-9-dies ... 8e92452a52 ?
(i z góry dzięki za parę słów na temat tego egzemplarza :) ).

A były jeszcze 1.9TD, czy to błąd w ogłoszeniu (no i te 90KM vs 60KM z tego wyżej też): http://olx.pl/oferta/lada-niva-1-9-tdi- ... 2237df06a8
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: jarekstryszawa » ndz gru 28, 2014 9:18 pm

Mieliśmy w domu sporo tych diesli i były eksploatowane na krótkich trasach- są nie do zabicia.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: dandan » ndz gru 28, 2014 10:53 pm

W przypadku produkcji ładowskiej, jak piszesz, to na szczęście nikt tego francuskiego silnika nie "usprawniał".
Jest to genialny,niemal bezobsługowy silnik jeszcze z czasów, gdy silnik robił inżynier a nie księgowy.
Do niedawna jeździłem taką nivką, zrobiłem nią ponad 400tys.km., robiony tylko simmering wału tył, uszczelka pokrywy zaworów i rozrządy co 60 tys.km.
Żadnego rodzaju trasy nie robią wrażenia na tym silniku.
Teraz jeżdżę prawie nówką 1,7MPI.
Nie mając porównania nie napisałbym pewnie nic.
Mając porównanie napiszę,że jeżdżę tym 1,7 z obrzydzeniem, mając w pamięci dieselka.
Sami sprawdźcie forum, połowa śmieci dotyczy silnika.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: pezet » pn gru 29, 2014 8:34 am

Niezależnie od tego jaki silnik, to - szczególnie w zimie - po odpaleniu warto wyłączyć ogrzewanie, żeby ciepło zostawało w silniku i jak najszybciej się nagrzał.
I oczywiście - sprawny termostat.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: cerber67 » pn gru 29, 2014 8:10 pm

Miałem dwa Peżle 405 i 406 z dizelkami 1.9 XUD. Paliło toto tyla co nic, bardzo elastyczny i nie było mrozów w które nie odpalił. Stały na parkingu.
Silniki są super, ale nie wiem jak to w komplecie ze skrzynią ładowską i resztą napędu. Niby Polonezy były z takimi silnikami, a Łady ze skrzyniami Polonezów.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: Szarbia » pn gru 29, 2014 8:58 pm

A te 60 kucy to nie zamalo troche?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 29, 2014 9:19 pm

64PS konkretnie, ale 126nm momentu.

Ten moment jest wyzszy niz 1.7i, wiec strata na dynamice niewielka, V-max pewnie cierpi
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: dandan » pn gru 29, 2014 10:19 pm

Tak jak Misiek napisałeś.
"strata na dynamice niewielka, V-max pewnie cierpi"
Dieslem jeździłem trasę asfaltami na poziomie 95-110km/h, żeby nie przesadzać,
1,7 MPI jeżdżę 100-120. Max prędkości odpowiednio wyższe, ale stosowałem raczej chwilowo do wyprzedzania maruderów.
Jednak pokonywanie wzniesień, jazda z przyczepą, jazda w terenie, w mieście - bez porównania na korzyść 1,9XUD.
Przewidywalność przy ruszaniu, wyprzedzaniu...silnik pięknie idzie za pedałem gazu.
No jest głośniej. Paliwo- trzeba zimą uważać jak to w dieslu.
Przepraszam za poprzedni wpis, może nie z "obrzydzeniem" raczej z "niechęcią".

Jednak lanaczko, nadwozie też trzeba zweryfikować, samym silnikiem nie pojedziesz.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: górni$ » pt sty 23, 2015 1:49 am

pezet pisze:Niezależnie od tego jaki silnik, to - szczególnie w zimie - po odpaleniu warto wyłączyć ogrzewanie, żeby ciepło zostawało w silniku i jak najszybciej się nagrzał.
I oczywiście - sprawny termostat.
U mnie przy otwartej nagrzewnicy i jeździe na gazowni po ok 2km płyn ma ok 70*C, po ok 3km silnik osiąga temperaturę pracy 90*C.... :roll:
Oczywiście odczyt względny ze wskaźnika, ale po samym nawiewie i temperaturze badanej organoleptycznie na wężach czuć, że może tak być.

Awatar użytkownika
johny0688
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pt lip 18, 2014 10:24 am

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: johny0688 » pt sty 23, 2015 9:10 am

Witam, a ja powiem że mnie silnik 1.9d miło zaskoczył. Mimo małej mocy nadrabia on momentem. Przyspiesza nie najgorzej, no w sumie demon prędkości to to nie jest ale nie oczekujmy niemożliwego. Kultura pracy, zwłaszcza na reduktorze sprawia że jazda jest bardzo przyjemna. Odpala bez problemu nawet po długiej przerwie. Może jest trochę mało elastyczny zwłaszcza na drugim biegu ale trzeba się do tego przyzwyczaić, ten silnik lubi troszkę wyższe obroty. Na co dzień moim 1,5dci jeżdżę 1200-2500 a tego trzeba podkręcić 1700-3000. U mnie pojawił się mankament w postaci cieknącej pompy wtryskowej. Mój model jest z pompą Lucasa, wiem że XUD9 były też z pompami Boscha nie wiem czy w akurat w Ładzie. W trojmieście ciężko mi było znaleźć serwis Lucasa. Podsumowując ja bym ten silnik polecał.
Pozrawiam,

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: Janusz73 » pt sty 23, 2015 6:46 pm

Silnik jest dobry to prawda.Ale w Nivie potrafiły pękać jego mocowania.I druga sprawa to ten silnik nigdy nie był montowany fabrycznie,a zajmowała się tym jakaś firma przy fabryce.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Diesel a krótkie trasy

Post autor: dandan » pt sty 23, 2015 11:51 pm

Ja wstawiałem silniki z pompami Boscha.
Mocowania udało się dopracować lepiej od "przyfabrycznych".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości