Diesel a krótkie trasy
Moderator: Albert_N
Diesel a krótkie trasy
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów ma jakieś doświadczenie z nivką w dieslu i częstą jazdą na krótkich trasach?
Generalnie ewangeliści mają rację, że jak krótkie trasy (e.g. dojazd do pracy 5-6km) to nie diesel, ale czy to też prawda w przypadku produkcji ładowskiej? Z góry dzięki za wszelkie opinie!
Generalnie ewangeliści mają rację, że jak krótkie trasy (e.g. dojazd do pracy 5-6km) to nie diesel, ale czy to też prawda w przypadku produkcji ładowskiej? Z góry dzięki za wszelkie opinie!
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Diesel a krótkie trasy
Diesel w Ladzie jest wolnossacy, wiec mu krotkie przeloty nie szkodza. Takich krotkich trasek to nie lubia turbodiesle. Wiec jak Ci dieselek w ladzie pasuje to bierz. Diesel w ladzie jest mniej awaryjny niz benzyna.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Diesel a krótkie trasy
Misiek Cypr,skąd wziełeś taką opinie,że diesel w Nivie jest mniej awaryjny od benzyny?To dla mnie nowinka.W Nivie masz diesla z Francji 1.9D i jest to dobry silnik,ale silnik 1.7MPi oryginał Rosja z osprzętem Boscha też jest bardzo dobry.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Diesel a krótkie trasy
Znam te francuskie 1.9d z innych wynalazkow I trudno poza drobnymi wyciekami sie do czegos przyczepic, czy tez spodziewac.
Benzyna w Niwie, mam doswiadczenia tylko z gaznikiem. A ten bezproblemowy raczej nie byl. Ale silnik, jako slupek jest tez wyjatkowo odporny. Jednak z racji odpornosci na wode diesel lepsiejszy I tyle.
Benzyna w Niwie, mam doswiadczenia tylko z gaznikiem. A ten bezproblemowy raczej nie byl. Ale silnik, jako slupek jest tez wyjatkowo odporny. Jednak z racji odpornosci na wode diesel lepsiejszy I tyle.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Diesel a krótkie trasy
Dzięki wielkie za odpowiedzi!
Rozumiem, że ten francuz 1.9D to np ten: http://olx.pl/oferta/lada-niva-1-9-dies ... 8e92452a52 ?
(i z góry dzięki za parę słów na temat tego egzemplarza
).
A były jeszcze 1.9TD, czy to błąd w ogłoszeniu (no i te 90KM vs 60KM z tego wyżej też): http://olx.pl/oferta/lada-niva-1-9-tdi- ... 2237df06a8
Rozumiem, że ten francuz 1.9D to np ten: http://olx.pl/oferta/lada-niva-1-9-dies ... 8e92452a52 ?
(i z góry dzięki za parę słów na temat tego egzemplarza

A były jeszcze 1.9TD, czy to błąd w ogłoszeniu (no i te 90KM vs 60KM z tego wyżej też): http://olx.pl/oferta/lada-niva-1-9-tdi- ... 2237df06a8
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Diesel a krótkie trasy
Mieliśmy w domu sporo tych diesli i były eksploatowane na krótkich trasach- są nie do zabicia.
Re: Diesel a krótkie trasy
W przypadku produkcji ładowskiej, jak piszesz, to na szczęście nikt tego francuskiego silnika nie "usprawniał".
Jest to genialny,niemal bezobsługowy silnik jeszcze z czasów, gdy silnik robił inżynier a nie księgowy.
Do niedawna jeździłem taką nivką, zrobiłem nią ponad 400tys.km., robiony tylko simmering wału tył, uszczelka pokrywy zaworów i rozrządy co 60 tys.km.
Żadnego rodzaju trasy nie robią wrażenia na tym silniku.
Teraz jeżdżę prawie nówką 1,7MPI.
Nie mając porównania nie napisałbym pewnie nic.
Mając porównanie napiszę,że jeżdżę tym 1,7 z obrzydzeniem, mając w pamięci dieselka.
Sami sprawdźcie forum, połowa śmieci dotyczy silnika.
Jest to genialny,niemal bezobsługowy silnik jeszcze z czasów, gdy silnik robił inżynier a nie księgowy.
Do niedawna jeździłem taką nivką, zrobiłem nią ponad 400tys.km., robiony tylko simmering wału tył, uszczelka pokrywy zaworów i rozrządy co 60 tys.km.
Żadnego rodzaju trasy nie robią wrażenia na tym silniku.
Teraz jeżdżę prawie nówką 1,7MPI.
Nie mając porównania nie napisałbym pewnie nic.
Mając porównanie napiszę,że jeżdżę tym 1,7 z obrzydzeniem, mając w pamięci dieselka.
Sami sprawdźcie forum, połowa śmieci dotyczy silnika.
Re: Diesel a krótkie trasy
Niezależnie od tego jaki silnik, to - szczególnie w zimie - po odpaleniu warto wyłączyć ogrzewanie, żeby ciepło zostawało w silniku i jak najszybciej się nagrzał.
I oczywiście - sprawny termostat.
I oczywiście - sprawny termostat.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: Diesel a krótkie trasy
Miałem dwa Peżle 405 i 406 z dizelkami 1.9 XUD. Paliło toto tyla co nic, bardzo elastyczny i nie było mrozów w które nie odpalił. Stały na parkingu.
Silniki są super, ale nie wiem jak to w komplecie ze skrzynią ładowską i resztą napędu. Niby Polonezy były z takimi silnikami, a Łady ze skrzyniami Polonezów.
Silniki są super, ale nie wiem jak to w komplecie ze skrzynią ładowską i resztą napędu. Niby Polonezy były z takimi silnikami, a Łady ze skrzyniami Polonezów.
Niva `88 1.6 zagazowana
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Diesel a krótkie trasy
64PS konkretnie, ale 126nm momentu.
Ten moment jest wyzszy niz 1.7i, wiec strata na dynamice niewielka, V-max pewnie cierpi
Ten moment jest wyzszy niz 1.7i, wiec strata na dynamice niewielka, V-max pewnie cierpi
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Diesel a krótkie trasy
Tak jak Misiek napisałeś.
"strata na dynamice niewielka, V-max pewnie cierpi"
Dieslem jeździłem trasę asfaltami na poziomie 95-110km/h, żeby nie przesadzać,
1,7 MPI jeżdżę 100-120. Max prędkości odpowiednio wyższe, ale stosowałem raczej chwilowo do wyprzedzania maruderów.
Jednak pokonywanie wzniesień, jazda z przyczepą, jazda w terenie, w mieście - bez porównania na korzyść 1,9XUD.
Przewidywalność przy ruszaniu, wyprzedzaniu...silnik pięknie idzie za pedałem gazu.
No jest głośniej. Paliwo- trzeba zimą uważać jak to w dieslu.
Przepraszam za poprzedni wpis, może nie z "obrzydzeniem" raczej z "niechęcią".
Jednak lanaczko, nadwozie też trzeba zweryfikować, samym silnikiem nie pojedziesz.
"strata na dynamice niewielka, V-max pewnie cierpi"
Dieslem jeździłem trasę asfaltami na poziomie 95-110km/h, żeby nie przesadzać,
1,7 MPI jeżdżę 100-120. Max prędkości odpowiednio wyższe, ale stosowałem raczej chwilowo do wyprzedzania maruderów.
Jednak pokonywanie wzniesień, jazda z przyczepą, jazda w terenie, w mieście - bez porównania na korzyść 1,9XUD.
Przewidywalność przy ruszaniu, wyprzedzaniu...silnik pięknie idzie za pedałem gazu.
No jest głośniej. Paliwo- trzeba zimą uważać jak to w dieslu.
Przepraszam za poprzedni wpis, może nie z "obrzydzeniem" raczej z "niechęcią".
Jednak lanaczko, nadwozie też trzeba zweryfikować, samym silnikiem nie pojedziesz.
Re: Diesel a krótkie trasy
U mnie przy otwartej nagrzewnicy i jeździe na gazowni po ok 2km płyn ma ok 70*C, po ok 3km silnik osiąga temperaturę pracy 90*C....pezet pisze:Niezależnie od tego jaki silnik, to - szczególnie w zimie - po odpaleniu warto wyłączyć ogrzewanie, żeby ciepło zostawało w silniku i jak najszybciej się nagrzał.
I oczywiście - sprawny termostat.

Oczywiście odczyt względny ze wskaźnika, ale po samym nawiewie i temperaturze badanej organoleptycznie na wężach czuć, że może tak być.
Re: Diesel a krótkie trasy
Witam, a ja powiem że mnie silnik 1.9d miło zaskoczył. Mimo małej mocy nadrabia on momentem. Przyspiesza nie najgorzej, no w sumie demon prędkości to to nie jest ale nie oczekujmy niemożliwego. Kultura pracy, zwłaszcza na reduktorze sprawia że jazda jest bardzo przyjemna. Odpala bez problemu nawet po długiej przerwie. Może jest trochę mało elastyczny zwłaszcza na drugim biegu ale trzeba się do tego przyzwyczaić, ten silnik lubi troszkę wyższe obroty. Na co dzień moim 1,5dci jeżdżę 1200-2500 a tego trzeba podkręcić 1700-3000. U mnie pojawił się mankament w postaci cieknącej pompy wtryskowej. Mój model jest z pompą Lucasa, wiem że XUD9 były też z pompami Boscha nie wiem czy w akurat w Ładzie. W trojmieście ciężko mi było znaleźć serwis Lucasa. Podsumowując ja bym ten silnik polecał.
Pozrawiam,
Pozrawiam,
Re: Diesel a krótkie trasy
Silnik jest dobry to prawda.Ale w Nivie potrafiły pękać jego mocowania.I druga sprawa to ten silnik nigdy nie był montowany fabrycznie,a zajmowała się tym jakaś firma przy fabryce.
Re: Diesel a krótkie trasy
Ja wstawiałem silniki z pompami Boscha.
Mocowania udało się dopracować lepiej od "przyfabrycznych".
Mocowania udało się dopracować lepiej od "przyfabrycznych".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości