Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Szerooki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob lip 30, 2016 9:53 pm

Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

Post autor: Szerooki » czw sie 04, 2016 11:58 am

Niva trzy wajchy ma,

Biegi
Reduktor
i...?

Słyszałem już, że to "wolne biegi", że blokada defyrencjału, etc.

Co to jest i jak to działa?

Czytałem, że to blokada, która powoduje, że obydwa wały tak samo przenoszą siłe napędu. Czy to prawda?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

Post autor: p0mian » czw sie 04, 2016 12:08 pm

ta wajcha nazwana reduktor to w zasadzie właśnie wolne biegi

a to trzecie to blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego czyli dyferencjału międzyosiowego,
czyli właśnie oba wałki napędowe działają bez względu na obciążenie osi.

Niva ma dyferencjały w mostach i w skrzynce reduktora - właśnie tylko ten fabrycznie da się zablokować :)
niva challenge accepted

Szerooki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob lip 30, 2016 9:53 pm

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

Post autor: Szerooki » czw sie 04, 2016 12:12 pm

to znaczy, że jak utkne na trzech kołach, to oś która stoi na dwóch musi zakręcić?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

Post autor: p0mian » czw sie 04, 2016 12:16 pm

tak, co najmniej jednym kołem :)
niva challenge accepted

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

Post autor: Janusz73 » czw sie 04, 2016 3:12 pm

I właśnie ten dyferencjał międzyosiowy to bardzo duży plus Nivy (to jest prawdziwe 4x4).Przykładowo Suzuki Jimny tego nie ma i w momencie włączenia przodu oba wały (przód i tył) są zblokowane.Ale Jimny to też bardzo dobry zawodnik w terenie.Wniosek jest taki-w Nivie należy unikać skręcania na nawierzchni o dobrej przyczepności z włączoną blokadą,a w Jimnym tylko z włączonym przednim napędem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości