Niva trzy wajchy ma,
Biegi
Reduktor
i...?
Słyszałem już, że to "wolne biegi", że blokada defyrencjału, etc.
Co to jest i jak to działa?
Czytałem, że to blokada, która powoduje, że obydwa wały tak samo przenoszą siłe napędu. Czy to prawda?
Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie
Moderator: Albert_N
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie
ta wajcha nazwana reduktor to w zasadzie właśnie wolne biegi
a to trzecie to blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego czyli dyferencjału międzyosiowego,
czyli właśnie oba wałki napędowe działają bez względu na obciążenie osi.
Niva ma dyferencjały w mostach i w skrzynce reduktora - właśnie tylko ten fabrycznie da się zablokować
a to trzecie to blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego czyli dyferencjału międzyosiowego,
czyli właśnie oba wałki napędowe działają bez względu na obciążenie osi.
Niva ma dyferencjały w mostach i w skrzynce reduktora - właśnie tylko ten fabrycznie da się zablokować

niva challenge accepted
Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie
to znaczy, że jak utkne na trzech kołach, to oś która stoi na dwóch musi zakręcić?
Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie
I właśnie ten dyferencjał międzyosiowy to bardzo duży plus Nivy (to jest prawdziwe 4x4).Przykładowo Suzuki Jimny tego nie ma i w momencie włączenia przodu oba wały (przód i tył) są zblokowane.Ale Jimny to też bardzo dobry zawodnik w terenie.Wniosek jest taki-w Nivie należy unikać skręcania na nawierzchni o dobrej przyczepności z włączoną blokadą,a w Jimnym tylko z włączonym przednim napędem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości