Strona 1 z 1

Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

: czw sie 04, 2016 11:58 am
autor: Szerooki
Niva trzy wajchy ma,

Biegi
Reduktor
i...?

Słyszałem już, że to "wolne biegi", że blokada defyrencjału, etc.

Co to jest i jak to działa?

Czytałem, że to blokada, która powoduje, że obydwa wały tak samo przenoszą siłe napędu. Czy to prawda?

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

: czw sie 04, 2016 12:08 pm
autor: p0mian
ta wajcha nazwana reduktor to w zasadzie właśnie wolne biegi

a to trzecie to blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego czyli dyferencjału międzyosiowego,
czyli właśnie oba wałki napędowe działają bez względu na obciążenie osi.

Niva ma dyferencjały w mostach i w skrzynce reduktora - właśnie tylko ten fabrycznie da się zablokować :)

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

: czw sie 04, 2016 12:12 pm
autor: Szerooki
to znaczy, że jak utkne na trzech kołach, to oś która stoi na dwóch musi zakręcić?

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

: czw sie 04, 2016 12:16 pm
autor: p0mian
tak, co najmniej jednym kołem :)

Re: Blokada w Nivie - proszę o wyjaśnienie

: czw sie 04, 2016 3:12 pm
autor: Janusz73
I właśnie ten dyferencjał międzyosiowy to bardzo duży plus Nivy (to jest prawdziwe 4x4).Przykładowo Suzuki Jimny tego nie ma i w momencie włączenia przodu oba wały (przód i tył) są zblokowane.Ale Jimny to też bardzo dobry zawodnik w terenie.Wniosek jest taki-w Nivie należy unikać skręcania na nawierzchni o dobrej przyczepności z włączoną blokadą,a w Jimnym tylko z włączonym przednim napędem.