Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Moderator: Albert_N
Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Witam. Mam problem z moją nivką a mianowicie podczas jazdy w koleinach nie da się jej utrzymać na drodze, albo wyciąga ją na pobocze albo prosto pod koła innego samochodu. Nie ma znaczenia czy to koleiny na prostej drodze czy na zakręcie, nie da się jej kontrolować. Pytam tutaj, bo miejscowi fachowcy rozkładają ręce. Dodam że prawie całe zawieszenie z przodu wymienione, z tyłu drążki całe, a samochód nie jest nigdzie pęknięty.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Jak zawieszenie nowe, to pozostaje sprawdzić układ kierowniczy w poszukiwaniu luzów. Oprócz tego geometria przodu (kąt pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zbieżność), ciśnienie w oponach, luzy w łożyskach piast.
Niva ma niewielki rozstaw osi i wysoko położony środek ciężkości, więc w porównaniu z osobówką, szczególnie większą, będzie bardziej nerwowa na nierównościach. Co nie zmienia faktu, ze powinna być mimo wszystko uprowadzalna.
Niva ma niewielki rozstaw osi i wysoko położony środek ciężkości, więc w porównaniu z osobówką, szczególnie większą, będzie bardziej nerwowa na nierównościach. Co nie zmienia faktu, ze powinna być mimo wszystko uprowadzalna.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Dirgo.Ale konkretnie co było wymieniane w zawieszeniu?Sprężyny?Wahacze?Po wymianie sprężyn jak stare były "klapnięte" to w geometrii zawieszenia dużo się zmieni.Sprawdż może czy mechanik dobrze zamontował końcówki drążków do wąsów zwrotnic i sworznie wahaczy do wahaczy.Małe prawdopodobieństwo pomyłki ale wszystko jest możliwe.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
A przed wymianą zawieszenia też tak latała?
Ja miałem problemy na oponach szosowych 215/65 R16, teraz mam zimówki A/T 205/70 R15 i jest znacznie lepiej. Jakie masz opony?
Ja miałem problemy na oponach szosowych 215/65 R16, teraz mam zimówki A/T 205/70 R15 i jest znacznie lepiej. Jakie masz opony?
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Sprężyny były wymieniane rok temu, wszystko poskręcane i nie ma żadnych luzów. Wszystko sprawdzone pod kątem luzów i nic. Co do opon to śmigam na oryginalnych vli 5 175/80 r16
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Naprawdę dziwne.Jesteś w stanie powiedzieć jaką wyświetlacz pokazuje zbieżność kół przednich gdy wjezdżasz na diagnostyce na "dywanik diagnostyczny?"U mnie jest to wynik 0 i moja Niva prowadzi się bardzo dobrze.Fakt,wymieniałem przednie opony po 50tyś.km i powiedziano mi,że to dobry przebieg dla tych opon.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
u mnie nie ma idealnej geometrii na przeglądzie wyszło minimalnie, a że mam lift+ opony mt bieżnik jakieś 50% i nie chce mi sie kombinować bo jedzie ładnie równo prosto w koleinach też nie ma strachu na czarnym że bryknie gdzieś, można sprawdzić czy nie ma luzów na przekładni bo myślę, że jak jest to może myszkować.
Druga sprawa amortyzatory jak są wywalone może myszkować bankowo, zwłaszcza tył bo wydaje mi się że na uciekanie w koleinach winne jest tylne zawieszenie może coś jest zgięte zobacz czy nie jest gdzieś pęknięte mocowanie drążka parhanda z tyłu jak on ma gdzieś luz czy coś innego to będzie tył myszkować
jak kupiłem ladę miała tylne zawieszenie w tragicznym stanie i czasem miałem wrażenie, że tył mnie chce wyprzedzić i w ogóle, że zostawia 4 ślady XD nie dość że luzy na drążkach to i parhand zgięty i była po prostu masakra
nic innego nie przychodzi mi do głowy też
Druga sprawa amortyzatory jak są wywalone może myszkować bankowo, zwłaszcza tył bo wydaje mi się że na uciekanie w koleinach winne jest tylne zawieszenie może coś jest zgięte zobacz czy nie jest gdzieś pęknięte mocowanie drążka parhanda z tyłu jak on ma gdzieś luz czy coś innego to będzie tył myszkować
jak kupiłem ladę miała tylne zawieszenie w tragicznym stanie i czasem miałem wrażenie, że tył mnie chce wyprzedzić i w ogóle, że zostawia 4 ślady XD nie dość że luzy na drążkach to i parhand zgięty i była po prostu masakra
nic innego nie przychodzi mi do głowy też
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Narazie ustaliłem że dwa drążki z tyłu krótkie mają miękkie gumy, oraz muszę sprawdzić czy mocowanie panharda do budy jest sztywne. Co do amortyzatorów z tyłu to ostatnio wymienione.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
[quote="Dirgo"] Dodam że prawie całe zawieszenie z przodu wymienione . i z twojej wypowiedzi to PRAWIE robi wielka roznice
mialem to samo i teraz zrobilem cale przednie zawieszenie i idzie jak po szynach
moze twoim fachowca nie chcialo sie walczyc z dona sruba od wachacza bo umnie palnik byl grany
opony simex 205/70/15 felgi odsadzone i niema problemu po czarnym 




Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Śruby od wahacza cięte samodzielnie, oraz wymienione tuleje w belce pod silnikiem po już miały wyrobione gniazda. W przyszłym tygodniu jestem umówiony do mechanika, zobaczymy co on powie.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
i udalo sie znalesc przyczyne ? 

Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Jeszcze nie, dalej walczę.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
a skad jestes



Re: Niva: trudno utrzymać na drodze w koleinach
Kętrzyn, warmińsko mazurskie.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość