Cześć,
czy ktoś mógłby objaśnić mi jak oryginalnie poprowadzona jest masa do kolumny kierownicy w 1.7i? Nie działa mi klakson, znalazłem ślady poprzedniej masy (wygląda na fabryczną ale cholera wie) przykręconej po prostu do przegubu na kolumnie. Zrobiłem analogicznie i o ile kabel nawijał się przez jakiś czas prawidłowo to w końcu go urwałem ;( Aż mi się nie chce wierzyć żeby na to nie było jakiegoś sprytnego patentu.
Masa kierownicy
Moderator: Albert_N
Re: Masa kierownicy
Dobrze znalazłeś, tylko tym kabelkiem trzeba było połączyć obie śruby od przegubów na kolumnie, a nie do karoserii. Masa przechodzi od koła kierownicy przez kolumnę, przewodem luźno owiniętym wokół przegubów do wałka przekładni kierowniczej i przez łożyska i obudowę do karoserii.
Tak poglądowo znalazłem takie zdjęcie

Tak poglądowo znalazłem takie zdjęcie

Re: Masa kierownicy
Kurde wiedzialem ze to sie nie moze tak radosnie nawijac! Wielkie dzieki. Z jakiegos powodu zalozylem ze gdyby bylo przejscie do masy to by dzialalo mimo przegubu i w ogole nie przyslzo mi do glowy zeby laczyc oba elementy
Laczymy tylko sruby przegubow? Bo na zdieciu widac ze tego kabla jest tam dosc sporo. Nie chce drugi raz zrobic zle ;(
ps. Nawet nie wspomne ile czasu zajelo mi dojscie dlaczego mi klakson nie dziala
bo na poczatku zakladalem odwrotnie ze kierownica musi miec mase 

Laczymy tylko sruby przegubow? Bo na zdieciu widac ze tego kabla jest tam dosc sporo. Nie chce drugi raz zrobic zle ;(
ps. Nawet nie wspomne ile czasu zajelo mi dojscie dlaczego mi klakson nie dziala


Re: Masa kierownicy
Dzięki
Teraz jak wiem czego szukać to nawet udało mi się namierzyć te przewody na schematach 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość