Strona 1 z 1

Masa kierownicy

: pn sty 16, 2017 1:06 pm
autor: dant
Cześć,
czy ktoś mógłby objaśnić mi jak oryginalnie poprowadzona jest masa do kolumny kierownicy w 1.7i? Nie działa mi klakson, znalazłem ślady poprzedniej masy (wygląda na fabryczną ale cholera wie) przykręconej po prostu do przegubu na kolumnie. Zrobiłem analogicznie i o ile kabel nawijał się przez jakiś czas prawidłowo to w końcu go urwałem ;( Aż mi się nie chce wierzyć żeby na to nie było jakiegoś sprytnego patentu.

Re: Masa kierownicy

: pn sty 16, 2017 4:01 pm
autor: tirek
Dobrze znalazłeś, tylko tym kabelkiem trzeba było połączyć obie śruby od przegubów na kolumnie, a nie do karoserii. Masa przechodzi od koła kierownicy przez kolumnę, przewodem luźno owiniętym wokół przegubów do wałka przekładni kierowniczej i przez łożyska i obudowę do karoserii.

Tak poglądowo znalazłem takie zdjęcie
Obrazek

Re: Masa kierownicy

: pn sty 16, 2017 4:25 pm
autor: dant
Kurde wiedzialem ze to sie nie moze tak radosnie nawijac! Wielkie dzieki. Z jakiegos powodu zalozylem ze gdyby bylo przejscie do masy to by dzialalo mimo przegubu i w ogole nie przyslzo mi do glowy zeby laczyc oba elementy :)

Laczymy tylko sruby przegubow? Bo na zdieciu widac ze tego kabla jest tam dosc sporo. Nie chce drugi raz zrobic zle ;(

ps. Nawet nie wspomne ile czasu zajelo mi dojscie dlaczego mi klakson nie dziala ;) bo na poczatku zakladalem odwrotnie ze kierownica musi miec mase :)

Re: Masa kierownicy

: pn sty 16, 2017 4:30 pm
autor: tirek
Tak. Obie śruby. Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono.
Obrazek

Re: Masa kierownicy

: śr sty 18, 2017 10:18 am
autor: dant
Dzięki :) Teraz jak wiem czego szukać to nawet udało mi się namierzyć te przewody na schematach :D