Głośna praca silnika , brak mocy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: landeus » wt sty 31, 2017 7:06 pm

Witam serdecznie !
Z takim pytaniem jeśli można : po remoncie głowicy w silniku 1.7 MPi 2003 r . bardzo głośno pracują zawory , silnikowi wyrażnie brakuję mocy ( v max to 60 km/h ) . Sprężanie pomierzone po remoncie ( wymiana i docieranie zaworów , wszystkie ss i wyd ( powodem remontu był wypalony zawór wydechowy ) wynosi 11,5 , 12 , 12 , 12 . Co można wstępnie zaradzić ? Silnik wyraźnie ciężko i z szarpaniem wchodzi na obroty , brak mu jakiejkolwiek lekkości w przyśpieszaniu a praca zaworów jest bardzo głośna i "męcząca " dla ucha. Dwóch mechaników osłuchujących Ładę zwróciło uwagę na kasatory luzy zaworowego i ich złą pracę.
Proszę o ile to możliwe o pomoc i jakieś podpowiedzi . ?? :P

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: eleinfroot » śr lut 01, 2017 7:03 am

A wszystkie zawory tak klepią? Może coś źle poskładali i olej nie dochodzi do hydroregulatorów? Albo są zapchane i ciśnienie oleju nie daje rady ich podnieść.

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: landeus » śr lut 01, 2017 6:34 pm

Temat się wyjaśnił ( częściowo dzięki konsultacji telefonicznej z TARMOTEM ) . Kasatory ( hydroregulatory ) były za mocno skręcone - zostały popuszczone tak o mały fragment gwintu i leciutko dokręcone , krzywki pozbyły się luzów ( takich na ok centymetr ! ) bo kasatory napełniły się olejem . Praca dźwigienek ucichła. No i fajnie :P :P :P Przez piewsze "jazdy próbne" w zasadzie wszystko wróciło do normy ( jazda na LPG ) i na zimnym i na bardzo nagrzanym już silniku - przez kilkanaście - kilkadziesiąt km - v przel ok.90 - V bieg i wszystko o.k. .
Za to po tym pojawił się znowu nagle problem ze spadkiem mocy - silnik przydusza i przechodzi w tryb awaryjny - miga CE - v max wtedy ok 60 km/h ( LPG ). Potrafi na LPG strzelić w dolot i ogólnie do D .. Y .
Może ktoś coś podpowie - ??

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: cerber67 » śr lut 01, 2017 9:57 pm

A rozrząd dobrze złożony? Zęby nie przesunięte?
Niva `88 1.6 zagazowana

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: eleinfroot » czw lut 02, 2017 6:40 am

A jakie błędy? Odczytaj, to może dużo pomóc.

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: landeus » sob lut 04, 2017 1:03 pm

Co do "przesunięcia " rozrządu to raczej nie ponieważ przez kilkanaście kilometrów udało się jechać normalną prędkością i czuć było po silniku że ma moc i "oddycha", pod komputer jeszcze nie podłączałem , dzięki za podpowiedzi !!!

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: bartekbp01 » sob lut 04, 2017 9:14 pm

ten rozrząd to wcale nie głupi pomysł by sprawdzić, może przesunął sie o jeden dwa zęby i teraz jest problem. Przyczyną może być regulator lub niedokręcone odpowiednio koło pasowe
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: Janusz73 » ndz lut 05, 2017 6:06 am

Bartekbp01.Jakby łańcuch rozrządu miał przeskoczyć o dwa zęby to musiałby być tak lużny,że szybciej by spadł z zębatek.Pierwszy raz się spotykam z mrugającą kontrolką CE w MPI.Ona sygnalizując błąd świeci się cały czas.

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: landeus » pn lut 06, 2017 3:44 pm

Tak dla ścisłości to CE " miga " w momencie kiedy zaczyna się "przyduszanie" , potem już świeci światłem ciągłym . Co do tytułu postu to pierwsza część p.t.: " głośna praca silnika " jest wyjaśniona. Jednak brak mocy pozostaje. :)11

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: eleinfroot » wt lut 07, 2017 6:46 am

Jednak podłącz się pod OBD i sprawdź co i jak - to powie ci najwięcej co jest nie tak. Do podstawowej diagnostyki w zupełności wystarczy interfejs BT z allegro (kupiłem za niecałe 40PLN) i smartfon z programem Torque Pro, lub ScanMaster.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: bartekbp01 » czw lut 09, 2017 7:05 pm

Janusz73 pisze:Bartekbp01.Jakby łańcuch rozrządu miał przeskoczyć o dwa zęby to musiałby być tak lużny,że szybciej by spadł z zębatek.Pierwszy raz się spotykam z mrugającą kontrolką CE w MPI.Ona sygnalizując błąd świeci się cały czas.
HAHAHA pamiętaj że to łada :)21 :)21 :)21 jak kupiłem swoją dziwkę to rozrząd był walnięty o jakieś trzy zęby , nadal odpalał. przyczyną było dolne koło zębate na wale korbowym , które było tak obrobione że łańcuszek sobie robił co chciał.Niestety te auta są wykonane z Gównolitu i posklejane gumą do żucia, dlatego nie odrzucaj nawet nieprawdopodobnych rozwiązań. A kontrolka zapali się jeżeli nie będzie synchronizacji między jednym i drugim wałem.
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: Janusz73 » pt lut 10, 2017 10:34 pm

Bartekbp01 dobre bajki opowiadasz.Przesunięcie rozrządu o trzy zęby w 1.7MPI to za dużo,żeby silnik się uruchomił.W żadnym przypadku kontrolka CE nie wyłapie żle ustawionego rozrządu,a wytrzymałość,przebieg rozrządu w 1,7 MPI jest przewidziany na 400 tys.km jeżeli stosuje się dobry olej,wymienia go po określonym przebiegu i nie zmieniło się hydraulicznego napinacza łańcucha na mechaniczny (napinany śrubą).To jest naprawdę,nowinka że kontrolka CE wyłapie złe ustawienie faz rozrządu,nie kojarzę jaki to kod błędu :lol: .Czujnik wałka rozrządu odpowiada za moment wtrysku benzyny,a w trakcie pracy na LPG II generacji on nie pracuje.Czujnik obrotów wału korbowego odpowiada za moment zapłonu,jego uszkodzenie wyłącza silnik z pracy i ani jeden czujnik,ani drugi nie ma nic do żle ustawionego rozrządu.

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Głośna praca silnika , brak mocy

Post autor: landeus » ndz mar 05, 2017 6:31 pm

No i temat się objaśnił : cewka - moduł zapłonowy wymieniony i Niva lata :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości