Strona 1 z 1

Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 12:05 pm
autor: MrRav3N
Wczoraj zaliczyłem dość głęboką wodę. Zanim mnie wytargali silnik zdążył zgasnąć (pracował normalnie kilka minut, później nierówno, zapaliła się kontrolka check, zaczęło śmierdzieć paliwem aż w końcu zgasł). Wyciągnąłem komputer i go rozkręciłem - kostka jest bardzo dobrze zabezpieczona - sucho. Pod obudową kompa było dosłownie parę kropel wody. Wyczyściłem całość dla pewności izopropanolem ale nic to nie dało.
Objawy? Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki i cisza - nie słychać pompy paliwa, rozrusznik nie kręci. Immobiliser wariuje - niby się uzbraja i rozbraja ale po przekręceniu kluczyka znowu zaczyna mrugać.
Immobiliser może być za to wszystko odpowiedzialny czy raczej komputer? Program diagnostyczny "widzi" interfejs ale z komputerem się nie łączy.

Jedyny plus jest taki, że w bojowych warunkach sprawdził się nowy zderzak i solidne uchwyty. Gdyby nie one, nivka zostałaby w tym bajorku na dłużej.

Re: Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 4:11 pm
autor: MrRav3N
Nie wiem czy edycja podbija posta (proszę o info) więc piszę jednego pod drugim.
Co się zmieniło:
1. Rozrusznik działa na krótko. Po jednej próbie coś się odblokowało i działa też po kluczyku.
2. Immobilizer działa normalnie
3. Udało mi się podłączyć interfejsem do komputera. Zapisanych błędów 0, w oczekujących był błąd czujnika obrotu wału - skasowany.
4. Pompa paliwa działa na krótko, nie działa po przekręceniu kluczyka
5. Całe fabryczne wygłuszenie do wy..rzucenia.

Auto nadal nie odpala.

Re: Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 6:28 pm
autor: jarekstryszawa
Dosyć głęboko tzn. ile? Bez foty się nie liczy...

Re: Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 7:04 pm
autor: zygizz
a probowales krecic, z podlaczona na krotko pompa paliwa?

Sprawdz tez przekaznik pompy paliwa i bezpiecznik ( obok gniazda obd2).
Ps pompa paliwa nie przy kazdym wlaczeniu zaplonu, czy probie krecenia zaczyna pracowac ( tak jak w zachodnich samochodach)

Sprawdziles wtyczke czujnika polozenia walu? Moze wilgoc tam siedzi i daje oszukany sygnal.
Moze bagno na zabkach kola pasowego, albo miedzy kolem a czujnikiem?

Re: Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 8:50 pm
autor: MrRav3N
jarekstryszawa pisze:
pn lip 31, 2017 6:28 pm
Dosyć głęboko tzn. ile? Bez foty się nie liczy...
:P

Siedziałem w takich krzaczorach, że chyba nikt nie dał rady zrobić mi foty z zewnątrz. W każdym razie linia poziomu wody odznaczona na budzie, w najwyższym miejscu kończyła się kilka centymetrów poniżej górnej krawędzi tylnej lampy.
Najlepsze jest to, że nivka jako jedyna przejechała całą trasę, za mną zawisł samuraj i land cruiser, vitarka nawet nie próbowała bo miejscówkę wcześniej wypluła kawałek obudowy przedniego mostu i został jej tylko tylny napęd. Taki byłem dumny, że pojechałem na.. drugie okrążenie :lol: Oczywiście wybrałem najtrudniejszy wariant, przejechałem przez największy dołek z wodą a zaraz za nim zawisnąłem na dobre. Zanim mnie podczepili i wyciągnęli woda zdążyła najść jak na zdjęciu. Miałem nadzieję przynajmniej na suche oparcia foteli ale tylko do pierwszego szarpnięcia. Teraz już wiem jak czują się gacie i skarpety w bębnie od pralki :)21

Obrazek

Obrazek
zygizz pisze:
pn lip 31, 2017 7:04 pm
a probowales krecic, z podlaczona na krotko pompa paliwa?
Próbowałem - lipa.
Sprawdz tez przekaznik pompy paliwa i bezpiecznik ( obok gniazda obd2).
Ps pompa paliwa nie przy kazdym wlaczeniu zaplonu, czy probie krecenia zaczyna pracowac ( tak jak w zachodnich samochodach)
Przekaźnik zwarty paluchem załącza pompę, dla sprawdzenia podmieniłem na inny i jest to samo.
Sprawdziles wtyczke czujnika polozenia walu? Moze wilgoc tam siedzi i daje oszukany sygnal.
Czujnik wyciągnąłem wtyczka sucha. Ogólnie te gumki uszczelniające naprawdę dają radę.
Moze bagno na zabkach kola pasowego, albo miedzy kolem a czujnikiem?
Tego nie sprawdzałem a ta glina jest paskudna, klei się jak smoła..

Mechanior mówi, że jeszcze iskry brak.

Re: Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 9:01 pm
autor: jarekstryszawa
No, tera się liczy ;-)
Ładnie poszedłeś!

Re: Komputer kaput?

: pn lip 31, 2017 11:15 pm
autor: MrRav3N
jarekstryszawa pisze:
pn lip 31, 2017 9:01 pm
No, tera się liczy ;-)
Ładnie poszedłeś!
Dobrze było! Jak nie zapomnę to jutro zrobię i wstawię zdjęcie rozebranej nivki :)17
Może wreszcie odpali :roll:?

Re: Komputer kaput?

: śr sie 02, 2017 9:17 am
autor: MrRav3N
Ktoś jeszcze coś :roll:?
Może to kogoś naprowadzi - rozrusznik po przytrzymaniu kluczyka kręci ale po chwili przestaje (powinien chyba kręcić bez przerwy?). Czasami jest to sekunda innym razem pięć :o

Re: Komputer kaput?

: pt wrz 01, 2017 8:23 pm
autor: kaczortasior
Witaj po pierwsze sprawdź bezpieczniki obok gniazda OBD jeden z nich jest od zapłonu i pompy , później kable i dalej jak koledzy piszą czujnik na wale korbowym , bez sprawnego czujnika niva nie odpali .Jeżeli komp nie dostał zwarcia powód jest na jego zewnątrz .

Re: Komputer kaput?

: ndz wrz 10, 2017 8:59 pm
autor: MrRav3N
kaczortasior pisze:
pt wrz 01, 2017 8:23 pm
Witaj po pierwsze sprawdź bezpieczniki obok gniazda OBD jeden z nich jest od zapłonu i pompy , później kable i dalej jak koledzy piszą czujnik na wale korbowym , bez sprawnego czujnika niva nie odpali .Jeżeli komp nie dostał zwarcia powód jest na jego zewnątrz .
Wszystko było sprawdzone, wymieniałem cewkę, czujnik wału korbowego, wałka rozrządu - nic to nie dało. Stary komp miał zwarę, czekam na nowy - w ciągu 2-3 dni powinienem go dostać.

Przy okazji zapytam: orientuje się ktoś, czy przy podłączaniu nowego ecu (immo oczywiście odłączone już na stałe) trzeba coś rzeźbić czy wystarczy go podłączyć i powinien od razu działać?
Jak Niva w końcu odpali to dam znać, niedługo będzie 6 tygodni bez auta.. :-?

Re: Komputer kaput?

: pn wrz 11, 2017 5:02 am
autor: Janusz73
Trzeba wysłać smsa i otrzymać kod dostępu potrzebny do uaktywnienia nowego komputera-oczywiście żartuję.Musi działać odrazu ale po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika odczekaj około minuty.Taka procedura jest zalecana po każdym odłączeniu akumulatora.Za mocno zanurzyłeś Nivę,możesz mieć w przekładniach emulsję wodno-olejową.

Re: Komputer kaput?

: pn wrz 11, 2017 11:22 am
autor: MrRav3N
Janusz73 pisze:
pn wrz 11, 2017 5:02 am
Trzeba wysłać smsa i otrzymać kod dostępu potrzebny do uaktywnienia nowego komputera-oczywiście żartuję.
Mój wzrastający poziom zdziwienia jak zacząłem to czytać :)21 Powiem Ci szczerze, że jak człowiek bezradny i długi czas bez auta to każdą wiadomość (jako potencjalne rozwiązanie problemu) łyka jak pelikan :D
Musi działać odrazu ale po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika odczekaj około minuty.Taka procedura jest zalecana po każdym odłączeniu akumulatora.Za mocno zanurzyłeś Nivę,możesz mieć w przekładniach emulsję wodno-olejową.
Tak zrobię :)2 A stan płynów/olejów oczywiście sprawdzę, jak tylko Nivka będzie na chodzie. Póki nie odpala nie mam zapału do pracy przy niej a trochę tego będzie:
1. cały środek do wygłuszenia/poskładania,
2. motanie tylnego, stalowego zderzaka z zaczepami,
3. przelotowy końcowy tłumik + nowe końcówki (tak, dwie :P) wydechu
4. demontowany hak holowniczy
5. mocowanie snorkela do poprawy
+ to co wyjdzie w trakcie ;)

Re: Komputer kaput?

: wt wrz 12, 2017 1:43 pm
autor: MrRav3N
No i.. **uj..! Nowy komputer podpięty a silnik dalej nie odpala :)11
Iskry brak. Pomysłów brak :)16

Re: Komputer kaput?

: wt wrz 12, 2017 4:26 pm
autor: Janusz73
Faktycznie jest problem.Za dużo Ci nie podpowiem,ale jak w 1.7MPi sprawdzasz iskrę na jej przeskok z przewodu lub oglądana świeca ma słabą masę to taka próba może błyskawicznie uszkodzić cewkę.Może obejrzyj jeszcze dokładnie koło pasowe,czy któryś ząbek "biegnący" przed czujnikiem położenia wału nie jest uszkodzony.

Re: Komputer kaput?

: wt wrz 12, 2017 7:13 pm
autor: MrRav3N
Janusz73 pisze:
wt wrz 12, 2017 4:26 pm
jak w 1.7MPi sprawdzasz iskrę na jej przeskok z przewodu lub oglądana świeca ma słabą masę to taka próba może błyskawicznie uszkodzić cewkę.
Czyli mogłem załatwić nową cewkę. Zrobiłem próbę z cewką, która nie była nawet przykręcona w miejsce starej - masę zrobiłem prowizorycznie przy pomocy śruby i kabelka :oops:. Świeca też leżała sobie "luzem" na silniku.. Ciekawe jest to, że raz, przez ułamek sekundy, jakby chciała zapalić (to był trzeci raz w przeciągu ostatnich 6 tygodni)

Jeszcze w sprawie immo:
1. Jeśli jest odłączony, to żeby można było odczytywać kody błędów przez złącze OBD, trzeba zewrzeć któreś kabelki - KTÓRE i gdzie?
Jeśli do diagnostyki muszą być zwarte, to te same (albo inne) do uruchomienia silnika nie są potrzebne?
2.
Obrazek

Obrazek

Czy te dwa kabelki (na pierwszym zdjęciu - idą od diody i czytnika immo) i kostka (na drugim) po wymianie ECU mogą/nie mogą/muszą/nie muszą być podłączone??

Dzięki
:(

Re: Komputer kaput?

: wt wrz 12, 2017 9:07 pm
autor: Janusz73
Z elektroniki jestem cienki i nic Ci nie podpowiem.W ostateczności jak chcesz wyeliminować usterkę elektroniki "podjedż" na odczyt błędów do serwisu Boscha.Podjedż piszę w cudzysłowiu,bo mam na myśli hol lub lawetę.Mówię poważnie,bo metodą prób i błędów możesz tego problemu nie rozwiązać i tak samo daj sobie spokój z tanimi interfesjami diagnostycznymi,bo to szkoda czasu i nerwów.W MPI w ramach odczytu błedów nic nie zwierasz,w Nivie na jednopunkcie taka procedura ma miejsce.

Re: Komputer kaput?

: śr wrz 13, 2017 11:32 am
autor: MrRav3N
Jechałem dzisiaj swoją Ładą! Na holu.. > 40/h! :lol:
Na jeszcze jedną dobę zostawiam ją u mechanika, który ma ją sprawdzić po swojemu.
Jak on nic nie poradzi, to laweta > serwis bosha. Mam już zarezerwowane miejsce, niech chłopaki kombinują.

Re: Komputer kaput?

: śr wrz 13, 2017 2:26 pm
autor: Janusz73
Nic nie będą musieli kombinować.Podepną Nivę pod konkretny komputer diagnostyczny i będą wiedzieli co ją boli.Bardzo się zdziwię gdyby Niva z serwisu Boscha nie wyjechała o własnych siłach.

Re: Komputer kaput?

: czw wrz 14, 2017 9:53 am
autor: MrRav3N
Janusz73 pisze:
śr wrz 13, 2017 2:26 pm
Bardzo się zdziwię gdyby Niva z serwisu Boscha nie wyjechała o własnych siłach.
I tej myśli się trzymajmy :lol: