Strona 1 z 2
z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: sob sty 29, 2005 2:48 pm
autor: kosma
bardzo prosze o jakies informacje pozdrawiam
: sob sty 29, 2005 2:58 pm
autor: Przemek wawa
z poldzia.
: sob sty 29, 2005 5:35 pm
autor: krzywy_23kraków
Kiedyś teżmiałem pomysł z poldka wsadzic skrzynie ale mechanik mi odradził powiedział że jst głosna, nie wiem czy to przwda czy tylko nie chciało mu sie robić

Doradzał 5 z Nivy . A do czego potrzebujesz auto, w trenie 5 sie nie przydaje hcbya ze na dł dojazdach.
: sob sty 29, 2005 6:22 pm
autor: kosma
potrzebuje do jazdy po drogach i troche w terenie!!!!!!!!!
: sob sty 29, 2005 6:29 pm
autor: Bart03
Możesz zapodac z poldka ale musisz przerabiac a najlepiej dorobic mocowanie skrzyni (podpore), pozatym o ile sie nie myle jest problem z jednym otworem na dzwonie bo dokladnie nie pasuje do skrzyni z poldka i trzeba go rozwiercac. Ja tez mialem taka opcje i zapodalem oryginalna z nivy oczywiscie razem z nowa podpora. Pozatym trzeba obnizac reduktor zeby byl w osi ze skrzynia. Jest troche roboty.

: pn sty 31, 2005 11:53 am
autor: Gorbi
wez se z nivki po co zawracac se glowe....
hmm ciekawe po ile chodza 5 ktos sie orientuje??
: pn sty 31, 2005 10:24 pm
autor: Bart03
Ja dalem 1300 al to bylo 3 lata temu. Teraz bym pewnie za 1500 wyrwal.
: sob lut 05, 2005 2:28 am
autor: kacper97
Najszybciej będzie pasować z łady 2107. Sam taka mam u siebie. Jedynie trzeba dokupić podporę do 5 nivy bo jest inna . Reszta jest identyczna .... no może za wyjątkiem wyjścia na prędkościomierz ... będziesz miał 2

: sob lut 05, 2005 3:15 am
autor: BABCIA I
Z polonezowską jest dużo przeróbek,a i przełożenia okazały się długie.Radzę poszukać oryginału.
: sob lut 05, 2005 8:49 am
autor: Wojtek
Orginał, trzeba zmienić podporę i gumowo-metalowy wspornik z tyłu. Przyda się również nowy krótki wał (homokinetyczny) między skrzynią i reduktorem. Jak się zdecydujesz, daj znać, wyzbywam się spodu swojej Nivki 601 317 314
: sob lut 05, 2005 9:41 am
autor: Bart03
Wojtek pisze:Orginał, trzeba zmienić podporę i gumowo-metalowy wspornik z tyłu. Przyda się również nowy krótki wał (homokinetyczny) między skrzynią i reduktorem. Jak się zdecydujesz, daj znać, wyzbywam się spodu swojej Nivki 601 317 314
Wojtek ale przeciez podpore sprzedaja razem ze wspornikiem, chyba ze nie mowimy o tym samym

: ndz lut 06, 2005 12:36 am
autor: Wojtek
Nie wiem, ja kupowałem najpierw takie metalowo-gumowe coś łączące skrzynię z podporą i montowałem to do podpory od "4". Musiałem nieźle ciąć fleksem starą podporę a i tak przedni wał mi o nią haczył. Później dowiedziałem się, że trzeba wymienić też podporę na taką od "5" i problem się skończył. Rzeczywiście, blachy są różne.
: ndz lut 06, 2005 10:10 am
autor: Bart03
Ja mialem ta sama opcje zeby ciac stara ale jak to wszystko wymierzylem to juz wiedzialem ze nia ma sensu i kupilem nowa. Zreszta przy nowej i tak wal przechodzi na styk i najlepiej reduktor tez troche opuscic bo w niektorych przypadkach przy pelnym bucie wal moze stukac o podpore.

: śr lut 23, 2005 9:13 am
autor: Gorbi
tu napisze o moim kolejnym problemie z nivka
a wiec jak zrana odpalam to ledwo dam rade biegi wrzucac co jest,
jak redukuje np z 70 km/h na 2 to nie dma rady zgrzyt z 3 tak samo NIE MA SYNCHRONIZATOROW czy ..
nie wiem wymienilem nie dawno olej wiec jest :p poziom jakies sugestie...
: śr lut 23, 2005 10:38 am
autor: wl
Za gesty olej...

: śr lut 23, 2005 5:49 pm
autor: Sniper
Raczej koniec sprzegła tudzież pompy sprzęgła

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: pn lis 30, 2009 10:25 pm
autor: michal328i
U mnie zaczęło zgrzytać przy wrzucaniu dwójki.. Myślicie że coś ze sprzęgłem czy raczej synchronizator? Tylko przy 2 biegu.
Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: pn lis 30, 2009 11:10 pm
autor: bartekbp01
przywitaj się z panem synchronizatorem

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: wt gru 01, 2009 8:22 am
autor: Wojtek
Raczej zacznij od przykręcenia centralnej nakrętki na wałku wyjściowym ze skrzyni. Taka mocująca trójramienny zabierak przegubu krótkiego wału miedzy skrzynią a reduktorem. Lubi sie luzować od drgań - ja wyrzuciłem przez to dobrą skrzynię zanim sie nauczyłem

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: ndz lis 27, 2011 8:39 pm
autor: inrzynier
Ja mam wsadzoną 5 z poloneza i przełożenia są krótsze - do 3. Wcześniej miałem 4 z nivy. Teraz czasami wyjeżdzam na 1 szosowej, zamiast na 2 z reduktora. Problem mam taki że straszne wibracje mam na skrzynce rozdzielczej zaraz po ruszeniu, po chwili jest już wszystko OK.
Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: ndz lis 27, 2011 9:01 pm
autor: cerber67
Prawdopodobnie nie masz osiowo ustawionego reduktora względem skrzyni.
Poszukaj w FAQ. Było o tym.
Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: pn lis 28, 2011 9:13 pm
autor: szary11
a idźcie z tym reduktorem... ostatnio z tym się męczyłem i FAQ g... pomogło. Za głupi jestem widać
Nie wiem czy moja metoda się sprawdzi, ale narazie wydaje się, że nic nie wibruje.
Regulacje robiłem tak: wały dokręcone, reduktor lekko poluzowany, przegub elastyczny skręcony. We wnętrzu zdjąłem osłony lewarków. I tak:
Na odpalonym silniku i dźwigni reduktora na luz, kręci się elastyczny - dobrze widoczne od środka auta. Ładnie wtedy widać czy kręci się równo, czy ósemkuje. i tak starałem się przesuwać reduktor by wyglądało, że przegub obracał się osiowo.
Ale nie wiem, czy oby na 100% dobrze wyszło. Do 95km/h jedzie się bez wibracji. Później stopniowo, ale dość szybko łada zaczyna drżeć. Na dźwigniach lekko czuć, ale niezbyt mocno. Do 95 jest spkój.
Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: pn lis 28, 2011 11:11 pm
autor: dandan
inrzynier pisze:Ja mam wsadzoną 5 z poloneza i przełożenia są krótsze - do 3. Wcześniej miałem 4 z nivy. Teraz czasami wyjeżdzam na 1 szosowej, zamiast na 2 z reduktora. Problem mam taki że straszne wibracje mam na skrzynce rozdzielczej zaraz po ruszeniu, po chwili jest już wszystko OK.
-Może być zatarty krzyżak wału od str. reduktora.Najlepiej odkręcić wał od tej str.i sprawdzić,czy krzyżak pracuje w obu płaszczyznach,
czasem widać bez wykręcenia.Obracasz walem jednym,drugim,trzecim i patrzysz,czy red.nie faluje.
-Lepszy przegub homokinetyczny,niż pojedynczy krzyżak,bo ten przy wychyleniu osi skrzynia-red. zawsze będzie generował drgania.
szary 11 :
-Po wymianie krzyżaków powinno się sprawdzać i doważać wały napęd.,co w praktyce mało kto robi.(wibracje może pow.60 km/h -różne zakresy;mrowienie w tyłek,wibracje na lusterkach)
A może wkrótce tak,jak harleyowcy nazwiemy to "good vibrations" i uznamy to za

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: wt lis 29, 2011 4:22 am
autor: sawyer505
szary11 a prubowales ustawiania reduktora na tak zwany drucik meki z takim ustawieniem wiecej ale za to pewnosc trafienia w linie prosta jest duza
Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki
: wt lis 29, 2011 7:03 pm
autor: szary11
Dandan, u mnie krzyżaki są dość nowe... poprzedni właściciel na nowe przed sprzedażą zmienił (stare dorzucił, a na samochodzie nie czuję na nich żadnych, nawet minimalnych luzów). Ale z wałami to nie słyszałem by coś robił. Sam też o tym nie wiedziałem.
Sawyer505 - na patent z drucikami trafiłem już po regulacji (przypadkowy filmik z youtube). Następnym razem będę tak próbował. Wydaje się optymalny i pozornie prosty.