
Dzisiaj zagladalem do Nivy (przez szybe) i widzialem ze ma na konsoli 3 dzwignie.
Biegi i reduktor - a do czego ta trzecia?
Prosze o oswiecenie

Moderator: Albert_N
Ta trzecia to napewno do zmieniania czegoś.Witam goscinnie
Dzisiaj zagladalem do Nivy (przez szybe) i widzialem ze ma na konsoli 3 dzwignie.
Biegi i reduktor - a do czego ta trzecia?
Prosze o oswiecenie
Centralnego - czyli międzyosiowego. Taki mechanizm różnicowy wystepuje w samochodach o stałym napędzie na 4 koła. Jego zablokowanie powoduje "sztywny" rozdział napędu na osie a nie na koła...wiciu pisze:centralnego mechnizmu róznicowego...
tzn jak sią ją "zapoda"blokuje sie róznicowy przedniej i tylnej osi czy kółka krecą sie jednoczesnie tylko na jednej z osi
właśnie osie czy jak kto woli wały a nie kołaleon zet pisze:Centralnego - czyli międzyosiowego. Taki mechanizm różnicowy wystepuje w samochodach o stałym napędzie na 4 koła. Jego zablokowanie powoduje "sztywny" rozdział napędu na osie a nie na koła...wiciu pisze:centralnego mechnizmu róznicowego...
tzn jak sią ją "zapoda"blokuje sie róznicowy przedniej i tylnej osi czy kółka krecą sie jednoczesnie tylko na jednej z osi
No niezupełnie, koła kierowane na zakręcie pokonują wiekszą drogę, więc jakby "ciągną" te niekierowaneleon zet pisze: (...)Gdyby nie było międzyosiowego dyfra przednie koła byłyby spychane przez tylne.
Też niezupełnie... otwarty mech. różnicowy ZAWSZE rozdziela napęd równomiernie, tylko że pozwala jednocześnie na obracanie się kół (osiowy) lub osi (centralny) z różnymi predkościami.leon zet pisze:(...) Można więc powiedzieć, że centralny dyfer umożliwia ciągłą zmianę proporcji przekazywanego napędu na osie w zależności od toru po jakim porusza się pojazd.
W zasadzie reduktor wystarczył do pokonania wszelkich przeszkód. W więc, skoro już wiadomo do czego służy, to powiedzcie kiedy używać i co to daje
No to jest mały problem ze sprawdzeniem, bo zima skończyła się niedawno, a na śliskim to najlepiej zauważyć różnicę we właściwościach trakcyjnych z włączoną i wyłączoną blokadą centralnego dyfra. A może jakieś gliniaste błotko masz w okolicy? A może jakiś super suchy piasek (np. wydmy morenowe)? Raczej staraj się nie używać blokady tam, gdzie Ci nie jest potrzebna. Po co nadwyrężać układ napędowy?werewoolf pisze:Panie i Panowie geodeci i inni specjaliści... Zagadnienie wytłumaczone fachowo ale pociągnę trochę temat...
Wczoraj właśnie wypróbowałem blokadę (od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Nivki) ale jakoś specjalnej różnicy nie odczułem. W zasadzie reduktor wystarczył do pokonania wszelkich przeszkód. W więc, skoro już wiadomo do czego służy, to powiedzcie kiedy używać i co to daje ??
No to jest mały problem ze sprawdzeniem, bo zima skończyła się niedawno, a na śliskim to najlepiej zauważyć różnicę we właściwościach trakcyjnych z włączoną i wyłączoną blokadą centralnego dyfra. A może jakieś gliniaste błotko masz w okolicy? A może jakiś super suchy piasek (np. wydmy morenowe)? Raczej staraj się nie używać blokady tam, gdzie Ci nie jest potrzebna. Po co nadwyrężać układ napędowy?werewoolf pisze:Panie i Panowie geodeci i inni specjaliści... Zagadnienie wytłumaczone fachowo ale pociągnę trochę temat...
Wczoraj właśnie wypróbowałem blokadę (od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Nivki) ale jakoś specjalnej różnicy nie odczułem. W zasadzie reduktor wystarczył do pokonania wszelkich przeszkód. W więc, skoro już wiadomo do czego służy, to powiedzcie kiedy używać i co to daje ??
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości