zawieszenie przednie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jacek R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2002 7:09 pm
Lokalizacja: warszawa

zawieszenie przednie

Post autor: jacek R » sob maja 14, 2005 6:40 pm

witam. czy po wymianie tuleji gumowo/metalowych, sforzni zwrotnic moze zmienic sie geometria przedniego zawieszenia.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob maja 14, 2005 8:56 pm

może ale nieznacznie i nie powinno to miec większego wplywu na własnosci trakcjyjne samochodu
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn maja 16, 2005 8:11 am

No chyba że ktoś nie zwrócił uwagi na kolejność podkładek.

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » wt maja 17, 2005 9:32 pm

teoretycznie po kazdej wymianie tulei met/gum powinno sie spraawdzac kontrolnie(rozumiem ze chodzi o tuleje wachaczy), a jesli chodzi o sworznie zwrotnic to nie ma najmniejszej potrzeby. :D
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 18, 2005 6:25 am

Niva'94 pisze:No chyba że ktoś nie zwrócił uwagi na kolejność podkładek.
kolejnosc akurat nie ma wiekszego znaczenia wazne aby ilosc i grugosc sie zgadzala.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr maja 18, 2005 7:29 am

Bart03 pisze:
Niva'94 pisze:No chyba że ktoś nie zwrócił uwagi na kolejność podkładek.
kolejnosc akurat nie ma wiekszego znaczenia wazne aby ilosc i grugosc sie zgadzala.
O to właśnie mi chodziło.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 18, 2005 2:37 pm

troche pomarudzic nie zaszkodzi :wink: :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » pn maja 23, 2005 7:28 am

Witam! Mam pytanie, czy niwka powinna być zbieżna czy rozbieżna. Pościągałem pare książek o niwie (główne z australi) w których znalazłem sprzeczne informacje. Z fizyki wychodzi, że powina być rozbieżna (koła ciągną). Co jest w Waszych książkach i jakie macie doświadczenie w tym temacie?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn maja 23, 2005 8:09 am

wlasnie nie do konca ciagna bo jest centralna roznicowka. Ja dla tego dawalem zawsze 0 i bylo gitara zreszta przy moich gumach to nawet nie mialo wiekszego znaczenia :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jacek R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2002 7:09 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jacek R » wt maja 24, 2005 7:09 pm

cytat z pol ksiazki lada niva:
dotyczy to orginalnego ogumienia 175/80R16, ustawienie wykonac przy statycznym obciazenui 360kg.
kat ustawienia kol przednich winny odpowiadac nastepuj wielkos
pochylenie (rozbieznosc) 0,30' +_ 20'
wyprzedzenie osi obrotu kierownicy 3stopnie30'
zbieznosc 3 +- 1mm

Darek70
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 11:57 am
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek70 » wt maja 24, 2005 7:29 pm

Przy 195x15 ustawiałem zawsze na zero prowadzenie idealne po czarnym i w terenie a gum nie chciało ściąć .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość