Wydech
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Wydech
Mam prośbę - jak ktoś ma pod ręką Nivkę 1,6 z oryginalnym wydechem i kawałek suwmiarki, niech zmierzy średnicę rury przed pierwszym tłumikiem. Sprawa o tyle pilna, iz kolega ma mi kupić elastyczne mocowanie odcinków, cobym nie musiał po każdym większym upalaniu na nowo dokręcać lub spawać złącz. Zobaczymy czy patent wyda.
Moja niva jest w trakcie reanimacji więc ci nie pomogę ale spróbuj tu http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=115050&c=64&f=35 może szybciesz otrzymasz info.
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Tak jak napisałem na początku, stosunkowo często puszcza mi połączenie "portek" z resztą wydechu. Dzieje się tak po jeździe terenowej. Prawdopodobnie na skutek ruchów dalszej części wydechu, zaczepianiem nim o różne rzeczy, powoli wysuwa się ze złącza, mimo solidnego skręcenia zaciskiem. Myślę, iż złącze elastyczne chociaż częściowo wyeliminuje problem.Mobutu pisze:A dlaczego szanowny kolega chce to zrobić?
Mniej więcej wygląda to tak:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=64243811
A oto odpowiedź tego gościa na kilka moich pytań:
Jest to stop stalowo-miedziany rura gufrowana( harmonijka )osłoniona od
wewnątrz i na zewnątrz stalową siatką, która osłania przed rozerwaniem lub
przetarciem np. przy wyjeździe na krawężnik.
Jest fabrycznie zakończona z obydwu stron około 2cm metalowej rury i jest
przygotowana do spawania. Można spawać wszystkimi dostępnymi urządzeniami do
spawania metali np. gazowo tlen+acetylen, migomat, spawarka elektryczna.
Można stosować zaraz za portkami
Gwarancji producent nie daje! Ja mogę dać 6 mies. Na normalne zużycie np.
przepalenie lub korozję. Na uszkodzenia mechaniczne wynikające z wadliwego
montażu gwarancji nie ma!!!
Ostatnio zmieniony pt wrz 23, 2005 1:08 pm przez Niva'94, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
U mnie w oryginalnych tłumikach jest : 4,85 cm średnicy zewnnętrznej na rurze tłumika wchodzącej na portki i 4,5 cm na tej z portek.
Niwe mam akutat podniesioną więc no problem
A co do tego feralnego łączenia to masz racje - zrywa je szczególnie przy szybkim pokonywaniu brodów i głębszych kałuż. mnie się to trafiło też mimo zastosowania bdb. klamr.
Niwe mam akutat podniesioną więc no problem

A co do tego feralnego łączenia to masz racje - zrywa je szczególnie przy szybkim pokonywaniu brodów i głębszych kałuż. mnie się to trafiło też mimo zastosowania bdb. klamr.

Ręce precz od GENERAŁA!...


- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
No pomysł być może nie głupi jestem ciekaw jak się sprawdzi - jeżeli bedzie ok to też się nad tym zastanowieNiva'94 pisze: Mniej więcej wygląda to tak:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=64243811

Ręce precz od GENERAŁA!...


- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
A to wszystko wisi na oryginalnych punktach mocowania - wieszakch czy jakiś został dodany?? i czy w zwyczajnym położeniu to mocowanie jest napięte? Bo jeśli nie to się huśta a jeśli tak to wytrzyma jedynie większy ruch w stronę kompry silnika... Pozatym taki tuning układu wydechowego raczej nie jest wskazany bo przy trochę duższej trasie przyczynia się do mocniejszego nagrzania elementów podwozia.
No i jak by nie było chałas jest gdzieś bliżej
Chyba że lubisz tak 
No i jak by nie było chałas jest gdzieś bliżej


Ręce precz od GENERAŁA!...


-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Wszystko wisi na oryginalnych mocowaniach.
Co do tuningu - mam założony nowy układ wydechowy Made in Poland. Rzemiecha nie za bardzo skopiował oryginału, bo pierwszy tłumik był troszeczkę za nisko. Teraz jest tak jak prawdopodobnie powinno być w oryginale.
Łącznik elastyczny działa tylko na ruchy boczne (wygina się tak około 15 stopni w każdą stronę), nie ma możliwości kompensowania ruchów wzdłużnych (tzn. nie rozciąga się i nie ściska).
Co do tuningu - mam założony nowy układ wydechowy Made in Poland. Rzemiecha nie za bardzo skopiował oryginału, bo pierwszy tłumik był troszeczkę za nisko. Teraz jest tak jak prawdopodobnie powinno być w oryginale.
Łącznik elastyczny działa tylko na ruchy boczne (wygina się tak około 15 stopni w każdą stronę), nie ma możliwości kompensowania ruchów wzdłużnych (tzn. nie rozciąga się i nie ściska).
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości