Wydech

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Wydech

Post autor: Niva'94 » czw wrz 22, 2005 8:52 am

Mam prośbę - jak ktoś ma pod ręką Nivkę 1,6 z oryginalnym wydechem i kawałek suwmiarki, niech zmierzy średnicę rury przed pierwszym tłumikiem. Sprawa o tyle pilna, iz kolega ma mi kupić elastyczne mocowanie odcinków, cobym nie musiał po każdym większym upalaniu na nowo dokręcać lub spawać złącz. Zobaczymy czy patent wyda.

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » czw wrz 22, 2005 11:30 am

Moja niva jest w trakcie reanimacji więc ci nie pomogę ale spróbuj tu http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=115050&c=64&f=35 może szybciesz otrzymasz info.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw wrz 22, 2005 11:32 am

Która dokładnie rura?? wylotowa pierwszego od silnika wchodząca w drugi - dalszy - ma 4 cm średnicy zewnętrznej.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw wrz 22, 2005 12:22 pm

Precyzuję: przed pierwszym tłumikiem, patrząc od strony silnika. Chcę wypier... oryginalne połączenie z "portkami", a zastąpić je elastycznym połaczeniem za pomocą specjalnej "przejściówki".

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » czw wrz 22, 2005 1:02 pm

A dlaczego szanowny kolega chce to zrobić?

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw wrz 22, 2005 1:22 pm

Mobutu pisze:A dlaczego szanowny kolega chce to zrobić?
Tak jak napisałem na początku, stosunkowo często puszcza mi połączenie "portek" z resztą wydechu. Dzieje się tak po jeździe terenowej. Prawdopodobnie na skutek ruchów dalszej części wydechu, zaczepianiem nim o różne rzeczy, powoli wysuwa się ze złącza, mimo solidnego skręcenia zaciskiem. Myślę, iż złącze elastyczne chociaż częściowo wyeliminuje problem.

Mniej więcej wygląda to tak:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=64243811
A oto odpowiedź tego gościa na kilka moich pytań:

Jest to stop stalowo-miedziany rura gufrowana( harmonijka )osłoniona od
wewnątrz i na zewnątrz stalową siatką, która osłania przed rozerwaniem lub
przetarciem np. przy wyjeździe na krawężnik.
Jest fabrycznie zakończona z obydwu stron około 2cm metalowej rury i jest
przygotowana do spawania. Można spawać wszystkimi dostępnymi urządzeniami do
spawania metali np. gazowo tlen+acetylen, migomat, spawarka elektryczna.
Można stosować zaraz za portkami
Gwarancji producent nie daje! Ja mogę dać 6 mies. Na normalne zużycie np.
przepalenie lub korozję. Na uszkodzenia mechaniczne wynikające z wadliwego
montażu gwarancji nie ma!!!
Ostatnio zmieniony pt wrz 23, 2005 1:08 pm przez Niva'94, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw wrz 22, 2005 1:27 pm

U mnie w oryginalnych tłumikach jest : 4,85 cm średnicy zewnnętrznej na rurze tłumika wchodzącej na portki i 4,5 cm na tej z portek.
Niwe mam akutat podniesioną więc no problem :)
A co do tego feralnego łączenia to masz racje - zrywa je szczególnie przy szybkim pokonywaniu brodów i głębszych kałuż. mnie się to trafiło też mimo zastosowania bdb. klamr. :cry:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw wrz 22, 2005 1:36 pm

Niva'94 pisze: Mniej więcej wygląda to tak:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=64243811
No pomysł być może nie głupi jestem ciekaw jak się sprawdzi - jeżeli bedzie ok to też się nad tym zastanowie 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw wrz 22, 2005 1:50 pm

Dzięki!
Jak to przetestuję to dam znać czy warto było.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn paź 31, 2005 9:55 am

Już trzy tygodnie mija jak złącze elastyczne zostało założone. Jak na razie zdaje egzamin. Ruchy tylnej części wydechu nie przenoszą się na przednią część. Poza tym kolega trochę "podrasował" mi cały układ, poprzez lepsze dopasowanie go do krzywizn podwozia.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn paź 31, 2005 1:00 pm

A to wszystko wisi na oryginalnych punktach mocowania - wieszakch czy jakiś został dodany?? i czy w zwyczajnym położeniu to mocowanie jest napięte? Bo jeśli nie to się huśta a jeśli tak to wytrzyma jedynie większy ruch w stronę kompry silnika... Pozatym taki tuning układu wydechowego raczej nie jest wskazany bo przy trochę duższej trasie przyczynia się do mocniejszego nagrzania elementów podwozia.
No i jak by nie było chałas jest gdzieś bliżej :)21 Chyba że lubisz tak :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn paź 31, 2005 1:13 pm

Wszystko wisi na oryginalnych mocowaniach.
Co do tuningu - mam założony nowy układ wydechowy Made in Poland. Rzemiecha nie za bardzo skopiował oryginału, bo pierwszy tłumik był troszeczkę za nisko. Teraz jest tak jak prawdopodobnie powinno być w oryginale.
Łącznik elastyczny działa tylko na ruchy boczne (wygina się tak około 15 stopni w każdą stronę), nie ma możliwości kompensowania ruchów wzdłużnych (tzn. nie rozciąga się i nie ściska).

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pn paź 31, 2005 9:00 pm

Czy oryginalnie sa tylko dwa punkty podwieszenia wydechu? Jeden z lewej przy mocowaniu zderzaka i drugi z prawej tak pod bagaznikiem? Bo ja juz gumy pozrywalem, costam jeszcze bylo i tez pozrywalem, teraz wydech podwiesilem na trokach skorzanych, tak porozpinanych zeby sie nie kiwal :)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 01, 2005 5:55 pm

Są trzy wieszaki oryginalnie - dwa na końcowym tłumiku z dwóch stron i jeden w okolicach prostowania ryry wydechowej ku jej wylotowi. Dwa pierwsze naprężają się dwustronnie co sprawia że tłumik nie puka :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości