spalanie, akumulator - pytania

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

konradtom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: śr lis 02, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

spalanie, akumulator - pytania

Post autor: konradtom » śr lis 02, 2005 8:04 pm

Witam

Chcialbym zapytac o kilka rzeczy : niva 94 r. - gaznik

1. Przyszla zima, kilka dni rozrusznik zaczynal coraz ciezej, az w koncu sie stalo, nic nie dziala :(. Ladowanie bylo ok, pasek tez naciagniety, akumulator ok 8 lat. Przyszla pora na wymiane. Oto moje pytanie : jaki najlepiej kupic akumulator do nivy - parametry + firma ?

2. Mam zalozony gaz, spalanie 11,5 trasa, 13 - 15 l cykl mieszany. Ostatnio praktycznie jednego dnia spalanie podwyzszylo sie ok 3 l na 100km , przykrecilem ile moglem srube od gazu i juz mam prawie mula . Czy wina jest instalacja gazowa (np zapchany filterek gazu ), czy cos w gazniku lub parowniku? ps zalozylem takze rure doprowadzajaca powietrze , ktora skierowalem w strone silnika i wymienialem ostatnio hamulce : przod (zaciski + klocki ) , tyl ( bebny, szczeki, cylinderki ) - stare zostaly tylko sprezyny z tylu , gdyz nowe byly za twarde. - czy to moze byc przyczyna ?

3. Problem z gazem : dojezdzam do skrzyzowania - sprzeglo , hamulec i gasnie silnik :( praktycznie musze zapalac samochod na kazdym skrzyzowaniu. Podkrecilem wolne obroty na parowniku, teraz jest ok 1000, ale problem zostaje, gdy wlaczam sprzeglo przy duzej predkosci, do 40km/h jest ok , silnik mi nie zgasnie. Dodatkowo o czym juz wspomnialem zalozylem rure doprowadzajaca powietrze , ktora skierowalem w strone silnika, by prad powietrza nie zdmuchiwal gazu . Troche pomoglo, ale..... co jakis czas i tak musze zapalac silnik w czasie jazdy. Na bezynie jest ok. Mimo to jesli jade na gazie , i nie mam nagrzanego jeszcze silnika do ok 90stopni to tez gasnie, przy hamowaniu i wycisnieciu sprzegla. Z nagrzaniem , zwlaszcza teraz jest troche problem, bo mam duza chlodnice z golfa + 2 wentylatory. Czy jedynym ratunkiem jest jazda na ssaniu, az do momentu calkowitego nagrzania silnika ? ( wtedy jest juz ok , albo prawie ok - patrz na poczatek punktu 3 )

Wszystkim z gory dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » śr lis 02, 2005 8:27 pm

Witaj
1 . Polecam Centre miałem w kilku róznych samochodach i bardzo dobrze sie sprawowały, w swojej nivie ma centre 50 Aale wydaje mio sie ze moze byc wieksz np 60 A.
2. Hamulce to raz a filterek tez mozna sprawdzic
3. Miałem problem z gasnieciem pojechałem na ustawienie gazu do fachowców ustawili i działa ale silnik musie mi sie nagrzac do około 50 stopni

Pozdro Krzywy
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

Awatar użytkownika
Wilhelm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 15, 2005 11:32 am
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wilhelm » śr lis 02, 2005 10:29 pm

Witam też mam ten problem nie trzyma obrotów na gazie na biegu jałowym spada do zera i gaśnie. Pozatym spalanie doszło do 19 litrów na 100 km masakra. Chyba pojade do "gazownika". Chyba że macie jakieś pomysły co sprawdzić gdzie podkręcić. Pozdrawiam

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lis 03, 2005 8:31 am

Dobrze byłoby najpierw sprawdzić czy samochód tak samo mułowato zachowuje się na gazie jak i na benzynie oraz czy spalanie benzyny też gwałtownie wzrosło w stosunku do gazu. Jeśli tak, to może być przypadek taki jak u mnie. Przed wizytą u mechaniora co miał wyregulować luzy zaworowe i skorygować napięcie łańcucha spalanie było O.K. Po regulacjach silnik zrobił się bardzo cichy, natomiast był tak mułowaty, że na 5 biegu nie mogłem rozpędzić się do setki - trzeba było redukować do czwartego, a zużycie zarówno gazu jak i benzyny wzrosło o 30%. Silnik był też bardzo niestabilny na wolnych obrotach. Sprawa okazała się banalna - po korekcie napięcia łańcucha (był cały czas sporo luźny) mechanior nie skorygował ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Po ustawieniu kąta wg stroboskopu wszystko wróciło do normy.

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » czw lis 03, 2005 8:41 am

Witam
Co do akumulatora to polecam Centre.Miałem w kilku autach i są O.K.Gdy ja będe kupował aku do mijej nivki to raczej centre i nawet chyba 45 Ah.Ma być 55Ah ale myśle że 45`ka wystarczy, w końcu to nie diesel.Myśle że 55Ah było przewidziane na syberyjskie mrozy (i związane z tym osłabienie akumulatora) i dlatego taki wielki aku zapodawali.
Co do gaz(s)u to ja na benzynie ustawiłem wolne obroty w gaźniku na 800-900 obr/min a potem na gazie przy reduktorze na 1100 obr/min.Jeśli chodzi o dawke gazu to jest taka,że przy prędkości samochodu ok. 60 km/h i gdu wrzucę luz to obroty jalowe silnika mają tendencje do zwiększenia czyli gdy auto stoi w miejscu dawka gazu zbyt bogata i dławi lekko silnik (1100 obr/min) a gdy jedzie pęd powietrza hamuje wypływ gazu i skład mieszanki jest ok. i obroty rosną do np.1200 a u ciebie jest uboga mieszanka i silnik gaśnie.Trzeba do tego dojść met. prób i błędów mając na uwadze zużycie gaz(s)u.Ostatnio zrobiło się zimno ,może dlatego spalanie wzrosło.
Napisz co wykombinowałeś.Pozdro

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw lis 03, 2005 12:08 pm

Też mam akumulator Centry ale 72A i nie przejmuje się że może nie odpalić w zimie po 3 miesięcznym staniu w nieogrzewanym hangarze :)21 8) :)22
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lis 03, 2005 12:14 pm

Sniper pisze:Też mam akumulator Centry ale 72A i nie przejmuje się że może nie odpalić w zimie po 3 miesięcznym staniu w nieogrzewanym hangarze :)21 8) :)22
A zmieścił Ci się bez wycinania blach?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw lis 03, 2005 12:15 pm

Zmieścił się bez żadnego problemu. 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw lis 03, 2005 7:34 pm

Akumulator (co prawda w innym aucie, ale...) kupilem Sznajder 62Ah i juz kilka razy udowodnil ze jest dobry - mrozy, jezdzenie na rozruszniku itp.

W Ladzie mam jakis 45Ah i mocniejszy nie bedzie... jezeli auto dlugo kreci i nie pali, to zamiast kupowac wieksza baterie trzeba sie zabrac za zaplon :)

Moze byc duzo przyczyn gasniecia Niwy :) ale jezeli zaplon jest dobrze ustawiony i gazownia wyregulowana, nie ma prawa gasnac.
Jezeli problem pojawil sie "nagle", to byc moze platynki sa brudne, wypalone, albo starl sie klocek i zmniejszyla przerwa (ciekawe, ile osob smaruje aparat zaplonowy...).

W reduktorze (parowniku) na dole jest sruba, nalezy ja po nagrzaniu odkrecac od czasu do czasu i spuszczac bloto. Jezeli sie tego nie robi, niszczy sie i w koncu peka membrana w parowniku, wtedy efekt jest podobny do opisanego (wiecej pali i gubi wolne).

Filterek jest zapchany, jezeli auto dostaje za malo LPG, np dlawi sie po wcisnieciu gazu i nie ma mocy.

Zakladanie na dolot rur i zwezek to typowy patent gazownikow-leni, ktorzy nie potrafia wyregulowac instalacji :) Zadne powietrze nie "zdmuchnie strumienia gazu"; jezeli z rura skierowana w przod auto nie jezdzi to znaczy ze jest zle wyregulowane i tyle. Gaz jest dawkowany wedlug podcisnienia w kolektorze ssacym.

A ssanie po to jest, zeby na nim jezdzic do nagrzania silnika ;-) Ja wylaczam wlasnie w okolicach 90 stopni i nie widze w tym nic dziwnego.

Awatar użytkownika
kacper97
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: sob lip 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kacper97 » czw lis 03, 2005 10:33 pm

Witam
Wtrące swoje 3 grosze 8)

1. Posiadam obecnie akumulator CENTRA PLUS 64 Ah - więcej w oryginalne miejsce nie wejdzie :)
Sniper podeślij jakieś zdjęcie tak dużego akumulatora wsadzonego w oryginalne miejsce ... nie pisze że tak nie można tylko jestem ciekaw jak to zrobiłeś :)

2 i 3. Proponuje najpierw wymianę filtra powietrza, gazu i spuszczenie syfu z parownika, przeczyszczenie świec też nie zaszkodzi. Weź pod uwagę że teraz masz zimniej więc i spalanie się podniosło :( u mnie średnio o 3 litry lato/zima.
Co do gaśnięcia proponuje wywalić rurę którą skierowałeś w stronę silnika - lepiej jak będzie pobierać powietrze o jednakowej temperaturze przez cały czas możesz też skierować rurę wlotową w stronę kabiny - podregulować obroty na parowniku ustawiając minimalne ale tak by silnik nie zgasł po tym zabiegu podkręcić obroty regulacją przy gaźniku na około 800 obrotów i ponownie regulacją na parowniku podkręcić na 900-1000 . Powinno pomóc. Pewnie fachowiec by mnie wyśmiał, ale u mnie zdaje to egzamin, więc polecam taką metodę
O spalaniu paliwa nic nie napisze bo takowego nie używam :)
Pozdrawiam
Paweł / kacper97 / Warszawa
NIVA '88 Była
Discovery '93 2.0MPI Był
Vitara '97 2.0 Jest

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw lis 03, 2005 10:36 pm

kacper97 pisze:Witam
Wtrące swoje 3 grosze 8)

1. Posiadam obecnie akumulator CENTRA PLUS 64 Ah - więcej w oryginalne miejsce nie wejdzie :)
Wejdzie - ja mialem Centre Plus 72 Ah :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kacper97
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: sob lip 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kacper97 » pt lis 04, 2005 12:19 am

a ja mam jakieś 5 mm luzu :) może mam inną bude :-? :D albo inne centry robili :)
Pozdrawiam
Paweł / kacper97 / Warszawa
NIVA '88 Była
Discovery '93 2.0MPI Był
Vitara '97 2.0 Jest

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lis 04, 2005 7:49 am

ja mialem jakis 6-10 mm luzu i akumulator pasowal jak ulal :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt lis 04, 2005 12:17 pm

AKUMULATOR CENTRA 72 Ah/640A. PLUS - pasuje jak ulał :)
Na dniach prześle jakieś foty jak nabędę nową cyfrówke :wink:
No własnie możliwe że inne centry robili bo ta ma 2 lata i dziś takiego nie znaleazłem na stronach producenta. :roll:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 22, 2005 12:53 pm

Zgodnie z zapowiedzią :)
Obrazek
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lis 22, 2005 1:21 pm

Widzę że przy tak ciężkim akumulatorze i ciasnym jego wpasowaniu nie potrzebujesz zakładać mocowania :)21

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 22, 2005 2:10 pm

no niby tak, ale mocowanie ściągnąłem do zdjęcia aby wyraźniej było widoczne że to 72ah :)21 (tak dla niedowiarków :)23 )
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 22, 2005 4:57 pm

moja centra plus byla podobna tylko nie posiadala "magicznego oka" i wozilem ja bez mocowania :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 22, 2005 4:58 pm

:o sniper- ty przy kluczykach lady masz breloczek Jeepa
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kacper97
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: sob lip 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kacper97 » wt lis 22, 2005 9:10 pm

Sniper pisze:no niby tak, ale mocowanie ściągnąłem do zdjęcia aby wyraźniej było widoczne że to 72ah :)21 (tak dla niedowiarków :)23 )
Widać do takiej samej obudowy inne pojemności wsadzali :) Pstrykne fotke swojemu i umieszcze dla porównania :D
Pozdrawiam
Paweł / kacper97 / Warszawa
NIVA '88 Była
Discovery '93 2.0MPI Był
Vitara '97 2.0 Jest

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lis 23, 2005 2:03 am

Bart03 pisze::o sniper- ty przy kluczykach lady masz breloczek Jeepa
Hehe no cóż... :) podobny "trochę" dla laików do oryginału - kobiety często mówią że "to taki mały jeep" :lol:
poza tym ten breloczek to prezent więc nie wypadało wybrzydzać :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw lis 24, 2005 6:56 pm

Ja ciagle slysze, ze kupilem dżipa. Nawet nie chce mi sie tlumaczyc, ze to Lada... Wazne, ze sie podoba ;-)

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » pt lis 25, 2005 7:20 am

Ja też kiedyś słyszałem ,że jechałem dżipem. To mówiła kobieta to coś w tym musi być. hehe

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 29, 2005 2:09 am

Mobutu pisze: To mówiła kobieta to coś w tym musi być. hehe
Hehe no pewnie że musi bo po co w takim razie jeszcze bym toto trzymał i jeszcze czasem naprawiał ?? :)21 :)22
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość