jak sprawdzić stan akumulatora i ładowanie.

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

jak sprawdzić stan akumulatora i ładowanie.

Post autor: szeslaf » czw lis 10, 2005 4:42 pm

WItam!
Po pierwsze gratuluję wszytkim stałym bywalcom tego forum ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dzięki za to, że dzielićie się tym z takimi nowicjuszami jak ja.
Mam następującą sprawę. Moja niviasta z każdym dniem ma większe kłopoty z odpalaniem. Wydaje mi się, że po prostu rozrusznik coraz słabiej kręci. Przyczyny upatruję w akumulatorze i chciałbym to sprawdzić. Jak mam to zrobić??? Moja niva to rocznik 90, z instalacją LPG - odpalam ją na gazie.

Kożystając z okazji wtrącę jeszcze jedno pytanko. Przy redukowaniu z biegu wyższego na dwujkę wyrażnie czuję jak tryby o siebie ocierają. Nie jest to jakiś wielki zgrzyt, ale wolałbym to wyelimonować. Czy da się coś z tym zrobić czy po prostu tak ma być???

Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam
szeslaf

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw lis 10, 2005 5:31 pm

Co do akumulatora tej do pożycz od sąsiada czy tam innego znajomego i spróbuj z niego zakręcić - będziesz miał odpowiedź o jego stan.
A co do skrzyni to sądzę że to synchronizator - bo tak nie powinno być tej :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw lis 10, 2005 5:34 pm

U mnie przy przymrozkach tez słabo kręci na gazie(plaskacz) ( znaczy sie dobrze kręci ale słabo pali :wink: )
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pt lis 11, 2005 12:12 am

zrób tak jak pisze Sniper a jak nie pomorze to bedziemy kombinować dalej 8)
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » pt lis 11, 2005 2:37 pm

dzięki za pomoc. Z drugiego akumulatora kręci tak samo. Tak czy owak podjadę do znajomego, który się takimi sprawami zqajmuje i mi wszystko sprawdzi. Dam znać o rezultatach.
Odnośnie skrzyni - rozumiem, że ten synchronizator trzeba jak najszybciej wymienić... Czy mogę to sobie zostawić na trochę później.
Pozdro

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt lis 11, 2005 3:01 pm

Lepiej to zrobić ale jeżeli się Tobie nie spieszy to poczekaj aż Ci zacznie zakleszczać poszczególne biegi :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lis 11, 2005 5:31 pm

ale olej mozesz sobie profilaktycznie sprawdzic- bo synchronizatory leca gdy skrzynia chodzi bez oleju lub jest jego zbyt malo albo gdy dostala sie woda do skrzyni i z oleju zrobila sie emulsja
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » pt lis 11, 2005 5:52 pm

Olej w skrzyni jest i to wmiaręświerzy - sam sprawdzałem zaraz po kupnie samochodu. Zanim zajmę się skrzynią muszę jeszcze wymienić łożyska w przednich kołach. Możecie mi napisać gdzie w poznaniu można dostać częsci do niviast??

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt lis 11, 2005 6:11 pm

szeslaf pisze:Możecie mi napisać gdzie w poznaniu można dostać częsci do niviast??
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16057

A z łożyskami lepiej nie czekaj !!
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 14, 2005 8:11 am

Często przyczyną kiepskiego kręcenia rozrusznikiem są słabe połączenia przewodów. Sprawdź czy przewód "minusowy" i "plusowy" akumulatora nie mają luzów na połączeniach (rozkręć, przeczyść, dokręć, pokryj towotem). I nie zapomnij sprawdzić jakości połączenia korpusu silnika z karoserią - służy do tego taka miedziana plecionka taśmowa.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 15, 2005 1:09 pm

Według mnie hierarchia cenowa w poznańskich sklepach wygląda następująco:
1Grudzieniec jest stosunkowo najdroższy - duża marża, na niektóre części już przeginają z tym ekwiwalentem , wszystko na rachunki itp.
2. Sklep z częściami do Łady przy Śródce - bardzo drogo , a elementy których nie mają na miejscu są jeszcze droższe niż gdziekolwiek. Sprzedawcy sami nie wiedzą ile sprowadzona część będzie kosztować - czasem zdarza się np. że jedna lapa w sklepie kosztuje 80 zł a ta co przyjdzie koszuje 160 zł - podczas gdy sprzedawca twierdzi że wszystko będzie w tej samejcenie.
3. W Tarmocie na Wysogotowie też nie jest tanio - części tylko do Nivy.
4. Moim zdaniem najtańszy jest sklep na Wawrzyniaka, i prawie wszystko da się tam sprawadzić.
Właśnie sprawdziłem że nie masz tam dostępu 8) :)25 :)21 :)22
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lis 15, 2005 2:07 pm

Sniper pisze:
Według mnie hierarchia cenowa w poznańskich sklepach wygląda następująco:
1Grudzieniec jest stosunkowo najdroższy - duża marża, na niektóre części już przeginają z tym ekwiwalentem , wszystko na rachunki itp.
2. Sklep z częściami do Łady przy Śródce - bardzo drogo , a elementy których nie mają na miejscu są jeszcze droższe niż gdziekolwiek. Sprzedawcy sami nie wiedzą ile sprowadzona część będzie kosztować - czasem zdarza się np. że jedna lapa w sklepie kosztuje 80 zł a ta co przyjdzie koszuje 160 zł - podczas gdy sprzedawca twierdzi że wszystko będzie w tej samejcenie.
3. W Tarmocie na Wysogotowie też nie jest tanio - części tylko do Nivy.
4. Moim zdaniem najtańszy jest sklep na Wawrzyniaka, i prawie wszystko da się tam sprawadzić.
Właśnie sprawdziłem że nie masz tam dostępu 8) :)25 :)21 :)22
:o :o :o ??

saymon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 7:56 am
Lokalizacja: warszawa

Post autor: saymon » wt lis 15, 2005 6:19 pm

Witam
Moge sluzyc paroma radami co do elektryki:
1.dodatkowe przewody (-) z akumulatora do poszczegolnych urz np rozrusznik, blacha przy bezp itp.(linka 4mm starczy) Spadek napiecia przez karoserie jest niewyobrazalny.Dotyczy to rowniez +.
2.Likwidacja wszystkich zlaczek konekt potrzebnych tylko w czasie mont wiazki w fabryce.
3.Wymiana reglera alt z mech na elektron.(w st typach)
4.Wszyskie pol zewn zasmarowac smarem grafitowym.
5.Zamontowac wsk. ladowania z zuka - na biezaco wszystko wiadomo
6.itp

Z szacunkiem dla waszych klopotow
A co Ty dzis zrobiles dla swojej nivy?

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » wt lis 15, 2005 6:26 pm

A mi sie pojawił taki problem dzis: przy odpalaniu rozładawałem aku podładowałem go naszybko łada odpaliła ale światła pulsuja ??
Pytanie czy to przez to ze aku jest nie doładowany( teraz go wyciongłem i bede ładował całą noc małym prądem) czy moze jakas inna przyczyna tego moze byc ??
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lis 16, 2005 11:59 am

krzywy_23kraków pisze:( teraz go wyciongłem i bede ładował całą noc małym prądem)
I jak nadal to samo??
Niva'94 pisze: :o :o :o ??
szeslaf nie ma dostępu na Wielkopolske to mu skopiowałem :wink: 8) :)22
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » śr lis 16, 2005 12:25 pm

niestety nadal swiatła przygasały
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » czw lis 17, 2005 6:08 pm

oddałem auto do elektryka dowiedziałem sie ze musi zrobic remont alternatora ciekawe ile to bedzie kosztowac ??
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » czw lis 17, 2005 10:41 pm

Specjaliści mówią, że wszystko z moim akumulatorem jest OK. Ale ja ciągle mam wątpliwośći. Dzisiaj zmierzyłem opór między blokiem silnika a minusowym zaciskiem akumulatora. Wyszło mi ponad 100 omów. Stwierdziłe, że to za dużo... Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich połączeń akumulatora z karoserią ponowny pomiar oporu dal już tylko 3 omy. Poprawa zdecydowana. Zobaczymy czy będzie widoczna zdecydowana poprawa.
Mierzyłem także napięcia na akumulatorze - bez załączonego obciążenia 12, 4 V, po włączeniu silnika na biegu jałowym 12,7 V, Wraz ze wzrostem obrotów poziom napięcia skakał wyraźnie - do ponad 14 V.
No i wraz ze wzrostem obrotów silnika wszystko "przyspiesza". Światła się rozświetlają, wentylator od nawiewu przyspiesza.... Czy takie objawy są poprawne czy mam robić porządki w instalacji, która zresztą (p[o poprzednim właścicielu) jest dla mnie zagadką nie do rozszyfrowania
pozdro

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw lis 17, 2005 11:08 pm

Podjedz Czesiu jutro do Komornik to popatrzymy w smietnik. A propos skrzyni...wogole pakiet startowy zsliczyles? Rownie dobrze w skrzyni mozesz mieć margaryne zamiast oleju :)20
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » czw lis 17, 2005 11:44 pm

W skrzyni jest prawie cacy. Olej świerzy tylko synchronizator drgiego biegu strajkuje... Jutro nie podjadę, ma mnustwo zajęć a na weekend jadę do azji popracować...

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » pt lis 18, 2005 7:48 am

Odnośnie elektryki (sam jestem elektrykiem).
W mojej nivie też tak światła przygasają i wentylator nawiewu zwalnia gdy obroty silnika spadną, nawet wycieraczki szyby wolniej machają. Tak już chyba musi być.Podejrzewam że winę za to ponosi alternator.W innych autach światła niemal nie przygasały bądź mniej niż w nivie.Zatem nivy chyba tak mają.
Napisz co mechanolec wymienił w alternatorze i za ile kasy.
Niech 14,4 V będzie z Wami.

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pt lis 18, 2005 12:41 pm

Wiec elektryk wymienił regulator 20 zł bo stary ładowąl 15A a en teraz ładuje 14 A, tuejki w alternatorze 20 zł i robota 40 razem 80 zł a swiatła dalej przygasają !!
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt lis 18, 2005 1:13 pm

krzywy_23kraków pisze:Wiec elektryk wymienił regulator 20 zł bo stary ładowąl 15A a en teraz ładuje 14 A, tuejki w alternatorze 20 zł i robota 40 razem 80 zł a swiatła dalej przygasają !!
Chyba 15 V i 14 V a nie 15 A i 14 A.
Ostatnio zmieniony pt lis 18, 2005 3:13 pm przez Niva'94, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt lis 18, 2005 1:34 pm

rozrusznik może słabiej kręcić, jak ma tulejki "wylatane" i nie pracuje w osi.

Powodzenia
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pt lis 18, 2005 2:21 pm

Własnie stary ładował 15 A a nowy ładuje 14A wydaje mi sie ze 15 moglo zostac ale nie chciałem spierac sie z fachowcem .
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość