jak sprawdzić stan akumulatora i ładowanie.
Moderator: Albert_N
jak sprawdzić stan akumulatora i ładowanie.
WItam!
Po pierwsze gratuluję wszytkim stałym bywalcom tego forum ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dzięki za to, że dzielićie się tym z takimi nowicjuszami jak ja.
Mam następującą sprawę. Moja niviasta z każdym dniem ma większe kłopoty z odpalaniem. Wydaje mi się, że po prostu rozrusznik coraz słabiej kręci. Przyczyny upatruję w akumulatorze i chciałbym to sprawdzić. Jak mam to zrobić??? Moja niva to rocznik 90, z instalacją LPG - odpalam ją na gazie.
Kożystając z okazji wtrącę jeszcze jedno pytanko. Przy redukowaniu z biegu wyższego na dwujkę wyrażnie czuję jak tryby o siebie ocierają. Nie jest to jakiś wielki zgrzyt, ale wolałbym to wyelimonować. Czy da się coś z tym zrobić czy po prostu tak ma być???
Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam
szeslaf
Po pierwsze gratuluję wszytkim stałym bywalcom tego forum ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dzięki za to, że dzielićie się tym z takimi nowicjuszami jak ja.
Mam następującą sprawę. Moja niviasta z każdym dniem ma większe kłopoty z odpalaniem. Wydaje mi się, że po prostu rozrusznik coraz słabiej kręci. Przyczyny upatruję w akumulatorze i chciałbym to sprawdzić. Jak mam to zrobić??? Moja niva to rocznik 90, z instalacją LPG - odpalam ją na gazie.
Kożystając z okazji wtrącę jeszcze jedno pytanko. Przy redukowaniu z biegu wyższego na dwujkę wyrażnie czuję jak tryby o siebie ocierają. Nie jest to jakiś wielki zgrzyt, ale wolałbym to wyelimonować. Czy da się coś z tym zrobić czy po prostu tak ma być???
Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam
szeslaf
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- krzywy_23kraków
- jestem tu nowy...
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
- Lokalizacja: Kraków/ okolice
dzięki za pomoc. Z drugiego akumulatora kręci tak samo. Tak czy owak podjadę do znajomego, który się takimi sprawami zqajmuje i mi wszystko sprawdzi. Dam znać o rezultatach.
Odnośnie skrzyni - rozumiem, że ten synchronizator trzeba jak najszybciej wymienić... Czy mogę to sobie zostawić na trochę później.
Pozdro
Odnośnie skrzyni - rozumiem, że ten synchronizator trzeba jak najszybciej wymienić... Czy mogę to sobie zostawić na trochę później.
Pozdro
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16057szeslaf pisze:Możecie mi napisać gdzie w poznaniu można dostać częsci do niviast??
A z łożyskami lepiej nie czekaj

Ręce precz od GENERAŁA!...


-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Często przyczyną kiepskiego kręcenia rozrusznikiem są słabe połączenia przewodów. Sprawdź czy przewód "minusowy" i "plusowy" akumulatora nie mają luzów na połączeniach (rozkręć, przeczyść, dokręć, pokryj towotem). I nie zapomnij sprawdzić jakości połączenia korpusu silnika z karoserią - służy do tego taka miedziana plecionka taśmowa.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Właśnie sprawdziłem że nie masz tam dostępuWedług mnie hierarchia cenowa w poznańskich sklepach wygląda następująco:
1Grudzieniec jest stosunkowo najdroższy - duża marża, na niektóre części już przeginają z tym ekwiwalentem , wszystko na rachunki itp.
2. Sklep z częściami do Łady przy Śródce - bardzo drogo , a elementy których nie mają na miejscu są jeszcze droższe niż gdziekolwiek. Sprzedawcy sami nie wiedzą ile sprowadzona część będzie kosztować - czasem zdarza się np. że jedna lapa w sklepie kosztuje 80 zł a ta co przyjdzie koszuje 160 zł - podczas gdy sprzedawca twierdzi że wszystko będzie w tej samejcenie.
3. W Tarmocie na Wysogotowie też nie jest tanio - części tylko do Nivy.
4. Moim zdaniem najtańszy jest sklep na Wawrzyniaka, i prawie wszystko da się tam sprawadzić.




Ręce precz od GENERAŁA!...


-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Sniper pisze:Właśnie sprawdziłem że nie masz tam dostępuWedług mnie hierarchia cenowa w poznańskich sklepach wygląda następująco:
1Grudzieniec jest stosunkowo najdroższy - duża marża, na niektóre części już przeginają z tym ekwiwalentem , wszystko na rachunki itp.
2. Sklep z częściami do Łady przy Śródce - bardzo drogo , a elementy których nie mają na miejscu są jeszcze droższe niż gdziekolwiek. Sprzedawcy sami nie wiedzą ile sprowadzona część będzie kosztować - czasem zdarza się np. że jedna lapa w sklepie kosztuje 80 zł a ta co przyjdzie koszuje 160 zł - podczas gdy sprzedawca twierdzi że wszystko będzie w tej samejcenie.
3. W Tarmocie na Wysogotowie też nie jest tanio - części tylko do Nivy.
4. Moim zdaniem najtańszy jest sklep na Wawrzyniaka, i prawie wszystko da się tam sprawadzić.![]()
![]()
![]()




Witam
Moge sluzyc paroma radami co do elektryki:
1.dodatkowe przewody (-) z akumulatora do poszczegolnych urz np rozrusznik, blacha przy bezp itp.(linka 4mm starczy) Spadek napiecia przez karoserie jest niewyobrazalny.Dotyczy to rowniez +.
2.Likwidacja wszystkich zlaczek konekt potrzebnych tylko w czasie mont wiazki w fabryce.
3.Wymiana reglera alt z mech na elektron.(w st typach)
4.Wszyskie pol zewn zasmarowac smarem grafitowym.
5.Zamontowac wsk. ladowania z zuka - na biezaco wszystko wiadomo
6.itp
Z szacunkiem dla waszych klopotow
Moge sluzyc paroma radami co do elektryki:
1.dodatkowe przewody (-) z akumulatora do poszczegolnych urz np rozrusznik, blacha przy bezp itp.(linka 4mm starczy) Spadek napiecia przez karoserie jest niewyobrazalny.Dotyczy to rowniez +.
2.Likwidacja wszystkich zlaczek konekt potrzebnych tylko w czasie mont wiazki w fabryce.
3.Wymiana reglera alt z mech na elektron.(w st typach)
4.Wszyskie pol zewn zasmarowac smarem grafitowym.
5.Zamontowac wsk. ladowania z zuka - na biezaco wszystko wiadomo
6.itp
Z szacunkiem dla waszych klopotow
A co Ty dzis zrobiles dla swojej nivy?
- krzywy_23kraków
- jestem tu nowy...
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
- Lokalizacja: Kraków/ okolice
A mi sie pojawił taki problem dzis: przy odpalaniu rozładawałem aku podładowałem go naszybko łada odpaliła ale światła pulsuja 
Pytanie czy to przez to ze aku jest nie doładowany( teraz go wyciongłem i bede ładował całą noc małym prądem) czy moze jakas inna przyczyna tego moze byc

Pytanie czy to przez to ze aku jest nie doładowany( teraz go wyciongłem i bede ładował całą noc małym prądem) czy moze jakas inna przyczyna tego moze byc

Łada tez daje rade ...
tel 609 652 516
tel 609 652 516
- krzywy_23kraków
- jestem tu nowy...
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
- Lokalizacja: Kraków/ okolice
- krzywy_23kraków
- jestem tu nowy...
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
- Lokalizacja: Kraków/ okolice
Specjaliści mówią, że wszystko z moim akumulatorem jest OK. Ale ja ciągle mam wątpliwośći. Dzisiaj zmierzyłem opór między blokiem silnika a minusowym zaciskiem akumulatora. Wyszło mi ponad 100 omów. Stwierdziłe, że to za dużo... Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich połączeń akumulatora z karoserią ponowny pomiar oporu dal już tylko 3 omy. Poprawa zdecydowana. Zobaczymy czy będzie widoczna zdecydowana poprawa.
Mierzyłem także napięcia na akumulatorze - bez załączonego obciążenia 12, 4 V, po włączeniu silnika na biegu jałowym 12,7 V, Wraz ze wzrostem obrotów poziom napięcia skakał wyraźnie - do ponad 14 V.
No i wraz ze wzrostem obrotów silnika wszystko "przyspiesza". Światła się rozświetlają, wentylator od nawiewu przyspiesza.... Czy takie objawy są poprawne czy mam robić porządki w instalacji, która zresztą (p[o poprzednim właścicielu) jest dla mnie zagadką nie do rozszyfrowania
pozdro
Mierzyłem także napięcia na akumulatorze - bez załączonego obciążenia 12, 4 V, po włączeniu silnika na biegu jałowym 12,7 V, Wraz ze wzrostem obrotów poziom napięcia skakał wyraźnie - do ponad 14 V.
No i wraz ze wzrostem obrotów silnika wszystko "przyspiesza". Światła się rozświetlają, wentylator od nawiewu przyspiesza.... Czy takie objawy są poprawne czy mam robić porządki w instalacji, która zresztą (p[o poprzednim właścicielu) jest dla mnie zagadką nie do rozszyfrowania
pozdro
Odnośnie elektryki (sam jestem elektrykiem).
W mojej nivie też tak światła przygasają i wentylator nawiewu zwalnia gdy obroty silnika spadną, nawet wycieraczki szyby wolniej machają. Tak już chyba musi być.Podejrzewam że winę za to ponosi alternator.W innych autach światła niemal nie przygasały bądź mniej niż w nivie.Zatem nivy chyba tak mają.
Napisz co mechanolec wymienił w alternatorze i za ile kasy.
Niech 14,4 V będzie z Wami.
W mojej nivie też tak światła przygasają i wentylator nawiewu zwalnia gdy obroty silnika spadną, nawet wycieraczki szyby wolniej machają. Tak już chyba musi być.Podejrzewam że winę za to ponosi alternator.W innych autach światła niemal nie przygasały bądź mniej niż w nivie.Zatem nivy chyba tak mają.
Napisz co mechanolec wymienił w alternatorze i za ile kasy.
Niech 14,4 V będzie z Wami.
- krzywy_23kraków
- jestem tu nowy...
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
- Lokalizacja: Kraków/ okolice
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Chyba 15 V i 14 V a nie 15 A i 14 A.krzywy_23kraków pisze:Wiec elektryk wymienił regulator 20 zł bo stary ładowąl 15A a en teraz ładuje 14 A, tuejki w alternatorze 20 zł i robota 40 razem 80 zł a swiatła dalej przygasają !!
Ostatnio zmieniony pt lis 18, 2005 3:13 pm przez Niva'94, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzywy_23kraków
- jestem tu nowy...
- Posty: 86
- Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
- Lokalizacja: Kraków/ okolice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość