Strona 1 z 2
jak sprawdzić stan akumulatora i ładowanie.
: czw lis 10, 2005 4:42 pm
autor: szeslaf
WItam!
Po pierwsze gratuluję wszytkim stałym bywalcom tego forum ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dzięki za to, że dzielićie się tym z takimi nowicjuszami jak ja.
Mam następującą sprawę. Moja niviasta z każdym dniem ma większe kłopoty z odpalaniem. Wydaje mi się, że po prostu rozrusznik coraz słabiej kręci. Przyczyny upatruję w akumulatorze i chciałbym to sprawdzić. Jak mam to zrobić??? Moja niva to rocznik 90, z instalacją LPG - odpalam ją na gazie.
Kożystając z okazji wtrącę jeszcze jedno pytanko. Przy redukowaniu z biegu wyższego na dwujkę wyrażnie czuję jak tryby o siebie ocierają. Nie jest to jakiś wielki zgrzyt, ale wolałbym to wyelimonować. Czy da się coś z tym zrobić czy po prostu tak ma być???
Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam
szeslaf
: czw lis 10, 2005 5:31 pm
autor: Sniper
Co do akumulatora tej do pożycz od sąsiada czy tam innego znajomego i spróbuj z niego zakręcić - będziesz miał odpowiedź o jego stan.
A co do skrzyni to sądzę że to synchronizator - bo tak nie powinno być tej

: czw lis 10, 2005 5:34 pm
autor: Przemekslaw
U mnie przy przymrozkach tez słabo kręci na gazie(plaskacz) ( znaczy sie dobrze kręci ale słabo pali

)
: pt lis 11, 2005 12:12 am
autor: krzywy_23kraków
zrób tak jak pisze Sniper a jak nie pomorze to bedziemy kombinować dalej

: pt lis 11, 2005 2:37 pm
autor: szeslaf
dzięki za pomoc. Z drugiego akumulatora kręci tak samo. Tak czy owak podjadę do znajomego, który się takimi sprawami zqajmuje i mi wszystko sprawdzi. Dam znać o rezultatach.
Odnośnie skrzyni - rozumiem, że ten synchronizator trzeba jak najszybciej wymienić... Czy mogę to sobie zostawić na trochę później.
Pozdro
: pt lis 11, 2005 3:01 pm
autor: Sniper
Lepiej to zrobić ale jeżeli się Tobie nie spieszy to poczekaj aż Ci zacznie zakleszczać poszczególne biegi

: pt lis 11, 2005 5:31 pm
autor: Bart03
ale olej mozesz sobie profilaktycznie sprawdzic- bo synchronizatory leca gdy skrzynia chodzi bez oleju lub jest jego zbyt malo albo gdy dostala sie woda do skrzyni i z oleju zrobila sie emulsja
: pt lis 11, 2005 5:52 pm
autor: szeslaf
Olej w skrzyni jest i to wmiaręświerzy - sam sprawdzałem zaraz po kupnie samochodu. Zanim zajmę się skrzynią muszę jeszcze wymienić łożyska w przednich kołach. Możecie mi napisać gdzie w poznaniu można dostać częsci do niviast??
: pt lis 11, 2005 6:11 pm
autor: Sniper
szeslaf pisze:Możecie mi napisać gdzie w poznaniu można dostać częsci do niviast??
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16057
A z łożyskami lepiej nie czekaj

: pn lis 14, 2005 8:11 am
autor: Niva'94
Często przyczyną kiepskiego kręcenia rozrusznikiem są słabe połączenia przewodów. Sprawdź czy przewód "minusowy" i "plusowy" akumulatora nie mają luzów na połączeniach (rozkręć, przeczyść, dokręć, pokryj towotem). I nie zapomnij sprawdzić jakości połączenia korpusu silnika z karoserią - służy do tego taka miedziana plecionka taśmowa.
: wt lis 15, 2005 1:09 pm
autor: Sniper
: wt lis 15, 2005 2:07 pm
autor: Niva'94
: wt lis 15, 2005 6:19 pm
autor: saymon
Witam
Moge sluzyc paroma radami co do elektryki:
1.dodatkowe przewody (-) z akumulatora do poszczegolnych urz np rozrusznik, blacha przy bezp itp.(linka 4mm starczy) Spadek napiecia przez karoserie jest niewyobrazalny.Dotyczy to rowniez +.
2.Likwidacja wszystkich zlaczek konekt potrzebnych tylko w czasie mont wiazki w fabryce.
3.Wymiana reglera alt z mech na elektron.(w st typach)
4.Wszyskie pol zewn zasmarowac smarem grafitowym.
5.Zamontowac wsk. ladowania z zuka - na biezaco wszystko wiadomo
6.itp
Z szacunkiem dla waszych klopotow
: wt lis 15, 2005 6:26 pm
autor: krzywy_23kraków
A mi sie pojawił taki problem dzis: przy odpalaniu rozładawałem aku podładowałem go naszybko łada odpaliła ale światła pulsuja

Pytanie czy to przez to ze aku jest nie doładowany( teraz go wyciongłem i bede ładował całą noc małym prądem) czy moze jakas inna przyczyna tego moze byc

: śr lis 16, 2005 11:59 am
autor: Sniper
krzywy_23kraków pisze:( teraz go wyciongłem i bede ładował całą noc małym prądem)
I jak nadal to samo??
szeslaf nie ma dostępu na Wielkopolske to mu skopiowałem

: śr lis 16, 2005 12:25 pm
autor: krzywy_23kraków
niestety nadal swiatła przygasały
: czw lis 17, 2005 6:08 pm
autor: krzywy_23kraków
oddałem auto do elektryka dowiedziałem sie ze musi zrobic remont alternatora ciekawe ile to bedzie kosztowac

: czw lis 17, 2005 10:41 pm
autor: szeslaf
Specjaliści mówią, że wszystko z moim akumulatorem jest OK. Ale ja ciągle mam wątpliwośći. Dzisiaj zmierzyłem opór między blokiem silnika a minusowym zaciskiem akumulatora. Wyszło mi ponad 100 omów. Stwierdziłe, że to za dużo... Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich połączeń akumulatora z karoserią ponowny pomiar oporu dal już tylko 3 omy. Poprawa zdecydowana. Zobaczymy czy będzie widoczna zdecydowana poprawa.
Mierzyłem także napięcia na akumulatorze - bez załączonego obciążenia 12, 4 V, po włączeniu silnika na biegu jałowym 12,7 V, Wraz ze wzrostem obrotów poziom napięcia skakał wyraźnie - do ponad 14 V.
No i wraz ze wzrostem obrotów silnika wszystko "przyspiesza". Światła się rozświetlają, wentylator od nawiewu przyspiesza.... Czy takie objawy są poprawne czy mam robić porządki w instalacji, która zresztą (p[o poprzednim właścicielu) jest dla mnie zagadką nie do rozszyfrowania
pozdro
: czw lis 17, 2005 11:08 pm
autor: solt
Podjedz Czesiu jutro do Komornik to popatrzymy w smietnik. A propos skrzyni...wogole pakiet startowy zsliczyles? Rownie dobrze w skrzyni mozesz mieć margaryne zamiast oleju

: czw lis 17, 2005 11:44 pm
autor: szeslaf
W skrzyni jest prawie cacy. Olej świerzy tylko synchronizator drgiego biegu strajkuje... Jutro nie podjadę, ma mnustwo zajęć a na weekend jadę do azji popracować...
: pt lis 18, 2005 7:48 am
autor: Mobutu
Odnośnie elektryki (sam jestem elektrykiem).
W mojej nivie też tak światła przygasają i wentylator nawiewu zwalnia gdy obroty silnika spadną, nawet wycieraczki szyby wolniej machają. Tak już chyba musi być.Podejrzewam że winę za to ponosi alternator.W innych autach światła niemal nie przygasały bądź mniej niż w nivie.Zatem nivy chyba tak mają.
Napisz co mechanolec wymienił w alternatorze i za ile kasy.
Niech 14,4 V będzie z Wami.
: pt lis 18, 2005 12:41 pm
autor: krzywy_23kraków
Wiec elektryk wymienił regulator 20 zł bo stary ładowąl 15A a en teraz ładuje 14 A, tuejki w alternatorze 20 zł i robota 40 razem 80 zł a swiatła dalej przygasają

: pt lis 18, 2005 1:13 pm
autor: Niva'94
krzywy_23kraków pisze:Wiec elektryk wymienił regulator 20 zł bo stary ładowąl 15A a en teraz ładuje 14 A, tuejki w alternatorze 20 zł i robota 40 razem 80 zł a swiatła dalej przygasają !!
Chyba 15 V i 14 V a nie 15 A i 14 A.
: pt lis 18, 2005 1:34 pm
autor: jarcion
rozrusznik może słabiej kręcić, jak ma tulejki "wylatane" i nie pracuje w osi.
Powodzenia
: pt lis 18, 2005 2:21 pm
autor: krzywy_23kraków
Własnie stary ładował 15 A a nowy ładuje 14A wydaje mi sie ze 15 moglo zostac ale nie chciałem spierac sie z fachowcem .