Urządzenie podciśnieniowe do regulacji wyprzedzenia zapłonu

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Urządzenie podciśnieniowe do regulacji wyprzedzenia zapłonu

Post autor: adam242 » sob gru 10, 2005 7:56 pm

Podczas montowania instalacji gazowej w warsztacie stwierdzili że urządzenie podciśnieniowe, ktore wpływa na wyprzedzenie kąta zapłonu (zamontowane na rozdzielaqczu zapłonu) nie działa u mnie wogóle !!! Oglądałem to kilka razy potem ,ale widzę że tam jest sporo wężyków pospinanych ze sobą , pomostkowanych albo zalepionych taśmą Chciałbym się dowiedzieć czy dysponujecie może jakimś schematem połączeń tego urządzenia.
Nie wiem co do czego powinno być podłączone a instrukcja serwisowa i katalog części tego tematu również nie porusza.
Jeśli ktoś wie z czym to się je to bardzo proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob gru 10, 2005 9:29 pm

schematem jakiego urzadzenia ?? gaznika czy aparatu ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob gru 10, 2005 10:25 pm

A może czegoś jeszcze??
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » sob gru 10, 2005 10:34 pm

ani jednego ani drugiego. Na aparacie zapłonowym (z boku) zamocowana jest "pompka" z membraną. Pompka ta sterowana jest chyba powietrzem , które dochodzi do niej cienkim , gumowym wężykiem z gaźnika i jeszcze z kilku miejsc. U mnie ten wężyk poprzez trójnik wchodzi do jakiejś czujki zainstalowanej na wydechu a drugi koniec jest zaklejony taśmą. Obok regulatora wisi czujnik którego wlot i wylot jest zmostkowany wężykiem - może to tam ma być podłączone ???

Pytanie jest konkretne. Gdzie ma być podłączony ten biały wężyk z pompki ? Do ilu miejsc ? Jakich ? Czy do czujników , czy tylko gaźnika.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob gru 10, 2005 10:56 pm

po pierwsze to nie jest pompka, a podlacza sie to do gaznika do takiej rureczki ktora wychodzi pod katem z podstawy gaznika.

a ta cala reszte to wywal
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » sob gru 10, 2005 11:19 pm

ok. Dzięki Bart. Jutro poszukam tej rurki w gaźniku. Myślałem , że oprócz gaźnika to ma być jeszcze w inne niejsca podłączone , ale jeśli nie to ok. Wywalę całą resztę.

Wydaje mi się że to jest dokładnie coś w rodzaju pompki membranowej. Jak się wytwarza podciśnienie od strony komory z membranką to ona steruje popychaczem przymocowanym do podstawy aparatu na którym jest styk przerywacza. No ale może fachowo to się inaczej nazywa ....

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 11, 2005 12:25 pm

Ten bączek można raczej nazwać siłownikiem, za pompkę to robi silnik.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » ndz gru 11, 2005 4:11 pm

Dzięki za pomoc. Podłączyłem - teraz jest OK. Jest spora wyczuwalna różnica przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość