Wymiana łożysk w reduktorze - czy ktoś już to robił ?
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Wymiana łożysk w reduktorze - czy ktoś już to robił ?
Mam do wymiany łożysko w reduktorze na którym "wisi" tylni napęd.
Wg rysunków z katalogu części ma ono numer 2121-1802208. Jest to jak przypuszczam zwykłe łożysko którego polskim odpowiednikiem będzie 6305 (C3 pewnie). Mam pytanie czy ktoś już coś takiego robił. Czy jest to w miarę prosta czynność czy też jak zdejmę pokrywę reduktora to wszystko się z niego wysypie. Proszę o info. i/lub wskazówki jak się za to zabrać.
Wg rysunków z katalogu części ma ono numer 2121-1802208. Jest to jak przypuszczam zwykłe łożysko którego polskim odpowiednikiem będzie 6305 (C3 pewnie). Mam pytanie czy ktoś już coś takiego robił. Czy jest to w miarę prosta czynność czy też jak zdejmę pokrywę reduktora to wszystko się z niego wysypie. Proszę o info. i/lub wskazówki jak się za to zabrać.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Co prawda na codzień zajmuję się elektroniką ale w mechanice pierwsze kroki mam już za sobą. Nie wiem jeszcze jak się za to zabrać ale wiem że będę robił to samemu ! Jak ostatnio w warsztacie mechanicy wymieniali mi sprzęgło to teraz reduktor i skrzynia są tak rozcentrowane że podczas jazy 80-tką wyskakują prawie z auta od drgań
! Boję się korzystać z pomocy mechaników "fachowców" bo jedno zrobią a inne spieprzą 


no co ty reduktor jak wyjmiesz to najciezsza robote masz za soba
musisz tylko go rozebrac , numery lozysk maja opowiedniki w sklepie to jasne sprawdz czy nie masz luzow miedzy obodowa a lozyskiem i stan zebatek w reduktorze luzy na walkach itd ;] mila robota
wycentruj go dobze na koniec wzgledem skrzyni i sprawdz sprzegielko gumowe miedzy skrzynia a reduktorem ono tez sprawia duze wibracje jak sie rwie
musisz tylko go rozebrac , numery lozysk maja opowiedniki w sklepie to jasne sprawdz czy nie masz luzow miedzy obodowa a lozyskiem i stan zebatek w reduktorze luzy na walkach itd ;] mila robota
wycentruj go dobze na koniec wzgledem skrzyni i sprawdz sprzegielko gumowe miedzy skrzynia a reduktorem ono tez sprawia duze wibracje jak sie rwie
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>
polowanie<NIVA>
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
No zabieram się za to od jutra rana. Boję się właściwie tylko o jedno - a mianowicie o to , że luzy są w gnieździe łożyska a nie w nim samym. Napunktowanie aluminiowej obudowy reduktora to będzie wtedy tylko półśrodek i przejade z 1000 albo mniej i problem powróci. Zakładając że te luzy nie będą w łożysku tylko jego gnieździe myślałem o wstawieniu tulei . Tzn. najpierw wyfrezowaniu otworu i potem wstawieniu tulei. Konsultowałem to z "fachowcem" z serwisu merca i powiedział że "szlif" + tuleje dorobi bez problemu a koszty wyniosą około 60 zł. Potem jednak wpadłem na pomysł żeby wymienić całą obudowe reduktora .
no wiem że jestem pesymistą ... może to tylko głupie łożysko....
no wiem że jestem pesymistą ... może to tylko głupie łożysko....

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości