Post
autor: Wojtek » pt cze 27, 2003 8:59 am
Na szybko (przepis zgrubny jest w instrukcji, chyba ją ściągałem od Walisa? - z jakiejś strony o Nivie, tam też jest katalog części) :
1. odłączyć wszystko od reduktora - wały pędne,
2. odłączyć wałek łączący skrzynię z reduktorem na flanszy przegubu krzyżakowego,
3. sprawdzić krzyżak na krótkim wałku, wymienić jeśli do d..y,
4. odsunąć lekko 2-3 mm reduktor od skrzyni biegów,
5. obracać flanszą krzyżaka przy reduktorze próbując ją zgrać z odpowiednikiem przy krzyżaku ze skrzyni; w międzyczasie regulować położenie reduktora podkładkami i dosuwaniem lub odsuwaniem od skrzyni biegów - to zajmie pół dnia szczęśliwcom,
6. po wielu próbach flansze przy krzyżaku powinny się zgrać tak, że obracanie tej od strony reduktora w odległości 1 mm od drugiej nie powinno powodować obcierania się ich wzajemnie i szpara powinna być jednakowej szerokości,
7. dosunąć i wszystko skręcić,
8. tu pojawia się problem ! podpora skrzyni biegów od "4" jest inna niż "5" ! jeżeli została stara, to nie dołączy się wału przedniego mostu! będzie obcierać! jeżeli ktoś ma Poldka, to będzie to samo!
Dodam jeszcze, że oczywiście należy sprawdzić stan wszystkich krzyżaków (3 różne wielkości w zależności od wersji? auta) , wymienić zużyte i WYWAŻYĆ WAŁY.
Także nowsze wersje mają kótki wał między skrzynią a reduktorem z przegubem homokinetycznym - ustawia się wtedy to znacznie trudniej, bo z niego wystają szpilki .
I to byłoby na tyle.... szczęścia życzę...
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..